abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169590237
quote:
Turks-Nederlandse media die op hand zijn van de Turkse president Erdogan zijn jarenlang overeind gehouden met Nederlands belastinggeld, dat schrijft Het Parool. In totaal gaat het om tonnen subsidie uit de koker van het ministerie van OCW.

Een groot deel van de pro-Erdoganmedia is na de ontvangst van de subsidie failliet gegaan. Volgens het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek omdat er te weinig aandacht werd besteed aan de zakelijke kant van ondernemen. Dat is een probleem voor de overheid omdat door de faillissementen de subsidie niet kan worden teruggevorderd.

Een van de genoemde bedrijven is Sonhaber. Dat medium riep Turken afgelopen week op te gaan protesteren bij het Turkse consulaat in Rotterdam. Sonhaber kreeg in 2009 115.000 euro aan subsidie.
Bron

Deze keer eens geen klaaggezang van mij over deze slinkse praktijken, en hoe dit weer heeft kunnen gebeuren. Maar complimenten deze keer, ik snap niet dat ik mij al jaren druk maak over deze praktijken, zou iemand mij eens kunnen uitleggen wat voor mij de beste mogelijkheid is om ook in de subsidie pot te graaien? Strafbare feiten worden er nooit gepleegd, gezien dat het aantal totale vervolgingen van linkse fraude 0 is, het lijkt mij wel wat om iedereen lekker voor de gek te houden, lekker in de pot te graaien en dan met mijn kont de rest van mijn leven ergens op een strand te liggen?

Maar serieus, het is toch van de zotte, hoe kan het dat Nederlands belastinggeld gebruikt word om "buitenlandse" media te financieren wetende dat deze zenders geen bijdrage leven aan de integratie maar veelal ervoor zorgen dat Turkse inwoners van dit land verder van de maatschappij komen af te staan.

Je blijft van verbazing in verbazing vallen in Nederland, en nu is het weer wachten op het volgende bericht waarbij een linkse subsidie misbruikt word en de realisten weer kunnen zeggen: Told you so.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')