abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juni 2003 @ 20:27:48 #26
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_11450798
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 11:15 schreef Christine het volgende:
In Baarle zit een oud-hollands snoepwinkeltje waar ze het verkopen voor een euro per zakje. Mijn zus heeft dit voor me meegenomen laatst, en het is errug lekker! Het enige verschil tussen dit snoep uit Baarle en de "echte" borsthoning, is dat deze in blokjesvorm verkocht wordt, en borsthoning vroeger in brokken te koop werd.

In Baarle dus.

Ik had je post niet meer gelezen toendertijd, maar was vandaag in Baarle, en had het gevonden. Wilde het hier even posten, en las toen dit

Maar idd, ze hebben het daar volop ! Dus toch een beetje bedankt !

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  zondag 29 juni 2003 @ 21:37:43 #27
5898 Taigurrr
*Diva by looks, geek by heart*
pi_11452348
De eigenaresse van een oud-hollands snoepwinkeltje in Amsterdam vertelde mij dat jodenvet idd niet meer wordt gemaakt. Was afvalproduct van aardappel, maar gezien het productieproces zo efficient is tegenwoordig, is er dus ook geen restproduct meer. In Polen schijnen de laatste partijen Jodenvet opgekocht te zijn door een particulier en die gaan (als hij ze al verkoopt) voor grof geld de toonbank over. Het grappige is dat bij de dame uit amsterdam nog steeds dagelijks minstens drie mensen komen vragen of zij nog jodenvet heeft....fans genoeg dus!

Maarre.....jodenvet, borsthoning en massee zijn toch drie verschillende dingen?

zondag 29 juni 2003 @ 21:40:37 #28
5096 defender
pi_11452420
Ik dacht dat het alleen andere namen waren voor hetzelfde. Vroeger kocht ik het op de markt, bij de snoepkraam, van die grote brokken.

Dit is in blokjes, heb het nog niet geproefd, laat nog weten of het hetzelfde proeft.

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  maandag 30 juni 2003 @ 12:19:19 #29
3542 Gia
User under construction
pi_11460951
Ja! Jodenvet. Goh da was lekker. Hebben ze hier niet meer, helaas. Was dat een afvalprodukt van aardappelen? Hoe dat zo? En waar komt die zoete smaak dan vandaan en hoe kan dat dan zo knoeperhard worden?

Vond het wel erg lekker.

woensdag 9 juli 2003 @ 23:40:25 #30
5096 defender
pi_11675097
Een vriendin van me heeft t geproefd, het is niet helemaal de smaak van vroeger (van die brokken van de markt), maar wel bijna. Alleen is dit nog harder.
  zaterdag 20 november 2004 @ 16:03:20 #31
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_23447994
Vandaag ook in Den Haag gevonden!
Ze zijn hier iets minder hard, maar net zo lekker
pi_23448638
Jodenvet

Daar graag verder svp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: