abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169652608
Onbeschoft ook hoor :Y
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2017 @ 14:48:50 #102
137949 Disana
pi_169652639
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:47 schreef Voxs het volgende:
Onbeschoft ook hoor :Y
Zo ga je toch niet met mensen om? Maar kennelijk kan het, dus doet men het.
pi_169652661
Waarom moet je eigenlijk (veel?) meer verdienen als je ouder bent?
pi_169652698
Of is dat de reden niet?
pi_169652709
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Zo ga je toch niet met mensen om? Maar kennelijk kan het, dus doet men het.
Ik ben wel eens zo'n HR-muts tegengekomen op een netwerkbijeenkomst. Bij dat bedrijf had ik in de loop der jaren al vier keer gesolliciteerd zonder ook maar één keer een reactie te ontvangen, haar naam herkende ik dus meteen. Werd een kort gesprekje.
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2017 @ 14:52:19 #106
137949 Disana
pi_169652740
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:51 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik ben wel eens zo'n HR-muts tegengekomen op een netwerkbijeenkomst. Bij dat bedrijf had ik in de loop der jaren al vier keer gesolliciteerd zonder ook maar één keer een reactie te ontvangen, haar naam herkende ik dus meteen. Werd een kort gesprekje.
Heb je het erover gehad? Wat was haar excuus?
pi_169652766
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:51 schreef Joezi het volgende:
Of is dat de reden niet?
Mogelijk denken ze dat, maar dat hoef ik helemaal niet. Zou ook kunnen dat ze het lastig zouden vinden als mijn 'baas' in die situatie jonger is dan ik. Zou ik ook geen problemen mee hebben.
pi_169652816
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:53 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Mogelijk denken ze dat, maar dat hoef ik helemaal niet. Zou ook kunnen dat ze het lastig zouden vinden als mijn 'baas' in die situatie jonger is dan ik. Zou ik ook geen problemen mee hebben.
Zo jammer dat ze niet bij dat eerste enthousiasme kunnen blijven.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_169652845
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Heb je het erover gehad? Wat was haar excuus?
Ja, iemand stelde haar aan mij voor en toen ik haar naam hoorde reageerde ik daar direct op door te zeggen dat ik haar in de afgelopen jaren al vier onbeantwoorde brieven had gestuurd. Haar reactie was dat ik dan kennelijk niet een geschikte kandidaat was geweest. Dat ik het vreemd vond dat ik dan geen reactie kreeg, vond zij vreemd. Ik had toch een automatische ontvangstbevestiging gekregen?
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2017 @ 14:57:51 #110
137949 Disana
pi_169652877
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:56 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ja, iemand stelde haar aan mij voor en toen ik haar naam hoorde reageerde ik daar direct op door te zeggen dat ik haar in de afgelopen jaren al vier onbeantwoorde brieven had gestuurd. Haar reactie was dat ik dan kennelijk niet een geschikte kandidaat was geweest. Dat ik het vreemd vond dat ik dan geen reactie kreeg, vond zij vreemd. Ik had toch een automatische ontvangstbevestiging gekregen?
Schofterigheid is dus de norm. Je behandelt mensen niet als gelijke maar als afvallers die geen aandacht meer verdienen.
pi_169652892
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:55 schreef Voxs het volgende:

[..]

Zo jammer dat ze niet bij dat eerste enthousiasme kunnen blijven.
Die mensen zoeken iemand met wie ze gezien willen worden of met wie ze naar de kroeg zouden gaan.
pi_169652954
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:57 schreef Disana het volgende:

[..]

Schofterigheid is dus de norm. Je behandelt mensen niet als gelijke maar als afvallers die geen aandacht meer verdienen.
Klopt. Ook het excuus dat er heel veel sollicitanten waren gaat mi niet op. Dan heb je de tekst van de vacature te algemeen opgesteld en dat is niet de fout van de mensen die gereageerd hebben.
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2017 @ 15:05:33 #113
137949 Disana
pi_169653107
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:00 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Klopt. Ook het excuus dat er heel veel sollicitanten waren gaat mi niet op. Dan heb je de tekst van de vacature te algemeen opgesteld en dat is niet de fout van de mensen die gereageerd hebben.
Ja, daar ben ik het mee eens. Maar zij willen natuurlijk niemand missen, vandaar dat het vangnet zo groot is.
pi_169653132
Het schijnt inderdaad tegenwoordig eerder regel dan uitzondering te zijn dat je niks meer hoort als je ergens voor afgewezen bent. Schofterig is het goede woord inderdaad.

En erg jammer dat je de baan niet gekregen hebt ook.
pi_169653366
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het mee eens. Maar zij willen natuurlijk niemand missen, vandaar dat het vangnet zo groot is.
Ze schieten zichzelf daarmee in de voet. Iemand met veel talent gaat niet nog een tweede of een derde keer naar zo'n bedrijf schrijven. (waarmee ik niet wil zeggen dat ík veel talent zou hebben)
pi_169653425
quote:
13s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:06 schreef Lyza666 het volgende:
Het schijnt inderdaad tegenwoordig eerder regel dan uitzondering te zijn dat je niks meer hoort als je ergens voor afgewezen bent. Schofterig is het goede woord inderdaad.
Ik had verwacht dat nu de arbeidsmarkt weer aantrekt, dit weer wat zou verbeteren.
quote:
En erg jammer dat je de baan niet gekregen hebt ook.
Ach ja, het is een manier om er achter te komen dat je bij zo'n bedrijf of voor zo iemand, liever niet zou willen werken.
  Moderator maandag 20 maart 2017 @ 15:17:08 #117
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_169653435
Dat na de eerste schifting de (soms honderden) afgewezen sollicitanten niet allemaal een persoonlijke briet ontvangen waarin op de specifieke reden(en) wordt ingegaan waarom er geen gesprek volgt, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen.
Maar een nette reactie met op zijn minst even iemands naam in de aanhef en een bedankje voor de sollicitatie, dat is wel elementair fatsoen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_169653556
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:17 schreef Gert het volgende:
Dat na de eerste schifting de (soms honderden) afgewezen sollicitanten niet allemaal een persoonlijke briet ontvangen waarin op de specifieke reden(en) wordt ingegaan waarom er geen gesprek volgt, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen.
Maar een nette reactie met op zijn minst even iemands naam in de aanhef en een bedankje voor de sollicitatie, dat is wel elementair fatsoen.
Indeed. Dat je in ieder geval weet dat je bestaat.
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2017 @ 15:22:18 #119
137949 Disana
pi_169653562
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:14 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ze schieten zichzelf daarmee in de voet. Iemand met veel talent gaat niet nog een tweede of een derde keer naar zo'n bedrijf schrijven. (waarmee ik niet wil zeggen dat ík veel talent zou hebben)
Dat talent heb jij volgens mij wel. Maar je gaat onder in de zee van jongere sollicitanten.
pi_169653611
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:16 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik had verwacht dat nu de arbeidsmarkt weer aantrekt, dit weer wat zou verbeteren.

[..]

Ach ja, het is een manier om er achter te komen dat je bij zo'n bedrijf of voor zo iemand, liever niet zou willen werken.
Ik snap wat je zegt en weet niet of het een heel groot bedrijf was, maar soms is het ook enkel zo'n HR kut die te lui is om te kakken die dat soort dingen slecht afhandelt. Het zegt niet altijd iets over het bedrijf of de werkomstandigheden. Toch, het blijft slecht hoor.
pi_169653628
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:22 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat talent heb jij volgens mij wel. Maar je gaat onder in de zee van jongere sollicitanten.
Ben nu weer bezig met een brief voor een functie waarvan ik denk dat ze een veel jongere kandidaat voor ogen hebben -O-
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2017 @ 15:26:08 #122
137949 Disana
pi_169653655
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:25 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ben nu weer bezig met een brief voor een functie waarvan ik denk dat ze een veel jongere kandidaat voor ogen hebben -O-
Een nieuwe teleurstelling is dus gegarandeerd. Ik vind het zo jammer, want met de jaren krijgt iemand juist meer ervaring.
pi_169653665
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:24 schreef Lyza666 het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt en weet niet of het een heel groot bedrijf was, maar soms is het ook enkel zo'n HR kut die te lui is om te kakken die dat soort dingen slecht afhandelt. Het zegt niet altijd iets over het bedrijf of de werkomstandigheden. Toch, het blijft slecht hoor.
In dit geval was het iemand van de afdeling zelf, geen HR dame.
pi_169653712
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 14:58 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Die mensen zoeken iemand met wie ze gezien willen worden of met wie ze naar de kroeg zouden gaan.
Verdomde oppervlakkig :(
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_169653714
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Een nieuwe teleurstelling is dus gegarandeerd. Ik vind het zo jammer, want met de jaren krijgt iemand juist meer ervaring.
Tja, ze investeren in nieuw personeel en willen daar zo lang mogelijk profijt van hebben. Daarbij vergeten ze wel dat het er naar uitziet dat mijn generatie waarschijnlijk tot z'n 74e zal moeten werken en dat zelfs ik dus nog een kwart eeuw werkzaam leven voor de boeg heb.
pi_169653726
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:14 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ze schieten zichzelf daarmee in de voet. Iemand met veel talent gaat niet nog een tweede of een derde keer naar zo'n bedrijf schrijven. (waarmee ik niet wil zeggen dat ík veel talent zou hebben)
Heb je wel!
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  † In Memoriam † maandag 20 maart 2017 @ 15:30:05 #127
137949 Disana
pi_169653742
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:28 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Tja, ze investeren in nieuw personeel en willen daar zo lang mogelijk profijt van hebben. Daarbij vergeten ze wel dat het er naar uitziet dat mijn generatie waarschijnlijk tot z'n 74e zal moeten werken en dat zelfs ik dus nog een kwart eeuw werkzaam leven voor de boeg heb.
Daar zijn ze waarschijnlijk nog lang niet op ingesteld. De jeugd is de norm.
pi_169653773
Ze gaan er nog altijd van uit dat 'ouder dan 30' betekent dat je niet flexibel bent, vast moeilijk bent, te duur bent etc.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_169653778
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:28 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Tja, ze investeren in nieuw personeel en willen daar zo lang mogelijk profijt van hebben. Daarbij vergeten ze wel dat het er naar uitziet dat mijn generatie waarschijnlijk tot z'n 74e zal moeten werken en dat zelfs ik dus nog een kwart eeuw werkzaam leven voor de boeg heb.
Het is ook vaak dat men denkt dat jongeren nog zo lekker kneedbaar zijn en ouderen vastgeroest in denkbeelden en opvattingen. Onzin natuurlijk, dat verschilt per persoon. Enige manier om daar achter te komen is mensen uitnodigen voor gesprekken, maar die moeite nemen ze dus al niet eens.
pi_169653802
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:31 schreef Voxs het volgende:
Ze gaan er nog altijd van uit dat 'ouder dan 30' betekent dat je niet flexibel bent, vast moeilijk bent, te duur bent etc.
Dat inderdaad. Ik ben blij dat ik niet meer hoef te solliciteren. Wat een ellende.
pi_169653870
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:32 schreef Lyza666 het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Ik ben blij dat ik niet meer hoef te solliciteren. Wat een ellende.
Laatst kwam ik er een tegen waarin je enkel kon solliciteren middels een videopresentatie. -O-
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_169653913
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:36 schreef Voxs het volgende:

[..]

Laatst kwam ik er een tegen waarin je enkel kon solliciteren middels een videopresentatie. -O-
En dat had vast geen linken met de functie? Iets in reclame of weetikveel?
Dramatisch.
pi_169653917
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:30 schreef Disana het volgende:

[..]

Daar zijn ze waarschijnlijk nog lang niet op ingesteld. De jeugd is de norm.
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:31 schreef Voxs het volgende:
Ze gaan er nog altijd van uit dat 'ouder dan 30' betekent dat je niet flexibel bent, vast moeilijk bent, te duur bent etc.
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:31 schreef Lyza666 het volgende:

[..]

Het is ook vaak dat men denkt dat jongeren nog zo lekker kneedbaar zijn en ouderen vastgeroest in denkbeelden en opvattingen. Onzin natuurlijk, dat verschilt per persoon. Enige manier om daar achter te komen is mensen uitnodigen voor gesprekken, maar die moeite nemen ze dus al niet eens.
Het heeft mi vooral met levensfase te maken. Ik ken ook mensen van achter in de 20 die een andere carrière zochten omdat ze geen zin meer hadden in de onregelmatigheid van het werk in onze branche. Ik mis juist die onregelmatigheid, ik heb altijd gewerkt als andere mensen vrij waren en vice versa.
pi_169653943
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:36 schreef Voxs het volgende:

[..]

Laatst kwam ik er een tegen waarin je enkel kon solliciteren middels een videopresentatie. -O-
Verschrikkelijk -O-

Ik knap overigens ook altijd af op 'enthousiaste' in functie-omschrijvingen. Daarmee hebben ze ook iemand voor ogen die ik niet ben.
pi_169654034
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:38 schreef Lyza666 het volgende:

[..]

En dat had vast geen linken met de functie? Iets in reclame of weetikveel?
Dramatisch.
Het was een functie in de hulpverlening. :D

quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:38 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het heeft mi vooral met levensfase te maken. Ik ken ook mensen van achter in de 20 die een andere carrière zochten omdat ze geen zin meer hadden in de onregelmatigheid van het werk in onze branche. Ik mis juist die onregelmatigheid, ik heb altijd gewerkt als andere mensen vrij waren en vice versa.
Ik vind enthousiaste mensen ( die van het standaard soort, altijd enthousiast ipv enthousiast en gedreven over/door een project) vreselijk vermoeiend!
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_169654083
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:44 schreef Voxs het volgende:

[..]

Het was een functie in de hulpverlening. :D

[..]

Ik vind enthousiaste mensen ( die van het standaard soort, altijd enthousiast ipv enthousiast en gedreven over/door een project) vreselijk vermoeiend!
In de hulpverlening, idioten.

En altijd enthousiast en/of babbelziek. Ik kan er niet tegen.
pi_169654095
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:38 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het heeft mi vooral met levensfase te maken. Ik ken ook mensen van achter in de 20 die een andere carrière zochten omdat ze geen zin meer hadden in de onregelmatigheid van het werk in onze branche. Ik mis juist die onregelmatigheid, ik heb altijd gewerkt als andere mensen vrij waren en vice versa.
Daarom is het jammer dat ze niet verder kijken dan hun 'vooroordelen'.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_169654112
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:44 schreef Voxs het volgende:

Ik vind enthousiaste mensen ( die van het standaard soort, altijd enthousiast ipv enthousiast en gedreven over/door een project) vreselijk vermoeiend!
Ja. Toch hou ik er tegenwoordig wel rekening mee. Bij een gesprek doe ik mij tegenwoordig onrustiger voor dan ik daadwerkelijk ben.
pi_169654175
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:47 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ja. Toch hou ik er tegenwoordig wel rekening mee. Bij een gesprek doe ik mij tegenwoordig onrustiger voor dan ik daadwerkelijk ben.
Beetje meer geanimeerd dan anders, is natuurlijk ook wel goed in een gesprek.
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_169654212
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:49 schreef Voxs het volgende:

[..]

Beetje meer geanimeerd dan anders, is natuurlijk ook wel goed in een gesprek.
Maar het slaat feitelijk nergens op.
pi_169654263
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:51 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Maar het slaat feitelijk nergens op.
Eens :D
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_169654317
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:51 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Maar het slaat feitelijk nergens op.
Ik heb wel eens aan de andere kant van de tafel gezeten en het is ook gewoon heel lastig. 9 van de 10 keer prik je wel door de bullshit heen maar je kan er ook flink naast zitten. Als iedereen nou eens gewoon normaal zou doen, zou het stukken eenvoudiger zijn :+
pi_169654349
quote:
Vacature barista
We zijn met spoed opzoek
Check de link, als je voldoe aan de profiel? Reageer en wie weet worden we collega's
Zal ik solliciteren?
pi_169654387
quote:
10s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:56 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Zal ik solliciteren?
Als je je dan maar wel heel onrustig voordoet.
pi_169654422
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:55 schreef Lyza666 het volgende:

[..]

Ik heb wel eens aan de andere kant van de tafel gezeten en het is ook gewoon heel lastig. 9 van de 10 keer prik je wel door de bullshit heen maar je kan er ook flink naast zitten. Als iedereen nou eens gewoon normaal zou doen, zou het stukken eenvoudiger zijn :+
Bedrijf waar ik nu solliciteer kent mij wel maar in een hele andere rol. Ik heb jarenlang beginners van hun bedrijf opgeleid. Als mijn brief bij iemand terechtkomt die mij in die rol kent, heb ik een goede kans. Die weten hoe ik normaal doe.
pi_169654439
quote:
10s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:56 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Zal ik solliciteren?
Ja!

Ik was overigens onlangs in het Groninger Museum en verwachtte er wel die Werkmanposter te vinden. Helaas niet -O-
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
pi_169654450
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:58 schreef Lyza666 het volgende:

[..]

Als je je dan maar wel heel onrustig voordoet.
Ik vind het knap hoor, zoveel fouten in drie regeltjes.
pi_169654458
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 15:59 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Bedrijf waar ik nu solliciteer kent mij wel maar in een hele andere rol. Ik heb jarenlang beginners van hun bedrijf opgeleid. Als mijn brief bij iemand terechtkomt die mij in die rol kent, heb ik een goede kans. Die weten hoe ik normaal doe.
Is daar dan niet iemand die je vooraf kunt benaderen? Kruiwagens zijn altijd fijn.
pi_169654481
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 16:00 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik vind het knap hoor, zoveel fouten in drie regeltjes.
Nou ja, je hoeft niet te kunnen lezen of schrijven om een fijn kopje koffie te schenken.
pi_169654486
Je zou een goede aanwinst zijn dan :P
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')