Misschien wel ja. Coherent is namelijk niet het woord wat je zoekt in deze context.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh ja, want intelligentie en religie zijn coherent aan elkaar?
neequote:Op zaterdag 1 april 2017 00:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Misschien wel ja. Coherent is namelijk niet het woord wat je zoekt in deze context.
Sluiten elkaar uit; onverenigbaar; tegenstrijdig; contradictorisch, in tegenspraak ...
Je weet wel dat een duizend jaar geleden het vooral de christelijke Europeanen de domme barbaarse volk waren, en Islamitische landen de hotspot voor kunst, cultuur en wetenschap?quote:Op zaterdag 1 april 2017 00:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Misschien wel ja. Coherent is namelijk niet het woord wat je zoekt in deze context.
Sluiten elkaar uit; onverenigbaar; tegenstrijdig; contradictorisch, in tegenspraak ...
Iedereen heeft wel eens op een bepaald punt in zijn leven dat er twijfels bestaan over zijn eigen geloof/zienswijze.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 00:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat je overtuigd bent van het bestaan van Allah =/ dat je hem ook wilt volgen.
Als je ervan overtuigd bent dat dit alles is, waarom twijfel je dan nog?
Hoe tijden veranderen.quote:Op zaterdag 1 april 2017 12:21 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Islamitische landen de hotspot voor kunst, cultuur en wetenschap?
Wat bedoel je met obsessie? Ik voel me schuldig dat ik zo weinig doe.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:17 schreef summer2bird het volgende:
Zou de islam niet een beetje een obsessie bij je zijn, TS?
Waarschijnlijk voel je je wat vrijer en gelukkiger als je het een beetje loslaat.
Ik ben overtuigd van Allah en de islam als religie. Ik heb allerlei gekker ideeën tijdens het gebed en voel me dan een hypocriet. Heb het idee dat mijn hart ook verhard is jegens Allah. Ik vind het lastig het je zo uit te leggen. Het is vooral veel gevoel.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 00:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat je overtuigd bent van het bestaan van Allah =/ dat je hem ook wilt volgen.
Als je ervan overtuigd bent dat dit alles is, waarom twijfel je dan nog?
Ga zo kijken. Ik heb me uiteraard ook verdiept in de hijaab. Grappige is dat ik altijd zei de hoofddoek nooit te dragen en zie mij nu.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:26 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Misschien vind je dit wel interessant om te luisteren:
Ik bedoel het niet om lullig te zijn, maar deze mevrouw heeft zich erg verdiept in de Koran en heeft de oorsprong en het gebruik van de Hijab uitgezocht.
Kan je toch ook doen? Is gewoon een kwestie van tijd nemen en doorpakken.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:16 schreef Gkhn het volgende:
Ik benijd je TS. Ik zou willen dat ik alle verhalen van de Koran had gelezen. Maar heb je ook de boodschap achter de verhalen begrepen? Waarom ga je niet met de kennis die je bewapend bent zelf op zoek naar verklaringen van het leven? Waarom wil je zo graag dat al je vragen beantwoord worden met een boek? Waarom ga je zelf niet filosoferen en je eigen verhalen schrijven? Waar ben je bang voor? Vergeet niet dat het mooiste geschenk dat Allah je heeft gegeven je eigen zelf is, die vrij is om te denken, ontdekken en een mening te vormen. Doe daar wat mee en je zal de voldoening halen die je zoekt.
Is dat niet een ontzettend luie en niet intellectuele instelling? Zou je de dingen waar je over twijfelt niet juist moeten onderzoeken?quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Kan je toch ook doen? Is gewoon een kwestie van tijd nemen en doorpakken.
Godsdienstfilosofie is niet goed voor mij. Dat weet ik uit ervaring. Het wijsgerig doordenken doet me twijfelen aan zaken.
Niet per definitiequote:Op zaterdag 1 april 2017 12:26 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Iedereen heeft wel eens op een bepaald punt in zijn leven dat er twijfels bestaan over zijn eigen geloof/zienswijze.
Ik blijf me verbazen over wat anderen menen gelezen te hebben. Het lijkt wel alsof het vertaald wordt naar iets wat het meest lijkt op wat ze al kennen. Ik heb dit langer als een soort slordigheid gezien, maar ik begin steeds meer te neigen naar dat het iets anders is.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 08:06 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zou je ook zo hard een christenen proberen te overtuigen om niet in Jezus te geloven?
Ik denk niet dat ik deze snap, ik kan je er (wat dit stukje aangaat) ook niks leren denk ik. Dus ik laat het erbij en wens je verder veel succes. belangrijkste is dat je lief bent voor de mensenquote:Op zaterdag 1 april 2017 22:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd van Allah en de islam als religie. Ik heb allerlei gekker ideeën tijdens het gebed en voel me dan een hypocriet. Heb het idee dat mijn hart ook verhard is jegens Allah. Ik vind het lastig het je zo uit te leggen. Het is vooral veel gevoel.
Dan ben je er nog niet aan toe.quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Kan je toch ook doen? Is gewoon een kwestie van tijd nemen en doorpakken.
Godsdienstfilosofie is niet goed voor mij. Dat weet ik uit ervaring. Het wijsgerig doordenken doet me twijfelen aan zaken.
helemaal niet.quote:Op zondag 2 april 2017 00:40 schreef Sigaartje het volgende:
Het is mooi dat je gelooft (dat meen ik echt)
Helemaal geen lege opmerking. Want ik meen het echt. (Ik ben zelf ook gelovig, maar je moet het niet moeilijker of zwaarder maken dan het is. Maghrebijnse draaft door vind ik, maar ja, daar zijn er meer van)quote:Op zondag 2 april 2017 00:43 schreef ikwordtergekvan het volgende:
[..]
helemaal niet.
wat een lege opmerking ook. heb je dat niet door van jezelf?
ach jee.quote:Op zondag 2 april 2017 00:45 schreef Sigaartje het volgende:
Helemaal geen lege opmerking. Want ik meen het echt. (Ik ben zelf ook gelovig, maar je moet het niet moeilijker of zwaarder maken dan het is. Maghrebijnse draaft door vind ik, maar ja, daar zijn er meer van)
Spel eerst je naam maar eens correct, meneer ach jee.quote:
Mensen die 'zich verdiepen' aka academici/deskundige/etc komen vaak zat tot verschillende, en dus sommigen ook totaal verkeerde inzichten. Reza Aslan is ook zo'n misleidende academicus. Ik heb het filmpje overigens niet bekeken, ken dat wijf niet.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 10:26 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Misschien vind je dit wel interessant om te luisteren:
Ik bedoel het niet om lullig te zijn, maar deze mevrouw heeft zich erg verdiept in de Koran en heeft de oorsprong en het gebruik van de Hijab uitgezocht.
Dank. Ga ik doen. Volgende week.quote:Op zondag 2 april 2017 00:53 schreef Romanus het volgende:
Kijk discussies van Christopher Hitchens over religie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |