abonnement Unibet Coolblue
pi_477770
Je maakt het niet zo vaak mee, maar het is echt zo. Als ik beide afleveringen vandaag vergelijk dan moet ik toch echt zeggen dat BB 'uit' is. De Bus is eigenlijk veel leuker. Die ''BB-saaie- tieners- op- zomerkamp'' (citaat) hebben echt niks meer. Dan die mensen van de Bus, is een genot ok naar te kijken. Gaat er echt wild aan toe, ruzies, intriges, dreigingen, sex zijn aan de orde van de dag. Dus mensen, stap over naar: het emotionele wrak Mariska, Homo-Hans, zielige Sandra, psycho-Koen, lege Bart, Truusje- Trut- Zoe, en criminele Nancy. Is toch veel leuker.
Altijd sprankelend.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 november 2000 @ 23:45:46 #2
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_477776
Kun jij dan verklaren waarom het BB-topic hier storm loopt en het De Bus-forum zo stil is dat je een speld kan horen vallen?

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 17-11-2000 23:52]

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_477777
Na de uitzending vanavond toch echt niet!!
Altijd sprankelend.
pi_477808
BB heeft nou eenmaal de naam van het eerste reality programma. De echte fans zitten daarom op het BB-forum denk ik. Een echte verklaring heb ik er anders niet voor. Wat ik wel vreemd vind is dat de algemene opinie over De Bus is dat het zo ranzig is, terwijl BB meer sophisticated wordt genoemd. Nico Dijkshoorn zei het in een van z'n laatste columns: in BB reageert hij op elke minimale beweging, terwijl het gerans en gebeuk in de Bus hem weinig doet.

Bus is idd extremer dan BB. Ik vraag me af hoe dat komt. De nog kleinere ruimte misschien?

Zet bovenstaande tekst op muziek en je hebt gegarandeerd een hit!
  zaterdag 18 november 2000 @ 00:20:09 #5
5893 Flopper
Life sucks, and then you die..
pi_477833
Zonder Koen zou de bus niet veel voorstellen: zet zo'n psychopaat in de groep en je hebt de poppen aan het dansen.
Hoe had BB eruit gezien als daar nu nog steeds Darius, Jolanda en Ed in hadden gezeten? Juist!
Tenminste, als de programmaleiding zich ook eens wat minder met ruzies zou bemoeien (gevalletje Darius destijds in de tuin bijvoorbeeld). Laat de groep alle problemen zelf oplossen en grijp alleen in als de situatie volledig uit de hand loopt.

Ook belangrijk is het nomineren: lekker anoniem in de DBK of openlijk in de groep zoals in de Bus. Wat een gespreksstof heeft dat onderling al opgeleverd!

Maar uiteindelijk bepaalt vooral het stemgedrag dus voor een groot gedeelte het verloop van het programma. En waarom dat anders is bij de Bus dan bij BB? Geen idee. Mischien geluk? Of beinvloeding van de uitslag door de programmaleiding?

Verdomd interessant, maar gaat u verder
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 november 2000 @ 00:34:58 #6
862 Arcee
Look closer
pi_477846
quote:
Op 17 november 2000 23:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Kun jij dan verklaren waarom het BB-topic hier storm loopt en het De Bus-forum zo stil is dat je een speld kan horen vallen?
Jawel hoor:

http://www.fokforum.nl/showtopic/18618

  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 november 2000 @ 00:38:55 #7
862 Arcee
Look closer
pi_477850
En trouwens, TARA, de hoeveelheid posts in de forums hier zegt niets over de aantrekkelijkheid van de programma's. BB teert gewoon nog heel erg op de vorige serie, met name hier op Fok, dat z'n populariteit vooral aan BB te danken heeft.
pi_477915
Muurbloemke,
Als de maatstaf is, een paar randdebielen, a-socialen, vandalen enzovoort bij elkaar te zetten om tot beste te worden uitgeroepen. Ja dan wint de Bus. Ik heb echter geen zin daar na te kijken. ( vind dat zielig). BB is orgineler, normale problemen van ons allen en geen opgeblazen fake.
Tja sorry dit is ook maar een mening.
Ik denk derhalve ik ben
pi_477961
quote:
Op 18 november 2000 01:09 schreef WhiteRaven het volgende:
BB is orgineler, normale problemen van ons allen en geen opgeblazen fake.
Ik weet niet in hoeverre De Bus meer fake is dan BB. Wat ik me vooral afvraag: waarom lukt het in de bus wel om het vorige seizoen te overstijgen en in BB niet? Wat dat betreft is het jammer dat Ed zo snel naar huis is gestuurd...
Zet bovenstaande tekst op muziek en je hebt gegarandeerd een hit!
pi_478047
quote:
Op 17 november 2000 23:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Kun jij dan verklaren waarom het BB-topic hier storm loopt en het De Bus-forum zo stil is dat je een speld kan horen vallen?
http://pub16.ezboard.com/ffemfatalecountrydebusparttwo

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
pi_478127
nou ja, de Bus ziet er gewoon niet uit, met die stomme hekken en zo'n lelijke bus van binnen: dat huis van BB spreekt toch meer tot de verbeelding dan zo'n dolende dieselbak
  zaterdag 18 november 2000 @ 07:13:49 #12
272 R@b
No-nonsens
pi_478263
Het geluk bij De Bus is dat dit jaar Koen er inzit en een aantal instabiele meiden die psychisch niet al te sterk zijn.
Je moet er niet aan denken wat er van het programma terecht moet komen als bijvoorbeeld Zoë, Hans , Bart of een Aminata de show (hadden) moeten stelen.

Verder hebben ze bij De Bus geleerd van vorig jaar toen ze al heel snel Seki de Bus uitstuurden. Je moet niet te snel ingrijpen, alhoewel er ook dit jaar volop geregisserd wordt door SBS.

Dat er niveau verschil zou zijn tussen BB en De Bus vind ik onzin. Het is dat die malle Darius er zo snel uitgestuurd is anders hadden we nog heel wat ruzies kunnen zien. Of Ed..... bovendien zie je dat de redactie van BB dezelfde elementen invoert als bij De Bus: Drank Naakt...

Kortom BB is dit jaar bijna net zo plat als De Bus. Het verschil wordt gemaakt door Koen en meiden als Mariska, Sandra en Nancy.
De vrouwen in BB zijn véél te keurig Brrrr.. En als dat nou nog tot gevolg had dat de discussies bij BB op een hoger niveau zaten, maar ook dat is niet het geval. Ik merk weinig diepgaande gesprekken van niveau, of je moet van Bianca haar geneuzel houden.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 18 november 2000 @ 07:35:53 #13
272 R@b
No-nonsens
pi_478266
Wil er nog aan toevoegen dat een setting als Big-Brother zich in principe beter leent voor een spannende reality-soap dan De Bus. Bij de laatste zijn de invloeden van buitenaf toch te groot, waardoor patronen worden verstoord doordat de passagiers te veel bewust zijn van hoe er over hun wordt gedacht.

Punten die BB spannender kunnen maken zijn door hetzelfde nominerings principe te hanteren als in De bus. Dus:
- kies iedere twee weken de populairste of juist de spannendste persoon en geef die een geld bedrag. Hierdoor ontstaat bij de bewoners toch een beeld over wat nu wel of niet gewaardeerd wordt en, heel belangerijk, er onstaat jalouzie !!.
- Laat de bewoners aan elkaar bekend maken op wie ze hebben gestemd en om welke reden, dan geeft ook extra spanningen.

Verder voorstellen

- Deel als redactie af en toe een beloning uit voor de kijkcijfer trekker. Die mag dan bijvoorbeeld niet weggestemd worden of krijgt bepaalde privileges.
-Stop zowel preutse als hele vrij denkende mensen bij elkaar
- Kies voor een flink aantal vrijgezelle mensen.
- Bouw een sauna, net als bij De Bus, dan heb je zonder veel gedoe al veel leuke naaktplaatjes.

etc.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 18 november 2000 @ 09:19:08 #14
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_478294
Eerste reaktie is SO WHAT!!!

De Bus blijft toch een ranzig programma. Ik vind een subtiele vewijzing naar sex leuker dan Koen over het shirt van Mariska te horen spuiten.
Tuurlijk zou het leuk zijn als Ferdi en Hieke zich meer zouden laten gaan maar dan hoef ik daavan niet ieder geluidje te horen. Een beetje gesmak en gekreun is meer dan voldoende.

Er bestaat nu veel meer spanning in de relatie tussen Ferdi en Hieke dan Koen en welk meisje in de Bus dan ook. Je weet als het meisje zich laat aan dat Koen er gebruik van zal maken.

De bus is verder onsmakelijk in elkaar gezet. Alles is op conflict gericht. Vorig jaar hadden ze daar Seki voor. Na drie weken kijken hoe Seki met iedereen ruzie maakt haakte ik af tot hij eruit was. Dit jaar hebben ze Koen genomen. Hij wordt er angstvallig ingehouden. En ik ben twee weken geleden afgehaakt, ik wordt dood moe van die Koen.

pi_478297
Flopper en R@b ik ben het helemaal met jullie eens. Tuurlijk De Bus is een aftreksel van BB, maar heeft zelf toch leuke ideeen. zoals wat R@ob zegt, dat de bewoners het wel moeten zeggen dus waar iedereen bij is nomineren.
en ook een populairste kan leuk zijn.

Nu is het zo schijnheilig met dat nomineren zoals een Dezuree die als een barmhartige samaritaan Georgie troost omdat hij spijt blijkt te hebben dat hij op haar gestemd heeft maar zelf haar bek niet open trekt. Wat was nu makkelijker geweest om dan te zeggen "ach maakt niet uit G. ik heb ook jou 1 puntje gegeven.
Ik ga toch eens een balletje opgooien bij BB.
Misschien allemaal e-mailen? live nomineren, prima, maar dan wel met zijn allen.

pi_478332
http://www.fokforum.nl/showtopic/21899

Er is geen "niveausverschil" tussen de deelnemers aan deze wedstrijden.

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  zaterdag 18 november 2000 @ 10:54:41 #17
7403 rialto
is er geweest
pi_478347
Misschien een ideetje.

Als die gasten die de ranzige BUS leuker vinden gewoon daar naar blijven kijken en die forums gaan vervuilen, dan kunnen wij hier gewoon naar BB blijven kijken zonder steeds lastig gevallen te worden door vervelende BUS aanhangers die als enig argument waarom de BUS leuker is aandragen dat er meer sex en ruzies inzitten.

Trouwens: blijkbaar zien de BUS aanhangers ook wel in dat BB populairder is anders zouden ze toch niet zo krampachtig proberen hun mening te ventileren hier op het BB forum.

ik ga vanavond niet drinken
  Moderator zaterdag 18 november 2000 @ 11:40:20 #18
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_478387
quote:
Op 18 november 2000 10:54 schreef rialto het volgende:
Misschien een ideetje.

Als die gasten die de ranzige BUS leuker vinden gewoon daar naar blijven kijken<..>


Een grote groep middelbare scholieren kijkt dagelijks naar beide programma's, alleen je merkt ze hier normaal niet op. Ze komen hier namelijk alleen maar posten zodra BB daar voor hun aanleiding toe geeft: als er tieten te zien zijn geweest of als er ge(tong)zoend wordt.

Zo werd dit forum begin deze week, na de douche-scenes en de 'voorraadhok-affaire', even overspoeld door een stel hitsige knaapjes (die ons tracteerden op juweeltjes als: "die Kim heefd (sic) echt wel de mooiste tieten! Bianca " )

Maar die gaan vanzelf weer weg: De Bus is en blijft nu eenmaal veel en veel heftiger voor die doelgroep. Ik kan me best voorstellen dat ze BigBrother maar een saaie vertoning vinden.

Ik snap alleen niet helemaal waar die drang vandaan komt om hier de Bus te promoten. Dat doen 'wij' toch andersom ook niet?

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 18-11-2000 11:42]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 18 november 2000 @ 12:10:40 #19
5893 Flopper
Life sucks, and then you die..
pi_478410
Nee, ranzigheid is zeker niet iets waardoor ik naar de Bus danwel BB zou kijken. Gooi dan maar elke dag 20 liter bier en wat paddo's ofzo naar binnen (is al een ander topic) en het circus kan beginnen.

Wie zat er inderdaad te wachten op sex tussen Koen en Mariska of wat te denken van het duo Sandra & Richard ?
Zelfs de situatie Hieke & Vewwwdie zit behoorlijk op de grens, gezien haar thuissituatie. Nee, het is juist veel leuker om te zien hoe een groep van heel verschillende persoonlijkheden lange tijd in een kleine ruimte met elkaar om moet zien te gaan. Hoe reageer je als iemand je mateloos irriteert, wie neemt de leiding, wordt dat gepikt door anderen, wie durft voor zijn/haar mening uit te komen, wie niet, etc etc.

En juist daarom moet er zo min mogelijk van buitenaf worden ingegrepen, dus:
- geen alcohol meer
- geen luxe diners
- geen post van thuis
- geen weekopdrachten

Laat ze zichzelf vermaken en hun onderlinge problemen zelf oplossen, moet je opletten hoe saaiheid dan uiteindelijk spannend kan worden. Het gaat hier om het gedrag van mensen en het moet juist geen geregisseerd circus worden.

Verdomd interessant, maar gaat u verder
  zaterdag 18 november 2000 @ 12:16:27 #20
272 R@b
No-nonsens
pi_478416
quote:
Op 18 november 2000 10:54 schreef rialto het volgende:
Misschien een ideetje.

Als die gasten die de ranzige BUS leuker vinden gewoon daar naar blijven kijken en die forums gaan vervuilen,


Vervuilen ??

Misschien kun je zelf een paar keer met je kop tegen een betonmuur gaan bonken voordat jij een serieuze discussie gaat lopen vervuilen.

Lummel

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_478495
mijn mening inzake deze discussie:

in de bus zitten de deelnemers die het laagst scoorden bij de selectie-procedure (lees: iq-test) voor big brother.

why live, when you can't dream?
pi_478510
Het is leuk om te zien hoeveel tongen deze topic heeft losgemaakt. dat was ook mijn bedoeling! Maar er moet mij toch nog iets van het hart, ik kijk beide tv programma's, om 18.55 BB en om 19.25 de Bus. En ik moet zeggen dat met name de Bus tegenwoordig voor veeeeel leukere tv zorgt dan BB. Ik laat ieder in zijn waarde met zijn/haar mening. Maar je moet toch toegeven dat naar een ruzie/onenigheid/mensen die kwaad zijn veel leuker naar te kijken is dan naar een tuttige thee en koffiekransjes. En daarbij over die sex. Er zit meer bloot en drank in BB dan in de Bus. Maar ik geef toe beide programma's zijn toch om te
Altijd sprankelend.
pi_478515
quote:
Flopper schreef zaterdag 18 november 2000 00:20
Zonder Koen zou de bus niet veel voorstellen: zet zo'n psychopaat in de groep en je hebt de poppen aan het dansen. Hoe had BB eruit gezien als daar nu nog steeds Darius, Jolanda en Ed in hadden gezeten? Juist!
En we worden meteen door Nico op onze wenken bediend!

Column 17-11-2000, Koen, nu in BigBrother! : http://forum.veronica.nl/Forum6/HTML/000116.html

pi_478561
Ik heb het al eerder gezegd maar de bus is echt 1000000000 x zo leuk als BB.Geef mij maar de heerlijke confrontaties en ordinaire scheldpartijen in de Bus. Liever dan dat burgertrutten gezemel in BB. wat interesseert mij nou de relatie tussen die akelige ferdie en hieke of whatever. gatverdamme wat een saai gedoe. De uitzending van de bus van gisteren was er weer eentje om in te lijsten.. Hans die zo woedend was dat hij een hele tafel vol eten tegen de grond sloeg en het uitbrulde... dat is wat ik wil zien.. lekker plat en ranzig.. Nee ik kan er echt niet bij waarom nog steeds meer mensen BB leuker vinden dan de Bus en ook het BB forum beter loopt als het Bus forum. Lang leve de Bus.
pi_478586
Sjees, lees ik net een column van Nico die wel helemaal van toepassing is op deze topic:
quote:
Verder alweer verbijsterd geconstateerd hoe groot het verschil is tussen BB en De Bus, vooral in de beleving van de kijker. Om vijf voor half acht stof tot napraat voor dertien fora's als Hieke haar hand in het schemerdonker op Ferdi zijn schouder laat rusten. Miljoen mensen aan de buis als er twee tieten in beeld zijn geweest. Vijf over half acht zat ik vanavond echter alweer naar Zoë in de Bus te kijken die een wilde rodeo reed op de hand van maatje Bart.

Blijft me fascineren, dat verschil. De omslag ook steeds. Tijdens BigBrother ben ik opgewonden over de lulligste conflictjes. Ga ik helemaal in mee. Tijdens De Bus kijk ik niet op van een molestatie meer of minder.

Hebben nog meer mensen dat?


Is een gedeelte uit de column "Pinky de trillende vriend" van 16-11-2000: http://forum.veronica.nl/Forum14/HTML/000104.html
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')