Na een korte aanmeldingsprocedure en het vaststellen welke datum van voorronde het best uit kwam volgde een mail met als bijlage een Excel-sheet. Op die sheet stonden alle bands per voorronde, en ieders prive mailadres en prive telefoonnummers.
Op deze sheet, zo bleek later, stonden ook bands die zich daarna al af hadden gemeld omdat zij per vergissing op deze lijst stonden. EN, sommige informatie was niet korrekt (verkeerd mailadres/telefoonnummer).
Bij deze Excel-sheet werd duidelijk gemaakt dat we met de bands onderling maar moesten gaan regelen hoe de backline bij elkaar gesprokkeld moest worden. Was niet echt vrolijk dat zomaar alle prive mailadressen en telefoonnummers onder iedereen werd verspreid en ik had verwacht dat de organisatie zelf dit op zich zou nemen, maar goed.....
Na een mailing naar de bands binnen onze voorronde werd al snel duidelijk dat er geen enthousiasme was om zomaar van allerlei mensen over de eigen spullen te laten spelen. Probleem, zo leek mij .... Ben toen terug naar de organisatie gestapt om het probleem weer bij hen neer te leggen (daar waar het thuishoort). Zij zijn immers verantwoordelijk en als deze werkwijze rond een backline normaal is dan had men dat van tevoren wel even kunnen melden bij de bands die mee wilden doen en daar misschien zelfs de selectie van de deelnemers op af kunnen stemmen.
Een backline gingen ze zelf niet huren, want zo wist men mij te mailen We draaien het centrum met alleen maar vrijwilligers, dus huren is voor ons ook geen optie. Met de baromzet bouwen we juist een potje op zodat we ook bands kunnen boeken. maar dit terzijde.
Hoe dan ook, ze kwamen terug met het verhaal dat ze het probleem erkenden en misschien wat konden regelen met een band als WIJ een papier wilden ondertekenen voor aansprakelijkheid als iets stuk zou gaan. Dat betekend dus dat als jij de pech hebt om als laatste band te spelen, er een band vóór je de spullen al danig verkracht kan hebben (niet iedere 'muzikant' weet waar die knoppen allemaal voor zijn heb ik af en toe gemerkt) en vervolgens bij jou misschien toevallig je versterker raar begint te doen en zijn laatste zucht uitblaast. En dus jij met je kosteloos optredende band ineens een schadepost heeft van minimaal 600 EURO of meer.
Heb aangegeven bij de organisatie dat ik daarvoor mijn band wilde beschermen en dat ik er van uit ging dat zij zelf als zaal en organisatie daarvoor verzekerd zouden zijn. En ja, zo kreeg ik een paar weken later een mail dat alles was geregeld.
Juich, enthousiasme groeide, vrienden werden ingelicht, we waren er klaar voor !!!! Toch ?
Maar nee, nu eindigt het verhaal nog niet.
Als je van buiten de kop van NH bent dan vind je dus nergens info over de Slag om Hoogwoud. Niet wie er uiteindelijk in de voorrondes staan, de winnaars van de voorrondes en eventueel een klein verslag over de avond en de wijze waarop de keus van de jury tot stand is gekomen. Wie waren eigenlijk de jury ????
Niet echt zoals ik gewend ben bij een talentenjacht of wat voor wedstrijd dan ook.
Bij het navragen bij de organisatie wie de 1ste voorronde had gewonnen gaf men aan dat Sunwoofer (op hun website niets te zien) had gewonnen en dat men alles kon vinden op de website van www.jcpardoes.nl (daar is dus niets te vinden) EN, GELOOF HET OF NIET, de vraag of het met het regelen van de backline allemaal goed was gekomen met de bands onderling. Toen brak mijn klomp.
Ik had in het guestbook van JC Pardoes al aangegeven inmiddels of het niet een leuk idee was om meer info op de site te zetten. Is leuk voor de bands en andere enthousiastelingen om zo info te verkrijgen en de boel een beetje te volgen, met name dus ook voor deelnemers buiten de regio. maar die entries werden tezamen met bijval van een paar andere bands verwijderd (?????). Een tweede poging volgde en die liet men geukkig staan samen met wederom bijval van dezelfde bands. Als de webmaster mij nou had geïnformeerd dat ze verwijderd waren, maar dat het doorgespeeld was naar de organisatie, dan had ik het minder verdacht gevonden en mijn tweede posting nooit gedaan. Maar goed .....
Ik mailde de organisatie over het gebrek aan backline, gaf aan dat hierover al een mailwisseling was geweest, gaf een samenvatting van die mailwisseling en een enorme stilte vanuit de organisatie volgde.
Ruim een week later en inmiddels twee weken voor het optreden genaderd gooide Henkus al terecht de handdoek in de ring en heb ik de organisatie nog een spoedmail en een SMS gestuurd met het vriendelijke verzoek om alsjeblieft op mijn mails te reageren, omdat ik dus niet het risico wilde lopen dat de boel niet goed verzorgd zou zijn. Kreeg ook inmiddels uit een mailwisseling met een ander deelnemende band uit de 2e voorronde te weten dat ze niet eens een soundcheck houden en de PA uit brakke apparatuur bestaat.
Affijn, ik had de kontaktpersoon van de organisatie aan MSN toegevoegd en kon zien dat zij de dag daarop de hele dag in haar mailbox zat te neuzen, maar er volgde geen reactie. Heb toen uiteindelijk een mail gestuurd dat ik het vreemd vond dat er maar geen enkele reactie volgde en dat het naar mijn mening niet de bedoeling was om een enthousiaste en gemotiveerde band zo in de onzekerheid te laten zitten. Daarop volgde een onbeschofte mail waarin ik als stalker en zeikerd werd afgeschilderd, het guestbook werd misbruikt, mijn band kostte haar tien keer zo veel tijd als een 'normale' deelnemer, ok ze hadden een fout gemaakt, maar dan moest ik toch niet meteen in de stress schieten. Als ik gewoon nooit had gereageerd was het allemaal goed gekomen.
Dat sloeg bij mij in het verkeerde keelgat, des te meer omdat ik er dus bij toeval achter kwam (en zij zelf dus ook) dat er uiteindelijk dus helemaal niets was geregeld.
Heb toen in sterke bewoordingen (verontwaardigd) ons afgemeld met een CC aan alle deelnemende bands in die voorronde.
Vond dat de deelnemers in onze voorronde in ieder geval ook op de hoogte mochten zijn, want vanuit de organisatie zelf zou men dat niet te horen krijgen.
Deze talentenjacht is dus echt niet opgezet met goeie bedoelingen. Het is bedoeld om zonder enige kosten de eigen kas te spekken met zeer minimale inzet vanuit de organisatie. Regel het allemaal zelf maar onderling ! Onze eigen spullen zijn ook nog brak en we doen geen soundcheck, dus je reputatie als band wordt er niet beter op met het geluid hier. Ruchtbaarheid ? Is toch niet echt nodig ? Deelnemers informeren ? Niet zo zeiken hoor, is nergens voor nodig, jullie zijn de eersten die er om vragen, echt waar ! maar wees blij dat je hier mag staan. Niet zeiken hoor, kom op.
We weten best hoe we moeten organiseren hoor, kijk maar naar onze kassa !!!
Zelden heb ik mij zo in de maling genomen gevoeld en het leek mij een goed plan om andere bands te informeren en te waarschuwen. Weet niet of er meerdere van dit soort malafide organisaties zijn, misschien kunnen bands elkaar helpen en waarschuwen. Want laten we wel wezen, we laten ons niet misbruiken. Als het even kan moeten we elkaar voor dit soort toestanden beschermen. Vind het zelf verschikkelijk jammer dat dit soort dingen gebeuren.
Probeer overigens geen kritiek te plaatsen op de site van jcpardoes, want die wordt net zo snel weer verwijdert :-(
Ze kunnen niet zo goed tegen kritiek.
PS: Dit verhaal is geen weergave van de sponsors van de Slag om Hoogwoud, te weten Zomerpop en het lokaal radiostation. Dit deel van de organisatie, wat dus niet door hen zelf wordt geregeld, is wel degelijk voor zover mij bekend in orde.
quote:iig een schopje naar MUZ.
Op dinsdag 10 december 2002 19:20 schreef calvobbes het volgende:
En nu?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |