edit: ik vind het trouwens een beetje stom dat er ook een paar DJ's komen, het heet toch Rock Werchter?
quote:Wow.. ik ben net zo helderziend als Nina Brink!
Op zaterdag 15 maart 2003 15:54 schreef XL het volgende:[..]
Het staat maandagavond op de site en dinsdagmorgen in de HUMO. Naar verwachting begint de voorverkoop dan ook gewoon die dinsdag.
Ik vermoed een eurootje of 110.
De organisatie van Rock Werchter 2003 heeft weer een rij nieuwe namen bevestigd voor dit grote festival, dat van donderdag 26 t/m zondag 29 juni plaatsvindt in het Belgische Werchter. Na de al eerder bekend gemaakte imposate lijst headliners, wordt de line-up met de volgende namen uitgebreid:
Op de extra aangeplakte donderdag is alleen de Main Stage open. Naast de al eerder bevestigde acts Björk, Radiohead en Underworld wordt de dag gecompleteerd met DJ Darren Price.
Vrijdag wordt geopend met de (in Engeland gehypte) Polyphonic Spree op het hoofdpodium. Ook Feeder en de enige Belgische act op Pinkpop Ozark Henry spelen daar. Eerder was al bekend dat Moby en Massive Attack de headliners zijn. Die dag gaat ook de Pyramid Marquee open, waar nieuwkomers, intimistischere acts en dance geprogrammeerd staan.
De Duitse DJ Timo Maas is blijkbaar vorig jaar op Pukkelpop bevallen en mag ook hier plaatjes komen draaien. Net als de broertjes Dewaele, die hun 2 Many DJs-act nog eens mogen herhalen (helaas dus niet als Soulwax). Verder staan ook Danko Jones, Susheela Raman en het Amerikaanse Interpol (ben benieuwd) gepland.
Pinkpop heeft dit jaar 1 Belgische act, Werchter heeft daarentegen al 3 Nederlandse acts geboekt, waarvan 2 op zaterdag. Wijnig verassend mogen Krezip en Anouk de derde dag op het hoofdpodium spelen. Vervolgens staan er vette rockacts gepland als Stone Sour, Metallica en Queens of the Stone Age. Die laatste hebben al vaker op Werchter gespeeld. Ik meen dat de zanger ze na een eerder optreden vanaf de wc het Belgische Millionaire hoorde spelen en daarvan zo onder de indruk was, dat hij ze meteen heeft uitgenodigd om mee te gaan op hun Europese tour. Ook nu zal Millionaire voor Queens of the Stone Age spelen. (Ik hoop dat Tim Vanhamel nog eventjes blijft staan om een snaartje mee te spelen.) In Pyramid Marquee spelen zeer leuke bands als The Datsuns en Calexico. ook Depeche Mode-zanger Dave Gahan is te zien (maar dat was al bekend) en volgens mij worden alle dance-acts van Pukkelpop overgenomen, want naaast Underworld, Timo Maas, Gotan Project en 2 Many DJ's komt ook Röyksopp
De laatste dag zien we klassiekers op het hoofdpodium, zoals De La Soul, The B-52s en de grote afsluiter R.E.M.. (Misschien een ideetje om Shiny Happy People te doen?) Ook mag Das Pop in een thuiswedstrijd hun nieuwe album promoten, net als Supergrass en zullen de Counting Crows en Coldplay die dag voor een melancholische noot zorgen. De derde Nederlandse band, Zuco 103, zien we openen in de tent. En daar zal het broeierig blijven, want ook ex-Skunk Anansie zangeres Skin, Tom McRae, Los Lobos, Gotan Project en Buscemi zullen daar aantreden.
Samen maakt dat 37 acts. Kijk hier voor het programma in een overzichtschema.
Tot slot start de voorverkoop in België morgenochtend (dinsdag 18 maart). Aanstaande zaterdag (22 maart) kan je ook in Nederland bij alle bekende voorverkoopadressen kaarten halen. De tickets kosten 42 of 50 euro per dag en een combiticket voor 4 dagen kost 108 euro. De camping moet los betaald worden en kost 14 euro.
quote:ai ai
Op dinsdag 18 maart 2003 11:57 schreef -Frankie- het volgende:
bron: graz.nl
Wijnig verassend
maar zit er dik in dat ik naar Werchter ga dit jaar.
vrijdag: dansmuziek. Ik ben benieuwd om massive attack eens live te zien
zaterdag: rock. Er komen ook twee Nederlandse artiesten (krezip en Anouck) die me eigenlijk geen barst interesseren. De marquee wordt wel tof afgesloten met calexico en royksopp.
zondag: de beste dag (zoals het hoort). de marquee wordt een zuiders feesteje (los lobos/ gotan project). En het hoofdpodium met de la soul, supergrass, coldplay, counting crows, zalig!
lineup van rw was in ieder geval al indrukwekkend genoeg om er zeker van te zijn dat ik hierheen ga heb er al zin in
nu snel iets vinden om budgetaire problems op te lossen
Sinds wanneer kun je trouwens via TicketService op internet alleen met creditcard betalen??
quote:Sinds een paar maanden toch al.
Op zaterdag 22 maart 2003 10:18 schreef ImPrEzA het volgende:Sinds wanneer kun je trouwens via TicketService op internet alleen met creditcard betalen??
quote:Ik ook!
Op zaterdag 22 maart 2003 10:18 schreef ImPrEzA het volgende:
* ImPrEzA heeft zojuist 4-dagenkaart en campingticket besteld
[Dit bericht is gewijzigd door Bayswater op 22-03-2003 16:24]
quote:Een concert van Metallica zou in een paar uur uitverkopen
Op zaterdag 22 maart 2003 13:49 schreef Bayswater het volgende:
Verleden jaar was het in de eerste week van juni uitverkocht, de kaartverkoop begon toen wel wat later. Verder blijft het afhankelijk van het programma natuurlijk hoe snel dat gaat. Metallica treedt maar een paar keer in Europa op, na Werchter gaan ze weer naar de VS. Coldplay treedt tot nu toe alleen op Werchter in Belgie. Werchter sterkere line up dan pinkpop (schat dat 30% uit Nederland komt op Werchter). REM fans zijn meestal wat ouder en kopen een kaartje makkelijker, daarnaast spelen ze hier als tweede na Glastonbury en voor de rest niet in Nederland en Belgie.Radiohead heeft pas 5 optredens bevestigd (Duitsland,zweden,engeland, frankrijk en werchter) Speelt allemaal mee dat soort dingen, maar ik kan makkelijk praten want heb de kaartjes vanochtend lekker gehaald.
...
Maar werchter duurt nog wel even hoor...
Een festival verkoopt nu eenmaal niet in 2 dagen uit, Werchter sowieso niet omdat de voorverkoop bij de Belgische ticketservice pas in april begint. Ik geloof wel dat Nederland maar een deel van de kaartjes krijgt, maar in Nederland kaartjes kopen is voor mij toch geen optie... Dan moet je misschien wel uren wachten voordat je hem hebt omgewisseld voor een geldig kaartje. Ik vermoed dat het festival half mei uitverkocht is, als deze voorspelling net zo goed is als die van de toegangsprijs hebben we alle tijd!!!
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 13:49 schreef Bayswater het volgende:Coldplay treedt tot nu toe alleen op Werchter in Belgie.
4 Dagen muziek, gezelligheid en hopenlijk veel zon !
quote:al dikwijls, en da's geen enkel plobreem. Het is de belangrijkste website in België voor concerten dus die zijn het wel al wat gewoon.
Op zaterdag 29 maart 2003 11:34 schreef spacemangraig het volgende:
heeft er iemand al kaarten besteld op www.goformusic.be? werkt dat een beetje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |