abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 maart 2017 @ 19:46:36 #151
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_169842199
In Raalte heb je Loods2. In Baarn, ietsje uit de richting maar wel goed bereikbaar vanaf de snelweg, zit Raw Power Baarn (RPB), daar mocht ik zelf een keer mee buitenspelen - super vet.
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 19:48:45 #152
248821 Rauw.
op je bord.
pi_169842263
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:46 schreef Artoo het volgende:
In Raalte heb je Loods2. In Baarn, ietsje uit de richting maar wel goed bereikbaar vanaf de snelweg, zit Raw Power Baarn (RPB), daar mocht ik zelf een keer mee buitenspelen - super vet.
Had ik beide al gevonden, Baarn is sowieso te ver, Raalte is ook niet optimaal te bereiken vanaf hier.

probeer het eerst eens bij de gym die ik op het oog heb, ik vermoed dat ze daar wel meedenken aan iets wat bij je doelen past.
En anders zorg ik zelf voor een schema.

[ Bericht 11% gewijzigd door Rauw. op 28-03-2017 19:58:42 ]
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator dinsdag 28 maart 2017 @ 20:58:08 #153
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_169844641
Hebben jullie nog tips wat te eten vlak voor een workout in de cut? Momenteel duw ik 2 boterhammen in mijn mik maar merkte vd week met legday dat de cardio moeizaam ging. Sowieso is cardio extreem moeizaam na een legday maar ik wil gewoon geen cardio skippen.

Momenteel step ik 20 minuten en fiets ik 15 minuten. Ik wil dat later nog gaan uitbouwen naar max een uur. Maar ik merkte dat het laatste kwartier ik echt honger kreeg. Ik kreeg niet de befaamde hongerklop maar ging wel puur op wilskracht door. Ik hield me dan maar voor dat ik veel extra vet zou verbranden daar er geen carbs meer over waren om te verbranden :+

1) Is dat mezelf voor de gek houden? Want wat gebeurt er eigenlijk qua verbranding als je goede honger krijgt?
2) Terugkomend op mijn eerste vraag, wat raden jullie aan voor voedsel tijdens de cut zo vlak voor je workout?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_169845017
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:58 schreef onlogisch het volgende:
Hebben jullie nog tips wat te eten vlak voor een workout in de cut? Momenteel duw ik 2 boterhammen in mijn mik maar merkte vd week met legday dat de cardio moeizaam ging. Sowieso is cardio extreem moeizaam na een legday maar ik wil gewoon geen cardio skippen.

Momenteel step ik 20 minuten en fiets ik 15 minuten. Ik wil dat later nog gaan uitbouwen naar max een uur. Maar ik merkte dat het laatste kwartier ik echt honger kreeg. Ik kreeg niet de befaamde hongerklop maar ging wel puur op wilskracht door. Ik hield me dan maar voor dat ik veel extra vet zou verbranden daar er geen carbs meer over waren om te verbranden :+

1) Is dat mezelf voor de gek houden? Want wat gebeurt er eigenlijk qua verbranding als je goede honger krijgt?
2) Terugkomend op mijn eerste vraag, wat raden jullie aan voor voedsel tijdens de cut zo vlak voor je workout?
tldr
pi_169845221
Ik eet maar twee keer per dag. Rond 12 uur met lunch en rond 9 uur na het fitnessen. Vind eten vlak voordat ik ga fitnessen echt heel erg kut. Maar als je dan toch iets zou kiezen dan zou ik in ieder geval iets nemen wat makkelijk verteerbaar is
  Moderator dinsdag 28 maart 2017 @ 21:13:43 #156
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_169845475
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:08 schreef Azpilicueta het volgende:
Ik eet maar twee keer per dag. Rond 12 uur met lunch en rond 9 uur na het fitnessen. Vind eten vlak voordat ik ga fitnessen echt heel erg kut. Maar als je dan toch iets zou kiezen dan zou ik in ieder geval iets nemen wat makkelijk verteerbaar is
Dat trek ik echt niet. Ik eet 5 of 6 keer per dag. Ik kan het goed hebben, wat kipfilet en pindakaas.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_169845603
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:08 schreef Azpilicueta het volgende:
Ik eet maar twee keer per dag. Rond 12 uur met lunch en rond 9 uur na het fitnessen. Vind eten vlak voordat ik ga fitnessen echt heel erg kut. Maar als je dan toch iets zou kiezen dan zou ik in ieder geval iets nemen wat makkelijk verteerbaar is
Brinta of havermout
  dinsdag 28 maart 2017 @ 21:40:34 #158
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_169846775
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:08 schreef Azpilicueta het volgende:
Ik eet maar twee keer per dag. Rond 12 uur met lunch en rond 9 uur na het fitnessen. Vind eten vlak voordat ik ga fitnessen echt heel erg kut. Maar als je dan toch iets zou kiezen dan zou ik in ieder geval iets nemen wat makkelijk verteerbaar is
Twee keer per dag :o waar bestaan die maaltijden uit?
pi_169848297
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:10 schreef Henrys het volgende:
Hebben jullie trouwens nog kledingtips? Overhemden zijn al onmogelijk maar broeken nu ook. Heb een hele smalle taille maar gigantische kuiten en niks past en als het past dan sterven mijn kuiten langzaam af omdat die daar zo strak zit dat er geen bloed meer naar toe kan
Ik koop tapered stretch jeans. Meestal van King of Indigo of Scotch and Soda, met riem uiteraard. Hemden zijn voor mij inderdaad ook niet te doen, moet er altijd een jasje op dragen vanwege teveel stof bij mijn taille waardoor je zo'n plofshirt krijgt. Dus tips voor merken met wat meer ruimte in de schouders die toch getailleerd zijn, zijn ook voor mij erg welkom.
pi_169849255
Maatshirt.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 23:13:08 #161
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_169850995
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:58 schreef onlogisch het volgende:
Hebben jullie nog tips wat te eten vlak voor een workout in de cut? Momenteel duw ik 2 boterhammen in mijn mik maar merkte vd week met legday dat de cardio moeizaam ging. Sowieso is cardio extreem moeizaam na een legday maar ik wil gewoon geen cardio skippen.

Momenteel step ik 20 minuten en fiets ik 15 minuten. Ik wil dat later nog gaan uitbouwen naar max een uur. Maar ik merkte dat het laatste kwartier ik echt honger kreeg. Ik kreeg niet de befaamde hongerklop maar ging wel puur op wilskracht door. Ik hield me dan maar voor dat ik veel extra vet zou verbranden daar er geen carbs meer over waren om te verbranden :+

1) Is dat mezelf voor de gek houden? Want wat gebeurt er eigenlijk qua verbranding als je goede honger krijgt?
2) Terugkomend op mijn eerste vraag, wat raden jullie aan voor voedsel tijdens de cut zo vlak voor je workout?
1) Twee broodjes eten en verwachten dat er geen carbs meer over zijn is te beantwoorden met je eigen naam. Cardio tijdens het vasten kan wel helpen op een lager vetpercentage.

2) Iets waardoor je training goed kan uitvoeren en niet in de weg zit voor jou. De een vindt het prettig zodra hij/zij niks van te voren eet. Een warme maaltijd, wat simpels als een banaan en espresso of een pre-workout...

Kijk gewoon wat voor jou goed werkt. Train je bijvoorbeeld beter als je niks/kleine maaltijd of een grote maaltijd neemt?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_169851664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:40 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Twee keer per dag :o waar bestaan die maaltijden uit?
Is maar net wat je gewend bent
  dinsdag 28 maart 2017 @ 23:25:44 #163
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_169851727
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:01 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Rugby is 3x p/w in het seizoen en 2x buiten het seizoen, powerliften wil ik minimaal 2x p/w gaan oppakken, afhankelijk van wat mijn herstel daarvan denkt.

Voornaamste motivatie is omdat ik gewoon (groot en )sterk wil worden, ik ben al groot, nu nog sterk. Conditioning kan ik er prima naast doen.

[..]

Het is bijna offseason dus dan word er wat minder met een ei gegooid, denk dat ik vooral moet wennen aan het volume en ik vermoed dat ik wat beter op voeding moet gaan letten.
Waar ik mij vooral zorgen over maak is het flexibel blijven (wat voor rugby behoorlijk belangrijk is)

Hebben mensen daar hier ook ervaring mee?
Flexibel blijven is geen probleem zolang je normale range of motion gebruikt met wat mobiteits oefeningen ernaast.Verbeterd juist hier. Focus zelf vooral op schouder+pols voor het bovenlichaam met pvc buis. Onderlichaam eigenlijk alles vanaf de onderrug tot aan de enkel.

Zou inderdaad op powerlifting focussen samen met de power varianten van de clean & jerk en snatch.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 29 maart 2017 @ 07:18:53 #164
248821 Rauw.
op je bord.
pi_169854494
Mijn ROM word ook gestaag beter naar mate ik meer squat etc. Maar ik kan mij voorstellen dat door meer krachtgefocussed te trainen spierspanning toeneemt tov Crossfit (wat ik gewend ben)

PL + power cleans + Bend over rows en verscheidene carries / sledpulls/pushes. Was mijn plan.
Thuis doe ik eea met de sandbag en kettlebells.

Volgens mij zijn dan de belangrijkste dingen wel gedekt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_169855016
Multi bench en lat pulley in elkaar gezet, vanavond mn powerrack en nog iets maken om mn gewichten en stangen mooi op te bergen en ik kan beginnen met thuis trainen :)
Denk wel dat ik uiteindelijk https://www.fitness-seller.nl/barbarian-leg-extension-leg-curl/ ook nog ga bestellen en dan is het wel goed :)
  woensdag 29 maart 2017 @ 08:57:25 #166
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_169855123
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2017 07:18 schreef Rauw. het volgende:
Mijn ROM word ook gestaag beter naar mate ik meer squat etc. Maar ik kan mij voorstellen dat door meer krachtgefocussed te trainen spierspanning toeneemt tov Crossfit (wat ik gewend ben)

PL + power cleans + Bend over rows en verscheidene carries / sledpulls/pushes. Was mijn plan.
Thuis doe ik eea met de sandbag en kettlebells.

Volgens mij zijn dan de belangrijkste dingen wel gedekt.
Misschien ook goed om eens eea van Wendler te lezen. Naast 531 is hij ook behoorlijk sport gericht. Voor jou is misschien het (American) footbal interesant.

https://www.google.es/web(...)aining+for+football&*
  woensdag 29 maart 2017 @ 12:45:07 #167
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_169859006
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 08:46 schreef Questular het volgende:
Multi bench en lat pulley in elkaar gezet, vanavond mn powerrack en nog iets maken om mn gewichten en stangen mooi op te bergen en ik kan beginnen met thuis trainen :)
Denk wel dat ik uiteindelijk https://www.fitness-seller.nl/barbarian-leg-extension-leg-curl/ ook nog ga bestellen en dan is het wel goed :)
Vet! Ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen.
Fear is the path to the Dark Side.
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:20:31 #168
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_169859861
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 23:24 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Is maar net wat je gewend bent
Bedankt voor het antwoord :+
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:34:37 #169
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_169860130
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:34 schreef Rauw. het volgende:
Regio Apeldoorn/Zwolle
In meppel zit Pure Power Gym. Misschien nog een optie.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:41:27 #170
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_169860312
quote:
14s.gif Op woensdag 29 maart 2017 07:18 schreef Rauw. het volgende:
Mijn ROM word ook gestaag beter naar mate ik meer squat etc. Maar ik kan mij voorstellen dat door meer krachtgefocussed te trainen spierspanning toeneemt tov Crossfit (wat ik gewend ben)

PL + power cleans + Bend over rows en verscheidene carries / sledpulls/pushes. Was mijn plan.
Thuis doe ik eea met de sandbag en kettlebells.

Volgens mij zijn dan de belangrijkste dingen wel gedekt.
Zolang je aan mobiliteit werkt zal dat geen probleem zijn. Klinkt goed qua oefeningen om aan je kracht en conditie te werken. Pendlay rows zijn ook een aanrader om toch meer gewicht en explosiviteit te trainen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:44:32 #171
248821 Rauw.
op je bord.
pi_169860369
Hele andere sport met veel minder time under tension
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2017 08:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Misschien ook goed om eens eea van Wendler te lezen. Naast 531 is hij ook behoorlijk sport gericht. Voor jou is misschien het (American) footbal interesant.

https://www.google.es/web(...)aining+for+football&*
Grootste probleem is de positie waar je speelt dan, ik speel en ambieer een positie bij de grotere jongens in het veld. Waar brute kracht en "hustle" veel belangrijker zijn dan snelheid en agility. In American Football zetten ze daar 2 vetzakken neer die niets anders kunnen dan lomp zijn en dus specifiek daarop trainen. In rugby heb je die rustmomenten niet, en moet je dus een mix tussen die center en winger zijn. Maar in mijn geval iets meer aan de center kant.

Wel een goede tip, want ik kan eens kijken of er wat geschreven is over de grotere spelers.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:56:03 #172
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_169860620
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:44 schreef Rauw. het volgende:
Hele andere sport met veel minder time under tension

[..]

Grootste probleem is de positie waar je speelt dan, ik speel en ambieer een positie bij de grotere jongens in het veld. Waar brute kracht en "hustle" veel belangrijker zijn dan snelheid en agility. In American Football zetten ze daar 2 vetzakken neer die niets anders kunnen dan lomp zijn en dus specifiek daarop trainen. In rugby heb je die rustmomenten niet, en moet je dus een mix tussen die center en winger zijn. Maar in mijn geval iets meer aan de center kant.

Wel een goede tip, want ik kan eens kijken of er wat geschreven is over de grotere spelers.
Ik denk dat de conditioning en kracht training die hij beschrijft wel van toepassing is. Niet iedereen op het veld staat stil en vet te zijn bij footbal uiteraard.
  woensdag 29 maart 2017 @ 14:12:54 #173
248821 Rauw.
op je bord.
pi_169860998
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:56 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik denk dat de conditioning en kracht training die hij beschrijft wel van toepassing is. Niet iedereen op het veld staat stil en vet te zijn bij footbal uiteraard.
Natuurlijk heeft het behoorlijk raakvlak, maar een forward heeft een heel ander takenpakket dan een back. Zo zou een back veel meer focussen op speed/agility en een forward op kracht/uithoudingsvermogen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator woensdag 29 maart 2017 @ 15:20:07 #174
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_169862511
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 14:30 schreef Snakey het volgende:
Goed stukje over vetverlies en spierbehoud. https://www.t-nation.com/(...)campaign=article3660
Goed stuk.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_169862824
3 dagen niet getraind, wel lekkere donuts gegeten. 1 weekje deload U/L split doen en dan weer knallen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')