abonnement Unibet Coolblue
pi_169483187
Hi allemaal,

Ik ben benieuwd welke laptop jullie gebruiken voor je studie? Ik twijfel enorm tussen Macbook en een windows laptop. Het design en gebruikersgemak van een Macbook zijn niet te evenaren, maar het feit dat je voor een paar honderd euro minder een snellere windows laptop kunt kopen werkt natuurlijk wel een beetje in het voordeel van de laatstgenoemde.
pi_169483667
Misschien handig even te vermelden wat voor studie je doet/gaat doen/wil gaan doen en daarbij wat de voornaamste acties zijn die je met die laptop gaat uitvoeren. Er zit nogal een verschil in een student die Vrijetijdsmanagement studeert en zijn laptop gebruikt om in Word verslagen te maken en op youtube leuke katten-filmpjes te bekijken en een student die een ICT-richting heeft gekozen en verschillende VM's op zijn laptop draaiend houdt terwijl hij aan het programmeren is in Visual Studio. Dat zorgt ook voor verschillende eisen aan je laptop.

Mijn mening: design zou er niet toe moeten doen, Mac's zijn in bepaalde opzichten (voor designers naar het schijnt) zeker een meerwaarde ten opzichte van Windows, verder kun je prima af met een degelijke Windows 10 laptop op de meeste studies.
pi_169483719
Infprmatica of dergelijke? > WINDOWS

de rest > MAC (ik zelf zou alsnog voor WINDOWS gaan wegens gebruiksgemak)
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_169483763
Ik gebruik een Blauwe. Ik hoorde namelijk dat je op Rode schootrekenaars geen Lotus 1-2-3 kan draaien. Had iets te maken met de Floating Point Unit ofzo. Geen idee verder.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 13 maart 2017 @ 15:11:10 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_169484051
Asus X555L volgens mij (heb hem nu niet mee). Elke enigszins moderne laptop is prima als je er geen zware meuk mee moet doen volgens mij, dus ik zou niet weten waarom je een paar honderd euro meer zou betalen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_169484332
Asus A555L. Prima ding. Als je iets met programmeren of modeleren moet doen zou ik inderdaad een Windows laptop aanraden. Mac-gebruikers bij mij op de studie moeten in zulk soort gevallen vaak omwegen zien te vinden om alles draaiende te krijgen.
  maandag 13 maart 2017 @ 16:14:59 #7
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_169485409
Gewoon een Chromebook :D Licht, en het enige dat ik in de collegezaal nodig heb is een internetbrowser en tekstverwerker. Aanrader, zeker omdat ze zo goedkoop (maar toch mooi!) zijn ^O^
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_169485500
Een Lenovo Thinkpad, waar ik zelf een (er los bij gekochte) SSD in heb gestopt met daarop een (es los bij gekochte en dus helemaal 'schone') versie van Windows 10. Hij loopt na 3 jaar nog heerijk snel, alsof ie net nieuw is :P (ik hou het ook wel schoon, geen games en andere troep er op)
pi_169486860
Een macbook pro van mid 2009, sinds een week. Daarvoor een Sony VAIO van eind 2010, maar die draaide al na een halfjaar studeren op Ubuntu. Ik studeer ook al sinds september 2011. :P Ik begon met sterrenkunde, vandaar de VAIO met Ubuntu, maar die begint inmiddels wel aan het einde van z'n leven te raken. Ik moet nu veel analyses draaien in R en dat vindt 'ie niet zo leuk meer. De macbook heeft 8GB RAM, een hogere schermresolutie en een betere videokaart, onder andere. Werkt veel fijner. Ook eindelijk weer Word kunnen gebruiken is best een verademing bij het inleveren van verslagen. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_169490945
Release Linux Mint 18.1 Serena 64-bit
Kernel Linux 4.4.0-53-generic x86_64
MATE 1.16.1
Memory: 15,5 GiB
Processor: Intel® Core™ i7-6700HQ CPU @ 2.60GHz × 8
pi_169508418
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:36 schreef Pandarus het volgende:
Release Linux Mint 18.1 Serena 64-bit
Kernel Linux 4.4.0-53-generic x86_64
MATE 1.16.1
Memory: 15,5 GiB
Processor: Intel® Core™ i7-6700HQ CPU @ 2.60GHz × 8
6 kernel versies achterlopen . :') :')

Ontopic: als je informatica of iets dergelijks gaat doen raad ik je linux of osx aan. Creatieve studies zit je met osx beter en voor de rest maakt het geen hol uit.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 15:51:08 #12
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_169509433
Een Thinkpad. Gaan niet kaduuk
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_169509808
Chromebook is heel erg handig voor tekstverwerkering en om te browsen. Zijn vaak niet duur en toch super snel omdat ze vooral van internet gebruik maken. Offline kan je ook werken met bijvoorbeeld Google docs. Maar dan synchroniseren je documenten niet meteen met je andere apparaten waarop je hetzelfde Google account hebt gekoppeld.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 16:28:11 #14
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_169510123
Gewoon een krachtige Clevo. :7

Oh crap, Clevo's zijn slappe dingen. Ik heb ook nog een stevige Dell liggen, kan ik er lekker mee gooien en de hersens van voorbijgangers inslaan. _O_
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_169513864
De goedkoopste.
pi_169514150
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:56 schreef wimjongil het volgende:

[..]

6 kernel versies achterlopen . :') :')

Ontopic: als je informatica of iets dergelijks gaat doen raad ik je linux of osx aan. Creatieve studies zit je met osx beter en voor de rest maakt het geen hol uit.
Ik zou juist met een informatica studie voor Windows gaan, kans is aanwezig dat je bijvoorbeeld in aanraking komt met C# et cetera.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169522669
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 19:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik zou juist met een informatica studie voor Windows gaan, kans is aanwezig dat je bijvoorbeeld in aanraking komt met C# et cetera.
Volgens mij wordt er niet veel C# gebruikt op de uni (Utrecht uitgezonderd, maar de informatica opleiding daar is sowieso raar).
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_169524480
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:56 schreef wimjongil het volgende:

[..]

6 kernel versies achterlopen . :') :')

Ontopic: als je informatica of iets dergelijks gaat doen raad ik je linux of osx aan. Creatieve studies zit je met osx beter en voor de rest maakt het geen hol uit.
Had er liever meer 'achtergelopen', maar krijg dan problemen met firmware.

Heb niets met informatica te maken. Ben wetenschapper.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pandarus op 15-03-2017 14:11:28 ]
pi_169524661
HP ZBook Studio G3 hiero, op Windows.
Puur aangeschaft omdat het voor een aardige prijs via de uni kon, met gelijk je hele studietijd garantie erbij (bij een vriendin was haar scherm stuk gegaan, binnen een week kosteloos vervangen)

Kijk dus vooral ook of er zo'n soort laptopproject is wat de moeite waard is
pi_169524670
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 22:46 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er niet veel C# gebruikt op de uni (Utrecht uitgezonderd, maar de informatica opleiding daar is sowieso raar).
Wij hebben ook een project verplicht in C# moeten doen, maar er zijn wel meer situaties geweest waarin jongens uit mijn klas met osx een VM moesten draaien, niet vreselijk maar wel een motivatie om Windows te kiezen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169532106
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 23:38 schreef Pandarus het volgende:

[..]

Had er liever meer 'achtergelopen', maar krijg dan problemen met firmware.
Waarom dat? Een nieuwe kernel is niet per definitie onstabiel ofzo he.

quote:
Heb niets met bioinformatica te maken. Ben wetenschapper.
Dan heb je Linux op ideologische gronden gekozen neem ik aan? Mocht dat zo zijn, is dat natuurlijk prima, maar daar heeft TS niet zo veel aan.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 23:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wij hebben ook een project verplicht in C# moeten doen, maar er zijn wel meer situaties geweest waarin jongens uit mijn klas met osx een VM moesten draaien, niet vreselijk maar wel een motivatie om Windows te kiezen.
Welke uni is dat? Op de RuG heb je voor een aantal vakken Linux nodig, dus ofwel moet je een pc van de uni gebruiken, ofwel een VM draaien ofwel Linux installerne.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  woensdag 15 maart 2017 @ 13:43:37 #22
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_169534685
Chromebook van 300 euro met full-HD scherm.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_169535446
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:49 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Waarom dat? Een nieuwe kernel is niet per definitie onstabiel ofzo he.

Tuurlijk wel. Hoe ouder de kernel, hoe minder bugs en hoe betrouwbaarder.
Misschien snap je Linux niet? Als het geen laptop was had ik een veel oudere build gebruikt.
De meest recente versie van Mint heeft standaard al 4.4. Dus ik heb al de ' allernieuwste'.

quote:
Dan heb je Linux op ideologische gronden gekozen neem ik aan? Mocht dat zo zijn, is dat natuurlijk prima, maar daar heeft TS niet zo veel aan.

Windows gebruiken? :? Je bedoelt misschien MacOS?
Windows gebruiken is niet te doen. De helft van de programma/code die je krijgt, werkt niet onder windows. De helft die wel werkt, dat kost 2x tot soms wel 10x zo veel tijd.

TS wil weten wie wat gebruikt. Dat de TS niet zo veel aan het antwoord op haar/zijn vraag heeft; wie ben ik om dat te beoordelen?

[ Bericht 14% gewijzigd door Pandarus op 15-03-2017 14:25:57 ]
  woensdag 15 maart 2017 @ 14:37:24 #24
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169535760
MacBook Pro, Retina, 13-inch, Late 2013.

13 inch omdat het in iedere tas past en zeer licht is om mee te nemen. Daarnaast werk ik sinds 2008 met MacBooks en omdat verder alles in huis ook van Apple is (iPhone, AppleTV, TimeMachine etc.) is het handig om onderling alles door te sturen.
Gebruik voornamelijk de Adobe Suite en Pages ipv Word (haat aan Word) maar wel weer Excel omdat het programma veel gebruikt wordt voor bestanden in de mode-industrie.

Tijdens mijn stage moest ik een HP laptop gebruiken en hoewel het allemaal werkt vond ik veel dingen achterhaald. Misschien dat het met de nieuwste Windows opgelost in maar je kunt bijvoorbeeld nog steeds niet scrollen in meerdere vensters tegelijkertijd en je moet een programma downloaden om een gedeeltelijke "print screen" te maken, geen airdrop om even snel foto's naar je laptop te sturen etc.

Wat ik persoonlijk heel erg belangrijk vind is hoe het trackpad werkt. En ik ben gewoon verliefd op het trackpad van mijn MacBook O+ Doe ook al mijn werk in Adobe met mijn trackpad, iedereen verklaard mij voor gek maar ik ben daar gewoon sneller mee dan met een muis.
吴 曼 迪
pi_169536890
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:20 schreef Pandarus het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Hoe ouder de kernel, hoe minder bugs en hoe betrouwbaarder.
Misschien snap je Linux niet? Als het geen laptop was had ik een veel oudere build gebruikt.
De meest recente versie van Mint heeft standaard al 4.4. Dus ik heb al de ' allernieuwste'.
En hoe minder features en hoe onveiliger. Maargoed, ik maakte maar een grapje en het gaat redelijk offtopic allemaal.

quote:
[..]

Windows gebruiken? :? Je bedoelt misschien MacOS?
Windows gebruiken is niet te doen. De helft van de programma/code die je krijgt, werkt niet onder windows. De helft die wel werkt, dat kost 2x tot soms wel 10x zo veel tijd.

TS wil weten wie wat gebruikt. Dat de TS niet zo veel aan het antwoord op haar/zijn vraag heeft; wie ben ik om dat te beoordelen?
Waar heb ik het over Windows? Ik ben overigens oprecht benieuwd wat voor code jij krijgt die onder Windows niet werkt. Gebruik zelf Linux maar ik heb het probleem eerder andersom: dat iets niet op Linux werkt maar wel op Windows. In welke hoek van de wetenschap zit jij?
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')