Heb je geen lijmachtige afzettingen in je frituur?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:44 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik gebruik ook zonnebloemolie.
Misschien volgende keer toch maar overstappen op ossewit dan. Volgende keer als ik de boel ververs.
vloeibare rotzooi lijkt wel kit man....liet ik ooit iemand zien die was meteen genezen...maar goed met een frituurpan met los element moet je wel voor smelten tot dat onderstaat anders mol je je pan..... maar goed smaak boven gemak en gorigheid is mijn meningquote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je geen lijmachtige afzettingen in je frituur?
Ossewit is bovendien veel lekkerder
Geen olijfolie in mediterrane landen? Hoe kom je daar nou weer bij.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen wordt al sinds de jaren 50 aangepraat dat dierlijk vet ongezond is, daar is eigenlijk nauwelijks tot geen bewijs voor. Is heel veel onzin verkocht op dit gebied. Vrijwel alle onderzoek naar vetten draait om cholesterol en hart en vaatziektes, pas recent is men meer naar andere zaken gaan kijken.
Olijfolie al eeuwenlang een gezond voedingsmiddel? De Italianen, spanjaarden en Grieken gingen het pas in de 19e eeuw echt meer eten, daarvoor nauwelijks.
In een van de belangrijkste epidemiologische studies (Het zeven landen onderzoek) naar voeding en hartproblemen werden landen waar men veel dierlijk vet at en hart en vaatziekten laag waren buitengesloten (BV Zwitserland en Frankrijk)
welke persing gebruik je als je er in bakt en braad?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:50 schreef sirdanilot het volgende:
Geen olijfolie in mediterrane landen? Hoe kom je daar nou weer bij.
Die kit achtige aanzettingen zijn aan ratten gevoerd en zijn nogal kankerverwekkend, niet zo erg als bv roken. Het verdampen van plantaardige olie zorgt trouwens voor meer problemen, smerige afzettingen in fast food zaken, en het spontaan ontbranden van gedragen kleding op weg naar de wasserette.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:49 schreef liedetector het volgende:
[..]
vloeibare rotzooi lijkt wel kit man....liet ik ooit iemand zien die was meteen genezen...maar goed met een frituurpan met los element moet je wel voor smelten tot dat onderstaat anders mol je je pan..... maar goed smaak boven gemak en gorigheid is mijn mening
Het werd lang gebruikt voor cosmetische zaken, maar in grote hoeveelheden gegeten is relatief recent.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:50 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Geen olijfolie in mediterrane landen? Hoe kom je daar nou weer bij.
zie mensen ook gewoon bakken in extra viergequote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die kit achtige aanzettingen zijn aan ratten gevoerd en zijn nogal kankerverwekkend, niet zo erg als bv roken. Het verdampen van plantaardige olie zorgt trouwens voor meer problemen, smerige afzettingen in fast food zaken, en het spontaan ontbranden van gedragen kleding op weg naar de wasserette.
Dit is trouwens een probleem bekend van vroeger toen er nog lijnzaadolie als basis van verf werd gebruikt, lappen die dat bevatten konden ook brand veroorzaken.
Behalve dat het niet lekker is (imho) verbranden ook veel plantendelen die je olie zo smaakvol maken en dat is niet goed voor je. Mooie olijfolie gebruik je over de sla of giet je na het grillen over de vis/vleesquote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:57 schreef liedetector het volgende:
[..]
zie mensen ook gewoon bakken in extra vierge
echt juk
dat... is als goeie wijn...proef m ook eerst altijd zoquote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Behalve dat het niet lekker is (imho) verbranden ook veel plantendelen die je olie zo smaakvol maken en dat is niet goed voor je. Mooie olijfolie gebruik je over de sla of giet je na het grillen over de vis/vlees
Een echt goede wijn hoor je ook te drinken en niet mee te koken.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:12 schreef liedetector het volgende:
[..]
dat... is als goeie wijn...proef m ook eerst altijd zo
Wat gebruikten ze dan?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het werd lang gebruikt voor cosmetische zaken, maar in grote hoeveelheden gegeten is relatief recent.
Bron?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het werd lang gebruikt voor cosmetische zaken, maar in grote hoeveelheden gegeten is relatief recent.
ze zijn altijd voorgebakken. een euro voor 700 gram. scheelt je weer schillen voorbakken afkoelen stroom en tijd.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:27 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dan betaal je gewoon een heleboel geld voor niks meer dan gesneden aardappel
Nee maak het dan gweoon lekker helemáál zelf, van aardappels dus.
Tsja en hoeveel beter zijn die dingen dan goedkope friet uit de vriezer? Kan het me nauwelijks voorstellen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:16 schreef wootahH het volgende:
[..]
ze zijn altijd voorgebakken. een euro voor 700 gram. scheelt je weer schillen voorbakken afkoelen stroom en tijd.
echt... ik doe patat en bitterballen ( ja home made from scratch echt in niks anders)delicate hapjes wel olie soms...quote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:02 schreef golfer het volgende:
Ik heb tijdenlang in ossenwit gefrituurd, maar de smaak en geur staat mij tegenwoordig tegen.
Nu frituur ik in rijstolie.
patat uit de vriezer is ook duur...weet je wat een aardappel kost???quote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:25 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Tsja en hoeveel beter zijn die dingen dan goedkope friet uit de vriezer? Kan het me nauwelijks voorstellen.
Ik vind 1 euro voor 700 gram aardappel niet bepaald goedkoop.
Nina Teicholz in The Big Fat Suprise verwijst naar historisch onderzoek van Yannis Hamilakisquote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Bron?
En vooral: wat gebruikten ze dan? Boter? Zonnebloemolie?
47% enkelvoudig onverzadigd, 33% meervoudig onverzadigd en 20% verzadigd.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:02 schreef golfer het volgende:
Ik heb tijdenlang in ossenwit gefrituurd, maar de smaak en geur staat mij tegenwoordig tegen.
Nu frituur ik in rijstolie.
Het merkwaardige is dat additieven aan allerlei eisen moeten voldoen, maar dat als je vetten kunstmatig hard maakt door hydrolisatie of andere modernere methoden gelachtige eigenschappen geeft je vetten maakt waarvan de gezondheidsimpact nauwelijks bekend is of onderzocht is maar ze wél op de markt mogen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 18:10 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Oh in frituurolie kan E900 zitten
![]()
![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/Polydimethylsiloxaan
https://www.ah.nl/product(...)uurolie#ingredienten
Ik frituur er in, rest van mijn familie ookquote:Op woensdag 29 maart 2017 09:54 schreef 0906 het volgende:
Volgens mij frituurt er niemand meer in ossewit.
waarom hebben de jumbo en de appie het nog dan?quote:Op woensdag 29 maart 2017 09:54 schreef 0906 het volgende:
Volgens mij frituurt er niemand meer in ossewit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |