abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 december 2002 @ 16:39:57 #1
39017 Herion
The truth is @ fok
pi_7248508
Ik keek laatst in de kruipruimte en daar zat het vol met spinnen en een hoop web. Het is daar natuurlijk altijd donker. Ik kwam daar met mijn grote lamp dan ook de boel goed verstoren. Wat mij opviel is dat er wel veel web was, maar amper levende spinnen. Bewegende spinnen dan. Het hing vol met witte spinnen en witte beestjes gewikkeld in web. (Ook spinnen?) Het waren spinnen van verschillende grote, toch vooral redelijk grote Misschien als je hun poten helemaal uitspreid dat je dan wel 5 tot 10 cm haalt.

Waarom wit? Is dit een bepaald soort spin? Krijgen ze die kleur als ze dood gaan en lang blijven hangen? Of krijgen ze gewoon geen kleur omdat ze altijd in het donker zitten?

Ik ben geen bioloog oid, maar ben wel benieuwd waarom ze nu wit zijn. Ik heb ook op internet gezocht, maar kan het soort spin dat ik zoek niet zo snel vinden. Misschien kan iemand mij wat uitleg geven.

pi_7248588
als je plantjes in het donker laat groeien blijven ze ook wit/geel maar of dit ook met spinnen is.
Misschien ontbreekt het pigment?
onder
pi_7248621
Wanneer een spin helemaal wegrot, zie je alleen nog z'n pantser. En die is wit.
gymnocalycium saglione in m'n hol
  dinsdag 10 december 2002 @ 16:45:14 #4
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_7248626
Die zijn het giftigst! Pas op!

Nee hoor, omdat ze nooit in aanraking komen met zonlicht of licht in het algemeen, hebben ze een pigment van 0,0. Gewone huis tuin en keukenspinnetjes. Bij mij zijn ze overigens licht-grijs. Ook als ze dood gaan, zullen ze doordat er geen zon ofzo is ook niet meer verkleuren, het worden kleine witte skeletjes...

Action is the enemy of thoughts
  dinsdag 10 december 2002 @ 16:46:29 #5
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_7248651
Volgens mij worden die beesten inderdaad wit als ze dood zijn en uitdrogen ofzo. Ik kwam vroeger ook wel eens in de kruipruimte en idd veel dode witte spinnen en oud rag.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 10 december 2002 @ 16:47:12 #6
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_7248670
misschien zijn het wel prooien met web er om heen

ik zeg ook maar wat...

Goedenmiddag, u kunt wel gaan
pi_7248755
Volgens mij worden ze wit als ze dood zijn

Maar getverdemme! Ik heb al een hekel aan spinnen en als ik dit zo hoor dan hoef ik nooit in zo'n kruipruimte te komen

Das toch die ruimte onder je huis ofzo?

pi_7249083
Tijgerspinnen zijn wit/zwart... Sinds afgelopen zomer leven die beesten ook in Nederland )
Ik weet niet of ze giftig zijn ofzo... maarre, zijn die beesten niet gewoon wit omdat ze nooit licht zien????
If you obey all the rules, you miss all the fun!
pi_7249140
Brrrrrrr spinnen zijn eng
pi_7249183
Het komt doordat ze altijd in het donker zitten.
Het is ook niet een speciale soort spin, bijna elke spin die altijd in volledige duisternis leeft blijft wit. Dit is namelijk hun kleur als ze uit het eitje kruipen.
  dinsdag 10 december 2002 @ 17:20:33 #11
39017 Herion
The truth is @ fok
pi_7249455
Oke, zoiets dacht ik ook wel. iig met het donker. Maar worden ze nu wit als ze dood zijn of zijn ze altijd al wit? Ik kan me zo voorstellen dat ze misschien ook wel buiten komen, is niet zo moeilijk want er lopen wel spleten direct naar buiten. (Er zal dan ook wel een beetje licht zijn, maar zonder lamp zag ik niks)

Bedankt voor de nuttige reacties

pi_7269753
Apart, nog nooit gezien in Nederland..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_7271912
quote:
Op woensdag 11 december 2002 14:54 schreef kamagurka het volgende:
Apart, nog nooit gezien in Nederland..
moet je ook in je kruipruimte kijken...

bij ons zitten ze er ook.. allemaal dood en wit.. de eerste keer dat k een zag wist k niet hoe snel ik weer weg moest kruipen... heb sindsdien alleen nog om t hoekje gekeken..

spinnen suck!

woensdag 11 december 2002 @ 16:42:06 #14
25671 GraPghaST
Man met het Glimmend Voorhoofd
pi_7272127
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 17:04 schreef Jummy het volgende:
Tijgerspinnen zijn wit/zwart... Sinds afgelopen zomer leven die beesten ook in Nederland )
Ik weet niet of ze giftig zijn ofzo... maarre, zijn die beesten niet gewoon wit omdat ze nooit licht zien????
Wit-geel-zwart en nog wat tinten. En dat is helemaal niet :[ want da's helemaal niet gevaarlijk. Ze zitten lekker in greppels, lage struikranden en bermen en zijn verschrikkelijk mooi. Let ook op de verticale stabilamenta in het web! Oftewel, *grin*
Zelfs Christus aan het kruis had het beter dan ik thuis..
pi_7296150
quote:
Op woensdag 11 december 2002 16:33 schreef freaky-me het volgende:

[..]

moet je ook in je kruipruimte kijken...

bij ons zitten ze er ook.. allemaal dood en wit.. de eerste keer dat k een zag wist k niet hoe snel ik weer weg moest kruipen... heb sindsdien alleen nog om t hoekje gekeken..

spinnen suck!

Behalve dat je zelf suckt krijg ik het idee dat het hier om velletjes van vervelde spinnen gaat... Er bestaan in Nederland helemaal geen aparte kelderspinnen die daardoor geen pigment bezitten. (dit komt trouwens alleen voor bij dieren die echt onder de grond leven)
De soorten die hier in kelders zitten zijn oha. zwart tot pikzwart...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')