Als zo is zoals jij omschrijft haalt je auto morgen ochtend niet want dan staat die waarschijnlijk al met een lege accuquote:Op maandag 27 maart 2017 23:28 schreef PascalDutch het volgende:
Sinds vandaag blijft het contactslot van mijn Opel Corsa C uit 2001 piepen wanneer ik de sleutel eruit haal. Dit wil dus zeggen dat de stroom ook niet uitgeschakeld wordt en de cv niet werkt. Nu kan ik dat allemaal nog wel met de hand doen maar ik vroeg mij af of dit ook schade op levert omdat de brandstofpomp blijft draaien bijvoorbeeld? Daarnaast vroeg ik mij af of ik hier nog drie weken mee door kan blijven rijden? De auto wordt dan gekeurd en krijgt een beurt.
Gaat om een Opel Corsa C Comfort 1.2 16v uit 2001
Bij voorbaat dank
Tenzij de stroomkring niet wordt onderbroken en dat is nou net de vraag.quote:Op maandag 27 maart 2017 23:36 schreef klawie het volgende:
[..]
Als zo is zoals jij omschrijft haalt je auto morgen ochtend niet want dan staat die waarschijnlijk al met een lege accu
Je pomp hoef je niet bang voor te zijn want die schakelt vanzelf uit na 5 sec draaien
Accu gaat niet leeg omdat er verder geen lampjes blijven branden behalve dan die van de elektrische ramen. Auto startte gewoon vanmorgenquote:Op maandag 27 maart 2017 23:36 schreef klawie het volgende:
[..]
Als zo is zoals jij omschrijft haalt je auto morgen ochtend niet want dan staat die waarschijnlijk al met een lege accu
Je pomp hoef je niet bang voor te zijn want die schakelt vanzelf uit na 5 sec draaien
Gebeld en het kan eerder maar ze hebben gevraagd of ik het eerst even met de reservesleutel wil proberen, schijnt verschil te kunnen maken.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 04:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tenzij de stroomkring niet wordt onderbroken en dat is nou net de vraag.
Maar als ik TS was zou ik geen 3 weken wachten voor de afspraak met de garage maar vragen of het eerder kan.
Slot tikt inderdaad wel terug. Auto moet over drie week voor de keuring en ik vroeg me af of ik tot zolang kan wachtenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 12:10 schreef matig het volgende:
Je contactslot blijft hangen. Bekend Opel euvel. Er zitten veertjes in en die raken versleten ofzoiets. Je kunt met je sleutel een beetje wiebelen tot het slot wel terugklikt.
Ik zou het niet zo laten...
Wat bedoel je met "terug wiebelen"?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 13:10 schreef matig het volgende:
Is zo gedaan man
Grootste probleem is een nieuw contactslot krijgen waar jou sleutel op past.
Je kan uiteraard wel wachten maar ik zou proberen elke keer als je de sleutel er uit trekt toch het contactslot terug te wiebelen.
Het slot schiet dus wél uit. Alleen de radio en dergelijke worden niet uitgeschakeld.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:11 schreef matig het volgende:
Het enige dat kwaad kan is dat je contact eigenlijk constant op stand 1 staat, waardoor bijvoorbeeld je radio en sigarettenaansteker blijft werken.
Met terugwiebelen bedoel ik dat je door de punt van je sleutel in het contact te zetten en een beetje wrikken, het slot kan laten uitschieten zodat hij vergrendeld. Moeilijk uit te leggen door een toetsenbord heen.Ik heb namelijk ooit ditzelfde gehad in mijn Astra.
Als je voor de rit de accu loskoppelt maak je geen rit.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:51 schreef vaduz het volgende:
Gewoon voor en na ieder ritje de accu loskoppelen..
Heb er al een partij WD-40 ingespoten maar dat heeft helaas niet geholpenquote:Op woensdag 29 maart 2017 18:34 schreef lobotm het volgende:
BTW klinkt gek maar silicone spray erin spuiten in je contact slot .. heb net een astra g met hetzelfde probleem .. na wat silicone spray gaat het piepen wel uit het probleem is namelijk het het slot dat niet terugveert na verwijderen van de sleutel.. .. en de autoradio ook uit zoals het heurt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |