Dit klinkt me al wat minder aantrekkelijk.quote:De winst moet komen uit verkoop van data over trends en modevoorkeuren, inzichten die het concept ook gaat delen met partnerbedrijven.
niet een beetje laatquote:Op donderdag 13 april 2017 10:16 schreef DJKoster het volgende:
Frendz klinkt nog wel enigszins kans hebbend, wellicht voor een kleine, jonge doelgroep.
Kijkshop daarintegen:
Zweedse topman wil van Kijkshop technologiebedrijf maken http://nu.nl/economie/461(...)iebedrijf-maken.html (via @NUnl)
Naah dit werkt via een algoritme en niet "influencers" waar de doelgroep al een band mee heeft.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Now Image Search can jump-start your search for style
Frendz
Jep is gelukkig gewoon open.quote:Op dinsdag 18 april 2017 20:48 schreef Zelfscanner het volgende:
En nog even over speelgoedwinkels gesproken,
Er schijnt nog een speelgoedzaak toychamp te zijn. Die valt niet onder blokker.
Dat valt in het filiaal waar ik kom juist mee Daar werken mensen die er twintig jaar geleden denk ik ook al werkten.quote:Op donderdag 20 april 2017 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Zoals verwacht, HEMA doet het gewoon goed qua aanbod. Het is herkenbaar, Hollands en qua marketing doen ze het erg leuk. Enige nadeel bij HEMA is het veel te jonge, ongeïnteresseerde personeel wat overal staat.
dat verlies ook, dat is nog steeds de bende opruimen van de vorige directeurquote:Op donderdag 20 april 2017 10:07 schreef myShizzle het volgende:
"Recordomzet voor de HEMA"
http://nos.nl/artikel/2169177-recordomzet-voor-de-hema.html
Makkelijker gezegd dan gedaan, dat heeft met inkoop te maken. Alle modewinkels hebben de nieuwe wintercollectie nu al lang besteld en die wordt gewoon op X datum geleverd. Kun je weinig aan doen als het seizoen dan langer/korter duurt.quote:Op donderdag 20 april 2017 20:50 schreef Djeez het volgende:
Ik vind dat met name kledingwinkels ook dom bezig zijn. Nu we een ellenlange winter meemaken die tot ver in mei zal gaan duren, was ik op zoek naar een nieuwe winterjas. Echt, nergens meer te vinden. Maar wel zomerkleren.
Als het straks eind juli eindelijk een beetje warmer wordt, hebben ze alweer winterkleding in huis. Man, zorg gewoon dat je tot juni nog wat winterspul achter de hand hebt, zeker nu we een mini-ijstijd gaan meemaken
Gewoon wat langer in het magazijn laten staan moet niet zo'n groot probleem zijn toch?quote:Op donderdag 20 april 2017 21:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan, dat heeft met inkoop te maken. Alle modewinkels hebben de nieuwe wintercollectie nu al lang besteld en die wordt gewoon op X datum geleverd. Kun je weinig aan doen als het seizoen dan langer/korter duurt.
Ja maar, ja maar de klimaatverandering dan ?quote:Op donderdag 20 april 2017 20:50 schreef Djeez het volgende:
Ik vind dat met name kledingwinkels ook dom bezig zijn. Nu we een ellenlange winter meemaken die tot ver in mei zal gaan duren, was ik op zoek naar een nieuwe winterjas. Echt, nergens meer te vinden. Maar wel zomerkleren.
Als het straks eind juli eindelijk een beetje warmer wordt, hebben ze alweer winterkleding in huis. Man, zorg gewoon dat je tot juni nog wat winterspul achter de hand hebt, zeker nu we een mini-ijstijd gaan meemaken
Daar hoor je gelukkig niemand meer over. Hoewel, als Jesse minister van VROM wordt, gaat de ecotax weer flink omhoogquote:Op donderdag 20 april 2017 22:04 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar de klimaatverandering dan ?
Nee dat is een kunstmatig verlies dat bestaat uit het betalen van de rente van een niet aflosbare lening van de buitenlandse eigenaar. Een boekhoudkundige truuk om de winstbelasting te omzeilen. Stond laatst uitgelegd in Quote.quote:Op donderdag 20 april 2017 20:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat verlies ook, dat is nog steeds de bende opruimen van de vorige directeur
*Zucht*quote:Op donderdag 20 april 2017 22:04 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar de klimaatverandering dan ?
Dat is lastig. De leveranciers leveren het ook liever te vroeg dan te laat uit. Want die moeten de productie betalen. Daarna moeten de winkeliers de gehele levering in een korte tijd betalen. Dus die leggen de kleding het liefst zo snel mogelijk in de winkel om er gelijk meer omzet door te maken. Waarmee ze die nieuw ingekocht handel kunnen betalen.quote:Op donderdag 20 april 2017 21:53 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Gewoon wat langer in het magazijn laten staan moet niet zo'n groot probleem zijn toch?
Dit snap ik niet. Het initiatief moet bij de leveranciers liggen, maar de wínkels moeten het doen? Wat is het nu?quote:Op maandag 24 april 2017 19:49 schreef Stansfield het volgende:
Dus volgens mij zou het initiatief bij de leveranciers moeten liggen.
Zeker de zara's en hm's zouden dit makkelijker moeten kunnen doen lijkt mij.
Staat er ook een beetje krom. Ik bedoel meer winkels die het puur van leveranciers moeten hebben kunnen dat lastiger voor elkaar krijgen.quote:Op maandag 24 april 2017 20:38 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Het initiatief moet bij de leveranciers liggen, maar de wínkels moeten het doen? Wat is het nu?
Volgens mij is het enige verschil dat (iig H&M) werkt met kortere cycles voor hun collectie (die wijzigt elke 6 weken) waarbij de andere ketens nog werken met de seizoenen.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:32 schreef Stansfield het volgende:
[..]
De Zara en H&M zijn natuurlijk hun eigen leverancier wat direct van de fabrikant af komt. Dus die zouden daar beter op kunnen inspelen om dat te veranderen.
quote:Retailers Are Going Bankrupt at a Record Pace
Retailers are filing for bankruptcy at a record rate as they try to cope with the rapid acceleration of online shopping.
In a little over three months, 14 chains have announced they will seek court protection, according to an analysis by S&P Global Market Intelligence, almost surpassing all of 2016. Few retail segments have proven immune as discount shoe-sellers, outdoor goods shops, and consumer electronics retailers have all found themselves headed for reorganization.
3 zaken waarbij je inderdaad (nagenoeg) niets hebt aan de verkoper in de winkel.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:44 schreef Perrin het volgende:
discount shoe-sellers, outdoor goods shops, and consumer electronics retailers
quote:Mogen wij ons even voorstellen?
Hi,
Ondanks dat het al even geleden is dat je iets van ons hebt gehoord, hebben we de afgelopen tijd niet stil gezeten!
Inmiddels is V&D Concepthouse opgericht, een platform voor én door jonge ondernemers. Hiermee willen we weer terug naar de innovatieve inzet waar we ooit mee zijn begonnen en geven we V&D en de bijbehorende merken opnieuw vorm. Het wordt niet zoals het was, maar vernieuwend en helemaal van nu. Denk daarbij aan een nieuwe invulling voor de merken Schoolcampus, LIV, SOHO, Prijzencircus en FRENDZ.
Het eerste concept uit het V&D Concepthouse is FRENDZ, het enige social commerce platform van Nederland. Niet meer een kledinglabel, maar een heel modeplatform.
Vijf redenen waarom je FRENDZ niet mag missen:
1. Inspireer anderen en laat je inspireren
2. Creëer je eigen collecties en moodboards
3. Zie hoe anderen hun stijl vormgeven
4. Koop je fashion items direct online
5. Ontdek en bepaal de meest actuele modetrends
Nieuwsgierig? Bekijk de promo via de link hieronder en download de app.
We houden je op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen.
See you soon!
V&D Concepthouse
Man man man.quote:
Behoorlijk knullig idd. Welke potentiële klant raakt hier nu enthousiast van?quote:Op woensdag 3 mei 2017 22:27 schreef Aventura het volgende:
Kreeg de mail ook. Misschien hadden ze wat geld kunnen besteden aan communicatieadvies. De inhoud schiet alle kanten op, het is niet duidelijk aan wie het nu precies gericht is (veel jargon en jeukwoorden als 'innovatief'), wat je ermee kunt of wat je voordeel is. Gewoon totaal niet concreet.
je invechten in een volle webshopmarkt had klauwen met geld gekost. En dat geld hebben ze niet aangezien Kahn al moeite genoeg heeft zijn eigen toko overeind te houdenquote:Op woensdag 3 mei 2017 22:14 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Man man man.
Ze hadden het bij het oude V&D moeten houden in webshop vorm. Dan had het nog kans van slagen gehad.
Ik ben zo blij met het enige social commerce platform van Nederland. Ik maar denken dan marktplaats een social commerce platform was, maar dat is dus niet zo. Misschien begrijp ik de term verkeerd, maar ja mijn moedertaal is dan ook Nederlands.quote:
quote:De laatste Blokker is stilletjes vertrokken bij Blokker
Het terugtreden van Ab Blokker als commissaris roept de vraag op of hij en Els Blokker zich nog verder uit het bedrijf willen terugtrekken, ook als aandeelhouders. Vorig jaar hebben zij nog 130 miljoen euro bijgestort. Dat noemde financieel directeur Jeroen Visser toen „een signaal dat ze achter ons staan”. Maar het is, gezien de aanhoudende verliezen en de noodzakelijke vernieuwing, goed mogelijk dat er meer geld nodig is. Dan zal blijken of Ab en Els Blokker zich nog voldoende verbonden voelen om opnieuw te investeren.
quote:Schoolcampus van V&D keert terug bij Albert Heijn
Foto: ANP
Gepubliceerd: 05 mei 2017 11:49
Laatste update: 05 mei 2017 11:53
De Schoolcampus van het voormalige V&D, met een groot aanbod schoolspullen zoals agenda's, kaftpapier en multomappen, keert dit jaar terug bij Albert Heijn.
Komende maandag liggen er al agenda's in de schappen bij de winkels van de supermarktketen. Daarbij hebben niet alle winkels hetzelfde aanbod.
Eind juni volgen andere producten zoals kaftpapier, schriften en pennen bij de grotere AH-supermarkten. Die blijven dan tien weken in de schappen.
Albert Heijn werkt voor de schoolafdeling samen met V&D Concepthouse van ondernemers Ronald van Zetten, Ronald Kahn en Jaco Scheffers. Zij namen vorig jaar alle merkrechten van de failliete warenhuisketen over.
Gemist
De Schoolcampus werd gemist vorig jaar, legt Van Zetten de terugkeer van de afdeling uit. ''We merkten dat er op Twitter veel over werd gepraat.'' Bij V&D was de schoolafdeling goed voor veel omzet. Dat evenaren zou mooi zijn, vindt de oud-topman van HEMA. ''We hebben meer winkels, dus een groter bereik. De collectie is min of meer hetzelfde. Nu moet dus blijken of het echt gemist werd.''
Over de duur van de overeenkomst doen AH en Van Zetten geen uitspraken.
Door: ANP
Wat heeft dit dan voor zin?!!quote:"Er komt geen aparte schoolhoek in de supermarkten en de verkoopoppervlakte is een stuk kleiner."
HAHAHAHA. Waarom ging V&D ook alweer failliet? Met je "Concepthouse".twitter:BNR twitterde op vrijdag 05-05-2017 om 11:12:49 Na de Schoolcampus keert ook het V&D Prijzencircus terug: https://t.co/AknziMHTK4 reageer retweet
schoolagenda's lopen nog altijd prima bij de kidsquote:Op vrijdag 5 mei 2017 19:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
Alsof iedereen nog op een agenda zit wachten. Met hun smartphones.
Kids hebben toch een Smartphone tegenwoordig?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 19:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
schoolagenda's lopen nog altijd prima bij de kids
Er is nog niemand op het idee gekomen om daar iets educatiefs mee te doen.quote:Op zondag 7 mei 2017 15:05 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Kids hebben toch een Smartphone tegenwoordig?
Allemaal veels te duur om te ontwikkelen en te onderhouden voor alle verschillende devices die je moet ondersteunen. En de meerwaarde is nagenoeg 0.quote:Op maandag 8 mei 2017 01:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Er is nog niemand op het idee gekomen om daar iets educatiefs mee te doen.
Een generieke rooster app voor alle scholen bijvoorbeeld, of huiswerk plannen via de Google calendar. Allemaal veel te efficiënt voor een gemiddelde school.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |