abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169570768
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Schrap GL maar inmiddels. Zal vrij smooth moeten gaan. Rechtse regeringen :r .
Meh, ik blijf toch bij mijn keuze. Vooral omdat dat de enige optie is waarbij niet één bepaalde stroming zwaar in de minderheid is in het kabinet.
pi_169570829
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:53 schreef Puddington het volgende:
Centrum-Links kabinet met het CDA kan ook nog.

CDA + D66 + GL + SP + PvdA

CDA en D66 zijn vrijwel zeker van regeren over zowel links als rechts, dus ze hebben veel speelruimte. Wie weet.
CDA kun je er juist uit knikkeren. D66 is zeker, die heeft de meeste macht samen met VVD.

De keuze is CDA + CU of PVDA, of GL met gedoogsteun / participatie van PVDA CU PVDD.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169570927
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:40 schreef ludovico het volgende:

De keuze is CDA + CU of PVDA, of GL met gedoogsteun / participatie van PVDA CU PVDD.
Waarom zou de VVD 8 weken met GL gaan steggelen, als je er met de CDA binnen een week uit bent?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  donderdag 16 maart 2017 @ 15:56:34 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_169571043
Iedere coalitie met daarin PvdA erin is kansloos, PvdA gaat voor geen goud meeregeren natuurlijk. Moeten ze ook helemaal niet willen.
pi_169572280
VVD-CDA-D66-CU

Dit gaat 'm worden. Lekker krap, maar goed.
pi_169572298
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Meh, ik blijf toch bij mijn keuze. Vooral omdat dat de enige optie is waarbij niet één bepaalde stroming zwaar in de minderheid is in het kabinet.
Maar dat zal dan die andere stromingen toch worst wezen?
pi_169572464
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:22 schreef Friek_ het volgende:
VVD-CDA-D66-CU

Dit gaat 'm worden. Lekker krap, maar goed.
Het AD voorspelde deze coalitie ook. Feitelijk bestaat er maar weinig coalitieruimte wat het volgende kabinet kwetsbaar maakt voor foute beloften en onderlinge strijd.

Tja, dan ligt de concurrentie van de tweede politieke partij van Nederland (de PVV) weer op de loer. Hoe graag ze ook willen, als tweede partij achter Rutte komen ze van Wilders wederom niet af. w/
pi_169572561
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 17:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar dat zal dan die andere stromingen toch worst wezen?
Ja die zouden het natuurlijk wel zien zitten als er maar één linkse (VVD-CDA-D66-GL) of één progressieve (VVD-CDA-D66-CU) partij in het kabinet zit waar ze compleet overheen kunnen lopen maar die partijen zelf kijken daar, zeker na de implosie van de PvdA, wel mee uit.
pi_169574242
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:47 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Waarom zou de VVD 8 weken met GL gaan steggelen, als je er met de CDA binnen een week uit bent?
Dat is dan ook niet het belang van VVD maar meer van D66 en PVDA / CU die ze simpelweg nodig hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 17 maart 2017 @ 06:05:20 #110
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169598136
De VVD voelt zich niet veroordeeld tot Groenlinks of de ChristenUnie in de komende kabinetsformatie. ,,De PvdA is ook een optie.’’ Dit zegt VVD-voorman Halbe Zijlstra zaterdag in een interview met AD.
http://www.ad.nl/dossier-(...)-een-optie~aa79df2f/

Geen gek idee. Koenders en Dijsselbloem kunnen ze eigenlijk niet missen. Zou ook een aardige geste naar de PvdA zijn, waar ze de afgelopen jaren de moeilijke beslissingen mee genomen hebben.

Ik vrees alleen dat D66 de boel nogal snel zou kunnen opblazen zodat er weer nieuwe verkiezingen moeten komen zónder een Turkijerel en dus minder stemmen voor Rutte. Maar dan zullen ze toch al gauw twee jaar op dreef zijn.

Met de PvdA erbij kan het volgende maand rond zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door Loekie1 op 17-03-2017 20:39:09 ]
  vrijdag 17 maart 2017 @ 22:14:37 #112
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169600482
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 20:18 schreef Loekie1 het volgende:
De VVD voelt zich niet veroordeeld tot Groenlinks of de ChristenUnie in de komende kabinetsformatie. ,,De PvdA is ook een optie.’’ Dit zegt VVD-voorman Halbe Zijlstra zaterdag in een interview met AD.
http://www.ad.nl/dossier-(...)-een-optie~aa79df2f/
Ja, natuurlijk zegt Zijlstra dat. Die heeft niet bijster veel zin in een coalitie met GroenLinks, en op deze manier beperk je de onderhandelingsruimte voor de ChristenUnie
pi_169620500
Hoop op VVD CDA D66 PvdA, maar de PvdA leden willen niet.
Denk dat het VVD CDA D66 CU gaat worden.
pi_169622789
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 00:53 schreef pils420 het volgende:
Hoop op VVD CDA D66 PvdA, maar de PvdA leden willen niet.
Denk dat het VVD CDA D66 CU gaat worden.
Jammer dat de PvdA niet wil. 9 zetels is niet helemaal niks, de stronk van de partij zit erin, de stabiele factor. Geen reden om niet mee te regeren. Dom.
Misschien moet Asscher ook maar vertrekken.
pi_169631226
Nieuwe verkiezingen aub.
  zondag 19 maart 2017 @ 16:57:11 #116
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_169631425
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 15:56 schreef Blik het volgende:
Iedere coalitie met daarin PvdA erin is kansloos, PvdA gaat voor geen goud meeregeren natuurlijk. Moeten ze ook helemaal niet willen.
We zullen zien, het zal toch pas na de zomer worden denk ik en in 5, 6 maanden kan er een hoop veranderen.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_169633247
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Jammer dat de PvdA niet wil. 9 zetels is niet helemaal niks, de stronk van de partij zit erin, de stabiele factor. Geen reden om niet mee te regeren. Dom.
Misschien moet Asscher ook maar vertrekken.
Iets met onloyaal electoraat.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 maart 2017 @ 19:03:49 #118
862 Arcee
Look closer
pi_169633958
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 06:05 schreef Braindead2000 het volgende:
VVD/CDA/D66/PVDA
Ja, dat VVD, CDA en PvdA samen niet genoeg stemmen hebben voor een meerderheid was tot een aantal jaren geleden toch ondenkbaar.
  zondag 19 maart 2017 @ 20:18:12 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_169636056
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 16:57 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

We zullen zien, het zal toch pas na de zomer worden denk ik en in 5, 6 maanden kan er een hoop veranderen.
Die 9 zetels en dat verslagen gevoel gaan echt niet veranderen. Als je bent afgeslacht in de verkiezingen ga je niet meeregeren, de PvdA was er op het partijcongres ook vrij duidelijk over.
pi_169636140
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 20:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Die 9 zetels en dat verslagen gevoel gaan echt niet veranderen. Als je bent afgeslacht in de verkiezingen ga je niet meeregeren, de PvdA was er op het partijcongres ook vrij duidelijk over.
Schei toch uit met je 'afgeslacht'. Stemmen zijn naar elders gedwarreld. Maar negen zetels is ook niet niks. Glas is half leeg of glas is halfvol verhaal.
  zondag 19 maart 2017 @ 20:28:20 #121
62913 Blik
The one and Only!
pi_169636409
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 20:21 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Schei toch uit met je 'afgeslacht'. Stemmen zijn naar elders gedwarreld. Maar negen zetels is ook niet niks. Glas is half leeg of glas is halfvol verhaal.
Sorry, 80% van je zetels verliezen is een verlies dat is te overzien... de enige partijen die nog kleiner zijn zijn de nieuwe partijen, en de partijen met een beperkte doelgroep zoals PvdD en het CU/SGP.

:')
pi_169640645
quote:
1s.gif Op zondag 19 maart 2017 20:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Sorry, 80% van je zetels verliezen is een verlies dat is te overzien... de enige partijen die nog kleiner zijn zijn de nieuwe partijen, en de partijen met een beperkte doelgroep zoals PvdD en het CU/SGP.

:')
De PVDA heeft bijna evenveel zetels verloren als VVD nu als grootste partij heeft. :D Het lijkt mij dus inderdaad niet waarschijnlijk dat die mee gaan regeren.

Minderheidscoalitie tussen VVD/D66/CDA is misschien wel de meest logische optie. Met CU erbij is natuurlijk ook mogelijk, maar niet veel stabieler en voor D66 niet ideaal.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 20 maart 2017 @ 05:00:13 #123
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169644083
Alleen al de kritische houding van D66 en mogelijke coalitiegenoot GL t.o.v. Israël is iets waar het CDA helemaal niet van gediend is. D66 grijpt elke kans om zijn haat tegen Israël te ventileren. En dan zijn er nog talloze andere onderwerpen waar CDA en D66 verschillend over denken. Hoe moet dat ooit samen gaan werken?
pi_169644325
Oftewel die stemmers op de PvdA hebben helemaal geen stem in feite. Absurd.
pi_169649287
Waarom wordt de achterban van de PvdA niet gevraagd of ze willen meeregeren? Ik zie Eenvandaag die vraag nog niet zo gauw voorleggen, stel je voor dat er uitkomt dat ze best willen meeregeren.
pi_169649640
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:26 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom wordt de achterban van de PvdA niet gevraagd of ze willen meeregeren? Ik zie Eenvandaag die vraag nog niet zo gauw voorleggen, stel je voor dat er uitkomt dat ze best willen meeregeren.
quote:
De Partij van de Arbeid moet niet gaan meeregeren in de komende coalitie, heeft PvdA-partijleider Lodewijk Asscher gezegd op een bijeenkomst met PvdA-leden in Utrecht. Asscher reageert hiermee op oproepen van bezorgde leden die de gedecimeerde partij buiten een centrumrechtse coalitie willen houden.

De leden schaarden zich in meerderheid achter Asscher: 80 procent van de aanwezigen stemde tegen meeregeren met een coalitie met de VVD. Algemeen wordt aangenomen dat de partij door de kiezers is afgerekend op de jarenlange nauwe samenwerking met coalitiepartner VVD.

Asscher wees erop dat de verkiezingen heel veel winnaars hebben opgeleverd en één verliezer: de PvdA. "De winnaars moeten nu gaan besturen, en wij niet." Gisteren opperde VVD-fractievoorzitter Zijlstra de mogelijkheid om de PvdA als vierde partij aan een mogelijke coalitie VVD-CDA-D66 toe te voegen.

De leden in Utrecht stemden ook in meerderheid tegen deelname aan welke coalitie dan ook.
http://nos.nl/artikel/216(...)aan-mee-regeren.html
Als 80% van de leden het al niet ziet zitten...

Verder:

quote:
D66 wil regeren met GroenLinks

D66-leider Alexander Pechtold vindt dat er als eerste geprobeerd moet worden een kabinet te vormen met VVD, CDA, D66 en GroenLinks. Dat zei Pechtold maandag na zijn gesprek met verkenner Schippers. In zo'n kabinet zitten "de grootste partij en de grootste winnaars van de verkiezingen", aldus Pechtold. Met een coalitie van VVD, CDA, D66 en GroenLinks wordt volgens Pechtold het "progressieve midden aan beide kanten ondersteund".

Dat D66 het liefst met GroenLinks gaat regeren, en niet de ChristenUnie, is logisch. Op die manier is D66 niet de enige progressieve partij in een coalitie en op thema's als klimaat, onderwijs en vluchtelingen staan D66 en GroenLinks dicht bij elkaar.

Pechtold zette de brief die hij aan Schippers overlegde op Facebook:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)h-schippers-a1551060
pi_169693603
Ik hoor wel eens dat D66 rechts van het midden zou zijn, maar waar baseren mensen dat op?
pi_169693666
Algemeen wordt aangenomen dat de partij door de kiezers is afgerekend op de jarenlange nauwe samenwerking met coalitiepartner VVD.

Ik geloof hier helemaal niks van. Kiezers zijn niet zo dom. VVD-PvdA was destijds de enige oplossing dus hoezo verwijten? Dat wordt de achterban gewoon in de schoenen geschoven door de media.
Bovendien heeft vooral Koenders zich uitstekend gehouden in het akkiefietje met de Turken. Dijsselbloem wordt ook hoog geacht.
Het kabinet heeft het vier jaar volgehouden, ook dat wordt door de achterban gewaardeerd. Niets waar kiezers zo'n pokkehekel aan hebben dan dat de boel na een jaar alweer klapt.
Kortom: er is veel waardering voor het vorige kabinet. Asscher deed zijn best maar had geen goed verhaal, dat is punt 1. Ik heb vele interviews beluisterd met Asscher op de radio en tv maar ik vond het ook moeilijk er een rode draad uit te halen. Mensen vinden Groenlinks en D66 authentieker dan de PvdA. Het is gemakkelijk overstappen omdat deze partijen zoveel op elkaar lijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Loekie1 op 22-03-2017 09:19:43 ]
pi_169697101
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 09:14 schreef Loekie1 het volgende:
Algemeen wordt aangenomen dat de partij door de kiezers is afgerekend op de jarenlange nauwe samenwerking met coalitiepartner VVD.

Ik geloof hier helemaal niks van. Kiezers zijn niet zo dom. VVD-PvdA was destijds de enige oplossing dus hoezo verwijten? Dat wordt de achterban gewoon in de schoenen geschoven door de media.
Bovendien heeft vooral Koenders zich uitstekend gehouden in het akkiefietje met de Turken. Dijsselbloem wordt ook hoog geacht.
Het kabinet heeft het vier jaar volgehouden, ook dat wordt door de achterban gewaardeerd. Niets waar kiezers zo'n pokkehekel aan hebben dan dat de boel na een jaar alweer klapt.
Kortom: er is veel waardering voor het vorige kabinet. Asscher deed zijn best maar had geen goed verhaal, dat is punt 1. Ik heb vele interviews beluisterd met Asscher op de radio en tv maar ik vond het ook moeilijk er een rode draad uit te halen. Mensen vinden Groenlinks en D66 authentieker dan de PvdA. Het is gemakkelijk overstappen omdat deze partijen zoveel op elkaar lijken.
Ik ben het met je eens hoor wat betreft je opvatting over de PvdA, maar ik denk dat de kiezer wel degelijk zo denkt. Kijk voor de grap hier op FOK! eens rond over hoe er gepraat wordt over 'gebroken beloften' van de PvdA. Dat Diederik Samsom ongeveer de enige was die tijdens de gehele campagne in 2012 gezegd heeft niets te gaan beloven omdat hij waarschijnlijk met de VVD moest gaan samenwerken vergeet iedereen even. Ze zijn gewoon vrij opportunistisch en hebben weinig geduld. Dat regerende partijen 9 op de 10 keer na de verkiezingen verliezen zegt wat dat betreft genoeg.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169697123
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:35 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens hoor wat betreft je opvatting over de PvdA, maar ik denk dat de kiezer wel degelijk zo denkt. Kijk voor de grap hier op FOK! eens rond over hoe er gepraat wordt over 'gebroken beloften' van de PvdA. Dat Diederik Samsom ongeveer de enige was die tijdens de gehele campagne in 2012 gezegd heeft niets te gaan beloven omdat hij waarschijnlijk met de VVD moest gaan samenwerken vergeet iedereen even. Ze zijn gewoon vrij opportunistisch en hebben weinig geduld. Dat regerende partijen 9 op de 10 keer na de verkiezingen verliezen zegt wat dat betreft genoeg.
Wat zijn dan die gebroken beloften? We hebben een crisis achter de rug en elke debiel snapt dan dat je compromissen moet sluiten en niet zo leuke beslissingen moet nemen. De burger is niet dom! Ze hebben het uitstekend gedaan, zijn vier jaar zonder ruzie doorgekomen, ga daar maar eens aanstaan. Onder Balkenende gebeurde er geen klap.
pi_169697180
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:36 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Wat zijn dan die gebroken beloften? We hebben een crisis achter de rug en elke debiel snapt dan dat je compromissen moet sluiten en niet zo leuke beslissingen moet nemen. De burger is niet dom! Ze hebben het uitstekend gedaan, zijn vier jaar zonder ruzie doorgekomen, ga daar maar eens aanstaan. Onder Balkenende gebeurde er geen klap.
Lees eerst eens wat ik schrijf. Ik ben het namelijk met je eens dat de klacht onterecht is, maar ik geloof niet dat de PvdA kiezers dat met je eens zijn.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169697288
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:40 schreef keste010 het volgende:

[..]

Lees eerst eens wat ik schrijf. Ik ben het namelijk met je eens dat de klacht onterecht is, maar ik geloof niet dat de PvdA kiezers dat met je eens zijn.
Dan zou je die vraag eens bij de PvdA-kiezer moeten neerleggen. Niet bij de leden bij een openbare vergadering, want die zijn beinvloed door de media. Media doet heel slim door het als een gegeven, een waarheid, een stelling te brengen, zodat niemand het meer ter discussie durft te stellen. Media is vnl GL en D66 en wil die partijen in het kabinet en daar doen ze alles voor. En dan hopen ze dat het heel snel klapt zodat er nieuwe verkiezingen komen en misschien de VVD minder gaat scoren.
pi_169697438
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:46 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dan zou je die vraag eens bij de PvdA-kiezer moeten neerleggen. Niet bij de leden bij een openbare vergadering, want die zijn beinvloed door de media. Media doet heel slim door het als een gegeven, een waarheid, een stelling te brengen, zodat niemand het meer ter discussie durft te stellen. Media is vnl GL en D66 en wil die partijen in het kabinet en daar doen ze alles voor. En dan hopen ze dat het heel snel klapt zodat er nieuwe verkiezingen komen en misschien de VVD minder gaat scoren.
Ik ben heel erg benieuwd waar je vetgedrukt statement op baseert.

Maar verder is een ledenvergadering niet een goed moment om zoiets te vragen omdat het de kiezers betreft die 1) het meest loyaal aan de partij zijn; 2) meer politieke feeling hebben waardoor zij juist beter de compromiscultuur in de politiek begrijpen. Het zijn juist de mensen die nu weggelopen zijn bij de PvdA die je het zou moeten vragen. Dat wordt lastig, want die zijn moeilijk te bereiken. Je zou om te beginnen hier op FOK al eens rond kunnen kijken (wellicht een interessant topic: "wie is er recent bij de PvdA vertrokken en waarom?").
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169697467
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:54 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik ben heel erg benieuwd waar je vetgedrukt statement op baseert.

Maar verder is een ledenvergadering niet een goed moment om zoiets te vragen omdat het de kiezers betreft die 1) het meest loyaal aan de partij zijn; 2) meer politieke feeling hebben waardoor zij juist beter de compromiscultuur in de politiek begrijpen. Het zijn juist de mensen die nu weggelopen zijn bij de PvdA die je het zou moeten vragen. Dat wordt lastig, want die zijn moeilijk te bereiken. Je zou om te beginnen hier op FOK al eens rond kunnen kijken (wellicht een interessant topic: "wie is er recent bij de PvdA vertrokken en waarom?").
Eenvandaag kan de mensen die PvdA gestemd hebben best bereiken. Doen ze alleen niet.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 04:23:49 #135
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_169738634
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:52 schreef Dawnbreaker het volgende:
VVD en gl dat kan natuurlijk niet... Ze staan lijnrecht tegenover elkaar en klaver zei al vaak dat hij niet met vdd in een coalitie zal gaan
Dat dachten we ook over de PvdA :')
  vrijdag 24 maart 2017 @ 04:25:25 #136
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_169738636
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 09:09 schreef Loekie1 het volgende:
Ik hoor wel eens dat D66 rechts van het midden zou zijn, maar waar baseren mensen dat op?
Ze hebben stufi afgeschaft. Het zijn liberalen.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 08:29:22 #137
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169739286
Het is bijna onvermijdelijk maar het blijft een grote gok om D66 in een kabinet op te nemen. Alle kabinetten waar D66 in het verleden aan deelnam waren of een grote puinhoop, of ze liepen weg of ze werden na afloop afgestraft door de kiezer. Een verlies/verlies-situatie dus. :{
pi_169739378
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 08:29 schreef Braindead2000 het volgende:
Het is bijna onvermijdelijk maar het blijft een grote gok om D66 in een kabinet op te nemen. Alle kabinetten waar D66 in het verleden aan deelnam waren of een grote puinhoop, of ze liepen weg of ze werden na afloop afgestraft door de kiezer. Een verlies/verlies-situatie dus. :{
Toch een prima ontwikkeling?

Een coalitie met GL lijkt mij geen lang leven beschoren.

Een coalitie met de CU-CDA-VVD ziet D66 niet echt zitten.

Dit krijg je wanneer je een cordon sanitair oplegt aan de een na grootste partij van Nederland. Onmogelijke coalities die geen lang leven beschoren zijn.

Wat mij betreft kunnen we niet vroeg genoeg weer naar de stembus. :)
  vrijdag 24 maart 2017 @ 08:50:07 #139
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169739469
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 08:41 schreef Elzies het volgende:

[..]

Toch een prima ontwikkeling?

Een coalitie met GL lijkt mij geen lang leven beschoren.

Een coalitie met de CU-CDA-VVD ziet D66 niet echt zitten.

Dit krijg je wanneer je een cordon sanitair oplegt aan de een na grootste partij van Nederland. Onmogelijke coalities die geen lang leven beschoren zijn.

Wat mij betreft kunnen we niet vroeg genoeg weer naar de stembus. :)
Tja het is een beetje dubbel. Aan de ene kant wil je niet dat je land verder kapot gaat door belachelijke partijen als D66 en GL en aan de andere kant moet het land wel verder kapot gaan zodat de ogen van de burger eindelijk eens opengaan.
pi_169739500
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 08:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Tja het is een beetje dubbel. Aan de ene kant wil je niet dat je land verder kapot gaat door belachelijke partijen als D66 en GL en aan de andere kant moet het land wel verder kapot gaan zodat de ogen van de burger eindelijk eens opengaan.
Ik ben een realist en geen idealist.

Geniet nog even van je vrijheid en welvaart nu het nog kan want over pakweg 10 jaar is Nederland en Europa onherkenbaar veranderd.
pi_169741491
Wat een treurnis deze Nederlandse poppenkast dat zich coalitievorming noemt.
In andere landen, behalve België (maar dat is geen land), wordt een coalitie in een paar dagen of weken besloten. Hoog tijd dat het systeem verdwijnt, ik zou zeggen repeal and replace :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_174247500
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:45 schreef SgtPorkbeans het volgende:
VVD-CDA-D66-CU
Shit ik zie net dat ze een zetel te kort komen :')
De eerste lijkt het gelijk goed te hebben :P
pi_174250611
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 08:50 schreef Braindead2000 het volgende:
Aan de ene kant wil je niet dat je land verder kapot gaat door belachelijke partijen als D66 en GL en aan de andere kant moet het land wel verder kapot gaan zodat de ogen van de burger eindelijk eens opengaan.
Je wilt dus dat er een heleboel 'kapot' gaat in Nederland? En dan moeten de burgers stemmen op partijen die het land redden ? Welke partijen zijn dat ?
CDA en VVD zitten elk 30 jaar van de 40 jaar sinds 1977 in de regering
D'66 zat sinds 1977 8 jaar in de regering. 8 jaar als bijwagentje van de grote partijen.
GL zat nooit in de regering . Dus 0 jaar sinds 1977.

Welke partijen moeten het land redden ?
pi_174251353
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:59 schreef Oud_student het volgende:
VVD, CDA, D66 en CU. Is de enige oplossing of een minderheidskabinet met gedoogsteun van CU en SGP. Helaas gaat men weer oude politiek bedrijven en in achterkamertjes eindeloos koehandel bedrijven om elkaar de vliegen weer af te vangen.
Na een jaar komt er dan eindelijk wat iedereen na 2 seconden al heeft bedacht :{
(wanneer worden we nu eens eindelijk verlost van de oude politiek ?)
Ze zijn er binnen een jaar uit *O* een geweldige prestatie :N
Had ook in 1 dag gekund, want de enige mogelijkheid.
Wat een treurnis
Wiegel noemt het nieuwe kabinetsbeleid "gekeutel op de vierkante centimeter"
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_174252143
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 10:52 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ze zijn er binnen een jaar uit *O* een geweldige prestatie :N
Had ook in 1 dag gekund, want de enige mogelijkheid.
Wat een treurnis
Wiegel noemt het nieuwe kabinetsbeleid "gekeutel op de vierkante centimeter"
Je snapt dat er bij coalitievorming meer komt kijken dan enkel overeenkomen dat je met elkaar samen gaat werken? Er moet ook een regeerakkoord komen.

Waar heb jij in vredesnaam gestudeerd? De Lompschool?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174252196
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 11:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je snapt dat er bij coalitievorming meer komt kijken dan enkel overeenkomen dat je met elkaar samen gaat werken? Er moet ook een regeerakkoord komen.

Waar heb jij in vredesnaam gestudeerd? De Lompschool?
Het is er eentje van de PVV-academie.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:36:59 #147
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_174253766
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 00:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De eerste lijkt het gelijk goed te hebben :P
:7
Wat heb ik gewonnen? *O*
Een CDA stropdas? :D
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')