abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 maart 2017 @ 04:41:23 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_169603768
De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb wordt vandaag in de Turkse krant Yeni Akit met de grond gelijk gemaakt. Het blad noemt de PvdA-burgervader een 'rotzak' en beschuldigt hem van banden met de Gülen-beweging (FETÖ).



Yeni Akit opent de aanval op Aboutaleb omdat hij afgelopen weekend agenten toestemming gaf om de beveiligers van de geweigerde Turkse minister Fatma Betül Sayan Kaya aan te houden en ze van hun wapens te ontdoen. Daarbij mocht indien nodig geweld worden toegepast, al kwam het bij het Turkse consulaat niet zo ver.

De Turkse minister van Familiezaken werd zaterdag door de politie tegengehouden en uiteindelijk Nederland uitgezet als ongewenst vreemdeling nadat ze wilde spreken bij het Turkse consulaat in Rotterdam.

Bij het artikel over Aboutaleb staat een foto uit 2012, toen een Rotterdamse delegatie met de burgemeester een bezoek bracht aan Turkije. Naast hem staat Zeki Baran, lid van de gebiedscommissie Charlois in Rotterdam.
Bestrijden

Een woordvoerder vertelt tegen RTV Rijnmond dat Aboutaleb niet van plan is te reageren op het artikel. ,,Maar het verrast mij wel hoe ver sommige pers blijkbaar kan gaan bij het bestrijden van mensen."

Het Rotterdamse raadslid Turan Yazir stapte gisteren op nadat hij door een Turkse krant werd aangewezen als mede-aanstichter van de diplomatieke rel tussen Nederland en Turkije. Hij staat bekend als Gülen-sympathisant en wordt al sinds de mislukte coup van juli vorig jaar bedreigd en geïntimideerd.

,,De spanningen ontstaan in de Turkse gemeenschap in Rotterdam als gevolg van de ontwikkelingen in Turkije hebben een dusdanige impact dat het voor Yazir onmogelijk is om zijn taak als raadslid naar behoren uit te oefenen", stelde CDA-fractievoorzitter Sven de Langen in een schriftelijke verklaring.

http://www.ad.nl/binnenla(...)-aanhanger~a071353a/

Vrije pers in een dictatuur. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 18 maart 2017 @ 08:50:34 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169604227
Het moeten heerlijke en rustige tijden zijn om nu op een nieuwsredactie te werken. Gewoon een verhaaltje schrijven rondom iedere Turkse scheet die gelaten wordt en je bent klaar voor de rest van de dag _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 maart 2017 @ 10:35:44 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_169605011
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 08:50 schreef Dven het volgende:
Het moeten heerlijke en rustige tijden zijn om nu op een nieuwsredactie te werken. Gewoon een verhaaltje schrijven rondom iedere Turkse scheet die gelaten wordt en je bent klaar voor de rest van de dag _O_
Skäët.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 18 maart 2017 @ 10:43:36 #4
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_169605116
Vergelijk dit eens met dat gebeuren van Böhmermann toen.
Fade to Black
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 maart 2017 @ 11:50:21 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_169605845
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:43 schreef Achterhoker het volgende:
Vergelijk dit eens met dat gebeuren van Böhmermann toen.
Is dat de cabaretier ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_169606007
Turkse kennis van me schaamt zich om Turk te zijn zei hij me donderdag.

Pijnlijk om te horen.

Ik sprak daarna z'n zus die zei dat ze Erdogan wel kan uitkotsen.

De verhalen over intimidatie naar hen en de angst bij hen is schrijnend om mee te maken.
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 maart 2017 @ 12:25:11 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_169606265
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 12:02 schreef DrMabuse het volgende:
Turkse kennis van me schaamt zich om Turk te zijn zei hij me donderdag.

Pijnlijk om te horen.

Ik sprak daarna z'n zus die zei dat ze Erdogan wel kan uitkotsen.

De verhalen over intimidatie naar hen en de angst bij hen is schrijnend om mee te maken.
:{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_169606323
Potverdorie, een burgemeester die met een andere gemeente beambte op de foto staat. Dat kan natuurlijk alleen maar een complot zijn. _O-
pi_169606446
Komen die Turken ook wel eens ooit met sluitend bewijs voor al die beschuldigingen zie ze in het rond smijten? Of is het daar zo van "de krant zegt het, dus het is waar"?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 18 maart 2017 @ 12:40:30 #10
186611 Haags
pi_169606462
Hij roept maar lekker.
Zonder wrijving geen glans
  Trouwste user 2022 zaterdag 18 maart 2017 @ 12:44:41 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_169606536
Brussel - De Engelstalige editie van de krant Daily Sabah, een spreekbuis van de Turkse regering, wordt in de gangen van het Europees Parlement in Brussel neergelegd bij de kantoren van Europarlementariërs. Niemand weet wie daarvoor verantwoordelijk is. Het CDA wil actie ondernemen.

CDA-Europarlementariër Jeroen Lenaers vraagt voorzitter van het parlement Antonio Tajani in een brief te onderzoeken wie daarachter zit en het vervolgens te verbieden. Hij spreekt in zijn schrijven aan de Italiaan van een Turkse campagne van “angst en intimidatie” waaraan de Daily Sabah meewerkt.

Lenaers stelt de vrijheid van pers hoog in het vaandel te hebben, maar omdat deze krant slechts een klakkeloze spreekbuis is van president Erdogan gaat die vlieger niet op.

Deze week trok in Rotterdam CDA-raadslid Turan Yazir zich (tijdelijk) terug na bedreigingen uit de Turkse gemeenschap. In de Daily Sabah is hij zwartgemaakt. Hij zou banden hebben met de Gülen-beweging en willens en wetens samenwerken “met de fascisten in Nederland”, schreef de Daily Sabah.

De krant heeft deze week flink uitgehaald naar Nederland. Onder andere een twitterende Peter R. De Vries wordt aangehaald als vriend van de Turkse zaak.

De Turkse vertegenwoordiging bij de EU kon geen reactie geven.

De Turkse krant Günes plaatste overigens vrijdag een foto op de voorpagina van de Duitse bondskanselier Angela Merkel in SS-uniform, een Hitler-snor en omgeven door swastika’s. De kop bij de foto luidde: ’Een vrouwelijke Hitler’.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_169606561
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 12:29 schreef Frits_Teddy het volgende:
Potverdorie, een burgemeester die met een andere gemeente beambte op de foto staat. Dat kan natuurlijk alleen maar een complot zijn. _O-
Kleine toelichting hierop.

Erdogan en zn Erdopers hebben Turkije in twee kampen verdeeld. Ze noemen iedereen die linkser is dan leden van Erdogans partij een Gülenist en Gülen en de Gülenisten zitten volgens hen (zonder degelijke onderbouwing) achter de gepleegde coup. Dit is een uitstekend pressiemiddel en excuus om willekeurig tegenstanders op te pakken.

De mannen op de foto zullen wel geen regeringsturken zijn geweest maar "Gülenisten" en dus heeft Aboutaleb contact met terroristen.

Logisch
pi_169606634


































c_/

[ Bericht 27% gewijzigd door Alexander_Zoemoe op 18-03-2017 13:21:58 ]
pi_169607618
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 12:02 schreef DrMabuse het volgende:
Turkse kennis van me schaamt zich om Turk te zijn zei hij me donderdag.

Pijnlijk om te horen.

Ik sprak daarna z'n zus die zei dat ze Erdogan wel kan uitkotsen.

De verhalen over intimidatie naar hen en de angst bij hen is schrijnend om mee te maken.
De kennis die je sprak is een Turkse Nederlander. Die mensen gaan momenteel door een hel, in tegenstelling tot Turken in Nederland.
pi_169607730
Als je die plaatjes van Erdogan en Atatürk zo ziet, dan moet je eigenlijk vaststellen dat het huidige Turkije de naam Turkije niet meer waard is. Atatürk was ooit de vader van Turken, maar van de staat zoals hij die oprichtte, is eigenlijk niks meer over.
pi_169607776
En de Turken in Nederland slikken dit soort propaganda voor zoete koek.
pi_169608311
Verdomde Nederlandse media met hun gebrek aan achtergrond info en onderzoek.

De Turkse krant noemt Aboutaleb geen Gulenist, maar noemt hem FETÖ, dus Fethullahçı Terör Örgütü. lid van een terroristische organisatie. En gaat daarmee veel verder dan simpelweg 'Gulenist'.

tldr: Turkse krant: Aboutaleb is een terrorist.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2017 15:00:00 ]
pi_169608358
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:59 schreef Triggershot het volgende:
Verdomde Nederlandse media met hun gebrek aan achtergrond info en onderzoek.

De Turkse krant noemt Aboutaleb geen Gulenist, maar noemt hem FETÖ, dus Fethullahçı Terör Örgütü. lid van een terroristische organisatie. En gaat daarmee veel verder dan simpelweg 'Gulenist'.

tldr: Turkse krant: Aboutaleb is een terrorist.
Staat Gulenist zijn niet gelijk aan terrorist zijn na de staatsgreep?
Conscience do cost.
pi_169608369
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 14:22 schreef Elfletterig het volgende:
Als je die plaatjes van Erdogan en Atatürk zo ziet, dan moet je eigenlijk vaststellen dat het huidige Turkije de naam Turkije niet meer waard is. Atatürk was ooit de vader van Turken, maar van de staat zoals hij die oprichtte, is eigenlijk niks meer over.
Misschien weet je gewoon te weinig over zowel Erdogan als Ataturk?

Erdogan is nu 'Ataturk's legacy' aan het uitvoeren. Erdogan's plannen zijn geïnspireerd door schetsen van Mr Ataturk himself.

https://en.wikipedia.org/wiki/Misak-%C4%B1_Mill%C3%AE
pi_169608394
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:02 schreef ems. het volgende:

[..]

Staat Gulenist zijn niet gelijk aan terrorist zijn na de staatsgreep?
Niet perse, hoe ongeloofwaardig dan ook, maar er is nog altijd in Turkije een onderscheid tussen Gulenist en FETO. Er is een lezing onder de Islamisten dat de overgrote meerderheid van de Gulenisten gewoon mensen zijn met goede bedoelingen, maar misleid. Pas als je FETO wordt uitgemaakt dan ben je de lul en vogelvrij verklaard.( niet dat daar de drempel heel hoog voor is, maar toch)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2017 15:11:37 ]
  zaterdag 18 maart 2017 @ 15:24:27 #21
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_169608688
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet perse, hoe ongeloofwaardig dan ook, maar er is nog altijd in Turkije een onderscheid tussen Gulenist en FETO. Er is een lezing onder de Islamisten dat de overgrote meerderheid van de Gulenisten gewoon mensen zijn met goede bedoelingen, maar misleid. Pas als je FETO wordt uitgemaakt dan ben je de lul en vogelvrij verklaard.( niet dat daar de drempel heel hoog voor is, maar toch)
Dus de belediging is eigenlijk nog erger begrijp ik hier uit.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_169608708
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 15:24 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dus de belediging is eigenlijk nog erger begrijp ik hier uit.
Jep, vergelijkbaar met wanneer een Nederlandse krant een Turkse burgemeester uitmaakt voor Al-Qaeda lid.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:02:04 #23
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_169609236
Verwerpelijk gedrag van een stel gehersenspoelde idioten dus.
Ze gaan hun gang maar. Hoop alleen dat het gedrag van die Erdioten hun nog eens flink in de reet bijt.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_169609297
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:02 schreef Sodeknetters het volgende:
Verwerpelijk gedrag van een stel gehersenspoelde idioten dus.
Ze gaan hun gang maar. Hoop alleen dat het gedrag van die Erdioten hun nog eens flink in de reet bijt.
Alleen wonen er hier ook nogal wat van die Erdioten en die worden weer getriggered door dit soort stemmingmakerij. Kan straks Aboutaleb niet meer normaal over straat.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:12:43 #25
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_169609374
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Alleen wonen er hier ook nogal wat van die Erdioten en die worden weer getriggered door dit soort stemmingmakerij. Kan straks Aboutaleb niet meer normaal over straat.
Dat maakt het ook zo verwerpelijk. Hersenloos de "grote leider" na brallen met het risico dat een van die idioten tot actie over gaat. Al hoop ik nog dat die kans klein is.
Heb het ondertussen wel gehad met die zelfreflectieloze mafkezen.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  zaterdag 18 maart 2017 @ 16:55:46 #26
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169610230
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:12 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dat maakt het ook zo verwerpelijk. Hersenloos de "grote leider" na brallen met het risico dat een van die idioten tot actie over gaat. Al hoop ik nog dat die kans klein is.
Heb het ondertussen wel gehad met die zelfreflectieloze mafkezen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169611135
Sinds afgelopen zaterdag hebben Turkije en alle pro-Erdogan-media niks anders gedaan dan provoceren en de zaak op de spits drijven. Alles wordt op alles gezet om Nederland en Duitsland af te schilderen als vijanden. Het is zo doorzichtig als de ziekte: alles is puur gericht op het versterken van Erdogans positie in eigen land.
pi_169611168
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 16:12 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Dat maakt het ook zo verwerpelijk. Hersenloos de "grote leider" na brallen met het risico dat een van die idioten tot actie over gaat. Al hoop ik nog dat die kans klein is.
Heb het ondertussen wel gehad met die zelfreflectieloze mafkezen.
Helemaal mee eens.
pi_169613850
Ik geloof helemaal niks van de turkse media. Maar mocht Aboutaleb een Gulenist zijn dan sta ik vanaf nu achter de Gulenisten. Wat een man is die Aboutaleb.Daar kunnen een hoop anderen een voorbeeld aan nemen. ^O^
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_169614875
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:33 schreef Elfletterig het volgende:
Sinds afgelopen zaterdag hebben Turkije en alle pro-Erdogan-media niks anders gedaan dan provoceren en de zaak op de spits drijven. Alles wordt op alles gezet om Nederland en Duitsland af te schilderen als vijanden. Het is zo doorzichtig als de ziekte: alles is puur gericht op het versterken van Erdogans positie in eigen land.
Ach, ik kan me niet druk maken om Erdogan. Het zijn de Nederlandse regeringen en de EU die dit monster zelf gecreëerd hebben. Zij hebben meer schuld dan Erdogan.
pi_169615019
Oh wat was Erdogan's BFF, Rutte, verontwaardigd toen PVV-kamerlid Van Rhoon "islamitische aap uit de mouw" zei toen hij het over Erdogan had. Oh wat was Pechtold verontwaardigd. :o :')


Waren zij nou zo dom of is Wilders nou zo slim?
pi_169615799
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ach, ik kan me niet druk maken om Erdogan. Het zijn de Nederlandse regeringen en de EU die dit monster zelf gecreëerd hebben. Zij hebben meer schuld dan Erdogan.
Ik kan me wél druk maken over Erdogan en de koers van Turkije. Want het seculiere geluid in Turkije raakt compleet ondergesneeuwd. Er is een islamitische heilstaat in de maak, waarin straks geen ruimte meer is voor andere geluiden.
pi_169615843
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 21:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik kan me wél druk maken over Erdogan en de koers van Turkije. Want het seculiere geluid in Turkije raakt compleet ondergesneeuwd. Er is een islamitische heilstaat in de maak, waarin straks geen ruimte meer is voor andere geluiden.
In hoeverre verschilt het seculiere geluid met Erdogan inzake de zgn 'Turkenrel' dan? Meteen een dag na het gebeuren noemde de leider van de seculieren, de voorzitter van Ataturks partij Nederland 'onbeschoft' en riep niet alleen openlijk op de banden met NL te bevriezen, maar ook volledig Erdogan te steunen in zijn standpunt.

Over NL:

"En je noemt jezelf democratisch en weigert de minister van de Turkse regering de toegang, de Turkse regering heeft het volste recht om sancties toe te passen op Nederland"

Dit is de leider van de seculieren en voorzitter van Ataturks partij.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2017 21:33:49 ]
pi_169618020
Nog meer Gulenisten:

http://www.hln.be/hln/nl/(...)te-staatsgreep.dhtml

quote:
Duitse inlichtingendiensten: "Gülen zit niet achter mislukte staatsgreep"
In tegenstelling tot wat Ankara stelt, zit de islamitische prediker Fethullah Gülen niet achter de mislukte staatsgreep van vorige zomer in Turkije. Dat heeft de baas van de Duitse buitenlandse inlichtingendienst (BND) Bruno Kahl vandaag gezegd.

Turkije "heeft op verschillende niveaus geprobeerd ons te overtuigen", aldus de baas van de Bundesnachrichtendienst aan het weekblad Der Spiegel. "Maar tot dusver is het hen niet gelukt".

Gülen zelf, die in ballingschap in de VS verblijft, heeft eveneens steeds enig aandeel in de putschpoging ontkend. De oud-vertrouweling van president Recep Tayyip Erdogan, nu diens aartsvijand, staat aan het hoofd van een beweging die de Turkse overheid bestempelt als FETO, acroniem voor Terreurorganisatie van de aanhangers van Gülen.

Volgens Kahl zouden de zuiveringsacties (in het leger, justitie, het onderwijs en de pers) die na de coup hebben plaatsgevonden, ook gebeurd zijn zonder coup, "maar dan misschien minder uitgebreid en minder radicaal. De putsch was een welgekomen voorwendsel".

Ook de theorie dat de putsch door de Staat zelf georganiseerd is, vindt geen genade bij Kahl. "Een grote zuivering binnen het leger was al voor de putsch aan de gang. Daarom dacht een deel van de militairen dat snel een staatsgreep moest worden uitgevoerd vooraleer zij zelf aan de beurt waren".
pi_169618219
Ach, de hele wereld ziet wat er gaande is met Erdogan en Turkije.

De grootste verliezer zal uiteindelijk de Turkse bevolking zijn.

Opgehitst en alleen.

Ben wel benieuwd in hoeverre Poetin zijn 'maatje' steunt. Dat kan nog wel een dingetje zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_169618420
Korte documentaire (Engelstalig) over de zogenaamde coup en dus met heel veel Gulenisten O-)

pi_169621379
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 21:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In hoeverre verschilt het seculiere geluid met Erdogan inzake de zgn 'Turkenrel' dan? Meteen een dag na het gebeuren noemde de leider van de seculieren, de voorzitter van Ataturks partij Nederland 'onbeschoft' en riep niet alleen openlijk op de banden met NL te bevriezen, maar ook volledig Erdogan te steunen in zijn standpunt.

Over NL:

"En je noemt jezelf democratisch en weigert de minister van de Turkse regering de toegang, de Turkse regering heeft het volste recht om sancties toe te passen op Nederland"

Dit is de leider van de seculieren en voorzitter van Ataturks partij.
Zozo harde taal hoor. Niet mals zeg. :')

Natuurlijk keurt de oppositie het ook af. Ze hadden eens wat anders moeten zeggen, dan had Erdogan een ander pispaaltje gehad en had zn media en hij het nog verder op de spits kunnen drijven, waardoor zn aandeel nog sterker zou stijgen en zn tegenstanders als "gülen terroristen" mogelijk de bak indraaien. De regering heeft de oppositie, de media en de rechterlijke macht flink onder de duim. Enige vorm van harde kritiek op het handelen van de akp is funest.

De Turken hebben geen moderator om tegen te piepen en als het spreekwoordelijke hoofd er af dreigt te gaan dan piep jij ook wel anders dan je nu piept.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 19-03-2017 04:23:52 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 19 maart 2017 @ 04:56:30 #38
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169621443
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 23:06 schreef Montagui het volgende:
Ach, de hele wereld ziet wat er gaande is met Erdogan en Turkije.

De grootste verliezer zal uiteindelijk de Turkse bevolking zijn.

Opgehitst en alleen.

Ben wel benieuwd in hoeverre Poetin zijn 'maatje' steunt. Dat kan nog wel een dingetje zijn.
Het zijn gouden tijden voor Poetin. Hij hoeft nauwelijks wat te doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_169621515
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 20:54 schreef Braindead2000 het volgende:
Oh wat was Erdogan's BFF, Rutte, verontwaardigd toen PVV-kamerlid Van Rhoon "islamitische aap uit de mouw" zei toen hij het over Erdogan had. Oh wat was Pechtold verontwaardigd. :o :')


Waren zij nou zo dom of is Wilders nou zo slim?
Tja, en wie heeft de mond vol van het 'verkeerde soort' van populisme? :')

Vandaag tweede partij van Nederland.

Morgen eerste partij van Nederland. w/
  zondag 19 maart 2017 @ 06:30:01 #40
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169621556
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 17:33 schreef Elfletterig het volgende:
Sinds afgelopen zaterdag hebben Turkije en alle pro-Erdogan-media niks anders gedaan dan provoceren en de zaak op de spits drijven. Alles wordt op alles gezet om Nederland en Duitsland af te schilderen als vijanden. Het is zo doorzichtig als de ziekte: alles is puur gericht op het versterken van Erdogans positie in eigen land.
Gevaarlijk spelletje wat die man speelt, blijkbaar interesseert het hem geen reet dat de positie van veel Turken er in Nederland en Duitsland niet bepaald op vooruit gaat door zijn gebral.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169622645
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 04:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zozo harde taal hoor. Niet mals zeg. :')

Natuurlijk keurt de oppositie het ook af. Ze hadden eens wat anders moeten zeggen, dan had Erdogan een ander pispaaltje gehad en had zn media en hij het nog verder op de spits kunnen drijven, waardoor zn aandeel nog sterker zou stijgen en zn tegenstanders als "gülen terroristen" mogelijk de bak indraaien. De regering heeft de oppositie, de media en de rechterlijke macht flink onder de duim. Enige vorm van harde kritiek op het handelen van de akp is funest.

De Turken hebben geen moderator om tegen te piepen en als het spreekwoordelijke hoofd er af dreigt te gaan dan piep jij ook wel anders dan je nu piept.
Waarom krijg ik het idee dat je niet naar de speech van zowel Baykal als Kilicdaroglu hebt geluisterd of gelezen? Beiden hebben daarbij ook nog eens uitgehaald naar Erdogan en diens handelen, zelfde speech.. zelfde publiek. Je denkt toch niet dat Kilicdaroglu een kans om Erdogan af te zeiken laat liggen en een blad voor de mond neemt mag ik hopen? Het moge duidelijk zijn dat de inhoud van de 'nee' campagne (met name in Turkije) in het referendum meer over de persoon Erdogan gaat dan over de inhoudelijke wijzigingen. Voorbeelden genoeg die we kunnen bespreken.

Daarbuiten acht ik het bizar dat iemand opkomt voor de seculiere groepen in Turkije inzake de Turkenrel wetende dat de CHP net zo hard roept tot sancties op Nederland en het bevriezen van de relaties. Erdogan doet er misschien erger schelden bij, maar qua hard optreden zijn beiden het eens.

Even iets anders: Je houdt je zoveel bezig met de Turkse wereld, weleens de intentie gehad om Turks te leren?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2017 10:27:17 ]
pi_169623520
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 06:30 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Gevaarlijk spelletje wat die man speelt, blijkbaar interesseert het hem geen reet dat de positie van veel Turken er in Nederland en Duitsland niet bepaald op vooruit gaat door zijn gebral.
Daar werkt een aanzienlijk deel toch zelf ook wel aan mee. Voor de rest is het inderdaad zielig.
pi_169623908
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 06:30 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Gevaarlijk spelletje wat die man speelt, blijkbaar interesseert het hem geen reet dat de positie van veel Turken er in Nederland en Duitsland niet bepaald op vooruit gaat door zijn gebral.
Denk je dat het deze man met zijn paleis met duizend en een kamers, rekeningen met miljarden aan euros, dollars en goud en vrijwel onbeperkte macht iets zal schelen hoe het de laagopgeleide, eenvoudig te manipuleren, mensen met een Turkse achtergrond in Europa zal vergaan? Hell, deze man gaat zo ver dat hij geregeld false flag operaties op de eigen bevolking laat uitvoeren, enkel om zijn doelen te bereiken.

De Erdoganisten hebben het aan zichzelf te danken dat ze steeds meer als paria worden gezien.
  zondag 19 maart 2017 @ 12:21:13 #44
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169624184
Maar het treft natuurlijk niet alleen Edoganisten, dat is het tragische juist.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169624311
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 12:21 schreef kladderadatsch het volgende:
Maar het treft natuurlijk niet alleen Edoganisten, dat is het tragische juist.
Dat is waar, maar hoe dat in de praktijk uitwerkt hangt ook van jezelf af. We hebben 9/11 gehad, we hebben Fortuyn en Van Gogh gehad, we hebben Wilders en nog veel meer. Mijn soefistische en dus tolerante en vredelievende visie van de Islam heeft me tot nu toe prima in staat gesteld om mijn plek in de maatschappij te vinden. Dit in tegenstelling wat ik zie bij Erdoganisten en ISIS-sympathisaten, die het bij elk gebeurtenis moeilijker en moeilijker krijgen in Nederland.

Ik kan niet heel Nederland bereiken, maar mijn vrienden, buren en collega's weten wie ik ben en waar ik voor sta en dat is voldoende. Ook nooit het gevoel van discriminatie gehad, dat zit voornamelijk tussen de oren en deels is het ook een weerkaatsing van hoe je zelf in het leven staat.

Nederlanders zijn grotendeels goed opgeleide mensen en kunnen doorgaans heel goed zien wat juist is en wat niet.
pi_169633082
quote:
3s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom krijg ik het idee dat je niet naar de speech van zowel Baykal als Kilicdaroglu hebt geluisterd of gelezen? Beiden hebben daarbij ook nog eens uitgehaald naar Erdogan en diens handelen, zelfde speech.. zelfde publiek. Je denkt toch niet dat Kilicdaroglu een kans om Erdogan af te zeiken laat liggen en een blad voor de mond neemt mag ik hopen? Het moge duidelijk zijn dat de inhoud van de 'nee' campagne (met name in Turkije) in het referendum meer over de persoon Erdogan gaat dan over de inhoudelijke wijzigingen. Voorbeelden genoeg die we kunnen bespreken.

Daarbuiten acht ik het bizar dat iemand opkomt voor de seculiere groepen in Turkije inzake de Turkenrel wetende dat de CHP net zo hard roept tot sancties op Nederland en het bevriezen van de relaties. Erdogan doet er misschien erger schelden bij, maar qua hard optreden zijn beiden het eens.

Even iets anders: Je houdt je zoveel bezig met de Turkse wereld, weleens de intentie gehad om Turks te leren?
Twijfel je aan je eigen vertaling :')?
pi_169633113
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Twijfel je aan je eigen vertaling :')?
laatste vraag was meer een persoonlijke interesse omdat voor zover ik weet je geen Turks spreekt. :')
pi_169633134
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

laatste vraag was meer een persoonlijke interesse omdat voor zover ik weet je geen Turks spreekt. :')
sikter kafa
pi_169633159
quote:
14s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

sikter kafa
Ik ben serieus lan manyak. :')
Je bent veel met Turkije en de Turkse wereld bezig, heb je nooit de wens gehad om Turks te lezen, ben je niet aan het sneren oid. :')
  zondag 19 maart 2017 @ 18:25:16 #50
451005 Grems
Clown World
pi_169633221
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 23:06 schreef Montagui het volgende:
Ach, de hele wereld ziet wat er gaande is met Erdogan en Turkije.

De grootste verliezer zal uiteindelijk de Turkse bevolking zijn.

Opgehitst en alleen.

Ben wel benieuwd in hoeverre Poetin zijn 'maatje' steunt. Dat kan nog wel een dingetje zijn.
De grootste verliezer zijn wij, zodra de islamitische cyclus het voorspelbare kookpunt bereikt en er miljoenen turken en syriers/irakezen/pakistanen/somaliërs die zich voordoen als turken onze kant op komen om te "vluchten"
pi_169633702
Gülen-aanhanger? Aboutaleb is Marokkaans toch? _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')