abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169574612
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat is juist zijn act. Zie zijn interviews. Het is een vorm van satire richting de echte elite
Soort romanpersonage?
I´m back.
pi_169574643
Baudet gaat het heel ver schoppen als hij zijn positie in de kamer goed benut om meer media aandacht te krijgen. Met Hiddema aan de interruptiemicrofoon moet dat geen probleem zijn.
pi_169574655
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik ben als een salamander.
Ik weet niet wat dit betekent eigenlijk.
I´m back.
pi_169574671
Ik denk overigens dat ik mogelijk bijgedragen heb aan de ommekeer van de Vlieger zijn houding t.a.z. migratie, nationalisme en westerse vrijheden. Ik kan mij nog heugen dat hij opriep mensen te laten ophouden met het beledigen van de profeet: 'Ik wil niet dat mijn kinderen slachtoffer worden van extremisten.' Ik heb hem toen, jaren geleden, uitgelegd dat hij een onvrije toekomst (voor zijn kinderen) nog minder zou moeten willen. Sindsdien is hij vermoedelijk aan het denken geraakt en richting het liberaal-patriottisme gelopen. Als hij vervolgens aandeel heeft gehad in de keuze van Baudet om toch in de politieke arena te springen, dan heb ik als schakel (of als een klein onderdeel van de schakel) gefungeerd van de toevoeging van het Baudetisme in de Nederlandse politiek én cultuur. Pure speculatie natuurlijk, maar het is leuk om je te bedenken hoe je als vlinder mogelijk een tornado kan veroorzaken in tweede kamer. Veel kijkplezier.
pi_169574687
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Baudet is allesbehalve een populist; allesbehalve een man van het volk. Hij is de zo gehate "elite" ten voeten uit.

Populist als term wordt iets te vaak en te gemakkelijk geplakt op mensen die kritisch zijn over zaken als integratie en immigratie.
Ah, oké. Het leek geïmpliceerd te worden door door; 'Maar zolang gevestigde partijen niet eindelijk eens serieus met integratie en immigratie ..'

Ik wilde namelijk ook al zeggen; hij zegt juist continue dingen waarvan mensen, in eerste instantie, denken; ''huh, wat zeg je nou?''
pi_169574697
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Cuba Libre, dude.
Cola? O, ja. :{w .
Ach, geen rede tot schaamte, zelfs Cuba lijkt uiteindelijk te buigen.
  donderdag 16 maart 2017 @ 19:35:06 #107
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_169574703
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:32 schreef Nintex het volgende:
Baudet gaat het heel ver schoppen als hij zijn positie in de kamer goed benut om meer media aandacht te krijgen. Met Hiddema aan de interruptiemicrofoon moet dat geen probleem zijn.
Reken er maar niet op dat de rest van de kamer stil blijft zitten.

Baudet verwoord de dingen wat beter dan Wilders maar z'n boodschap is toch niet heel veel anders. En er zijn zat PVV-stemmers die kotsen op studentikoze gladjakkers als Baudet. Ik denk dat ie als kamerlid erg tegen gaat vallen, want een debat is toch wel wat anders als wat ie tot nu toe heeft laten zien.
pi_169574705
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Baudet is allesbehalve een populist; allesbehalve een man van het volk. Hij is de zo gehate "elite" ten voeten uit.

Populist als term wordt iets te vaak en te gemakkelijk geplakt op mensen die kritisch zijn over zaken als integratie en immigratie.
Ik begrijp van Rutte dat een onderscheid gemaakt moet worden tussen 'verkeerd populisme' en kennelijk 'correct populisme'.
pi_169574717
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat dit betekent eigenlijk.
Dat ik mij goed kan aanpassen aan mijn omgeving.
pi_169574744
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:35 schreef beantherio het volgende:

[..]

Reken er maar niet op dat de rest van de kamer stil blijft zitten.

Baudet verwoord de dingen wat beter dan Wilders maar z'n boodschap is toch niet heel veel anders. En er zijn zat PVV-stemmers die kotsen op studentikoze gladjakkers als Baudet. Ik denk dat ie als kamerlid erg tegen gaat vallen, want een debat is toch wel wat anders als wat ie tot nu toe heeft laten zien.
Thierry geeft de voorzet, Theo kopt 'em in.
pi_169574748
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:35 schreef beantherio het volgende:

[..]

Reken er maar niet op dat de rest van de kamer stil blijft zitten.

Baudet verwoord de dingen wat beter dan Wilders maar z'n boodschap is toch niet heel veel anders. En er zijn zat PVV-stemmers die kotsen op studentikoze gladjakkers als Baudet. Ik denk dat ie als kamerlid erg tegen gaat vallen, want een debat is toch wel wat anders als wat ie tot nu toe heeft laten zien.
Ik denk dat ie best stand weet te houden, waar hij nu telkens onderbroken werd zal dat nu niet gebeuren
pi_169574766
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:33 schreef LelijKnap het volgende:
Ik denk overigens dat ik mogelijk bijgedragen heb aan de ommekeer van de Vlieger zijn houding t.a.z. migratie, nationalisme en westerse vrijheden. Ik kan mij nog heugen dat hij opriep mensen te laten ophouden met het beledigen van de profeet: 'Ik wil niet dat mijn kinderen slachtoffer worden van extremisten.' Ik heb hem toen, jaren geleden, uitgelegd dat hij een onvrije toekomst (voor zijn kinderen) nog minder zou moeten willen. Sindsdien is hij vermoedelijk aan het denken geraakt en richting het liberaal-patriottisme gelopen. Als hij vervolgens aandeel heeft gehad in de keuze van Baudet om toch in de politieke arena te springen, dan heb ik als schakel (of als een klein onderdeel van de schakel) gefungeerd van de toevoeging van het Baudetisme in de Nederlandse politiek én cultuur. Pure speculatie natuurlijk, maar het is leuk om je te bedenken hoe je als vlinder mogelijk een tornado kan veroorzaken in tweede kamer. Veel kijkplezier.
Echt waar? Ja, zolang ken ik hem niet. Hij volgde mij maar kort. Paar maanden. Op gegeven moment had ik paar grapjes verstuurd achter elkaar, vraagt-ie: je neemt me toch niet in de maling hè. Ik: neuh. Paar dagen later: ik ga je toch ontvolgen, Ryan. :D.
Ik: waarom dan?
Weg.
(Mijn vrouw wel blijven volgen en dan randje-seksueel getinte DM's).
I´m back.
pi_169574803
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Echt waar? Ja, zolang ken ik hem niet. Hij volgde mij maar kort. Paar maanden. Op gegeven moment had ik paar grapjes verstuurd achter elkaar, vraagt-ie: je neemt me toch niet in de maling hè. Ik: neuh. Paar dagen later: ik ga je toch ontvolgen, Ryan. :D.
Ik: waarom dan?
Weg.
Proest. Ik heb een toetsenbord van je tegoed. Je wordt echt gevolgd?
pi_169574822
quote:
3s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat ik mij goed kan aanpassen aan mijn omgeving.
Kameleon, bedoel je dan wrs?
I´m back.
pi_169574823
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:35 schreef beantherio het volgende:

[..]

Reken er maar niet op dat de rest van de kamer stil blijft zitten.

Baudet verwoord de dingen wat beter dan Wilders maar z'n boodschap is toch niet heel veel anders. En er zijn zat PVV-stemmers die kotsen op studentikoze gladjakkers als Baudet. Ik denk dat ie als kamerlid erg tegen gaat vallen, want een debat is toch wel wat anders als wat ie tot nu toe heeft laten zien.
Ja, het probleem is dat er geen ruimte is voor intellectuele verhandelingen achter de microfoon. Je moet korte one-liners en soundbites uitstoten die op de een bepaalde manier bij het volk moeten vallen. Bovendien werkt politiek limiterend voor intellectuele eerlijkheid/vrijheid; daar komt hij ook nog wel mee te stoeien. Het zal heel lastig worden om een middenweg te vinden, zeker het gemiddelde niveau van de kamer anno 2017 in acht nemende. Ik denk dat hij in de jaren 50 of zo veel beter op zijn plaats had gezeten daar.
pi_169574875
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:39 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Proest. Ik heb een toetsenbord van je tegoed. Je wordt echt gevolgd?
Ja, en precies zo kondigde hij dat aan... Moest wel lachen hoor.
I´m back.
pi_169575028
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, het probleem is dat er geen ruimte is voor intellectuele verhandelingen achter de microfoon. Je moet korte one-liners en soundbites uitstoten die op de een bepaalde manier bij het volk moeten vallen. Bovendien werkt politiek limiterend voor intellectuele eerlijkheid/vrijheid; daar komt hij ook nog wel mee te stoeien. Het zal heel lastig worden om een middenweg te vinden, zeker het gemiddelde niveau van de kamer anno 2017 in acht nemende. Ik denk dat hij in de jaren 50 of zo veel beter op zijn plaats had gezeten daar.
In de jaren 50 zou hij verkettert worden als de nieuwe hitler. :P
pi_169575120
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Echt waar? Ja, zolang ken ik hem niet. Hij volgde mij maar kort. Paar maanden. Op gegeven moment had ik paar grapjes verstuurd achter elkaar, vraagt-ie: je neemt me toch niet in de maling hè. Ik: neuh. Paar dagen later: ik ga je toch ontvolgen, Ryan. :D.
Ik: waarom dan?
Weg.
(Mijn vrouw wel blijven volgen en dan randje-seksueel getinte DM's).
Haha, prachtig hoe die kerel in elkaar zit. Vrij oprecht in zijn doen en laten. Mist soms alleen de tools om te verwoorden wat hij aanvoelt, denk ik. Misschien was hij dus ook wel eerder neigend naar die stromingen, maar kon en durfde ie het niet duiden omdat hij de 'goede' (acceptabele) argumenten nog niet in z'n zak had. Ik heb hem niet toegevoegd, alhoewel ik vroeger nog wel eens bij hem over de vloer ben geweest als kind :D
pi_169575190
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:46 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

In de jaren 50 zou hij verkettert worden als de nieuwe hitler. :P
Denk je dat waarlijk? :D Toen wist men nog wat Hitler écht omhelsde en hij pleit nu voor niks anders dan toen de absolute norm was (zeker na die verpletterende oorlog): een soeverein Nederland die zijn grenzen niet open heeft staan voor de (derde)wereld in een heilstaat constructie waar een Duitser aan het roer staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2017 19:52:16 ]
pi_169575212
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Haha, prachtig hoe die kerel in elkaar zit. Vrij oprecht in zijn doen en laten. Mist soms alleen de tools om te verwoorden wat hij aanvoelt, denk ik. Misschien was hij dus ook wel eerder neigend naar die stromingen, maar kon en durfde ie het niet duiden omdat hij de 'goede' (acceptabele) argumenten nog niet in z'n zak had. Ik heb hem niet toegevoegd, alhoewel ik vroeger nog wel eens bij hem over de vloer ben geweest als kind :D
Akkoord, doet zich voor als rasechte Amsterdammer, is meer gevoelsmens dan rationeel ingesteld persoon, maar kan een gebbetje ook niet aan hoor. Af en toe wel, maar die van mij niet kennelijk.
I´m back.
pi_169575224
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:35 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ik begrijp van Rutte dat een onderscheid gemaakt moet worden tussen 'verkeerd populisme' en kennelijk 'correct populisme'.
Nou ja, voor het geval dat er wél mensen die kunnen inzien dat hij dit jaar zelf behoorlijk populistisch gedrag heeft vertoont heeft hij zich alvast ingedekt: 'maar ik ben, als ik al echt een populist genoemd kan worden, in elk geval een goed populist'.
pi_169575282
quote:
15s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kameleon, bedoel je dan wrs?
Ik dacht dat er salamanders bestaan die kunnen camoufleren, maar nu ik wiki erbij pak wordt het niet echt bepaald bevestigd.

Camouflage and mimicry[edit]
Further information: camouflage and mimicry
Although many salamanders have cryptic colors so as to be unnoticeable, others signal their toxicity by their vivid coloring. Yellow, orange, and red are the colors generally used, often with black for greater contrast.

Die kleurtjes zijn blijkbaar om af te schrikken.
pi_169575288
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:58 schreef Bosbeetle het volgende:
Thiery ik heb vijf waarden die ook al in de grondwet staan op een rijtje gezet Baudet. :')
pi_169575316
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nou ja, voor het geval dat er wél mensen die kunnen inzien dat hij dit jaar zelf behoorlijk populistisch gedrag heeft vertoont heeft hij zich alvast ingedekt: 'maar ik ben, als ik al echt een populist genoemd kan worden, in elk geval een goed populist'.
Ja, klopt en een vrij nieuwe novum van hem, om kritiek op zijn populisme af te doen: ineens is er het foute soort populisme en dus het goede soort populisme. Iets waar Kaasje- dus intrapt, maar Maarten van Rossem en ook ik niet. Is ook niet van Rutte zelf, zit een adviseur achter die slimmer is dan Rutte. Maar het is uiteraard flauwekul, om Maarten te parafraseren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 16-03-2017 20:24:37 ]
I´m back.
pi_169575321
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Akkoord, doet zich voor als rasechte Amsterdammer, is meer gevoelsmens dan rationeel ingesteld persoon, maar kan een gebbetje ook niet aan hoor. Af en toe wel, maar die van mij niet kennelijk.
Ja, dan laat ie zich toch wel een beetje kennen. Maar niet alle humor is voor de Amsterdammer bestemd natuurlijk. Dat is een meer precaire zaak dan je in eerste instantie zal verwachten. (Wrs ook door het gebrek aan het rationele misschien).
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')