abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169655378
Ik zit met de volgende vraag...

Ik ben sinds 1,5jr bij een nieuwe tandarts. Daar heb ik een jaar geleden een nieuwe nachtbeugel gekregen nadat ik mijn vorige (van de vorige tandarts) kapot had laten vallen.
De nieuwe tandarts gaf mij 2 opties voor een nachtbeugel en volgens hem zat er weinig verschil tussen kwaliteit van de beugels en was het goedkopere model net zo goed en een zachtere binnenlaag.
Uiteindelijk dus gekozen voor de goedkopere met zachte binnenlaag.
Na 3 maanden laat de binnenlaag los, ik krijg kosteloos een nieuwe. Hier is nooit over gesproken maar ook nooit een factuur gehad.
Na weer 3mnd gaat ook deze binnenlaag stuk. Ik krijg weer een nieuwe zonder kosten, hier is ook nooit over gesproken.
Maar je raadt het al... Hier gaat ook de binnenlaag los....
Bij de laatste afspraak hierover heeft de tandarts aangegeven een volledig nieuwe te laten maken. Nieuw model, nieuw materiaal. Maar hij heeft verder niet benoemd dat er voor mij kosten aan vast zaten en wat die zouden zijn.

Nu krijg ik een factuur van ruim ¤180 euro. En hier ben ik het niet mee eens.

Zij geven aan dat de nachtbeugel (welke gebruikt wordt tegen tandenknarsen) te intensief gebruikt wordt door mij en ze daarom nu dit duurdere exemplaar hebben moeten laten maken. Maar de eerste keer was het allemaal geen probleem en was er eigenlijk geen verschil.
Sowieso is er tussen de 3 verschillende de beugels verschil in tandenknars gebruik en kan ik mij niet voorstellen dat de binnenlaag stuk gaat terwijl ik aan de buitenkant zit te knarsen.

In hoeverre sta ik in mijn recht om deze factuur niet te betalen?
Ze hebben automatische incasso, kan ik dit storneren?

Heb al een mail naar ze gestuurd (zit in buitenland, bellen is duur) maar daar gaven ze dus aan dat het hoogstwaarschijnlijk aan het knarsen ligt.

Tips over hoe en wat?
pi_169655450
Niks onterecht lijkt mij.
Gewoon incasseren bij je verzekerig
  maandag 20 maart 2017 @ 16:43:53 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169655494
Ik vraag me af waarom je vindt dat je een volledig nieuwe nachtbeugel gratis zou moeten krijgen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169655634
Omdat ik nooit heb gevraagd voor een duurdere variant en zeker niet zonder dat ik wist wat de kosten waren. Er wordt mij nu iets in mijn maag gesplitst waar ik geen akkoord op heb gegeven en waar ik geen specificaties van wist of een kostenplaatje. Ik heb aangegeven dat ik het verschil wil betalen maar daar gaan zij niet mee akkoord. Zij hebben mij verkeerd voorgelicht en nu moet ik alsnog een 2e product voor de volle mep afrekenen. Ik mag aannemen dat dit niet volgens conformiteitsbeginsel?
pi_169655694
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:43 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af waarom je vindt dat je een volledig nieuwe nachtbeugel gratis zou moeten krijgen.
Dat de defecte beugel gelijkwaardig vervangen wordt mag je wel verwachten.
Dat een betere/duurdere versie niet geheel gratis is ook. Ik vind het in ieder geval redelijk dat de waarde van de oude beugel er vanaf gehaald wordt. (dus zou die vanaf het begin 2 jaar meegaan en je bent nu 10 maanden verder, dan zou een verrekening van 14/24e deel van die prijs m.i. redelijk zijn)
Je kunt wel nagaan dat als een defect apparaat door een duurdere wordt vervangen en dat met jou is besproken dat dit niet volgens dezelfde prijs kan.
dag
  maandag 20 maart 2017 @ 16:54:27 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169655706
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:50 schreef Lingue het volgende:
Omdat ik nooit heb gevraagd voor een duurdere variant en zeker niet zonder dat ik wist wat de kosten waren. Er wordt mij nu iets in mijn maag gesplitst waar ik geen akkoord op heb gegeven en waar ik geen specificaties van wist of een kostenplaatje. Ik heb aangegeven dat ik het verschil wil betalen maar daar gaan zij niet mee akkoord. Zij hebben mij verkeerd voorgelicht en nu moet ik alsnog een 2e product voor de volle mep afrekenen. Ik mag aannemen dat dit niet volgens conformiteitsbeginsel?
Heb je die nieuwe beugel ongebruikt teruggegeven?
The love you take is equal to the love you make.
pi_169655888
Ik kan helaas niet quoten. Nee de nieuwe beugel is niet op gebruikt retour, want de factuur sturen ze pas achteraf. Een week na de afspraak. Ik wist dus ook niet dat dit een duurdere variant was want ook dat was mij niet verteld. Het is toch te gek voor woorden dat ze zonder goedkeuring een ruim 2x zo duur ding maken zonder overleg etc?

En ja het verschil wil ik prima betalen en heb ik aangegeven, maar dat kon niet volgens hun. Ik heb geen zin in gedoe, maar ga niet de hoofdprijs betalen voor iets waar ik niet over geïnformeerd ben en zonder mijn goedkeuring nu gedwongen wordt te betalen. Dan wil ik graag weten wat mijn rechten zijn hierin.
pi_169656117
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:43 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af waarom je vindt dat je een volledig nieuwe nachtbeugel gratis zou moeten krijgen.
Ik vraag het me af, ze kreeg een bepaald product aangemeten, die keer op keer niet aan de verwachtingen voldeed.

Tandarts kiest ervoor om niet langer het goedkopere model aan te meten, maar een wat duurdere en nieuwere, wat als vervanging dient van het falende product.

Volgens mij ligt dit niet zo zwart wit als "declareer maar lekker who cares", het is ook maar de vraag of haar verzekering dat dekt.
  maandag 20 maart 2017 @ 17:12:54 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169656127
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:03 schreef Lingue het volgende:
Ik kan helaas niet quoten. Nee de nieuwe beugel is niet op gebruikt retour, want de factuur sturen ze pas achteraf. Een week na de afspraak. Ik wist dus ook niet dat dit een duurdere variant was want ook dat was mij niet verteld. Het is toch te gek voor woorden dat ze zonder goedkeuring een ruim 2x zo duur ding maken zonder overleg etc?

En ja het verschil wil ik prima betalen en heb ik aangegeven, maar dat kon niet volgens hun. Ik heb geen zin in gedoe, maar ga niet de hoofdprijs betalen voor iets waar ik niet over geïnformeerd ben en zonder mijn goedkeuring nu gedwongen wordt te betalen. Dan wil ik graag weten wat mijn rechten zijn hierin.
Je bent wel geïnformeerd, alleen zijn de kosten niet ter sprake gekomen (je hebt er ook zelf niet naar gevraagd).

quote:
Bij de laatste afspraak hierover heeft de tandarts aangegeven een volledig nieuwe te laten maken. Nieuw model, nieuw materiaal. Maar hij heeft verder niet benoemd dat er voor mij kosten aan vast zaten en wat die zouden zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169656256
Correctie idd, hij heeft, zoals alle keren, aangegeven een nieuwe te maken en idd een nieuw model/nieuw materiaal. Ik mag er neem ik aan als consument vanuit gaan dat als ik al een productafspraak heb en netjes betaald heb dat de verkoper mij moet informeren dat er weer een factuur aankomt en er dus kosten aanvast zitten.
Zou mooi zijn dat men anders aan de consument op deze manier alles kan blijven factureren. Zij zullen mij toch moeten informeren als er naast specificaties ook prijswijzigingen plaats zullen vinden? Want anders lijkt het mij dat de consument niet met andere (prijs) afspraken akkoord hoeft te gaan.
pi_169656286
Voor wie het vroeg. Ik heb geen tandartsverzekering. Is ook verder niet nodig als men zich gewoon aan de afspraken houdt en mij juist en tijdig informeert. Deze kosten kunnen dus nergens gedeclareerd worden. En als het wel kan vind ik het ook een principe kwestie.
  maandag 20 maart 2017 @ 17:23:03 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169656345
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:18 schreef Lingue het volgende:
Correctie idd, hij heeft, zoals alle keren, aangegeven een nieuwe te maken en idd een nieuw model/nieuw materiaal. Ik mag er neem ik aan als consument vanuit gaan dat als ik al een productafspraak heb en netjes betaald heb dat de verkoper mij moet informeren dat er weer een factuur aankomt en er dus kosten aanvast zitten.
Zou mooi zijn dat men anders aan de consument op deze manier alles kan blijven factureren. Zij zullen mij toch moeten informeren als er naast specificaties ook prijswijzigingen plaats zullen vinden? Want anders lijkt het mij dat de consument niet met andere (prijs) afspraken akkoord hoeft te gaan.
Je zegt consument, maar het gaat over een tandarts. Ik vraag me af of je die, en bijv. een huisarts, op dezelfde manier aan bepaalde afspraken kunt houden op gebied van kosten.

Eerlijk gezegd heeft een tandarts nog nooit uit eigen beweging met mij over kosten gepraat. Ga je akkoord met de behandeling, dan ga je akkoord met de kosten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169656528
Maw ze kunnen alles doorbelasten zonder de consument te informeren? Lijkt me niet helemaal logisch en lekker. Dan snap ik ook waarom de zorgkosten zo stijgen.
Zij bieden een product aan, waar op dat moment over de kosten wordt gesproken. Dat product is kwalitatief niet goed. Terwijl daar 9mnd geleden over werd gezegd dat dat product zou moeten voldoen. Ik zie iig nog steeds niet in waarom ik moet betalen voor een product waar ik geen kostenopgave heb gekregen en niet benoemd is dat er kosten aan vast zaten. Dat was namelijk bij de afspraak voor de officiële splint wel het geval. Zoals besproken.
pi_169656541
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:37 schreef Lingue het volgende:
Zij geven aan dat de nachtbeugel (welke gebruikt wordt tegen tandenknarsen) te intensief gebruikt wordt door mij...
Hoe zien ze dit voor zich? Nachten duren grofweg tussen 6 en 10 uur. Moet je halverwege de wekker zetten om 'm uit te doen? En hoe verhelpt dat dan knarsen gedurende de tweede helft van de nacht?

Wat ik bedoel: kan de tweede, die kwalitatief *even goed* zou zijn, het intensieve gebruik wel aan?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_169656662
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zegt consument, maar het gaat over een tandarts. Ik vraag me af of je die, en bijv. een huisarts, op dezelfde manier aan bepaalde afspraken kunt houden op gebied van kosten.

Eerlijk gezegd heeft een tandarts nog nooit uit eigen beweging met mij over kosten gepraat. Ga je akkoord met de behandeling, dan ga je akkoord met de kosten.
Toch zijn ze dat wel degelijk verplicht. (tenminste volgens de WGBO van 1994, ik weet niet of dat nog steeds geldig is)

TS heeft ook geen keus gehad, dat wil zeggen, het was duidelijk dat de oude beugel steeds stuk ging.

Als TS nou had gezegd "nee ik wil toch weer de oude proberen', dan had ze nog een keus gehad en vervalt het kostenpraatje, vanwege eigen keus.
pi_169656706
Het verschil met de eerste splint is dat er bij de 2e geen zachte binnenlaag is die los kan laten. Ik kan mij sowieso niet voorstellen dat een beugel die vastzit en geen speelruimte heeft zoveel wrijving kan hebben dat een binnenlaag loslaat en dat ook steeds op verschillende plekken.
Het is de buitenkant die zou moeten slijten...
  maandag 20 maart 2017 @ 18:12:20 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_169657377
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:32 schreef Lingue het volgende:
Maw ze kunnen alles doorbelasten zonder de consument te informeren? Lijkt me niet helemaal logisch en lekker. Dan snap ik ook waarom de zorgkosten zo stijgen.
Zij bieden een product aan, waar op dat moment over de kosten wordt gesproken. Dat product is kwalitatief niet goed. Terwijl daar 9mnd geleden over werd gezegd dat dat product zou moeten voldoen. Ik zie iig nog steeds niet in waarom ik moet betalen voor een product waar ik geen kostenopgave heb gekregen en niet benoemd is dat er kosten aan vast zaten. Dat was namelijk bij de afspraak voor de officiële splint wel het geval. Zoals besproken.
Je kon weten dat er kosten aan verbonden waren want dat was in het gesprek over de goedkopere en duurdere versie aan de orde gekomen. Helaas bleek de goedkopere niet geschikt en bleef de duurdere over als optie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_169658337
Medische wetenschap is vaak een beetje trial and error.

U krijgt van ons pil A, want bij de meeste mensen met uw ziekte werkt die het best. Oh, bij u niet? Nou dan krijgt u nu pil B voorgeschreven? Wat zegt u, u heeft nog voor 100 euro aan pil A thuis liggen? Tja...

We kunnen niet precies een diagnose stellen, maar een MRI scan maakt vast een hoop duidelijk. Hmm, op de scan was helaas niets abnormaals te zien. Oh, nu wilt u uw geld terug? Tja...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2017 18:45:13 ]
pi_169658613
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kon weten dat er kosten aan verbonden waren want dat was in het gesprek over de goedkopere en duurdere versie aan de orde gekomen. Helaas bleek de goedkopere niet geschikt en bleef de duurdere over als optie.
Tandarts heeft alleen aangegeven dat hij hem volledig opnieuw gaat maken, niet dat het dan de (eerder besproken) duurdere optie wordt.

En dan nog, het is alleszins redelijk om de prijs van de goedkopere beugel in mindering te brengen. Deze is immers non-conform gebleken, herstel of vervanging heeft niets uitgehaald dus die overeenkomst wordt dan ontbonden (waarna een nieuwe overeenkomst voor de duurdere beugel wordt gesloten).
  maandag 20 maart 2017 @ 18:57:22 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169658671
Je hebt een beugel gekocht die volgens de tandarts zou moeten voldoen.. dan moet ie daar dus voor zorgen.. Als hij later terugkomt op zn eigen advies over kwaliteit en gebruik is dat dan ook zijn probleem lijkt me.. Hij moet de eerste beugel blijven vervangen of een andere oplossing aandragen die geen extra kosten met zich mee brengt geloof ik.. maar daar is toch zo'n website voor? consumenten recht ofzo?
pi_169658679
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zegt consument, maar het gaat over een tandarts. Ik vraag me af of je die, en bijv. een huisarts, op dezelfde manier aan bepaalde afspraken kunt houden op gebied van kosten.
Waarom zou dat niet kunnen? Als een dienstverlener zijn werk niet goed doet, wordt zijn rekening niet betaald. Of het nou een tandarts of loodgieter is. En als iemand een non-conform product levert, is er ook geen betalingsverplichting. Of het nou een beugel of een dakgoot is.
pi_169658721
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:57 schreef Zolderkamer het volgende:
maar daar is toch zo'n website voor? consumenten recht ofzo?
Klopt: hier
  maandag 20 maart 2017 @ 19:03:17 #23
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_169658847
BTandartsen hebben een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting. dat is hier het probleem.
pi_169659046
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:03 schreef Gunner het volgende:
BTandartsen hebben een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting. dat is hier het probleem.
Dat houdt in dat de tandarts niet kan garanderen dat het tandenknarsen stopt. Maar dat houdt niet in dat hij een inferieure beugel mag leveren.
pi_169659061
Het is nu eenmaal een beetje trial and error met die nachtbeugels. Tandarts kan moeilijk een paar nachten bij je komen zitten om te kijken hoe jij knarst en klemt als je slaapt.
Ik heb een 100% flexibele, harde bijt ik door (omdat ik naast knarsen ook mijn tanden op elkaar klem).

Tandartsen hoeven pas bij ¤250 een offerte te geven (maar het was wel netjes geweest als het van tevoren aangegeven was).
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169659151
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:10 schreef Messina het volgende:
Tandartsen hoeven pas bij ¤250 een offerte te geven
Daar zou ik graag een bron van zien.
pi_169659331
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Dank u. Maar ik had graag een wettelijke bron gezien.
Ik vond het NZA wel bron genoeg, daar het vast niet letterlijk in het wetboek staat. (En zo wel, ga ik er niet naar op zoek :P )
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169659504
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:19 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik vond het NZA wel bron genoeg, daar het vast niet letterlijk in het wetboek staat. (En zo wel, ga ik er niet naar op zoek :P )
Vandaar dat ik er ook zo benieuwd naar ben. Het frappante is dat de NZA het niet opgenomen heeft in de beleidsregels. Althans, ik heb het er niet in gelezen. Een informatieve circulaire is leuk een aardig maar heeft geen wettelijke status.
pi_169659589
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:09 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat houdt in dat de tandarts niet kan garanderen dat het tandenknarsen stopt. Maar dat houdt niet in dat hij een inferieure beugel mag leveren.
Als de dokter jou een pil voorschrijft die bij jou niet werkt, maakt dat het nog geen inferieure pil.
pi_169659612
Heb je ook al met de tandarts zelf hierover gesproken? Op assertieve wijze d.w.z. door het niet van tevoren melden van deze kosten zadelt u me op met een onverwachtse hoge rekening en daar voel ik me niet prettig bij. Kunt u misschien iets voor mij betekenen hierin?

Het klinkt misschien stom, maar een goed gesprek doet soms wonderen. Maar in plaats daarvan probeert men vaak eerst recht te halen, maar dan kun je zomaar eens kwaad bloed zetten. En volgens mij voorspellen de meeste gedragsmodellen dat je een hulpreactie oproept als je de boodschap verpakt in een hulpvraag (ipv een beschuldiging). Geen idee waarom je het gelijk hard zou moeten spelen.
pi_169659629
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:27 schreef k_man het volgende:

[..]

Als de dokter jou een pil voorschrijft die bij jou niet werkt, maakt dat het nog geen inferieure pil.
Dat klopt.
  maandag 20 maart 2017 @ 19:35:18 #34
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_169659896
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:27 schreef k_man het volgende:

[..]

Als de dokter jou een pil voorschrijft die bij jou niet werkt, maakt dat het nog geen inferieure pil.
De orthodontist schreef mij als kleine zolderkamer een blokbeugel voor (voor overdag, dat is zo'n ding met 3mm ademruimte zeg maar)... Dus ik dat ding netjes in.. ik kom thuis, leg hem weg.. kom een jaar (of half jaar later, dat weet ik niet meer) bij die man: Oh dat ziet er al een heel stuk beter uit he meneer zolderkamer? (hele onderbouwing erbij)

Dat was dus de 2e halve dag van het jaar dat ik hem in had...

Dus ik heb het niet zo op die lui... :N
  dinsdag 21 maart 2017 @ 09:36:16 #35
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_169671684
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Dank u. Maar ik had graag een wettelijke bron gezien.
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Vandaar dat ik er ook zo benieuwd naar ben. Het frappante is dat de NZA het niet opgenomen heeft in de beleidsregels. Althans, ik heb het er niet in gelezen. Een informatieve circulaire is leuk een aardig maar heeft geen wettelijke status.
https://www.nza.nl/104807(...)egeling_mondzorg.pdf

Artikel 6, transparantievoorschriften.

Nadere regels opgesteld door het NZA zijn bindende voorschriften voor zorgaanbieders, in aanvulling op de beleidsregels.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_169671715
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 17:33 schreef baskick het volgende:

[..]

Hoe zien ze dit voor zich? Nachten duren grofweg tussen 6 en 10 uur. Moet je halverwege de wekker zetten om 'm uit te doen? En hoe verhelpt dat dan knarsen gedurende de tweede helft van de nacht?

Wat ik bedoel: kan de tweede, die kwalitatief *even goed* zou zijn, het intensieve gebruik wel aan?
Dat vond ik ook zeer opvallend. Lijkt me dat het de bedoeling is dat je hem elke nacht kan gebruiken.
pi_169672346
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Vandaar dat ik er ook zo benieuwd naar ben. Het frappante is dat de NZA het niet opgenomen heeft in de beleidsregels. Althans, ik heb het er niet in gelezen. Een informatieve circulaire is leuk een aardig maar heeft geen wettelijke status.
Is de vermelding hier goed genoeg?

http://wetten.overheid.nl/BWBR0032340/2013-01-01
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169673841
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Is de vermelding hier goed genoeg?

http://wetten.overheid.nl/BWBR0032340/2013-01-01
Mooie bron wat mij betreft. Dank!

Ze verstrekken dus standaard (pro-actief) een offerte bij behandelingen vanaf ¤250 (althans, dat zijn ze verplicht). Maar ze moeten dus óók een offerte verstrekken bij behandelingen met kosten < ¤250 (op verzoek, reactief).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_169673864
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:50 schreef baskick het volgende:
maar moeten het ook voor behandelingen met totale kosten < ¤250 (op verzoek, reactief).
Yep, maar dat verzoek is er in dit geval niet geweest.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169673889
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:52 schreef hottentot het volgende:

[..]

Yep, maar dat verzoek is er in dit geval niet geweest.
Klopt, dat was meer in relatie tot #25:

quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 19:10 schreef Messina het volgende:
Tandartsen hoeven pas bij ¤250 een offerte te geven (maar het was wel netjes geweest als het van tevoren aangegeven was).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_169673896
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 09:36 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

[..]

https://www.nza.nl/104807(...)egeling_mondzorg.pdf

Artikel 6, transparantievoorschriften.

Nadere regels opgesteld door het NZA zijn bindende voorschriften voor zorgaanbieders, in aanvulling op de beleidsregels.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 10:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Is de vermelding hier goed genoeg?

http://wetten.overheid.nl/BWBR0032340/2013-01-01
Dit is precies wat ik zocht :D

Beide heren: bedankt ^O^
pi_169673936
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:52 schreef hottentot het volgende:

[..]

Yep, maar dat verzoek is er in dit geval niet geweest.
Het verzoek was er al eerder (voor de allereerste beugel), de prijsopgave is toen geweest. Daar is een overeenkomst voor de goedkope beugel uit voortgekomen; dan kan de tandarts er niet op eigen houtje wat anders van gaan maken, offerte of niet.
pi_169674125
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Het verzoek was er al eerder (voor de allereerste beugel), de prijsopgave is toen geweest. Daar is een overeenkomst voor de goedkope beugel uit voortgekomen; dan kan de tandarts er niet op eigen houtje wat anders van gaan maken, offerte of niet.
Punt van discussie is in mijn beleving in hoeverre was de veronderstelling van TS terecht dat zij ervan uit kon gaan dat het duurdere model haar gratis zou worden aangeboden door het uitblijven van een prijsopgave.

Ik heb daar wel een mening over, maar mijn mening maakt geen recht. Beter doet ze een telefoontje naar de NZA.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169674911
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:07 schreef hottentot het volgende:

[..]

Punt van discussie is in mijn beleving in hoeverre was de veronderstelling van TS terecht dat zij ervan uit kon gaan dat het duurdere model haar gratis zou worden aangeboden door het uitblijven van een prijsopgave.

Ik heb daar wel een mening over, maar mijn mening maakt geen recht. Beter doet ze een telefoontje naar de NZA.
Punt van discussie is of TS zich ervan bewust was (of bewust moest/kon zijn) dat de tandarts het duurdere model aanbood.

En zelfs in het geval ze zich daar van bewust was, ze zegt niet dat ze hem 'gratis' moet krijgen; ze is immers bereid het prijsverschil bij te betalen. Dat lijkt me alleszins redelijk, ja zelfs rechtmatig.
pi_169674965
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:02 schreef r_one het volgende:

[..]

Punt van discussie is of TS zich ervan bewust was (of bewust moest/kon zijn) dat de tandarts het duurdere model aanbood.
Dat lijkt mij dan weer geen punt van discussie.

TS geeft zelf aan dat er slechts 2 modellen waren en zij de goedkoopste heeft genomen, als er dan word gesteld dat je nu een ander model krijgt is denk ik de enige logische conclusie dat dit het duurdere model is.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169675125
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:05 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dan weer geen punt van discussie.

TS geeft zelf aan dat er slechts 2 modellen waren en zij de goedkoopste heeft genomen, als er dan word gesteld dat je nu een ander model krijgt is denk ik de enige logische conclusie dat dit het duurdere model is.
Nee, de tandarts heeft TS (in eerste instantie) 2 opties voorgehouden; dat impliceert niet dat er geen derde optie is.
pi_169675269
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:16 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee, de tandarts heeft TS (in eerste instantie) 2 opties voorgehouden; dat impliceert niet dat er geen derde optie is.
Klopt.

Desondanks vind ik dat de tandarts wel wat meer had kunnen mededelen, maar vind ik ook dat TS zich wel wat actiever had mogen opstellen aangaande het inzichtelijk krijgen van eventuele kosten.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169675414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:23 schreef hottentot het volgende:

[..]

Klopt.

Desondanks vind ik dat de tandarts wel wat meer had kunnen mededelen, maar vind ik ook dat TS zich wel wat actiever had mogen opstellen aangaande het inzichtelijk krijgen van eventuele kosten.
Maar gegeven de huidige situatie, wat is jouw mening hierover dan:
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:02 schreef r_one het volgende:
ze zegt niet dat ze hem 'gratis' moet krijgen; ze is immers bereid het prijsverschil bij te betalen. Dat lijkt me alleszins redelijk, ja zelfs rechtmatig.
pi_169675657
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:33 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar gegeven de huidige situatie, wat is jouw mening hierover dan:

[..]

Dat zou inhouden dat de tandarts alle financiële lasten van het hele voorgaande verhaal draagt. Op zijn zachtst gezegd twijfel ik nog of dat wel een goede oplossing is.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169675915
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:45 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat zou inhouden dat de tandarts alle financiële lasten van het hele voorgaande verhaal draagt. Op zijn zachtst gezegd twijfel ik nog of dat wel een goede oplossing is.
En waarom zou hij die niet moeten dragen? Hij heeft immers een non-conforme beugel geleverd. Althans, een beugel waarvan spontaan onderdelen loslaten, kan ik niet anders noemen dan non-conform.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')