abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 december 2002 @ 23:22:32 #1
22259 Fogerty
slapende account
pi_7258504
ben je daar dan eerlijk over? Misschien is het wel zo netjes om het wel te zeggen, maar ik heb vooralsnog zoiets van: "als ze niets vragen zeg ik ook niks". Als je eerlijk zegt dat je nog meer dingen hebt lopen (wat als je een beetje serieus op zoek bent eigenlijk altijd zo is), vergooi je dan niet meteen je kansen?

Wat hebben jullie gedaan in zo'n geval?

Hieperdepiep hoera!
pi_7258553
Ik zou het pas zeggen als ze ernaar vragen en dan ook gewoon eerlijk zijn, dat waarderen ze sowieso natuurlijk.

Ik denk dat als je meerdere sollicitaties hebt lopen, dat je in ieder geval moeite doet om een baan te vinden en dat je daardoor wel wat serieuzer wordt genomen

pi_7258685
Ik doe het zelfs zo dat als ik geen meerdere sollicitaties heb lopen, juist zeg dat ik er meer heb. Komt het imho over dat je niet per se om hun zit te wachten, maar dat het leuk zou zijn als zij jou kiezen.
  woensdag 11 december 2002 @ 14:57:12 #4
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_7269821
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 23:28 schreef CloudBox het volgende:
Ik doe het zelfs zo dat als ik geen meerdere sollicitaties heb lopen, juist zeg dat ik er meer heb. Komt het imho over dat je niet per se om hun zit te wachten, maar dat het leuk zou zijn als zij jou kiezen.
en je denkt dat dat een positieve werking zal hebben?
/-=]
|o-0
~~~`
  woensdag 11 december 2002 @ 15:20:04 #5
22456 zrski
schildpadje...
pi_7270345
Het hangt volledig van je gespreks partner af, maar als je het gevoel hebt dat er interesse bestaat dan zou je qua onderhandeling best kunnen laten vallen dat je ook nog andere gesprekken hebt lopen.

Soms helpt het je, ik vind het in ieder geval nagenoeg altijd handig.

Er is maar 1 actief discussieforum in Nederland voor ondernemers! http://www.higherlevel.nl
pi_7275824
Ik zou het zeker wel zeggen, je positie wordt er alleen maar sterker door. Bovendien ben je dan nog eerlijk ook (maar dat is bijzaak).
  woensdag 11 december 2002 @ 19:51:03 #7
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_7276251
Een potentiele werkgever zal je niet opeens geschikter gaan vinden als je meerdere sollicitaties hebt lopen, maar ook niet minder geschikt. Als je wordt aangenomen zullen ze wel vertrouwen in je kunnen hebben. Als je echter een schaars soort werknemer bent, kan bij twijfel de balans in jouw voordeel doorslaan. Werkgevers vinden het namelijk ook niet leuk als een vacature niet vervuld kan worden omdat de geschikte kandidaat door een ander wordt weggekaapt. Alleen als er keus genoeg is voor de werkgever zal het balletje misschien niet jouw kant uitrollen, maar dan is de kans dat jij die baan krijgt toch al wat kleiner. Ik zou het dus altijd vertellen.
  FOK!fotograaf woensdag 11 december 2002 @ 19:55:19 #8
17893 Forno
pi_7276395
Je bent nog niet in dienst, dus waarom niet? Denk eveneens dat een werknemer je serieuzer neemt als je meerdere sollicitaties hebt lopen. Je maakt er tenminste werk van.

Ik ben zelf nog met mijn scriptie bezig maar zodra ie af is ga ik overal solliciteren.

[Dit bericht is gewijzigd door Forno op 11-12-2002 19:55]

pi_7276398
Ik zeg het meestal eerlijk, weten zij ook waar ze aan toe zijn.

Mocht je bijvoorbeeld 2 aanbiedingen voor contracten krijgen kun je aangeven dat je er twee hebt en dat je die allebei grondig wilt bekijken, weten ze iig dat je goed in de markt ligt

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_7277118
Ik zou gewoon eerlijk zijn. Als je steeds op een sollicitatie zit te wachten en je wil graag werken. Dan is het niet gek dat je op meerdere vacatures solliciteerd. Anders kun je misschien wel tot sintjuttemis solliciteren. Soms gaat er wel 2 maanden overheen. En dan moet je opnieuw beginnen als je het niet bent. Tevens hebben hun ook meer kandidaten dus waar jij niet meer sollicitaties ? Als het klikt dan klikt het wel.

Toch ??

Wel handig om te weten namelijk of ik het goed heb Ben ook aan het solliciteren

pi_7277772
quote:
Op woensdag 11 december 2002 14:57 schreef DeWaasheid het volgende:

[..]

en je denkt dat dat een positieve werking zal hebben?

Ja, ze moeten ook graag met JOU in zee willen.
pi_7287188
Ik heb op het moment meerdere solli's lopen, en ik heb het niet verteld.. er is ook niet naar gevraagt overigens... Ik denk dat als ze vragen dat ik het gewoon eerlijk al vertellen.. bij mij werkt het nl wel in me voordeel, ik ga binnenkort een diploma hebben die vrij bijzonder is...

Dus alleen als ze er naar vragen zeg ik het..

I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  donderdag 12 december 2002 @ 21:32:54 #13
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_7300266
Tuurlijk vertellen dat je nog ergens anders solliciteert, versterkt je positie alleen maar.
Tsja .....
pi_7303786
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 23:22 schreef Fogerty het volgende:
ben je daar dan eerlijk over? Misschien is het wel zo netjes om het wel te zeggen, maar ik heb vooralsnog zoiets van: "als ze niets vragen zeg ik ook niks". Als je eerlijk zegt dat je nog meer dingen hebt lopen (wat als je een beetje serieus op zoek bent eigenlijk altijd zo is), vergooi je dan niet meteen je kansen?

Wat hebben jullie gedaan in zo'n geval?

NOOIT, maar dan ook NOOIT doen alsof ze je laatste hoop zijn oid.
ALTIJD doen alsof je een volle agenda hebt enzo.

Zeggen dat je 'verschillende zaken hebt lopen' etc. en dan zullen zij ook sneller geneigd zijn een beslissing te nemen.

Vermeld wel nooit bedrijfsnamen oid, gewoon een vraag terugstellen van 'waarom wil u dat weten' of 'ik behandel alles conficentieel, ook dit gesprek' oid.

pi_7356145
quote:
Op donderdag 12 december 2002 10:41 schreef BarBaar het volgende:
Ik heb op het moment meerdere solli's lopen, en ik heb het niet verteld.. er is ook niet naar gevraagt overigens... Ik denk dat als ze vragen dat ik het gewoon eerlijk al vertellen.. bij mij werkt het nl wel in me voordeel, ik ga binnenkort een diploma hebben die vrij bijzonder is...

Hehe, en ik ga van beide bedrijven een contract ontvangen... doe dat maar es na als net afgestudeerde in de IT op dit moment
pi_7356192
quote:
ik ga binnenkort een diploma hebben die vrij bijzonder is...
En geen nederlands in het pakket?
pi_7356248
quote:
Op zondag 15 december 2002 22:31 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

En geen nederlands in het pakket?

Ook geen spelling check in IE
pi_7356264
quote:
Op zondag 15 december 2002 22:33 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Ook geen spelling check in IE

Haha, voor DIE fouten heb je geen spelchecker hoor!
pi_7356300
quote:
Op zondag 15 december 2002 22:33 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

Haha, voor DIE fouten heb je geen spelchecker hoor!

Een fout die een spelcheck niet ziet bestaat niet
pi_7360317
quote:

Slakken en zout enzo...

En dan nog niet te spreken van de interpunctie

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')