abonnement Unibet Coolblue
pi_169508132
Buma heeft al vaker toegegeven dat hij progressief links niet aan een meerderheid wil helpen. Is dat niet hetzelfde als dat Roemer liberaal rechts niet aan een meerderheid wil helpen.
Gek genoeg hoor je niemand over het gedrag van Buma, terwijl iedereen Roemer meteen weer veroordeeld. Dat vind ik best wel gek.
pi_169508292
Het is een verschil of je zegt ik wil sowieso niet met de VVD, wie daar dan ook nog meer bij zitten. Dat wat de SP dus doet. Of je zegt als conservatieve rechtse partij 'ik ga niet in een coalitie zitten met alleen maar progressieve linkse partijen.'
  dinsdag 14 maart 2017 @ 14:52:30 #3
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169508320
Ja, Buma sluit een heel scala aan partijen uit, Roemer slechts eentje (2 met de PVV erbij). Bovendien is het CDA belangrijker bij eventuele coalities, terwijl de SP eigenlijk altijd bij voorbaat kansloos is gebleken.
pi_169508744
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:51 schreef Tja..1986 het volgende:
Het is een verschil of je zegt ik wil sowieso niet met de VVD, wie daar dan ook nog meer bij zitten. Dat wat de SP dus doet. Of je zegt als conservatieve rechtse partij 'ik ga niet in een coalitie zitten met alleen maar progressieve linkse partijen.'
Maar dat is juist het punt, Het CDA noemt zichzelf niet rechts, terwijl ze zich wel zo gedragen. Als het CDA echt rechts opereert net zoals de VVD dan begrijp ik het nog enigszins, maar doe het dan met een partij zoals met de SP die helemaal op links staat. maar niet met alle linkse partijen. Dit scenario is namelijk alleen mogelijk als links een meerderheid krijgt en ik vind dat het CDA als middenpartij de democratie moet respecteren. En zoals het hier al eerder is aangegeven, mocht er een linkse meerderheid komen ( de kans acht ik klein) hoe groot is dan de invloed van de SP. het gaat dan om linkse machtsblok en niet om een SP machtsblok.

Andersom weet je dat bij een rechts machtsblok de VVD altijd een enorme invloed zal hebben op de SP. De SP zal dan gevierendeeld worden door de VVD en er zal dan niks meer overblijven van de geloofwaardigheid van onze meest linkse partij in het politieke bestel.
pi_169508797
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ja, Buma sluit een heel scala aan partijen uit, Roemer slechts eentje (2 met de PVV erbij). Bovendien is het CDA belangrijker bij eventuele coalities, terwijl de SP eigenlijk altijd bij voorbaat kansloos is gebleken.
CDA sluit behalve de PVV geen partij uit. Buma heeft gezegd niet in een kabinet te gaan zitten met verder alléén maar linkse partijen. Er blijven daardoor nog vele mogelijke coalities over die door het midden gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door opperkleurder op 14-03-2017 15:23:38 ]
pi_169509051
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:14 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maar dat is juist het punt, Het CDA noemt zichzelf niet rechts, terwijl ze zich wel zo gedragen. Als het CDA echt rechts opereert net zoals de VVD dan begrijp ik het nog enigszins, maar doe het dan met een partij zoals met de SP die helemaal op links staat. maar niet met alle linkse partijen. Dit scenario is namelijk alleen mogelijk als links een meerderheid krijgt en ik vind dat het CDA als middenpartij de democratie moet respecteren. En zoals het hier al eerder is aangegeven, mocht er een linkse meerderheid komen ( de kans acht ik klein) hoe groot is dan de invloed van de SP. het gaat dan om linkse machtsblok en niet om een SP machtsblok.

Andersom weet je dat bij een rechts machtsblok de VVD altijd een enorme invloed zal hebben op de SP. De SP zal dan gevierendeeld worden door de VVD en er zal dan niks meer overblijven van de geloofwaardigheid van onze meest linkse partij in het politieke bestel.
Het punt gaat hem meer over conservatief vs progressief. Ik denk eigenlijk dat CDA-SP nog prima gaat, immers is de SP ook nogal conservatief. Maar het CDA zal het niet zien zitten om met GL, D66 en de PvdA in een coalitie te stappen zonder daar wat conservatieve vriendjes in mee te nemen.
pi_169514242
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:17 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

CDA sluit behalve de PVV geen partij uit. Buma heeft gezegd niet in een kabinet te gaan zitten met verder alléén maar linkse partijen. Er blijven daardoor nog vele mogelijke coalities over die door het midden gaan.
In een van de eerste debatten heeft Buma toegegeven tegen Klaver niet in een coalitie te willen zitten met GroenLinks, PVDA, SP en D66.
pi_169514319
De SP wil ook helemaal niet regeren, dat lijkt me na al die jaren toch wel duidelijk. Gewoon lekker schreeuwen vanaf de zijlijn en nergens verantwoordelijkheid voor nemen. Het is dat die sp'ers vrijwillig een groot deel van hun salaris afstaan, maar verder lijken ze toch vaak verdacht veel op de pvv
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_169514828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:02 schreef MakkieR het volgende:

[..]

In een van de eerste debatten heeft Buma toegegeven tegen Klaver niet in een coalitie te willen zitten met GroenLinks, PVDA, SP en D66.
Dat zeg ik toch?

Als je zo slecht leest kunnen ze beter je stemrecht ontnemen.
pi_169515204
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:25 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch?

Als je zo slecht leest kunnen ze beter je stemrecht ontnemen.
" Buma heeft gezegd niet in een kabinet te gaan zitten met verder alléén maar linkse partijen."

Dit heb je toch gezegd?

Buma wil niet zitten in een kabinet met alleen maar linkse partijen. Dan sluit je toch alle linkse partijen samen uit, ik vind dit eigenlijk veel erger dan 1 partij uitsluiten.
pi_169515260
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:35 schreef MakkieR het volgende:

[..]

" Buma heeft gezegd niet in een kabinet te gaan zitten met verder alléén maar linkse partijen."

Dit heb je toch gezegd?

Buma wil niet zitten in een kabinet met alleen maar linkse partijen. Dan sluit je toch alle linkse partijen samen uit, ik vind dit eigenlijk veel erger dan 1 partij uitsluiten.
Jij bent echt heel dom
pi_169515320
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:36 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Jij bent echt heel dom
Dat mag jij vinden; we leven in een vrij land.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')