abonnement Unibet Coolblue
pi_169534542
Ik was dus net bij de stembus om (zoals altijd) mijn stem aan de PVV te geven, maar iets wat ik me altijd heb afgevraagd: Op dat stembiljet staat niet alleen Geert, maar daar onder ook Fleur Agema en andere PVV'ers.

Ik dacht altijd dat Geert Wilders het enige lid was van de PVV, zodat niemand anders lijsttrekker kan worden. Waarom kun je dan op anderen stemmen? Wat zou er gebeuren als ik Fleur Agema had ingevuld?
pi_169534610
1 omdat geert niet in zn eentje op 20 zetels kan gaan zitten..
2 dan had Agema een voorkeursstem gehad...
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_169534704
Als je deze vraag moet stellen zou het echt beter geweest zijn als je niet was gaan stemmen. Mijn hemel zeg..
pi_169535108
-> VKZ
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:21:00 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169535453
quote:
k dacht altijd dat Geert Wilders het enige lid was van de PVV, zodat niemand anders lijsttrekker kan worden.
Fout. Een partij heeft gewone leden en Kamerleden. Leden zijn mensen die contributie betalen. Leden hebben vaak inspraak, kijk naar het CDA congres, het PvdA congres etc. Dat wil Geert niet, dus kun je geen lid worden van de PVV.

Maar uiteraard heeft de PVV wel meerdere Kamerleden. Anders kun je geen fractie vormen.
pi_169535634
:') jezus man.
pi_169535986
"...(zoals altijd) mijn stem aan de PVV te geven...."

Jij bevestigt met deze vraag alle vooroordelen die ik over PVV'ers heb. ^O^
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:49:49 #8
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_169536055
pi_169536073
quote:
15s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:44 schreef Tja..1986 het volgende:
Als je deze vraag moet stellen zou het echt beter geweest zijn als je niet was gaan stemmen. Mijn hemel zeg..
Hij stemt dan ook niet voor niks PVV.
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:50:42 #10
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_169536082
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:46 schreef Doevelaer het volgende:
"...(zoals altijd) mijn stem aan de PVV te geven...."

Jij bevestigt met deze vraag alle vooroordelen die ik over PVV'ers heb. ^O^
Dit dus.

Wanneer voeren ze nu eens een stemdiploma in?
pi_169542209
Omdat de PVV levende stemkastjes nodig heeft. GeenPeil komt daar deze campagne mee op de proppen alsof het iets heel unieks is, maar de PVV doet het al jaren...

Soms is een kastje "defect" en meestal wordt die persoon dan ook meteen uit de PVV-fractie verstoten.
pi_169542676
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:14 schreef Elfletterig het volgende:
Omdat de PVV levende stemkastjes nodig heeft. GeenPeil komt daar deze campagne mee op de proppen alsof het iets heel unieks is, maar de PVV doet het al jaren...

Soms is een kastje "defect" en meestal wordt die persoon dan ook meteen uit de PVV-fractie verstoten.
PVV-kamerleden hebben meer karakter dan D66, VVD en PVDA bij elkaar. Juist dat soort partijen selecteert zijn kamerleden op slaafsheid.
pi_169542971
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Fout. Een partij heeft gewone leden en Kamerleden. Leden zijn mensen die contributie betalen. Leden hebben vaak inspraak, kijk naar het CDA congres, het PvdA congres etc. Dat wil Geert niet, dus kun je geen lid worden van de PVV.

Maar uiteraard heeft de PVV wel meerdere Kamerleden. Anders kun je geen fractie vormen.
Op zich heeft de PVV of een andere partij helemaal geen kamerleden. De verkiezingen gaan om kandidaten op lijsten. Je kunt die kandidaten uit een partij werven, een partij is meestal een vereniging, en die op de lijst zetten en die lijst de naam van die partij gegeven maar dat hoeft niet. Partijen zijn op zich irrelevant voor de verkiezingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169584831
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:36 schreef VenijnMcSnekke het volgende:
Ik was dus net bij de stembus om (zoals altijd) mijn stem aan de PVV te geven, maar iets wat ik me altijd heb afgevraagd: Op dat stembiljet staat niet alleen Geert, maar daar onder ook Fleur Agema en andere PVV'ers.

Ik dacht altijd dat Geert Wilders het enige lid was van de PVV, zodat niemand anders lijsttrekker kan worden. Waarom kun je dan op anderen stemmen? Wat zou er gebeuren als ik Fleur Agema had ingevuld?
Dan zou je stem ongeldig zijn, omdat je geen Fleur Agema heet.
pi_169584836
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:50 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Dit dus.

Wanneer voeren ze nu eens een stemdiploma in?
Nooit, want anders halen al die linkse partijen helemaal geen zetels meer.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 04:36:09 #16
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169584897
Hetzelfde kan je je afvragen bij andere partijen. Bij alle grote partijen hebben 2 hoogstens 3 personen de macht in handen en de rest van hun kamerleden zijn nuttige idioten. Daarom is onze democratie dringend aan vernieuwing toe. Het is geen gezonde situatie als zo weinig mensen zoveel macht hebben.
pi_169586494
Dat vroeg ik me af toen ik naar de lijst van de PvdA keek en er 80 namen op zag staan.
standaarddrinker
pi_169586561
De kandidatenlijst voor de tweedekamerverkiezings is geen ledenlijst...

Evenmin is het een regel dat de Lijsttrekker altijd het meest invloedrijke lid moet zijn of de leider van een partij.

Stemmen op kandidaten op lagere posities gaan ook gewoon in zn geheel naar de partij, enkel als een kandidat meer dan het minimal aantal benodigde voorkeurstemmen haalt, kan deze het recht op een zetel claimen, ook als de ze niet p een verkiesbare plaats staat...

Het is ooit voorgekomen dat een kandidat die op de tweede plek stond, zelfs meer vorkeurstemmen haalde dan de lijsttrekker (kandidaat Verdonk tegen lijstttrekker Rutte)..
maar dat betekende niet dat toen die Kandidaat Verdonk ok meer rechten had in de partij of in de fractie (uiteindelijk is ze naar ik meen uitgetreden uit de fractie)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:02:51 #19
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169586638
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Op zich heeft de PVV of een andere partij helemaal geen kamerleden. De verkiezingen gaan om kandidaten op lijsten. Je kunt die kandidaten uit een partij werven, een partij is meestal een vereniging, en die op de lijst zetten en die lijst de naam van die partij gegeven maar dat hoeft niet. Partijen zijn op zich irrelevant voor de verkiezingen.
Dat klopt, als je het 100% technisch wil uitleggen, maar voor iemand met dit soort waandenkbeelden leek mijn simpele versie voldoende.
pi_169586660
Dat kun je niet. Er is maar één partijlid. De rest van de mensen staat op de kieslijst maar zijn geen leden van de PVV.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:08:49 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169586713
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:31 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

PVV-kamerleden hebben meer karakter dan D66, VVD en PVDA bij elkaar. Juist dat soort partijen selecteert zijn kamerleden op slaafsheid.
Volstrekte onzin natuurlijk.
http://sargasso.nl/pvv-fractie-goed-voor-503-jaar-celstraf/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:09:56 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169586725
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 04:36 schreef Braindead2000 het volgende:
Hetzelfde kan je je afvragen bij andere partijen. Bij alle grote partijen hebben 2 hoogstens 3 personen de macht in handen en de rest van hun kamerleden zijn nuttige idioten. Daarom is onze democratie dringend aan vernieuwing toe. Het is geen gezonde situatie als zo weinig mensen zoveel macht hebben.
En wat voor alternatief had je dan in gedachte? Een dictatuur?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169587515
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Fout. Een partij heeft gewone leden en Kamerleden. Leden zijn mensen die contributie betalen. Leden hebben vaak inspraak, kijk naar het CDA congres, het PvdA congres etc. Dat wil Geert niet, dus kun je geen lid worden van de PVV.

Maar uiteraard heeft de PVV wel meerdere Kamerleden. Anders kun je geen fractie vormen.
Dit. En daarnaast bestaan er in de Tweede Kamer in principe geen partijen, alleen fracties. De medewerkers van de fracties werken voor een aparte stichting (gefinancierd door de Tweede Kamer/overheid), en niet voor de partij. In de praktijk is het natuurlijk zo dat die twee onlosmakelijk verbonden zijn met elkaar.
pi_169590765
Matige kloon, deze TS.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')