Waarom wit? Is dit een bepaald soort spin? Krijgen ze die kleur als ze dood gaan en lang blijven hangen? Of krijgen ze gewoon geen kleur omdat ze altijd in het donker zitten?
Ik ben geen bioloog oid, maar ben wel benieuwd waarom ze nu wit zijn. Ik heb ook op internet gezocht, maar kan het soort spin dat ik zoek niet zo snel vinden. Misschien kan iemand mij wat uitleg geven.
Nee hoor, omdat ze nooit in aanraking komen met zonlicht of licht in het algemeen, hebben ze een pigment van 0,0. Gewone huis tuin en keukenspinnetjes. Bij mij zijn ze overigens licht-grijs. Ook als ze dood gaan, zullen ze doordat er geen zon ofzo is ook niet meer verkleuren, het worden kleine witte skeletjes...
ik zeg ook maar wat...
Maar getverdemme! Ik heb al een hekel aan spinnen en als ik dit zo hoor dan hoef ik nooit in zo'n kruipruimte te komen
Das toch die ruimte onder je huis ofzo?
Bedankt voor de nuttige reacties
quote:moet je ook in je kruipruimte kijken...
Op woensdag 11 december 2002 14:54 schreef kamagurka het volgende:
Apart, nog nooit gezien in Nederland..
bij ons zitten ze er ook.. allemaal dood en wit.. de eerste keer dat k een zag wist k niet hoe snel ik weer weg moest kruipen... heb sindsdien alleen nog om t hoekje gekeken..
spinnen suck!
quote:Wit-geel-zwart en nog wat tinten. En dat is helemaal niet :[ want da's helemaal niet gevaarlijk. Ze zitten lekker in greppels, lage struikranden en bermen en zijn verschrikkelijk mooi. Let ook op de verticale stabilamenta in het web! Oftewel,
Op dinsdag 10 december 2002 17:04 schreef Jummy het volgende:
Tijgerspinnen zijn wit/zwart... Sinds afgelopen zomer leven die beesten ook in Nederland)
Ik weet niet of ze giftig zijn ofzo... maarre, zijn die beesten niet gewoon wit omdat ze nooit licht zien????
quote:Behalve dat je zelf suckt krijg ik het idee dat het hier om velletjes van vervelde spinnen gaat... Er bestaan in Nederland helemaal geen aparte kelderspinnen die daardoor geen pigment bezitten. (dit komt trouwens alleen voor bij dieren die echt onder de grond leven)
Op woensdag 11 december 2002 16:33 schreef freaky-me het volgende:[..]
moet je ook in je kruipruimte kijken...
bij ons zitten ze er ook.. allemaal dood en wit.. de eerste keer dat k een zag wist k niet hoe snel ik weer weg moest kruipen... heb sindsdien alleen nog om t hoekje gekeken..
spinnen suck!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |