abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:31:03 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169698143
Als jij ergens gaat werken waarbij je de keuze hebt een leaseauto te nemen, zou je het doen, of zou je voor een mobiliteitsvergoeding gaan?
Waar je namelijk rekening mee moet houden is het volgende.
Doe je het wel, heb je een eigen bijdrage bijtelling wat inpact heeft op je netto uitbetaling van je loon.
Als je het niet doet heb je deze vermindering in loon niet en krijg je mobiliteitsvergoeding van een paar honderd euro. Het verschil in beide is misschien wel een 400 euro netto

Echter, een leaseauto gaat om een gloednieuwe auto waarmee je gratis in je vrije tijd kan rijden waarbij je ook een tankpas krijgt zeg maar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Onnoman op 22-03-2017 14:17:13 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:34:11 #2
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169698193
Lease is altijd voordeliger (mits je de auto prive mag gebruiken), met dien verstanden dat je vergelijkt met een vergelijkbare auto.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169698198
Ik heb een leaseauto en dat heeft wel veel voordelen; tankpas, nieuwe auto, geen onderhouds kosten, geen wegenbelasting :)
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 13:47:08 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169698398
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:31 schreef Onnoman het volgende:
Als jij ergens gaat werken waarbij je de keuze hebt een leaseauto te nemen, zou je het doen, of zou je voor een mobiliteitsvergoeding gaan?
Waar je namelijk rekening mee moet houden is het volgende.
Doe je het wel, heb je een eigen bijdrage wat ingehouden wordt op je maandloon
als je het niet doet heb je deze inhoudingen niet en krijg je mobiliteitsvergoeding van een paar honderd euro. Het verschil in beide is misschien wel een 400 euro netto

Echter, een leaseauto gaat om een gloednieuwe auto waarmee je gratis in je vrije tijd kan rijden waarbij je ook een tankpas krijgt zeg maar.
Hoezo, een eigen bijdrage? Dat is helemaal niet standaard.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:49:27 #5
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169698446
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoezo, een eigen bijdrage? Dat is helemaal niet standaard.
of hoe noem je zoiets.. bijtelling..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 13:50:42 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169698472
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:49 schreef Onnoman het volgende:

[..]

of hoe noem je zoiets.. bijtelling..
Dat zijn 2 to-taal verschillende dingen.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:53:12 #7
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169698513
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat zijn 2 to-taal verschillende dingen.
goed, punt wat ik wil maken is dat je maandelijks netto minder overhoudt als je een leaseauto neemt t.o.v. geen leaseauto
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 13:58:44 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169698624
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:53 schreef Onnoman het volgende:

[..]

goed, punt wat ik wil maken is dat je maandelijks netto minder overhoudt als je een leaseauto neemt t.o.v. geen leaseauto
Wel als je het salaris vergelijkt met het salaris ZONDER bijtellingsinhouding. Maar, voor die bijtelling rij je dan wel een nieuwe auto, je hoeft geen brandstof te betalen, reparaties zijn jouw probleem niet, afschrijving en onderhoud ook niet.

Je moet appels met appels vergelijken. Want nu neem je die leaseauto niet, dan moet je dus zelf een auto kopen, rijden, onderhouden en afschrijven. Denk je dat dat met die paar 100 euro verschil gaat lukken? Je moet dan rekenen met DEZELFDE auto he, dezelfde hoeveelheid km's. etc. En, een NIEUWE auto he, want lease is ook nieuw (over het algemeen).

Dus, leuk dat jij dan netto meer op je bankrekening krijgt, maar van dat netto bedrag gaan vervolgens wel de kosten voor het aanschaffen + rijden + onderhouden van diezelfde auto vanaf als je die privé rijdt.

Oftewel, je kunt beter een leaseauto rijden. Want het is leuk dat jij een paar 100 euro (?) meer overhoudt per maand als je GEEN leaseauto neemt, maar als jij van de zaak een VW Golf krijgt (ik noem maar wat) dan moet je eerst, wat 23.000 euro op tafel leggen om diezelfde Golf privé te kopen. Daar gaan je paar 100 euro netto.

Je moet niet gaan vergelijken met dat je dan zelf een oud Polootje koopt. want dat is appels met peren vergelijken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_169698778
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:53 schreef Onnoman het volgende:

[..]

goed, punt wat ik wil maken is dat je maandelijks netto minder overhoudt als je een leaseauto neemt t.o.v. geen leaseauto
Onzin. Van die 400,- die je overhoudt gaat waarschijnlijk minsten 200,- al in brandstof voor woon-werkverkeer zitten. Die andere 200,- verdien je terug door niet betalen van wegenbelasting, geen aanschaf en onderhoudskosten eigen auto en geen brandstofkosten voor privégebruik. Kortom, pak die leaseauto.
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:07:46 #10
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169698819
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wel als je het salaris vergelijkt met het salaris ZONDER bijtellingsinhouding. Maar, voor die bijtelling rij je dan wel een nieuwe auto, je hoeft geen brandstof te betalen, reparaties zijn jouw probleem niet, afschrijving en onderhoud ook niet.

Je moet appels met appels vergelijken. Want nu neem je die leaseauto niet, dan moet je dus zelf een auto kopen, rijden, onderhouden en afschrijven. Denk je dat dat met die paar 100 euro verschil gaat lukken? Je moet dan rekenen met DEZELFDE auto he, dezelfde hoeveelheid km's. etc. En, een NIEUWE auto he, want lease is ook nieuw (over het algemeen).

Dus, leuk dat jij dan netto meer op je bankrekening krijgt, maar van dat netto bedrag gaan vervolgens wel de kosten voor het aanschaffen + rijden + onderhouden van diezelfde auto vanaf als je die privé rijdt.

Oftewel, je kunt beter een leaseauto rijden. Want het is leuk dat jij een paar 100 euro (?) meer overhoudt per maand als je GEEN leaseauto neemt, maar als jij van de zaak een VW Golf krijgt (ik noem maar wat) dan moet je eerst, wat 23.000 euro op tafel leggen om diezelfde Golf privé te kopen. Daar gaan je paar 100 euro netto.

Je moet niet gaan vergelijken met dat je dan zelf een oud Polootje koopt. want dat is appels met peren vergelijken.
ik moet helemaal niks! afstand werk is met ov/fiets te doen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 14:08:46 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169698844
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:07 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik moet helemaal niks! afstand werk is met ov/fiets te doen
Jij krijgt echter geen lease auto als je die voor je werk niet nodig hebt, dus als jij de hele dag op kantoor zit, en je hoeft niet naar klanten of wat dan ook, waarom zou je dan een lease auto krijgen?

Dan moet je gewoon lekker die 15km elke dag op de fiets doen en klaar?
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:10:52 #12
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169698900
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij krijgt echter geen lease auto als je die voor je werk niet nodig hebt, dus als jij de hele dag op kantoor zit, en je hoeft niet naar klanten of wat dan ook, waarom zou je dan een lease auto krijgen?

Dan moet je gewoon lekker die 15km elke dag op de fiets doen en klaar?


bedankt voor je bijdrage hoor.. maar je moet geen dingen erbij betrekken die niet genoemd worden.

maar mocht ik voor mijn werk echt een auto nodig hebben, kan ik hem sowieso uit het wagenpark krijgen...
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 14:14:34 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169698967
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:10 schreef Onnoman het volgende:

[..]

bedankt voor je bijdrage hoor.. maar je moet geen dingen erbij betrekken die niet genoemd worden.
Dan moet je misschien duidelijker zijn.

quote:
maar mocht ik voor mijn werk echt een auto nodig hebben, kan ik hem sowieso uit het wagenpark krijgen...
Ja, en daar betaal je dus bijtelling voor, tenzij je die auto gewoon voor een keertje pakt, maar dan heb je ook geen lease auto. Dat zeg ik, ben eens duidelijk in je verhaal. Je hebt het over eigen bijdrage terwijl je eigenlijk doelt op bijtelling, je situatie is niet duidelijk, etc

Je rekenvoorbeeld, zoals je het summier stelt in je OP, klopt niet. Dus, wat wil je nou precies weten?
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:15:30 #14
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169698981
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan moet je misschien duidelijker zijn.

[..]

Ja, en daar betaal je dus bijtelling voor, tenzij je die auto gewoon voor een keertje pakt, maar dan heb je ook geen lease auto. Dat zeg ik, ben eens duidelijk in je verhaal. Je hebt het over eigen bijdrage terwijl je eigenlijk doelt op bijtelling, je situatie is niet duidelijk, etc

Je rekenvoorbeeld, zoals je het summier stelt in je OP, klopt niet. Dus, wat wil je nou precies weten?
ik ben onwijs duidelijk.. jij gaat allemaal irrelevante dingen zitten roepen :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 14:17:44 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169699033
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:15 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik ben onwijs duidelijk.. jij gaat allemaal irrelevante dingen zitten roepen :)
Ja, daarom noem je bijtelling ook eigen bijdrage natuurlijk. Je rekenvoorbeeld klopt gewoon of niet, maar ik krijg stiekem het gevoel dat jij geen daadwerkelijke uitleg wil, maar dat je gewoon wil dat de conclusie is dat je beter geen leaseauto kunt nemen omdat dat je beter uit komt.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:19:57 #16
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169699076
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:17 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, daarom noem je bijtelling ook eigen bijdrage natuurlijk. Je rekenvoorbeeld klopt gewoon of niet, maar ik krijg stiekem het gevoel dat jij geen daadwerkelijke uitleg wil, maar dat je gewoon wil dat de conclusie is dat je beter geen leaseauto kunt nemen omdat dat je beter uit komt.
foutje.. feit is dat een leasauto altijd een vermindering is op je netto loon
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:21:44 #17
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169699110
Leaseauto is volgens mij minder aantrekkelijk dan een 2e hands auto
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 14:21:53 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169699112
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:19 schreef Onnoman het volgende:

[..]

foutje.. feit is dat een leasauto altijd een vermindering is op je netto loon
Dat is correct, maar als je uberhaupt geen auto nodig hebt, ook niet voor je werk, waarom zou je dan een lease auto willen of zelfs maar aangeboden krijgen?

Een auto rijden van de zaak is altijd goedkoper dan diezelfde auto, onder dezelfde condities, zelf moeten kopen en rijden.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 14:23:00 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169699146
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:21 schreef Onnoman het volgende:
Leaseauto is volgens mij minder aantrekkelijk dan een 2e hands auto
Daar doe je dus exact wat ik zeg. Je vergelijkt appels met peren.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:23:03 #20
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169699148
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is correct, maar als je uberhaupt geen auto nodig hebt, ook niet voor je werk, waarom zou je dan een lease auto willen of zelfs maar aangeboden krijgen?

Een auto rijden van de zaak is altijd goedkoper dan diezelfde auto, onder dezelfde condities, zelf moeten kopen en rijden.
dat is nogmaals niet aan de orde waarom ik wel of niet een lease auto krijg aangeboden.. deze optie heb ik gewoon klaar :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:23:33 #21
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169699163
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar doe je dus exact wat ik zeg. Je vergelijkt appels met peren.
met eigen auto krijg je km vergoeding
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 14:25:44 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169699233
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:23 schreef Onnoman het volgende:

[..]

met eigen auto krijg je km vergoeding
Ja, voor de km's die je maakt met die auto, die je eerst zelf moet kopen + belasting + verzekering voor moet betalen + brandstof + onderhoud + afschrijving. Maar jij krijgt km vergoeding. Nou, jottem 8)7

Volgens mij wil je gewoon per se op een bepaalde conclusie uitkomen omdat dat je beter uitkomt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_169699287
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:21 schreef Onnoman het volgende:
Leaseauto is volgens mij minder aantrekkelijk dan een 2e hands auto
Dat ligt er ook maar net aan hoeveel privekm`s je maakt met die leaseauto.
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:36:36 #24
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169699440
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:07 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik moet helemaal niks! afstand werk is met ov/fiets te doen
Dan neem je toch de lease-auto voor het zakelijke verkeer, zonder bijtelling en ga je met de fiets/OV naar je werk, waar je je auto parkeert. Levert je nog meer op.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:37:44 #25
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169699465
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, voor de km's die je maakt met die auto, die je eerst zelf moet kopen + belasting + verzekering voor moet betalen + brandstof + onderhoud + afschrijving. Maar jij krijgt km vergoeding. Nou, jottem 8)7

Volgens mij wil je gewoon per se op een bepaalde conclusie uitkomen omdat dat je beter uitkomt.
Nee, heb er niet heel veel kennis van :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 22 maart 2017 @ 14:38:14 #26
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169699476
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:28 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat ligt er ook maar net aan hoeveel privekm`s je maakt met die leaseauto.
ik heb nu geen auto, dus dat valt wel mee :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 14:39:47 #27
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169699506
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:37 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Nee, heb er niet heel veel kennis van :D
Dat was me al wel duidelijk. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_169700171
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:25 schreef CoolGuy het volgende:

Volgens mij wil je gewoon per se op een bepaalde conclusie uitkomen omdat dat je beter uitkomt.
Die indruk heb ik ook. Maar waarom laat jij hem die keus niet gewoon maken?

Als hij als lease auto een nieuwe golf krijgt terwijl de behoefte niet meer is dan een oude Aigo die ook nog weinig gebruikt wordt dan is het zeer waarschijnlijk dat een lease auto veel duurder is.

Je kan iemand wel naar een apppeltaart met slagroom toe praten maar als hij liever een bakje perencompote heeft....

edit: Ik heb ook een lease auto geweigerd, puur omdat het weinig uit maakte in kosten en een eigen auto is ook echt van mij en hoef ik dus geen verantwoording af te leggen voor een kras of een deukje.
pi_169700196
-> PTA
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 15:21:19 #30
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_169700362
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:11 schreef nanuk het volgende:

[..]

Die indruk heb ik ook. Maar waarom laat jij hem die keus niet gewoon maken?

Als hij als lease auto een nieuwe golf krijgt terwijl de behoefte niet meer is dan een oude Aigo die ook nog weinig gebruikt wordt dan is het zeer waarschijnlijk dat een lease auto veel duurder is.

Je kan iemand wel naar een apppeltaart met slagroom toe praten maar als hij liever een bakje perencompote heeft....

edit: Ik heb ook een lease auto geweigerd, puur omdat het weinig uit maakte in kosten en een eigen auto is ook echt van mij en hoef ik dus geen verantwoording af te leggen voor een kras of een deukje.
Dan is het topic nutteloos toch? Als dat de conclusie is die je wil, wat maakt het dan uit en maak die keuze gewoon? Ik had in het begin nog het idee dat hij daadwerkelijk wilde weten hoe of wat, maar blijkbaar dus niet. Oke, ook best, dat was dan ook mijn conclusie.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_169700470
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan is het topic nutteloos toch? Als dat de conclusie is die je wil, wat maakt het dan uit en maak die keuze gewoon? Ik had in het begin nog het idee dat hij daadwerkelijk wilde weten hoe of wat, maar blijkbaar dus niet. Oke, ook best, dat was dan ook mijn conclusie.
Nooit in je opgekomen dat mensen een sparringpartner zoeken om de eigen conclusie te kunnen maken?

Mijn eigen rekensom was dat er 400 euro zat tussen eigen bijdrage aan de enen kant en km vergoeding aan de andere kant. Bijtelling komt er dan nog bij maar die is weinig bij kleine auto en niet al te dik salaris. 200 tot 250 euro brandstof per maand gebruik ik ongeveer. Onderhoud,vaste lasten en afschrijving reken ik ook zo iets bedrag. Nieuwe gekochte auto maar wel lang in door rijden. Nu kan ik het ding naar de garage brengen die ik wil en als ik hem geel met rode puntjes wil spuiten mag dat ook nog. Natuurlijk verminderd de waarde dan maar dat boeit me minder omdat ik toch doorrij dat inruil niet een echte post meer is.
pi_169700848
TS, het is ook erg afhankelijk welke auto je kiest. Voor een Seat Ibiza betaal je netto per maand 150 tot 160 euro. Dat bedrag gaat naar de belastingdienst. Ik vind het knap als je goedkoper bent met een eigen auto. Je hebt verzekering, wegenbelasting, afschrijving, onderhoud en brandstofkosten. Red je dat met 150 euro per maand?
pi_169703187
Het ligt er natuurlijk ook aan tegen welke voorwaarden de lease auto in het verhaal zit.
Misschien staat iemand vlak voor een salarisonderhandeling en kun je een leaseauto ipv opslag onderhandelen maar is er niet voldoende ruimte voor ook nog een tankpas?
Of misschien vraagt je werkgever geen eigen bijdrage. Of misschien kies je een auto waarbij de eigen bijdrage gelijk of nagenoeg gelijk mag zijn aan de bijtelling, waardoor het effect netto nihil is.
Misschien wil je privé niet kopen maar is je mobiligeitsbudget ruim voldoende om privé te leasen.
Kortom het ligt maar aan de situatie en de voorwaarden.
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:14:08 #34
36461 Joppy
geen colaboy
pi_169705427
Als je de auto wel voor je werk nodig hebt, maar prive niet gebruikt hoef je geen bijtelling te betalen. Wel een rittenregstratie bijhouden,mag je max 500 km prive per jaar rijden.
Let the beat control your body!
pi_169706534
In de meeste gevallen is een leaseauto goedkoper, die 300¤ bijtelling is vaak goedkoper dan een eigen auto bezitten.

Heel soms kan het wel goedkoper met een eigen auto, km vergoeding en mobiliteitsbudget. De meeste bedrijven keren een louzy 0,19¤/km uit. Met een benzineauto, die 7l/100km verbruikt, is dat al 0,10¤/km brandatofkosten, hou je 9ct over voor de rest.

Als je nu veel zakelijke kilometers maakt en dus een diesel of benzine auto bezit. Zijn de brandstofkosten nog maar 6ct/km en kan je bij veel kilometers aardig geld sparen. Zeker als je een oude afgeschreven bak neemt, zoals SD zijn oude Benz. Let alleen op, je privekilometers krijg je helemaal niets vergoed.
.
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:13:30 #36
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_169707140
Als ik een auto zou mogen leasen zou dat toch niet de auto zijn die ik ook zou willen leasen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_169708291
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:52 schreef Fer het volgende:
Als je nu veel zakelijke kilometers maakt en dus een diesel of benzine auto bezit. Zijn de brandstofkosten nog maar 6ct/km en kan je bij veel kilometers aardig geld sparen. Zeker als je een oude afgeschreven bak neemt, zoals SD zijn oude Benz. Let alleen op, je privekilometers krijg je helemaal niets vergoed.
Maar je betaalt ook geen bijtelling meer. Voor pakweg 250 euro per maand kun je privé best wat km's rijden.

Het is per kwestie gewoon rekenen. Lease heeft z'n voordelen, maar ook wel 'nadelen'. Als je slim kunt kopen en niet gek veel wensen hebt, kun je met privé rijden voor kmvergoeding prima uitkomen. Wil je echter nog steeds een dikke E-segmenter met diesel en automaat rijden, dan ga je dat echt niet redden.

Collega's van me komen prima uit met hun vergoeding, maar die leggen zonder echt te mopperen 30k per jaar in een C1 af. Ik zou er nog niet over nadenken.
Schip ahoy!
pi_169710830
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wel als je het salaris vergelijkt met het salaris ZONDER bijtellingsinhouding. Maar, voor die bijtelling rij je dan wel een nieuwe auto, je hoeft geen brandstof te betalen, reparaties zijn jouw probleem niet, afschrijving en onderhoud ook niet.

Je moet appels met appels vergelijken. Want nu neem je die leaseauto niet, dan moet je dus zelf een auto kopen, rijden, onderhouden en afschrijven. Denk je dat dat met die paar 100 euro verschil gaat lukken? Je moet dan rekenen met DEZELFDE auto he, dezelfde hoeveelheid km's. etc. En, een NIEUWE auto he, want lease is ook nieuw (over het algemeen).

Dus, leuk dat jij dan netto meer op je bankrekening krijgt, maar van dat netto bedrag gaan vervolgens wel de kosten voor het aanschaffen + rijden + onderhouden van diezelfde auto vanaf als je die privé rijdt.

Oftewel, je kunt beter een leaseauto rijden. Want het is leuk dat jij een paar 100 euro (?) meer overhoudt per maand als je GEEN leaseauto neemt, maar als jij van de zaak een VW Golf krijgt (ik noem maar wat) dan moet je eerst, wat 23.000 euro op tafel leggen om diezelfde Golf privé te kopen. Daar gaan je paar 100 euro netto.

Je moet niet gaan vergelijken met dat je dan zelf een oud Polootje koopt. want dat is appels met peren vergelijken.
Iemand die niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
pi_169713013
Volgens mij is de enige vraag die nu nog rest, hoeveel privé kilometers rijd TS? Dat zou doorslaggevend kunnen zijn in deze kwestie.
pi_169713173
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wel als je het salaris vergelijkt met het salaris ZONDER bijtellingsinhouding. Maar, voor die bijtelling rij je dan wel een nieuwe auto, je hoeft geen brandstof te betalen, reparaties zijn jouw probleem niet, afschrijving en onderhoud ook niet.

Je moet appels met appels vergelijken. Want nu neem je die leaseauto niet, dan moet je dus zelf een auto kopen, rijden, onderhouden en afschrijven. Denk je dat dat met die paar 100 euro verschil gaat lukken? Je moet dan rekenen met DEZELFDE auto he, dezelfde hoeveelheid km's. etc. En, een NIEUWE auto he, want lease is ook nieuw (over het algemeen).

Dus, leuk dat jij dan netto meer op je bankrekening krijgt, maar van dat netto bedrag gaan vervolgens wel de kosten voor het aanschaffen + rijden + onderhouden van diezelfde auto vanaf als je die privé rijdt.

Oftewel, je kunt beter een leaseauto rijden. Want het is leuk dat jij een paar 100 euro (?) meer overhoudt per maand als je GEEN leaseauto neemt, maar als jij van de zaak een VW Golf krijgt (ik noem maar wat) dan moet je eerst, wat 23.000 euro op tafel leggen om diezelfde Golf privé te kopen. Daar gaan je paar 100 euro netto.

Je moet niet gaan vergelijken met dat je dan zelf een oud Polootje koopt. want dat is appels met peren vergelijken.
Waarom altijd dat kul-argument dat je MOET vergelijken met dezelfde auto privé rijden.

Bullshit. Punt.

Je moet vergelijken met wat voor jou de opties zijn. Naast de financiële kant zijn er namelijk nog veel meer factoren die een rol spelen. Elk punt heeft daarin voor- en nadelen. Als je weinig om een nieuwe auto geeft, en het meer dan prima vindt om een auto van een paar jaar oud te kopen en daarin te rijden tot die "op" is, moet je daarmee vergelijken.
En als je geen geld hebt voor een auto van een paar jaar oud, moet je vergelijken met een barrel van 1500 euro of private lease.

En dan kan er uit komen dat je voor het zelfde geld als een leaseauto (waar tweedehands geen optie is) ook privé een tweedehands auto kunt kiezen uit een veel ruimer aanbod, die een klasse groter is, comfortabeler rijdt en luxer is uitgerust dan de nieuwe leaseauto.

Je moet simpelweg vergelijken met wat voor jou de reële opties zijn, van die opties de voor- en nadelen op een rijtje zetten. En dan niet alleen financieel, maar zeker ook in praktische zin zoals meer keuzevrijheid, auto niet kwijt zijn als je van baan wisselt, fatsoenlijk motorblok en uitrusting in plaats van een kaal ecohok omdat een aangeklede net niet binnen het leasebudget past, flexibiliteit om bij een mogelijke toekomstige wijzigingen in gezinssamenstelling de auto in te ruilen voor iets groters/kleiners..
pi_169713215
Oeps

[ Bericht 99% gewijzigd door Ivo1985 op 22-03-2017 23:24:18 ]
pi_169713275
Sowieso voor de lease gaan.

Lekker 50 euro per maand overhouden maar wel in een pauperbrik rijden :')

Koop je je kleding ook bij de kringloop?
  woensdag 22 maart 2017 @ 23:40:44 #43
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169713691
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:50 schreef muhahaha het volgende:
TS, het is ook erg afhankelijk welke auto je kiest. Voor een Seat Ibiza betaal je netto per maand 150 tot 160 euro. Dat bedrag gaat naar de belastingdienst. Ik vind het knap als je goedkoper bent met een eigen auto. Je hebt verzekering, wegenbelasting, afschrijving, onderhoud en brandstofkosten. Red je dat met 150 euro per maand?
De vrijheid om de auto te pakken zonder verder na te denken over extra kosten is toch wel mooi..
je hoeft geen geld opzij te zetten mocht de accu het begeven..
dus een lease kent veel voordelen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 22 maart 2017 @ 23:41:07 #44
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169713699
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:14 schreef Joppy het volgende:
Als je de auto wel voor je werk nodig hebt, maar prive niet gebruikt hoef je geen bijtelling te betalen. Wel een rittenregstratie bijhouden,mag je max 500 km prive per jaar rijden.
deze constructie kende ik idd.. 500 km is wel bizar weinig
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 22 maart 2017 @ 23:43:52 #45
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169713747
Long stry short; je overweegt dus een leaseauto die je voor een kippenkutstukkie per dag gaat mishandelen omdat het tof is, en je gaat er ws meer mee rijden priv e als zakelijk, terwijl je makkelijk zonder kunt en kunt fietsen en evt een priveauto rijden waarvan de km if nessecary ook vergeod worden door de baas..
non issue dus eigenlijk: pak de fiets en rijd bij kloteweer met je eigen auto's en schrijf de kms op je urenstaat if so.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 22 maart 2017 @ 23:45:37 #46
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169713773
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:10 schreef Randy_S het volgende:
Volgens mij is de enige vraag die nu nog rest, hoeveel privé kilometers rijd TS? Dat zou doorslaggevend kunnen zijn in deze kwestie.
ik ben een bescheiden autorijder.. uiteraard zou ik minder de fiets gaan pakken uit luiheid
dat is misschien wel kwalijk
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 22 maart 2017 @ 23:46:32 #47
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169713789
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:19 schreef lst128 het volgende:
Sowieso voor de lease gaan.

Lekker 50 euro per maand overhouden maar wel in een pauperbrik rijden :')

Koop je je kleding ook bij de kringloop?
:') 8)7
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 22 maart 2017 @ 23:48:14 #48
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169713812
quote:
14s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:43 schreef Sounddragon het volgende:
Long stry short; je overweegt dus een leaseauto die je voor een kippenkutstukkie per dag gaat mishandelen omdat het tof is, en je gaat er ws meer mee rijden priv e als zakelijk, terwijl je makkelijk zonder kunt en kunt fietsen en evt een priveauto rijden waarvan de km if nessecary ook vergeod worden door de baas..
non issue dus eigenlijk: pak de fiets en rijd bij kloteweer met je eigen auto's en schrijf de kms op je urenstaat if so.
je hoeft niet boos te worden hoor :)
heb je extra liefde nodig?

Ik denk er iig nog even over na
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 22 maart 2017 @ 23:50:56 #49
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169713864
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:40 schreef Onnoman het volgende:

[..]

De vrijheid om de auto te pakken zonder verder na te denken over extra kosten is toch wel mooi..
je hoeft geen geld opzij te zetten mocht de accu het begeven..
dus een lease kent veel voordelen
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:48 schreef Onnoman het volgende:

[..]

je hoeft niet boos te worden hoor :)
heb je extra liefde nodig?

Ik denk er iig nog even over na
Ik ben niet boos, ik vind je situatie en motivatie om een leaseauto te pakken belachelijk, mag toch?

Ik snap heel de redenatie van een leaseauto niet als je hem niet nodig hebt. je betaalt bijtelling voor het ding terwijl je dat er helemaal niet uit rijdt. Is toch domweg stupide, of ben ik nou debiel?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 23 maart 2017 @ 00:04:03 #50
242879 Onnoman
The On And Only
pi_169714057
quote:
14s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

[..]

Ik ben niet boos, ik vind je situatie en motivatie om een leaseauto te pakken belachelijk, mag toch?

Ik snap heel de redenatie van een leaseauto niet als je hem niet nodig hebt. je betaalt bijtelling voor het ding terwijl je dat er helemaal niet uit rijdt. Is toch domweg stupide, of ben ik nou debiel?
tuurlijk vriend.. dit is een vrij land.. zeg maar lekker wat in je opkomt :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 23 maart 2017 @ 00:14:37 #51
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169714165
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 00:04 schreef Onnoman het volgende:

[..]

tuurlijk vriend.. dit is een vrij land.. zeg maar lekker wat in je opkomt :)
Vriend?

U gotta be mistaking; mijn vrienden wérken voor hun geld, die zitten niet op kantoor.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')