abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 april 2017 @ 22:48:36 #101
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170031916
DoubleDip, is er nog een bepaalde manier om goed te oefenen voor de open vragen? Ik had namelijk precies hetzelfde bij strafrecht. Wat er in de werkgroep wordt gevraagd is meestal niet zo heel representatief voor de open vraag op het tentamen, heb ik gemerkt.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170031988
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 22:48 schreef KetchupFTW het volgende:
DoubleDip, is er nog een bepaalde manier om goed te oefenen voor de open vragen? Ik had namelijk precies hetzelfde bij strafrecht. Wat er in de werkgroep wordt gevraagd is meestal niet zo heel representatief voor de open vraag op het tentamen, heb ik gemerkt.
Ik moet je bekennen dat ik nooit Europees Recht heb gehad, want oud curriculum. Heb ik helaas nu wel wat last van ivm scriptie :+ :(

Als er veel jurisprudentie is: die leren en een schema maken met per arrest de rechtsregel, het onderwerp en de vergelijking van het HvJ EU (inwoner/niet-inwoner bijv.). Heel erg gestructureerd te werk gaan heeft me iig wel geholpen bij Europees Belastingrecht. Wellicht niet vergelijkbaar, maar dat bestond uit een berg jurisprudentie, tien weken stof en wat richtlijnen en zulks. Als Europees Recht ook zo in elkaar zit kan ik je dit wel aanraden. En verder proberen niet alleen domweg regeltjes te leren maar ook te snappen waarom ze zijn zoals ze zijn. Heb je veel meer aan.
  woensdag 5 april 2017 @ 22:55:53 #103
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170032061
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 22:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik moet je bekennen dat ik nooit Europees Recht heb gehad, want oud curriculum. Heb ik helaas nu wel wat last van ivm scriptie :+ :(

Als er veel jurisprudentie is: die leren en een schema maken met per arrest de rechtsregel, het onderwerp en de vergelijking van het HvJ EU (inwoner/niet-inwoner bijv.). Heel erg gestructureerd te werk gaan heeft me iig wel geholpen bij Europees Belastingrecht. Wellicht niet vergelijkbaar, maar dat bestond uit een berg jurisprudentie, tien weken stof en wat richtlijnen en zulks. Als Europees Recht ook zo in elkaar zit kan ik je dit wel aanraden. En verder proberen niet alleen domweg regeltjes te leren maar ook te snappen waarom ze zijn zoals ze zijn. Heb je veel meer aan.
Ja dat was een beetje het probleem in dit geval als ik er zo aan terugdenk. Ik had de arresten niet gelezen dus wist de meerkeuzevragen nog goed te beantwoorden, maar toen ik ze daadwerkelijk moest gaan toepassen raakte ik in de war. Domdomdom.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170032091
Eu recht = schema's
pi_170032106
quote:
9s.gif Op woensdag 5 april 2017 22:55 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ja dat was een beetje het probleem in dit geval als ik er zo aan terugdenk. Ik had de arresten niet gelezen dus wist de meerkeuzevragen nog goed te beantwoorden, maar toen ik ze daadwerkelijk moest gaan toepassen raakte ik in de war. Domdomdom.
Niet één keer lezen maar minstens 2 keer, of vaker als je het niet snapt. En goed uit elkaar proberen te houden helpt meestal ook wel :P Gelukkig hebben de arresten van het HvJ altijd namen, dat scheelt. Probeer altijd eerst te bedenken waar het arrest om draaide/welk onderwerp en dan welke rechtsregel geformuleerd werd. Mag je de jurisprudentie er bij houden?
  woensdag 5 april 2017 @ 23:01:09 #106
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170032179
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 22:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Niet één keer lezen maar minstens 2 keer, of vaker als je het niet snapt. En goed uit elkaar proberen te houden helpt meestal ook wel :P Gelukkig hebben de arresten van het HvJ altijd namen, dat scheelt. Probeer altijd eerst te bedenken waar het arrest om draaide/welk onderwerp en dan welke rechtsregel geformuleerd werd. Mag je de jurisprudentie er bij houden?
Ligt aan het vak. Bij bestuursrecht mocht het bijvoorbeeld wel, maar bij EU-recht niet. Ik denk omdat ze die HvJ-arresten bij inleiding EU-recht zo fundamenteel vinden dat je ze gewoon uit je hoofd moet kennen. Bij bestuursrecht gaat het daarentegen over een wegafsluiting in Zaandam :P.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  woensdag 5 april 2017 @ 23:04:15 #107
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170032239
Nu voor het eerst beginnen aan belastingrecht trouwens :*
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170032251
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 23:04 schreef KetchupFTW het volgende:
Nu voor het eerst beginnen aan belastingrecht trouwens :*
Succes. Welk onderwerp?
pi_170032275
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 23:01 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ligt aan het vak. Bij bestuursrecht mocht het bijvoorbeeld wel, maar bij EU-recht niet. Ik denk omdat ze die HvJ-arresten bij inleiding EU-recht zo fundamenteel vinden dat je ze gewoon uit je hoofd moet kennen. Bij bestuursrecht gaat het daarentegen over een wegafsluiting in Zaandam :P.
Ja het verschilt idd. Wij mochten het bij Inleiding niet, bij EBR wel maar dat waren dan gelijk 50 arresten ofzo waar ze moeilijke vragen over konden stellen ('Hoe verhoudt arrest X zich tot arrest Y?' en zulke dingen), dus dat snap ik dan nog wel.
  woensdag 5 april 2017 @ 23:08:19 #110
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170032319
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 23:05 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Succes. Welk onderwerp?
Ehm, zover ben ik nog niet :+

Hoeveel extra ECTS op de rechtenopleiding is fiscaal trouwens?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170032402
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 23:08 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ehm, zover ben ik nog niet :+

Hoeveel extra ECTS op de rechtenopleiding is fiscaal trouwens?
Volgens mij 80 als je alleen de echt fiscale vakken (exclusief Inleiding Belastingrecht) meeneemt. Maar hoe dan ook ergens tussen de 60 en de 90 EC extra. En dan nog een master van 60 EC er achteraan.
  woensdag 5 april 2017 @ 23:17:28 #112
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170032519
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 23:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Volgens mij 80 als je alleen de echt fiscale vakken (exclusief Inleiding Belastingrecht) meeneemt. Maar hoe dan ook ergens tussen de 60 en de 90 EC extra. En dan nog een master van 60 EC er achteraan.
Aah oké. Ik ga nu waarschijnlijk als een ontzettende streber/nerd klinken, maar ik had net de ingeving om dan misschien, als ik die tweede bachelor ga volgen, in het laatste jaar van mijn tweede bachelor (als ik rechten dus al hopelijk heb afgerond), dan alsnog fiscaal ernaast te gaan doen. Maar met 80 ECTS extra wordt dat wel een beetje veel in één jaar.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170032570
quote:
10s.gif Op woensdag 5 april 2017 23:17 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Aah oké. Ik ga nu waarschijnlijk als een ontzettende streber/nerd klinken, maar ik had net de ingeving om dan misschien, als ik die tweede bachelor ga volgen, in het laatste jaar van mijn tweede bachelor (als ik rechten dus al hopelijk heb afgerond), dan alsnog fiscaal ernaast te gaan doen. Maar met 80 ECTS extra wordt dat wel een beetje veel in één jaar.
Het kan wel, ik ken iemand die in 3 jaar beide bachelors haalde en toen beide masters achter elkaar nominaal heeft gedaan en fiscaal ook nog cum laude. Maar dat is een uitzondering hoor. Je bachelor in 4 jaar doen is heel normaal, alleen je moet het wel aankunnen met twee studies naast elkaar. Dat lukt niet iedereen. Maar je zou er mee kunnen beginnen en er dan eentje laten vallen als het niet lukt. Heb ik vaker gezien en dat kan ook. Zijn ook mensen die beide bachelors doen en 1 master bijvoorbeeld.
  woensdag 5 april 2017 @ 23:25:05 #114
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170032691
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 23:19 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het kan wel, ik ken iemand die in 3 jaar beide bachelors haalde en toen beide masters achter elkaar nominaal heeft gedaan en fiscaal ook nog cum laude. Maar dat is een uitzondering hoor. Je bachelor in 4 jaar doen is heel normaal, alleen je moet het wel aankunnen met twee studies naast elkaar. Dat lukt niet iedereen. Maar je zou er mee kunnen beginnen en er dan eentje laten vallen als het niet lukt. Heb ik vaker gezien en dat kan ook. Zijn ook mensen die beide bachelors doen en 1 master bijvoorbeeld.
Ik ben echter niet hoogbegaafd. Moet eerst nog maar zien of ik de druk van 120 ECTS aankan in één jaar, laat staan 140. Daarnaast heb je ook geen leven meer dan denk ik, wil ik wel houden :D
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  woensdag 5 april 2017 @ 23:37:22 #115
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170032927
Zat me wel echt kapot te ergeren in de werkgroep toestraks. 90% heeft niks voorbereid, meisje naast me zit twee uur lang te zeuren dat ze het zo saai vind terwijl ze op Facebook zit, andere gaat verontwaardigt door de klas bleren dat ze geen vragen kan maken op het tentamen als ze niet diezelfde vraag in de werkgroep heeft gehad en zo kan ik nog wel wat bedenken...

Zelfs op de middelbare school was de work ethic beter.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170035920
quote:
9s.gif Op woensdag 5 april 2017 23:37 schreef KetchupFTW het volgende:
Zat me wel echt kapot te ergeren in de werkgroep toestraks. 90% heeft niks voorbereid, meisje naast me zit twee uur lang te zeuren dat ze het zo saai vind terwijl ze op Facebook zit, andere gaat verontwaardigt door de klas bleren dat ze geen vragen kan maken op het tentamen als ze niet diezelfde vraag in de werkgroep heeft gehad en zo kan ik nog wel wat bedenken...

Zelfs op de middelbare school was de work ethic beter.
Welkom bij rechten. Bij fiscaal is dat gelukkig minder. Irritaties zijn idd wel herkenbaar.
  donderdag 6 april 2017 @ 10:53:56 #117
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170037162
quote:
9s.gif Op woensdag 5 april 2017 23:37 schreef KetchupFTW het volgende:
Zat me wel echt kapot te ergeren in de werkgroep toestraks. 90% heeft niks voorbereid, meisje naast me zit twee uur lang te zeuren dat ze het zo saai vind terwijl ze op Facebook zit, andere gaat verontwaardigt door de klas bleren dat ze geen vragen kan maken op het tentamen als ze niet diezelfde vraag in de werkgroep heeft gehad en zo kan ik nog wel wat bedenken...

Zelfs op de middelbare school was de work ethic beter.
Vindt
Verontwaardigd.

Geen dank.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_170037319
quote:
6s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:53 schreef eriksd het volgende:

[..]

Vindt
Verontwaardigd.

Geen dank.
Top dat je hier de honneurs waarneemt.
pi_170042949
Ketchup ben je heel toevallig gezakt voor de taaltoets?
pi_170043569
Ja godver. :( scriptiebegeleider raadt een handig boek aan. Ik naar de bieb, boek is niet uitleenbaar. Boek staat niet in de kast. Een of andere pannenkoek zit er nu dus mee in de bieb. Gvd geef hier dat boek! :(
pi_170043659
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:08 schreef DoubleDip het volgende:
Ja godver. :( scriptiebegeleider raadt een handig boek aan. Ik naar de bieb, boek is niet uitleenbaar. Boek staat niet in de kast. Een of andere pannenkoek zit er nu dus mee in de bieb. Gvd geef hier dat boek! :(
Van Engelstalige boeken zijn vrijwel altijd PDF'jes te vinden. Van Nederlandstalige naslagwerken kun je soms in de databanken een digitale versie vinden. Dat al wel geprobeerd neem ik aan?
pi_170044537
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 09:56 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Welkom bij rechten. Bij fiscaal is dat gelukkig minder. Irritaties zijn idd wel herkenbaar.
Valt wel mee, in het eerste jaar heb je dit soort mensen, maar die haken al snel af.
  donderdag 6 april 2017 @ 17:03:25 #123
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170044629
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:42 schreef DoubleDip het volgende:
Ketchup ben je heel toevallig gezakt voor de taaltoets?
Nee, ruimschoots gehaald.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 6 april 2017 @ 17:04:08 #124
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170044647
quote:
6s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:59 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Valt wel mee, in het eerste jaar heb je dit soort mensen, maar die haken al snel af.
Ook na het behalen van de BSA?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 6 april 2017 @ 17:11:29 #125
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170044794
Het probleem van de UL is dat de werkgroepen in het eerste jaar verplicht zijn. Daardoor pikken zelfs degenen die echt niet op de universiteit/rechten thuishoren toch nog wat kennis op zodat ze hun BSA kunnen halen.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')