abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169589432
Integratie Eritrese asielzoeker verloopt moeizaam


Gepubliceerd: 17 maart 2017 08:03 Laatste update: 17 maart 2017 08:29

Asielzoekers uit Eritrea hebben moeite in Nederland te integreren door cultuurverschillen en taalproblemen. Dat blijkt uit een rapport van het Kennisplatform Integratie & Samenleving (KIS).

De Eritreeërs ervaren een grote afstand tot de Nederlandse samenleving, doordat hun cultuur in niets lijkt op die van Nederland.

Ook ontstaan problemen bij schriftelijke communicatie met instanties, omdat het alfabet van de taal die in Eritrea wordt gesproken anders is dan het Latijnse alfabet waarvan het Nederlands gebruikmaakt.

Op dit moment zijn er zo'n 20.000 Eritreeërs in ons land. De meesten hebben een laag opleidingsniveau en spreken vrijwel geen Engels. Ze vinden de Nederlandse bureaucratie ingewikkeld en zouden het liefst hulp krijgen in de eigen taal.

Veel Eritrese vluchtelingen voelen zich eenzaam, hebben stressklachten, geldzorgen en problemen met alcohol.

Het KIS adviseert gemeenten de Eritreeërs meer te benaderen in hun eigen taal en meer contacten met Nederlanders te organiseren.

http://www.nu.nl/binnenla(...)rloopt-moeizaam.html


Dit nieuws komt vrij onverwacht en ik denk niet dat veel mensen dit aan hebben zien komen. Onze aanpak blijkt dus al die tijd verkeerd, het is de medewerker die op taalcursus moet, niet de vluchteling. Voortschrijdend inzicht!
Kijk eens dom, ja ho maar
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:03:39 #2
451005 Grems
Clown World
pi_169589489
Integratie Eritrese asielzoeker verloopt exact volgens plan.
pi_169589516
Snel Eritrees gaan studeren, kan ik straks aan de slag als tolk in overheidsdienst.
pi_169589523
Geldzorgen en problemen met alcohol. :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_169589531
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:04 schreef LurkJeRot het volgende:
Snel Eritrees gaan studeren, kan ik straks aan de slag als tolk in overheidsdienst.
Moeilijk hoor, zitten allemaal klikgeluiden in, heb het wel eens gehoord als mannen van het AZC afkomen.
Kijk eens dom, ja ho maar
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:05:44 #6
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_169589534
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:04 schreef LurkJeRot het volgende:
Snel Eritrees gaan studeren, kan ik straks aan de slag als tolk in overheidsdienst.
Het zou verstokte uitkeringstrekkers sieren als ze zo pro-actief aan de slag zouden gaan. Win - Win!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:05:47 #7
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169589537
Ik weet wel een plek waar ze hun eigen taal kunnen spreken.
Bedankt Hans.
pi_169589546
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:05 schreef BoneThugss het volgende:
Geldzorgen en problemen met alcohol. :')
Goed geïntegreerd ja. Begrijp de klacht niet.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:06:24 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_169589555
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:01 schreef DrDentz het volgende:
Dit nieuws komt vrij onverwacht en ik denk niet dat veel mensen dit aan hebben zien komen. Onze aanpak blijkt dus al die tijd verkeerd, het is de medewerker die op taalcursus moet, niet de vluchteling. Voortschrijdend inzicht!
Je kunt er lekker cynisch over doen natuurlijk, maar steeds harder in het Nederlands schreeuwen dat ze Nederlands moeten leren werkt natuurlijk ook niet. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_169589585


Zou deze man Eritrese roots hebben?
Kijk eens dom, ja ho maar
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:07:44 #11
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169589595
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:06 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je kunt er lekker cynisch over doen natuurlijk, maar steeds harder in het Nederlands schreeuwen dat ze Nederlands moeten leren werkt natuurlijk ook niet. ;)
Dat moet ook helemaal niet. Asielzoekers moeten gewoon terug. Dat kan ook, want Eritreeërs vieren vakantie in eigen land.
Bedankt Hans.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:08:42 #12
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_169589619
Dit was wel te verwachten. De cultuur in Eritrea is zo anders als de onze en nu die mensen vaak ook weinig opleiding hebben is de omslag naar kunnen functioneren onze cultuur enorm moeilijk.

Ik heb gewerkt met Eritreers en hoewel de wil er echt wel is bij die mensen is het verschil in cultuur en manier van denken enorm groot. De jongeren pikken het nog wel op maar ik ben bang dat de rest zich niet goed kan aanpassen.

Ik heb mensen aan mijn bureau gehad die zo gewend zijn om alles te delen met anderen (groepscultuur) dat ze hun bankrekening+pas en pincode en ov chipkaart ook maar deelden met Jan en alleman. En dan in de problemen komen en daadwerkelijk er niet bij kunnen dat dat hier niet werkt.

Altijd beleefd ja zeggen als je vraagt of ze je begrijpen maar ondertussen niet weten waar je het over hebt.

Het is heel lastig om deze mensen te bereiken en het verbaast me niks dat ze in de problemen raken. En eerlijk gezegd heb ik ook geen idee hoe je dit goed kan aanpakken.

[ Bericht 40% gewijzigd door Mevrouw_voor_jou op 17-03-2017 13:13:56 ]
pi_169589621
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:06 schreef Tevik het volgende:

[..]

Goed geïntegreerd ja. Begrijp de klacht niet.
Alcoholisten met een laag IQ die niet met geld om kunnen gaan.

Fantastisch!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:09:13 #14
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_169589629
Tsja het is hun niet te verwijten dan men hier te dom is om geen verschil tussen een échte asielzoeker en een economische profiteur te zien.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_169589636
Integratie hoort ook moeizaam te verlopen. Je moet immers niet jan en alleman zomaar het land binnen laten. Als het dan niet lukt dan dient men teruggestuurd te worden. Te meer als ze alcohol en geldproblemen hebben.
Conscience do cost.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:09:42 #16
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_169589641
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:07 schreef bascross het volgende:
Dat moet ook helemaal niet. Asielzoekers moeten gewoon terug. Dat kan ook, want Eritreeërs vieren vakantie in eigen land.
Volgens de UN is Eritrea geen vakantieland. :) Vluchters (en dus ook teruggestuurde) lopen het risico geëxecuteerd te worden.

Lekker terugsturen inderdaad. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_169589662
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:08 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik heb gewerkt met Eritreers en hoewel de wil er echt wel is bij die mensen is het verschil in cultuur en manier van denken enorm groot. De jongeren pikken het nog wel op maar ik ben bang dat de rest zich niet goed kan aanpassen.
Wat is dat grote verschil dan eigenlijk precies?
pi_169589735
Wat een verassing.

Je vlucht als analfabete Eritrese plattelandsjongen naar een west europese kenniseconomie en ervaart een grote afstand tot de nederlandse samenleving? Wie had dat verwacht.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 13:14:57 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169589787
Precies volgens de verwachtingen. Gewoon doorlopen, niks aan de hand.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:15:37 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169589812
De nieuwe Somaliërs.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:15:40 #21
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_169589816
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Volgens de UN is Eritrea geen vakantieland. :) Vluchters (en dus ook teruggestuurde) lopen het risico geëxecuteerd te worden.

Lekker terugsturen inderdaad. ^O^
De VN neem ik niet serieus. En daarnaast zijn er wel meer mensen die het risico lopen geëxecuteerd te worden.
Bedankt Hans.
pi_169589863
komen ze nu pas met dit bericht

had wilders premier kunnen maken verdomme
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:17:48 #23
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169589866
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Volgens de UN is Eritrea geen vakantieland. :) Vluchters (en dus ook teruggestuurde) lopen het risico geëxecuteerd te worden.

Lekker terugsturen inderdaad. ^O^
Natuurlijk is dat geen optie, maar is opvang in de regio dan niet beter? Dan zijn de cultuurverschillen ook niet zo groot waarschijnlijk... Vanuit een heel arm land als Eritrea met een andere cultuur, taal en mentaliteit naar een op en top welvarend westers land als Nederland, daar zitten echt nog wel wat mogelijkheden tussen die het wellicht makkelijker maken.

Ik denk dat Syriërs minder verschillen van ons dan Eritreeërs.
Don't let my username fool you...
pi_169589875
Net alsof ze willen of kunnen integreren :')
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:20:01 #25
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_169589920
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:15 schreef bascross het volgende:
De VN neem ik niet serieus. En daarnaast zijn er wel meer mensen die het risico lopen geëxecuteerd te worden.
_O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:23:01 #26
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_169590001
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:10 schreef rival het volgende:

[..]

Wat is dat grote verschil dan eigenlijk precies?
Er zijn verschillende dingen:
Niveau, veel Eritreers hebben geen tot weinig persoonlijke ontwikkeling. Het zijn heel eenvoudige mensen die hier vastlopen omdat ze veel niet begrijpen.

Groepscultuur, men is gewend veel met elkaar te delen en dat werkt hier niet als het gaat om je pinpas en pincode.

Tegen hulpverleners altijd beleefd ja zeggen als je vraagt of ze je begrijpen terwijl dat vaak niet het geval is. Ze durven niet goed te vertrouwen op mensen buiten hun kring. Hoe klein die hier ook is.

Redelijk teruggetrokken mensen, weinig initiatief. Ze zijn gewend dat de overheid daar alles bepaalt dus dat het echt geen zin heeft om zelf iets te doen. Lastig maakt het dat die mensen gewend zijn dat de overheid corrupt en gewelddadig is en alles bepaalt. Ze zullen weinig om hulp vragen buiten hun eigen kring.

Dat maakt het heel lastig die mensen te betrekken bij het leven hier.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:25:47 #27
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_169590096
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:17 schreef Metalfreak het volgende:
Natuurlijk is dat geen optie, maar is opvang in de regio dan niet beter? Dan zijn de cultuurverschillen ook niet zo groot waarschijnlijk... Vanuit een heel arm land als Eritrea met een andere cultuur, taal en mentaliteit naar een op en top welvarend westers land als Nederland, daar zitten echt nog wel wat mogelijkheden tussen die het wellicht makkelijker maken.
Buurlanden: Soedan, Ethiopië, Djibouti en Somalië... Geen pareltjes van rust.

Maar wel mee eens hoor, hoe realistisch is dat alleen op de korte termijn? En wat doen we met de mensen die hier al zijn?
quote:
Ik denk dat Syriërs minder verschillen van ons dan Eritreeërs.
Geen idee eigenlijk :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_169590136
Water is nat.
pi_169590176
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:23 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Er zijn verschillende dingen:
Niveau, veel Eritreers hebben geen tot weinig persoonlijke ontwikkeling. Het zijn heel eenvoudige mensen die hier vastlopen omdat ze veel niet begrijpen.

Groepscultuur, men is gewend veel met elkaar te delen en dat werkt hier niet als het gaat om je pinpas en pincode.
Altijd beleefd ja zeggen als je vraagt of ze je begrijpen terwijl dat vaak niet het geval is.

Redelijk teruggetrokken mensen, weinig initiatief. Ze zijn gewend dat de overheid daar alles bepaalt dus dat het echt geen zin heeft om zelf iets te doen. Lastig maakt het dat die mensen gewend zijn dat de overheid corrupt en gewelddadig is en alles bepaalt. Ze zullen weinig om hulp vragen buiten hun eigen kring.

Dat maakt het heel lastig die mensen te betrekken bij het leven hier.
Ik was eens na het stappen in een kebabzaak, en 1 zo'n Eritreër bestelde voor een groep van 4... Dat verliep heel moeizaam, gegeven moment ging die turk helemaal uit z'n dak omdat hij het niet begreep, je ziet idd dat mensen geen geduld met ze hebben.

Terwijl er een wel naar mij lachte, dus onaardig zijn ze niet perse
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:29:16 #30
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_169590214
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:28 schreef Zalmplaat010 het volgende:

[..]

Ik was eens na het stappen in een kebabzaak, en 1 zo'n Eritreër bestelde voor een groep van 4... Dat verliep heel moeizaam, gegeven moment ging die turk helemaal uit z'n dak omdat hij het niet begreep, je ziet idd dat mensen geen geduld met ze hebben.

Terwijl er een wel naar mij lachte, dus onaardig zijn ze niet perse
Het zijn op zich ook hele prima mensen. Alleen door de cultuur en niveauverschillen lopen die hier helemaal vast. Ook omdat ze niet vaak om hulp vragen. Verder hebben ze vaak een vrij vlakke expressie wat hier als ongeïnteresseerd overkomt.
pi_169590230
De zieligheidsindustrie draait op volle toeren dit soort kansloze massaa importeren -O- l. Deze gast zitten hier in het winkelcentrum alleen maar rond te hangen en bier te pikken nog de gemeente, politie of COA doet hier wat aan. :( :( :(
pi_169590244
Nieuws uit de categorie "Goh, je meent het"..... _O-

Alleen bij GroenLinksers kan dit nog verbazing oproepen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 13:37:55 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169590430
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:30 schreef Elfletterig het volgende:
Nieuws uit de categorie "Goh, je meent het"..... _O-

Alleen bij GroenLinksers kan dit nog verbazing oproepen.
Nee, die roepen "het is overduidelijk dat de Nederlandse overheid niet genoeg doet om deze vluchtelingen genoeg kansen te bieden".
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169590440
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:23 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Er zijn verschillende dingen:
Niveau, veel Eritreers hebben geen tot weinig persoonlijke ontwikkeling. Het zijn heel eenvoudige mensen die hier vastlopen omdat ze veel niet begrijpen.

Groepscultuur, men is gewend veel met elkaar te delen en dat werkt hier niet als het gaat om je pinpas en pincode.

Tegen hulpverleners altijd beleefd ja zeggen als je vraagt of ze je begrijpen terwijl dat vaak niet het geval is. Ze durven niet goed te vertrouwen op mensen buiten hun kring. Hoe klein die hier ook is.

Redelijk teruggetrokken mensen, weinig initiatief. Ze zijn gewend dat de overheid daar alles bepaalt dus dat het echt geen zin heeft om zelf iets te doen. Lastig maakt het dat die mensen gewend zijn dat de overheid corrupt en gewelddadig is en alles bepaalt. Ze zullen weinig om hulp vragen buiten hun eigen kring.

Dat maakt het heel lastig die mensen te betrekken bij het leven hier.
Er lopen wel vaak goedwillende mevrouwtjes bij die ze wegwijs proberen te maken. Hoor je ze bijvoorbeeld zeggen "Dit geen statiegeld, dit wel statiegeld. Snap je? Dit geen statiegeld, dit wel statiegeld." De Eritreeër kijkt maar wat versuft en ongeïnteresseerd voor zich uit, denkt laat dat mens maar zwetsen. Het principe van statiegeld lijkt enigszins langs ze heen te gaan.
Kijk eens dom, ja ho maar
  vrijdag 17 maart 2017 @ 13:55:55 #35
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_169590825
Mijn dom-rechts bingo kaart zit alweer bij vol! :N

Maar een stukje "inleven" zit kennelijk niet in onze cultuur. In de Nederlandse identiteit.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:03:37 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169591000
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:23 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Er zijn verschillende dingen:
Niveau, veel Eritreers hebben geen tot weinig persoonlijke ontwikkeling. Het zijn heel eenvoudige mensen die hier vastlopen omdat ze veel niet begrijpen.

Groepscultuur, men is gewend veel met elkaar te delen en dat werkt hier niet als het gaat om je pinpas en pincode.

Tegen hulpverleners altijd beleefd ja zeggen als je vraagt of ze je begrijpen terwijl dat vaak niet het geval is. Ze durven niet goed te vertrouwen op mensen buiten hun kring. Hoe klein die hier ook is.

Redelijk teruggetrokken mensen, weinig initiatief. Ze zijn gewend dat de overheid daar alles bepaalt dus dat het echt geen zin heeft om zelf iets te doen. Lastig maakt het dat die mensen gewend zijn dat de overheid corrupt en gewelddadig is en alles bepaalt. Ze zullen weinig om hulp vragen buiten hun eigen kring.

Dat maakt het heel lastig die mensen te betrekken bij het leven hier.
Nog afgezien van de taal en de opleiding zijn Afrikaanse samenlevingen ontzettend anders dan West-Europese. In Afrika zijn ze gewend dat alles op de bonnefooi kan, je doet iets als je er zin in hebt. Een agenda voor lange termijn hebben ze vaak niet. In Nederland gaat echter alles via regeltjes en schema's. Geen wonder dat ze daar niks van begrijpen.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:10:52 #37
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169591130
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Volgens de UN is Eritrea geen vakantieland. :) Vluchters (en dus ook teruggestuurde) lopen het risico geëxecuteerd te worden.

Lekker terugsturen inderdaad. ^O^
Volgens de Eritreeërs zelf wel. En dan is het niet echt relevant meer wat de UN er van DENKt.
pi_169591231
quote:
13s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:55 schreef SicSicSics het volgende:
Mijn dom-rechts bingo kaart zit alweer bij vol! :N

Maar een stukje "inleven" zit kennelijk niet in onze cultuur. In de Nederlandse identiteit.
Het punt is alleen dat de zogeheten "dom-rechtse bingo" stukken minder schadelijk voor Nederland is dan de dom-linkse bingo.

Wat types als jij doen, is de schuld volledig neerleggen bij Nederland en bij mensen die de problemen benoemen. Waarom niet bij de nieuwkomers zelf? Vertel me eens waarom ze zo slecht integreren.

Ze spreken geen Engels, geen Nederlands... ze vragen om hulp in de eigen taal. Welja, Nederland regelt dat wel hoor. Als ik morgen naar Mongolië emigreer, verwacht ik daar de overheid mij ook in het Nederlands voorthelpt... - de arrogantie.

Die slotzin van het artikel is helemaal hilarisch:
quote:
Het KIS adviseert gemeenten de Eritreeërs meer te benaderen in hun eigen taal en meer contacten met Nederlanders te organiseren.
Nou, dat zal lekker praten worden met die Eritreeërs. Ze spreken geen Nederlands, geen Engels... - in welke taal moeten die "contacten met Nederlanders" plaatsvinden dan? Duits of zo? :')

Een realist begrijpt onmiddellijk dat deze mensen in Nederland niks te zoeken hebben. Ze moeten zo snel mogelijk huiswaarts.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:16:26 #39
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169591240
quote:
Veel Eritrese vluchtelingen voelen zich eenzaam, hebben stressklachten, geldzorgen en problemen met alcohol.
Daarom dus, opvang in de regio. Beter voor iedereen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169591279
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, die roepen "het is overduidelijk dat de Nederlandse overheid niet genoeg doet om deze vluchtelingen genoeg kansen te bieden".
Dat is natuurlijk ook zo, eigenlijk. Er is gewoon geen werk voor iedereen. Een eenvoudig mens dat eenvoudig werk heeft integreert ook vrij eenvoudig. Alleen kun je dat niet compenseren door als overheid dan maar meer te doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 maart 2017 @ 14:26:11 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169591429
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook zo, eigenlijk. Er is gewoon geen werk voor iedereen. Een eenvoudig mens dat eenvoudig werk heeft integreert ook vrij eenvoudig. Alleen kun je dat niet compenseren door als overheid dan maar meer te doen.
Eerst zeg je dat ze idd niet genoeg doen, dan zeg je dat ze niet meer kunnen doen :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169591490
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Eerst zeg je dat ze idd niet genoeg doen, dan zeg je dat ze niet meer kunnen doen :?
Het gaat niet om zoveel mogelijk doen, maar om doen wat helpt. Zorgen voor werkgelegenheid bijvoorbeeld. Maar aangezien dat toch niet gaat gebeuren, zal de integratie-industrie toch wat willen doen, ook al helpt dat niet of nauwelijks. Dan hebben ze ten eerste wat te doen en kunnen ze ten tweede zeggen dat ze er 'alles' aan gedaan hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169591648
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook zo, eigenlijk. Er is gewoon geen werk voor iedereen. Een eenvoudig mens dat eenvoudig werk heeft integreert ook vrij eenvoudig. Alleen kun je dat niet compenseren door als overheid dan maar meer te doen.
Integreren is meer dan werk. 40-50 jaar falende integratie van migranten die destijds "gastarbeiders" heetten, is het perfecte bewijs. Die mensen kwamen hier om te werken. Nooit zijn eisen gesteld aan hun integratie. Het resultaat paradeerde afgelopen zaterdag "allah akbar"-roepend door de straten van Rotterdam.

Deze Eritreeërs zijn bovendien laaggeschoold en hun niveau krijg je niet opgekrikt zolang er zulke grote taalproblemen bestaan. Hun scholing / bijscholing zou klauwen met geld kosten, waarbij resultaat verre van verzekerd is. En dan nog zit je met de levensgrote cultuurverschillen. Misschien moeten we gewoon eens accepteren dat die onoverbrugbaar zijn.

Het is een beetje zoals een arts die een doodzieke patiënt steeds weer valse hoop blijft geven. Wees eerlijk, vertel de waarheid. De toekomst van deze mensen ligt in Eritrea, niet in Nederland. Laten we daar in vredesnaam eens een keer naar handelen. In plaats van aanklooien met 20.000 nagenoeg on-integreerbare asielzoekers moeten er afspraken met Eritrea worden gemaakt over een spoedige terugkeer van deze mensen - en verbeteren van perspectief ter plekke. Pomp liever DAAR het geld in, in plaats van scholing in Nederland.
pi_169591975
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:37 schreef Elfletterig het volgende:

Deze Eritreeërs zijn bovendien laaggeschoold en hun niveau krijg je niet opgekrikt zolang er zulke grote taalproblemen bestaan. Hun scholing / bijscholing zou klauwen met geld kosten, waarbij resultaat verre van verzekerd is. En dan nog zit je met de levensgrote cultuurverschillen. Misschien moeten we gewoon eens accepteren dat die onoverbrugbaar zijn.
Ik weet niet of ze onoverbrugbaar zijn, ik constateer alleen dat ze zonder banen niet overbrugd zullen worden.

We moeten inderdaad naar een beleid met een resultaatverplichting ipv met een inspanningsverplichting. Het halen van de doelstellingen moet bepalend zijn voor de immigratie. Eén doelstelling zou moeten zijn dat in de toekomst cartoonisten, filmregisseurs en komedianten weer zonder vrees voor lijf en leden kunnen maken en publiceren wat ze willen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 14:59:29 #45
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_169592051
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het punt is alleen dat de zogeheten "dom-rechtse bingo" stukken minder schadelijk voor Nederland is dan de dom-linkse bingo.

Wat types als jij doen, is de schuld volledig neerleggen bij Nederland en bij mensen die de problemen benoemen. Waarom niet bij de nieuwkomers zelf? Vertel me eens waarom ze zo slecht integreren.

Ze spreken geen Engels, geen Nederlands... ze vragen om hulp in de eigen taal. Welja, Nederland regelt dat wel hoor. Als ik morgen naar Mongolië emigreer, verwacht ik daar de overheid mij ook in het Nederlands voorthelpt... - de arrogantie.

Die slotzin van het artikel is helemaal hilarisch:

[..]

Nou, dat zal lekker praten worden met die Eritreeërs. Ze spreken geen Nederlands, geen Engels... - in welke taal moeten die "contacten met Nederlanders" plaatsvinden dan? Duits of zo? :')

Een realist begrijpt onmiddellijk dat deze mensen in Nederland niks te zoeken hebben. Ze moeten zo snel mogelijk huiswaarts.
Het is niet iemands schuld. Het is gewoon ontzettend lastig deze mensen te laten integreren. Ze moeten zichzelf inzetten om dat te doen natuurlijk maar als de kloof te groot is vind ik wel dat we moeten kijken wat wij nog kunnen doen om ze te laten integreren.

Ik denk echt dat je met hen op een heel laag niveau qua sociale vaardigheid en kennis moet beginnen om ervoor te zorgen dat ze uiteindelijk mee kunnen.

Natuurlijk zou het beter zijn als ze in een land opgevangen wordt dat beter past qua cultuur en niveau. Daar worden die mensen zelf ook een stuk gelukkiger van lijkt me. Maar ze zijn nu hier en hebben een verblijfsvergunning en dan lijkt het me op de langere termijn beter om deze mensen nu wat intensiever te begeleiden dan vast te stellen dat ze niet integreren en ze aan hun lot over te laten met alle gevolgen van dien.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:05:25 #46
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_169592164
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Integreren is meer dan werk. 40-50 jaar falende integratie van migranten die destijds "gastarbeiders" heetten, is het perfecte bewijs. Die mensen kwamen hier om te werken. Nooit zijn eisen gesteld aan hun integratie. Het resultaat paradeerde afgelopen zaterdag "allah akbar"-roepend door de straten van Rotterdam.

Deze Eritreeërs zijn bovendien laaggeschoold en hun niveau krijg je niet opgekrikt zolang er zulke grote taalproblemen bestaan. Hun scholing / bijscholing zou klauwen met geld kosten, waarbij resultaat verre van verzekerd is. En dan nog zit je met de levensgrote cultuurverschillen. Misschien moeten we gewoon eens accepteren dat die onoverbrugbaar zijn.

Het is een beetje zoals een arts die een doodzieke patiënt steeds weer valse hoop blijft geven. Wees eerlijk, vertel de waarheid. De toekomst van deze mensen ligt in Eritrea, niet in Nederland. Laten we daar in vredesnaam eens een keer naar handelen. In plaats van aanklooien met 20.000 nagenoeg on-integreerbare asielzoekers moeten er afspraken met Eritrea worden gemaakt over een spoedige terugkeer van deze mensen - en verbeteren van perspectief ter plekke. Pomp liever DAAR het geld in, in plaats van scholing in Nederland.
In Eritrea hebben ze 2 oplossingen voor deze mensen. 1. Opsluiten in een gevangenis en de sleutel weggooien. 2. Doodstraf.
En als ze echt pech hebben worden ze nog een tijdje gemarteld.

Eritrea heeft een dictatuur als regime. Een regime dat er alles aan doet 'dissidenten' kapot te maken. Het gebeurt af en toe in Nederland dat gevluchte Eritreers hier nog door ze bedreigd worden.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:07:00 #47
451005 Grems
Clown World
pi_169592199
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:05 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

In Eritrea hebben ze 2 oplossingen voor deze mensen. 1. Opsluiten in een gevangenis en de sleutel weggooien. 2. Doodstraf.
En als ze echt pech hebben worden ze nog een tijdje gemarteld.

Eritrea heeft een dictatuur als regime. Een regime dat er alles aan doet 'dissidenten' kapot te maken. Het gebeurt af en toe in Nederland dat gevluchte Eritreers hier nog door ze bedreigd worden.
3. Een gezellige vakantie bieden
pi_169592476
Weer "nieuws" uit de categorie "je verwacht het niet".
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_169592512
Tja, zal wel aan hun religie liggen. Oh wacht, krekelgeluiden....

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2017 15:22:58 ]
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:23:03 #50
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_169592518
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:07 schreef Grems het volgende:

[..]

3. Een gezellige vakantie bieden
Ja want de koffie en thee staat er voor ze klaar? Dacht het niet.

Er zijn inderdaad Eritreers die teruggaan voor vakantie of familiebezoek. Maar dat zijn er maar heel erg weinig en veelal genaturaliseerde Eritreers.

De Eritreers met een vluchtelingenstatus die teruggaan worden gelukkig heel goed in de gaten gehouden door IND want het klopt natuurlijk van geen kanten als je hier asiel aanvraagt en vervolgens teruggaat voor vakantie. Maar dit zijn er niet veel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')