quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
Ik rij voor de ochtendspits uit naar m'n werk en dat gaat meestal ook met een redelijk vaartje. Maar zie werkelijk nooit iemand seinen. Had je niet gewoon een kapotte lamp?quote:Op donderdag 13 april 2017 20:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Net even naar huis 160 waar je 130 mag. Het was rustig op de weg... toch 4 mensen die nog seinen
Vraag me altijd af wat voor types dat zijn. Soms rem ik nog weleens eens om te kijken wie er de moeite neemt om te seinen (sommige zelfs op de rechterbaan).
Nope. Wel LED koplampen, misschien bij hobbeltjes ofzo lijkt het net alsof ik ook aan het seinen ben ofzo?quote:Op donderdag 13 april 2017 21:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik rij voor de ochtendspits uit naar m'n werk en dat gaat meestal ook met een redelijk vaartje. Maar zie werkelijk nooit iemand seinen. Had je niet gewoon een kapotte lamp?
Kapotte lamp? Te hoog afgestelde lampen zodat het net lijkt alsof je je groot-licht vergeten bent uit te zetten?quote:Op donderdag 13 april 2017 20:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Net even naar huis 160 waar je 130 mag. Het was rustig op de weg... toch 4 mensen die nog seinen
Vraag me altijd af wat voor types dat zijn. Soms rem ik nog weleens eens om te kijken wie er de moeite neemt om te seinen (sommige zelfs op de rechterbaan).
Lijkt me sterk, maar volgens mij komt daar door de LED koplampen. Ik heb dat ook weleens bij auto's achter me gezien, het kleurt dan helemaal van wit naar blauw als ze een beetje omhoog gaan, waardoor het misschien soms lijkt alsof ze seinen? Ik zal het bij de volgende onderhoudsbeurt wel even aangeven maar het lijkt me niet dat ze slecht afgesteld zijn, de auto is ook vrij nieuw.quote:Op vrijdag 14 april 2017 09:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Kapotte lamp? Te hoog afgestelde lampen zodat het net lijkt alsof je je groot-licht vergeten bent uit te zetten?
Allebei zou ik wel voor seinen als ik dat tegenkom.
Chauffeur is idd een zak hooi, want ongezien naar links gaan is gewoon gevaarlijk.quote:Op donderdag 13 april 2017 14:58 schreef Randy_S het volgende:
[..]
woops, aangepast. Gaat om deze: http://www.nu.nl/gadgets/(...)1-in-overijssel.html
Dat hij nieuw is zegt helemaal niets. Maar waarom wachten tot een beurt? Verlichting die verblindend is lijkt me wel een prioriteit. En je kunt zelf toch zien tijdens het rijden hoe hoog je verlichting staat? Als je achter iemand rijdt en je lichtstraal valt ruim boven de nummerplaat bij een normale auto (geen bussen, suv's of crossover's of wat er dan ook allemaal voor gekke namen worden verzonnen) dan staat je verlichting zo goed als zeker verblindend.quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zal het bij de volgende onderhoudsbeurt wel even aangeven maar het lijkt me niet dat ze slecht afgesteld zijn, de auto is ook vrij nieuw.
Zeker als het vochtig is. Die dingen drogen niet op, dus strooilicht aan alle kanten met een beetje dauw op de koplamp.quote:Op vrijdag 14 april 2017 20:12 schreef switchboy het volgende:
Zelfs goed afgesteld LED licht is echt een kriem om achter je te hebben. De krengen zijn echt veel te fel.
Die witplaten dwingen mij helemaal de meest linker baan te pakken, terwijl ik gewoon 99 wil cruisen.quote:Op vrijdag 14 april 2017 20:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
De Oosterburen zijn er weer... 30@60, 50@80, lekker op de middenbaan of links plakken (wat nou NL: Nur Links? Kijk naar jezelf)... En nog boos worden ook als je ze inhaalt.
Nee die staat gewoon goed als ik achter iemand rijd.quote:Op vrijdag 14 april 2017 19:06 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dat hij nieuw is zegt helemaal niets. Maar waarom wachten tot een beurt? Verlichting die verblindend is lijkt me wel een prioriteit. En je kunt zelf toch zien tijdens het rijden hoe hoog je verlichting staat? Als je achter iemand rijdt en je lichtstraal valt ruim boven de nummerplaat bij een normale auto (geen bussen, suv's of crossover's of wat er dan ook allemaal voor gekke namen worden verzonnen) dan staat je verlichting zo goed als zeker verblindend.
Dan richten ze te veel omhoog naar rechts. De auto's die flitsten, heb je die eerst allemaal ingehaald?quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee die staat gewoon goed als ik achter iemand rijd.
Tweebaans rotondes kennen ze daar volgens mij ook niet. Auto voor mij werd vanmiddag bijna van de rotonde gereden door een verwarde Duitser die gewoon op allebei de banen tegelijk reedquote:Op vrijdag 14 april 2017 20:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
De Oosterburen zijn er weer... 30@60, 50@80, lekker op de middenbaan of links plakken (wat nou NL: Nur Links? Kijk naar jezelf)... En nog boos worden ook als je ze inhaalt.
Die oosterburen zijn meestal vrij vriendelijk in het verkeer.quote:Op vrijdag 14 april 2017 20:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
De Oosterburen zijn er weer... 30@60, 50@80, lekker op de middenbaan of links plakken (wat nou NL: Nur Links? Kijk naar jezelf)... En nog boos worden ook als je ze inhaalt.
[..]
Zeker als het vochtig is. Die dingen drogen niet op, dus strooilicht aan alle kanten met een beetje dauw op de koplamp.
Seinen mag niet en toeteren mag ook niet in dit geval.quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:48 schreef sneakydesert het volgende:
Net op een 80-weg iemand voor me die 40km/u reed. Seinen hielp niet, en inhalen mocht niet. In de bebouwde kom reed ie ook nog eens stapvoets over rotondes. Toen was ik het zat en ging ik toeteren, gelukkig ging ie een een rondje om de rotonde zodat ik (en een paar auto's achter mij) er langs konden.
Na een kwartier op een slakkengang te hebben gereden was mijn geduld even op. Inhalen was misschien idd een betere optie geweest.quote:Op zaterdag 15 april 2017 01:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Seinen mag niet en toeteren mag ook niet in dit geval.
Ondanks het inhaalverbod en als het veilig zou kunnen zou ik em gewoon ingehaald hebben.
Als je gesnapt wordt is dat altijd nog goedkoper dan onnodig seinen en toeteren.
En als je alleen maar toetert en seint loopt je stresslevel ook nog eens enorm op waardoor je wellicht beslissingen maakt die achteraf niet zo verstandig zijn.
Volgende keer gewoon er voorbij gaan dus, laat je achterligger zich maar aan hem ergeren.
quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:36 schreef Fer het volgende:
Het is je autosteer die teveel naar rechts trekt, icm met de brede voorkant, die veel wind opzij drukt. Waardoor als jij voorbij komt hun auto's opzij geduwt worden.
Nou, dat klinkt niet zo heel vreemd eigenlijk (de tweede quote dan ) want het viel me wel een keer op dat als ik iemand inhaal 's avonds, dat je die persoon helemaal kan zien zitten achter het stuur (hij wordt verlicht). Of is dit normaal?quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:59 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dan richten ze te veel omhoog naar rechts. De auto's die flitsten, heb je die eerst allemaal ingehaald?
Inhaalverbod kijk ik ook nooit naar. Je kan zelf bepalen of de weg veilig of onveilig is om in te halen. Sommige wegen met een inhaalverbod zijn ontzettend overzichtelijk en kun je makkelijk inhalen als het rustig is. Heeft me wel een keer ¤227 gekost maar so be it, ik ga niet 10 km, midden in de nacht achter een dwaas rijden die 70 gaat waar je 80 mag (en 100 kan).quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:48 schreef sneakydesert het volgende:
Net op een 80-weg iemand voor me die 40km/u reed. Seinen hielp niet, en inhalen mocht niet. In de bebouwde kom reed ie ook nog eens stapvoets over rotondes. Toen was ik het zat en ging ik toeteren, gelukkig ging ie een een rondje om de rotonde zodat ik (en een paar auto's achter mij) er langs konden.
En dat nog met een vrachtwagen... sommige chauffeurs zijn echt prutsers die ze hun rijbewijs af moeten nemen.quote:Op donderdag 13 april 2017 07:37 schreef Randy_S het volgende:
http://www.nu.nl/gadgets/(...)1-in-overijssel.html
Onnodig naar links gaan voor invoegend verkeer
Dijk Enkhuizen Lelystad rijden ook vaak van die langzame zolen.quote:Op zaterdag 15 april 2017 09:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Nou, dat klinkt niet zo heel vreemd eigenlijk (de tweede quote dan ) want het viel me wel een keer op dat als ik iemand inhaal 's avonds, dat je die persoon helemaal kan zien zitten achter het stuur (hij wordt verlicht). Of is dit normaal?
Uiteraard heb ik ze eerst ingehaald anders kan ik ze ook niet zien seinen.
[..]
Inhaalverbod kijk ik ook nooit naar. Je kan zelf bepalen of de weg veilig of onveilig is om in te halen. Sommige wegen met een inhaalverbod zijn ontzettend overzichtelijk en kun je makkelijk inhalen als het rustig is. Heeft me wel een keer ¤227 gekost maar so be it, ik ga niet 10 km, midden in de nacht achter een dwaas rijden die 70 gaat waar je 80 mag (en 100 kan).
Als iemand 40 gaat lijkt het me eerder dat hij een probleem met z'n auto heeft ofzo, want dat slaat echt nergens op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |