Ten eerste vind ik het zeer verfrissend om te lezen dat Maghrebijnse meer is dan alleen de vrouw die ik tot nu toe hier zag. Deze was in mijn ogen fel, zeer zwart-wit en totaal niet in staat om maar even een andere kant te begrijpen.
Hier zie ik nu een persoon die wel denkt, twijfelt,.. Mooi!
Ten eerste vind ik dat geloof in jezelf zit. Als je hart goed is dan maakt de rest niet veel uit. Ja, ze zien er zo devoot uit, bv de mensen met baardjes en lange kleden en al hun gebeden netjes doen en naar de moskee gaan. Maar als diezelfde mens daarna aan de drank gaat of wat dan ook wat niet mag dan is hij niets waard en zeer hypocriet. De persoon die er voor de wereld niet zo devoot uit ziet kan dan veel en vooral oprecht geloviger zijn.
Dat je begrip hebt voor de IS monsters vind ik dan wel verontrustend! Dit zijn geen jongens die heel hun leven op zoek zijn naar Allah en dat als hun hoogtepunt beschouwen hé! Het gaat bijna altijd over jongens met een crimineel verleden die hun opleidingen verpest hebben en geen vooruitzicht meer hebben. Dat ze al hun kansen hier verpest hebben is natuurlijk niet hun schuld hé... Dus dan maar naar daar! Ze worden er verzorgd, krijgen geld en mogen hun verziekte criminele geest ook nog eens lekker loslaten onder het mom van: ik doe het voor God. Liever een 'held' zijn ipv een boef.
Terug naar jou... Ik denk niet dat je op zoek bent naar een ondergeschikte rol waarbij je niet meer zou moeten nadenken. Dus bv echtgenote zijn met 4 kinderen en een huishouden runnen. Ik weet ook niet of een verhuis naar Marokko je gelukkig zou maken. Je zou er wel meer gelijkgezinden tegen komen. Misschien dat dat wel zou helpen?
Kan je niet zelf iets doen? Een blog, een missie voor jezelf? Iets voor de meisjes?
Ik heb zelf meer dan moeite genoeg moeten doen om van mijn 'aangeboren' geloof af te komen dus no way dat ik me nog ga verdiepen in een ander geloof. In mijn ogen is religie de oorzaak van alle kwaad. En elke religie gelooft van zichzelf dat zij het echte en enige geloof is. Als er al een God is dan moet ie zich toch wel echt behoorlijk slecht voelen met alles wat hier op aarde gebeurt in naam van hem..
Voor mijn part gelooft ieder wat ie wil! En ik zou er geen probleem mee hebben mocht er in elke stad een moskee, kerk, tempel of wat dan ook zijn waarin ieder zijn geloof kan uitoefenen. Maar van het moment dat mensen anders gelovigen als slecht beschouwen of zelfs willen vernietigen omdat zij de enige religie op aarde willen zijn dan houd het gewoon op! En helaas is dit de realiteit... En daar gaat de mensheid kapot aan.
Oh nog een vraagje: wat ga je allemaal doen in je eeuwige leven na de dood? Als je dit korte leven al als saai bekijkt, waar ga je je dan mee bezig houden in de eeuwigheid!?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae