abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zaterdag 18 maart 2017 @ 11:23:18 #126
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169605514
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar ja, leg dat maar eens uit aan een SP'er die getraind is om alle schuld buiten zichzelf te zoeken.
Leg het dan ook even uit aan de overheid. Die belast gewoon meer als ze niet rondkomen.
Carpe Libertatem
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:23:38 #127
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169605518
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is wel opvallend, Roemer maar roepen dat de SP roept dat je moet investeren als het slecht gaat, maar in feite bedoelt hij daarmee vooral dat je nog meer schulden moet aangaan.

Soms moet je gewoon even de hand op de knip houden, als er iedere maand ¤ 2.000 uit gaat terwijl er ¤ 1.900 binnenkomt, dan los je dat op door niet meer iedere week Chinees te halen, niet door een extra lening aan te gaan.
Punt was dat het geen wekelijks Chinees halen is. Nederland heeft vrij rigoureus bezuinigd, je kunt je afvragen of dat nou zo slim was. Er zijn economen die stellen dat er juist meer schade mee is gedaan. Verder was de rente immens laag, zelfs al voor het verruimingsbeleid van de ECB. Als er een geschikte periode is om te lenen voor investeringen is het nu, met dat gigantische kapitaaloverschot.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:26:13 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169605548
Gisteravond Sharon Dijksma bij P&J trouwens, als "Campagneleider PvdA". Hoezo moet Dijksma zich dan niet eens flink verantwoorden?
Ze deed me denken aan zo'n tante vroeger (eigenlijk een oud-tante), die kop en schotel op haar boezem kon zetten....
Verder is het natuurlijk gewoon een beroepspoliticus, die nog nooit een dag een normale baan gehad heeft, dat vind ik bij partijen als de VVD al geen aanbeveling, maar voor de PvdA zou het helemaal van de zotte moeten zijn dat iemand vanaf haar 23ste (na het mislukken van 2 studies) alleen maar in de kamer zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169605562
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:23 schreef Euribob het volgende:

[..]

Punt was dat het geen wekelijks Chinees halen is. Nederland heeft vrij rigoureus bezuinigd, je kunt je afvragen of dat nou zo slim was. Er zijn economen die stellen dat er juist meer schade mee is gedaan. Verder was de rente immens laag, zelfs al voor het verruimingsbeleid van de ECB. Als er een geschikte periode is om te lenen voor investeringen is het nu, met dat gigantische kapitaaloverschot.
Precies. Het herstel had veel eerder kunnen intreden als men niet zo met de botte bijl aan de gang is gegaan. We hadden er veel beter voor kunnen staan.

Lees dat stuk van Bas Jacobs. https://basjacobs.wordpress.com/2016/09/19/de-rekening-van-rutte/

Maar dit land stemt weer massaal op een partij die werkelijk niets heeft met de gewone man of vrouw maar voor de multinationals. Dom volk ook. Althans een deel dan.
  † In Memoriam † zaterdag 18 maart 2017 @ 11:34:30 #130
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169605642
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:27 schreef Webschip het volgende:
Maar dit land stemt weer massaal op een partij die werkelijk niets heeft met de gewone man of vrouw maar voor de multinationals. Dom volk ook. Althans een deel dan.
De 'gewone man' wil de vruchten van zijn productieve arbeid zien. Dan zit je bij links niet zo best met allemaal extra belastingen en subsidies voor de niet-werkenden.
Carpe Libertatem
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:35:17 #131
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169605655
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:26 schreef Leandra het volgende:
Gisteravond Sharon Dijksma bij P&J trouwens, als "Campagneleider PvdA". Hoezo moet Dijksma zich dan niet eens flink verantwoorden?
Ze deed me denken aan zo'n tante vroeger (eigenlijk een oud-tante), die kop en schotel op haar boezem kon zetten....
Verder is het natuurlijk gewoon een beroepspoliticus, die nog nooit een dag een normale baan gehad heeft, dat vind ik bij partijen als de VVD al geen aanbeveling, maar voor de PvdA zou het helemaal van de zotte moeten zijn dat iemand vanaf haar 23ste (na het mislukken van 2 studies) alleen maar in de kamer zit.
Bij de VVD is een beroepspoliticus minder erg dan bij de PvdA? Leg uit.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:35:41 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169605661
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:23 schreef Kowloon het volgende:
Overigens verwacht ik dat zodra de eerste plannen voor rekeningrijden/spitsheffing naar buiten komen, dat belangenorganisaties als ANWB en BOVAG toch weer snel hun steun zullen intrekken ("We steunen het principe, maar deze uitwerking is desastreus."). De coalitie van ANWB/BOVAG/Telegraaf was de vorige keer best succesvol.
Aan een reclame van Interpolis te horen verwacht ik dat die ook al met kastjes in de auto werken, de ANWB doet dat ook al, dus de ANWB zie ik er al niet meer tegen protesteren, die hebben al een verzekering waarbij je premie afhankelijk is van je rijstijl, en dat controleren ze met een kastje in de auto.
De Interpolisreclame die ik gisteren hoorde was zelfs een dom verhaal van een huppelkutje dat haar man/vriend belt dat de motor inhield en dat dat kwam door een spanningsissue en dat de accu op advies van interpolis vervangen was.... dat zullen ze dus ook wel met een kastje hebben gemeten.
Ah, geen kastje maar een dongel op je OBD2 poort aansluiten en een app op je telefoon :')
https://www.rabobank.nl/p(...)_meer_op_rabobank.nl
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:36:17 #133
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169605668
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De 'gewone man' wil de vruchten van zijn productieve arbeid zien. Dan zit je bij links niet zo best met allemaal extra belastingen en subsidies voor de niet-werkenden.
Vandaar dat de AIQ op het laagste punt in jaren staat, en het hoogst was onder links beleid.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:40:05 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169605711
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:35 schreef Euribob het volgende:

[..]

Bij de VVD is een beroepspoliticus minder erg dan bij de PvdA? Leg uit.
De PvdA zou er toch voor de arbeider moeten zijn? De beroepspoliticus die na 2 gesjeesde studies gelijk de kamer ingegaan is heeft geen flauw idee hoe het is om een arbeider te zijn.
Heeft ook geen flauw benul hoe het is om rond te komen van 130% van het minimumloon.

Bij de VVD kunt je opportunisten verwachten, de PvdA zou zich daarvoor moeten hoeden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:43:49 #135
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_169605760
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

De PvdA zou er toch voor de arbeider moeten zijn? De beroepspoliticus die na 2 gesjeesde studies gelijk de kamer ingegaan is heeft geen flauw idee hoe het is om een arbeider te zijn.
Heeft ook geen flauw benul hoe het is om rond te komen van 130% van het minimumloon.

Bij de VVD kunt je opportunisten verwachten, de PvdA zou zich daarvoor moeten hoeden.
Het zou moeten, ja. Volgens mij is het al een paar decennia niet meer zo.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_169605765
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De 'gewone man' wil de vruchten van zijn productieve arbeid zien. Dan zit je bij links niet zo best met allemaal extra belastingen en subsidies voor de niet-werkenden.
DNB: ‘Werknemers profiteren steeds minder van economische groei’.

En rara hoe kan dat toch.

quote:
Uit de halfjaarlijkse ramingen die De Nederlandsche Bank (DNB) deze week publiceerde, blijkt dat het aantal flexbanen en zzp-posities sinds 2003 met een miljoen is gegroeid, terwijl het aantal vaste banen met een half miljoen afnam. Dat leidt gemiddeld genomen tot een verlaging van de lonen. De daling van de werkloosheid komt volgens DNB ‘louter door de toename van het aantal flexibele contracten’. Directielid Job Swank: ‘Werknemers en zelfstandigen profiteren steeds minder van de economische groei’.
quote:
"Terwijl bedrijven weer winsten boeken, zijn de lonen van werkenden ten opzichte van 2003 lager geworden. Het aandeel van de lonen in het nationaal inkomen (de arbeidsinkomensquote) is namelijk gedaald, van 78 naar iets minder dan 73 procent."

http://www.politalk.nl/20(...)n-economische-groei/

De flexibilisering is een stokpaardje van rechts. Geef die maar de schuld.
pi_169605790
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Aan een reclame van Interpolis te horen verwacht ik dat die ook al met kastjes in de auto werken, de ANWB doet dat ook al, dus de ANWB zie ik er al niet meer tegen protesteren, die hebben al een verzekering waarbij je premie afhankelijk is van je rijstijl, en dat controleren ze met een kastje in de auto.
[..]
Dat kastje functioneert hoogstwaarschijnlijk door diverse gegevens vanuit het motormanagement te loggen. Daar kan onmogelijk een spitsheffing op gebaseerd zijn omdat locatiegegevens ontbreken. Spitsheffing kent in alle vormen, meer nog dan rekeningrijden, een grote privacyproblematiek. Ook is het erg kostbaar, zowel in implementatie als in uitvoering.

Het huidige model van voertuigbelasting en wegenbelasting kan zeker verbeterd worden, maar is toch per saldo best elegant als je de alternatieven bekijkt. :)
  † In Memoriam † zaterdag 18 maart 2017 @ 11:48:38 #138
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169605826
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:44 schreef Webschip het volgende:
De flexibilisering is een stokpaardje van rechts. Geef die maar de schuld.
Ik geef niemand de schuld. Voorzien in inkomen is nog altijd iemands eigen verantwoordelijkheid.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 18 maart 2017 @ 11:49:18 #139
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169605833
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:45 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat kastje functioneert hoogstwaarschijnlijk door diverse gegevens vanuit het motormanagement te loggen. Daar kan onmogelijk een spitsheffing op gebaseerd zijn omdat locatiegegevens ontbreken. Spitsheffing kent in alle vormen, meer nog dan rekeningrijden, een grote privacyproblematiek. Ook is het erg kostbaar, zowel in implementatie als in uitvoering.

Het huidige model van voertuigbelasting en wegenbelasting kan zeker verbeterd worden, maar is toch per saldo best elegant als je de alternatieven bekijkt. :)
Ik neem aan dat er GPS in het kastje zit ingebouwd.
Carpe Libertatem
pi_169605866
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:45 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat kastje functioneert hoogstwaarschijnlijk door diverse gegevens vanuit het motormanagement te loggen. Daar kan onmogelijk een spitsheffing op gebaseerd zijn omdat locatiegegevens ontbreken. Spitsheffing kent in alle vormen, meer nog dan rekeningrijden, een grote privacyproblematiek. Ook is het erg kostbaar, zowel in implementatie als in uitvoering.
Zó kostbaar kan het niet zijn, want bijv. in een arm land als Portugal hebben ze ook tolheffing met kastjes in elke auto.

Het probleem lijkt me eerder dat Nederland veel minder geisoleerd ligt, veel meer buitenlandse voertuigen heeft, en dat die moeilijk voor een dag ff een kastje kunnen inbouwen.
pi_169605878
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:49 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er GPS in het kastje zit ingebouwd.
Ik niet. :P Zou nogal een privacyinbreuk vormen.
  † In Memoriam † zaterdag 18 maart 2017 @ 11:53:45 #142
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169605891
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:52 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik niet. :P Zou nogal een privacyinbreuk vormen.
Privacy? Wat is dat?
Carpe Libertatem
pi_169605909
Je kan ook nog camera's met kentekenregistratie gebruiken hè. Dat is immers toch al toegestaan.
  zaterdag 18 maart 2017 @ 11:55:05 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169605911
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:45 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat kastje functioneert hoogstwaarschijnlijk door diverse gegevens vanuit het motormanagement te loggen. Daar kan onmogelijk een spitsheffing op gebaseerd zijn omdat locatiegegevens ontbreken. Spitsheffing kent in alle vormen, meer nog dan rekeningrijden, een grote privacyproblematiek. Ook is het erg kostbaar, zowel in implementatie als in uitvoering.

Het huidige model van voertuigbelasting en wegenbelasting kan zeker verbeterd worden, maar is toch per saldo best elegant als je de alternatieven bekijkt. :)
Als ze het net als bij interpolis met een app doen dan weten ze gewoon dankzij de locatiegegevens of je op de N224 reed toen je 100 reed of op de A12.... en als dat op de N224 was dan krijg je strafpunten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169605925
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik geef niemand de schuld. Voorzien in inkomen is nog altijd iemands eigen verantwoordelijkheid.
Dat deed je impliciet wel.
pi_169605929
Ze zijn wel aardig van slag daar bij NWS na de verkiezingen, niet eens een topic over Orly
pi_169605936
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Zó kostbaar kan het niet zijn, want bijv. in een arm land als Portugal hebben ze ook tolheffing met kastjes in elke auto.

Het probleem lijkt me eerder dat Nederland veel minder geisoleerd ligt, veel meer buitenlandse voertuigen heeft, en dat die moeilijk voor een dag ff een kastje kunnen inbouwen.
Tolheffing is toch een heel ander systeem dan ter sprake komt in de politiek in Nederland als het over spitsheffing gaat. Een tolsysteem kan met een RFID-achtig iets werken. Voor de spitsheffingssystemen die in Nederland geopperd worden is realtime locatiedata noodzakelijk. Dat scheelt heel veel in de kosten.
pi_169605944
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:56 schreef skysherrif het volgende:
Ze zijn wel aardig van slag daar bij NWS na de verkiezingen, niet eens een topic over Orly
Terwijl het toch echt een moslim was!!``1!!
pi_169605948


interessant kaartje
pi_169605950
Hoe is het trouwens met de "als die Bredase zuurgooiers geen lichtgetintiërs zijn, dan stem ik op GroenLinks"-dame afgelopen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')