abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 12 maart 2017 @ 19:33:10 #1
405070 BookerDeWitt
The Lord judges, i act!
pi_169467757
Hallo! Allereerst ik ben niet zeker of deze topic in het juiste subforum staat. Excuses als dit het geval is.


Ik ben van plan dit jaar voor het eerst met twee vrienden op vakantie te gaan, in de zomer, alleen dit is de eerste keer dat we daadwerkelijk het land uitwillen, alleen ik raak helemaal overrompeld van alle opties en termen, vroegboek korting, last minute deals, retours en vluchtverzekering.

Daarom wilde ik dus weten, we zoeken een all inclusive vakantie, richting de zon een beetje (dit is geen prioriteit). En het liefst onder de 600 euro.

Is dit mogelijk? En zoja, zou iemand mij een beetje in de goede richting kunnen sturen, we zijn allemaal 18 en ouder, en ik weet het niet meet tussen al die advertenties van tui, en neckermann en al die namen :)
They can't stay livin' on a government's dime!
pi_169468254
Een retour nemen is wel handig.

Maar als je niet bekend bent met het boeken van je reis kan je beter een reisbureau binnen stappen.
Die zorgen van A tot Z voor je!
  zondag 12 maart 2017 @ 21:57:15 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169472536
quote:
11s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:33 schreef BookerDeWitt het volgende:
Ik ben van plan dit jaar voor het eerst met twee vrienden op vakantie te gaan, in de zomer, alleen dit is de eerste keer dat we daadwerkelijk het land uitwillen, alleen ik raak helemaal overrompeld van alle opties en termen, vroegboek korting, last minute deals, retours en vluchtverzekering.
De termen vroegboekkorting en lastminute deals kan je gelijk vergeten, dat is leuk voor de reclamemakers, maar vaak kan je tussen de vroegboekkorting en de lastminute deal het goedkoopst boeken.

Wat trouwens wel handig is om te weten dat de duur van een vakantie wordt uitgedrukt in een aantal vakantiedagen, afgerond naar boven. De vakantiedagen zijn de dagen die je op de bestemming bent plus de tijd die je onderweg bent. Een 8-daagse reis kan dus best van zaterdagavond 23u vertrek van Schiphol tot aankomst op Schiphol om 01u de zaterdag erna zijn.

Ook handig om te weten: chartmaatschappijen (Transavia, TUI, Corendon, Condor, Thomas Cook, etc) schuiven regelmatig met hun vluchttijden. Hier wordt veel over geklaagd, maar zolang je vertrekt op de datum die op je ticket staat mogen ze schuiven zoveel ze willen zonder dat je daar een vergoeding voor krijgt.

Willen jullie zelf vlucht + transfer + hotel regelen? Of willen jullie een "pakketreis", zoals Corendon, TUI, Sunweb, Neckermann etc aanbieden: Je regelt dan in één overeenkomst vlucht + transfer + hotel en zij regelen ook alles als er vertraging optreedt onderweg.

Een pakketreis is gemakkelijker, alles zelf regelen kán goedkoper zijn.

quote:
Daarom wilde ik dus weten, we zoeken een all inclusive vakantie, richting de zon een beetje (dit is geen prioriteit). En het liefst onder de 600 euro.
Wanneer en hoe lang willen jullie weg?
quote:
Is dit mogelijk? En zoja, zou iemand mij een beetje in de goede richting kunnen sturen, we zijn allemaal 18 en ouder, en ik weet het niet meet tussen al die advertenties van tui, en neckermann en al die namen :)
Ik zou vooral kijken waar je zit, wat er in je kamer zit (airco, tv (mocht je daar behoefte aan hebben)), bij all inclusive ook kijken hoe lang te bar open is, wat het kost en hoeveel vakantie je daarvoor krijgt.

Kijk trouwens ook goed wat voor publiek er in het hotel zit, je wil als drie jonge gasten niet tussen de 65+ers terecht komen ;)

Als je met zijn drieën gaat is het ook belangrijk om te kijken naar de indeling van de kamers. Je kan vaak wel zijn drieën op 1 kamer (scheelt in de kosten), maar als daar 1 krap tweepersoonsbed in staat en er een opklapbed bij komt voor de derde persoon weet ik niet of je of nog wel lekker slaapt met drie gasten
So we just called him Fred
  One tough cookie zondag 12 maart 2017 @ 22:48:35 #5
169210 liesje1979
pi_169474111
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2017 21:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De termen vroegboekkorting en lastminute deals kan je gelijk vergeten, dat is leuk voor de reclamemakers, maar vaak kan je tussen de vroegboekkorting en de lastminute deal het goedkoopst boeken.

Wat trouwens wel handig is om te weten dat de duur van een vakantie wordt uitgedrukt in een aantal vakantiedagen, afgerond naar boven. De vakantiedagen zijn de dagen die je op de bestemming bent plus de tijd die je onderweg bent. Een 8-daagse reis kan dus best van zaterdagavond 23u vertrek van Schiphol tot aankomst op Schiphol om 01u de zaterdag erna zijn.

Ook handig om te weten: chartmaatschappijen (Transavia, TUI, Corendon, Condor, Thomas Cook, etc) schuiven regelmatig met hun vluchttijden. Hier wordt veel over geklaagd, maar zolang je vertrekt op de datum die op je ticket staat mogen ze schuiven zoveel ze willen zonder dat je daar een vergoeding voor krijgt.

Willen jullie zelf vlucht + transfer + hotel regelen? Of willen jullie een "pakketreis", zoals Corendon, TUI, Sunweb, Neckermann etc aanbieden: Je regelt dan in één overeenkomst vlucht + transfer + hotel en zij regelen ook alles als er vertraging optreedt onderweg.

Een pakketreis is gemakkelijker, alles zelf regelen kán goedkoper zijn.

[..]

Wanneer en hoe lang willen jullie weg?

[..]

Ik zou vooral kijken waar je zit, wat er in je kamer zit (airco, tv (mocht je daar behoefte aan hebben)), bij all inclusive ook kijken hoe lang te bar open is, wat het kost en hoeveel vakantie je daarvoor krijgt.

Kijk trouwens ook goed wat voor publiek er in het hotel zit, je wil als drie jonge gasten niet tussen de 65+ers terecht komen ;)

Als je met zijn drieën gaat is het ook belangrijk om te kijken naar de indeling van de kamers. Je kan vaak wel zijn drieën op 1 kamer (scheelt in de kosten), maar als daar 1 krap tweepersoonsbed in staat en er een opklapbed bij komt voor de derde persoon weet ik niet of je of nog wel lekker slaapt met drie gasten
Top reactie.
  Moderator zondag 12 maart 2017 @ 23:13:03 #6
45833 crew  Fogel
pi_169474714
Fred heeft eigenlijk het nodige al gezegd, waarvoor dank.
Een klein ding waar je ook nog op moet letten of het gebruik van een eventuele airco nog wat extra kost, en of dat ding de hele dag en nacht aan kan/mag. Want dat er een airco aanwezig is, wil nog niet altijd zeggen dat die nuttig gaat zijn voor je.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 12 maart 2017 @ 23:30:08 #7
405070 BookerDeWitt
The Lord judges, i act!
pi_169475038
Hartstikke bedankt voor De reacties, ik zal ook even contact op nemen met een reisbureau in mijn dorp, het betreft idd een pakketreis zoals je zei tenzij ik zelf regelen echt goedkoper kan vinden, en we willen in juli gaan. En ongeveer 3 tot 5 dagen bljjven, en over het slapen en kamer indeling hebben we al over gediscuseerd. En dat is geregeld, dus nu alleen nog bestemming en prijs, en ja of het een pakketreis zal zijn of zelf regelen ligt er natuurlijk aan hoe wat eaar wanneer, maar ik ga sws ff kijken naar een reisbureau voor tips en accomodatie enzo

In ieder gevak bedankt!! :)
They can't stay livin' on a government's dime!
pi_169504012
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 23:30 schreef BookerDeWitt het volgende:
Hartstikke bedankt voor De reacties, ik zal ook even contact op nemen met een reisbureau in mijn dorp, het betreft idd een pakketreis zoals je zei tenzij ik zelf regelen echt goedkoper kan vinden, en we willen in juli gaan. En ongeveer 3 tot 5 dagen bljjven, en over het slapen en kamer indeling hebben we al over gediscuseerd. En dat is geregeld, dus nu alleen nog bestemming en prijs, en ja of het een pakketreis zal zijn of zelf regelen ligt er natuurlijk aan hoe wat eaar wanneer, maar ik ga sws ff kijken naar een reisbureau voor tips en accomodatie enzo

In ieder gevak bedankt!! :)
Ik denk dat het nog lastig gaat worden om in juli een all-in vakantie te vinden voor die 3-5 dagen. De meeste hotels kennen in het hoogseizoen een minimale boekingsperiode van een week.

Plus, zou je echt twee reisdagen willen hebben voor 3 daagjes zuipen en zon?
pi_169504310
600 euro? Pffff, mijn enkeltje naar Marokko in de zomer kost al 600 euro.

Vind knap als je voor zo een bedrag in de zomer een vakantie kan houden.
pi_169508256
600 euro voor een enkeltje Marokko? Dat ligt toch echt aan jezelf, voor dat geld kun je doorgaans heel wat verder (en weer terug) komen.
pi_169508614
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 14:49 schreef heite het volgende:
600 euro voor een enkeltje Marokko? Dat ligt toch echt aan jezelf, voor dat geld kun je doorgaans heel wat verder (en weer terug) komen.
In de zomer zijn de tickets bizar duur. Kijk nu maar eens voor de grap naar een enkeltje naar Tanger. Zit je op 400 euro. Ze weten dat Marokkanen toch wel naar Marokko gaan en denken daarom dat zie die ziekelijke bedragen kunnen vragen. En elk jaar weer klagen die Marokkanen, maar boeken dan uiteindelijk toch wel. Ben er een van.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2017 15:07:50 ]
pi_169509374
Maar ze hoeven dan toch niet naar Marokko? Een all-in of half pension naar Kreta is dan wellicht haalbaarder. (Als ik even heel snel google en kijk via Sunweb e.d. )

TS: inderdaad even een reisbureau binnen lopen. Maar snuffel voor de gein gewoon eens op die grotere aanbieders zoals Corendon, Sunweb, Tui, etc. Via Tripadvisor kun je ook wat recensies opzoeken van hotels en uitjes. Dan krijg je alvast een beetje een idee :) .
pi_169511354
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 15:47 schreef Candaasje het volgende:
Maar ze hoeven dan toch niet naar Marokko? Een all-in of half pension naar Kreta is dan wellicht haalbaarder. (Als ik even heel snel google en kijk via Sunweb e.d. )

TS: inderdaad even een reisbureau binnen lopen. Maar snuffel voor de gein gewoon eens op die grotere aanbieders zoals Corendon, Sunweb, Tui, etc. Via Tripadvisor kun je ook wat recensies opzoeken van hotels en uitjes. Dan krijg je alvast een beetje een idee :) .
Is 600 euro dan voldoende voor landen als Kreta? In hoogseizoen? En dan nog eten, drinken, vervoerskosten en activiteiten. Mij lijkt het niet haalbaar.
pi_169511525
Ik zou richting het zuiden gaan.
Do what you love, love what you do!
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 14 maart 2017 @ 18:00:05 #15
414785 sirdanilot
pi_169511724
All inclusive kan best hoor. Maar 2 jonge gasten die op vakantie gaan, dat moeten jullie toch best zelf kunnen regelen, je bent geen kleuter meer. Ga lekker in een hostel zitten: wat minder comfort, maar wel lekker goedkoop, en je komt leuke andere meiden en gasten tegen. Hostels kunnen van 10 tot 20 euro per nacht, afhankelijk van het land. Veel hostels zijn tegenwoordig inclusief ontbijt. En je kunt je eigen boodschappen doen en wat simpele dingen maken (b.v. boterhammetjes smeren of zo), en de rest van de keren gezellig uit eten. Dus dan doe je het volgende:

1. Zoek een goedkoop vliegticket naar een bestemming aan de middellandse zee. Kijk op de websites van Wizz Air, Ryanair en Transavia en zoek wat leuks uit voor je data. Je kunt vast wel iets vinden voor onder de 150 euro retour, zelfs in het hoogseizoen. Boek meteen je vliegticket.
2. Zoek dan paar weken voor vertrek een leuk hostel uit (of: ga naar meerdere verschillende plaatsen, dus zoek meerdere hostels), en boek je accomodatie.
3. Zoek uit hoe je van het vliegveld in je hostel komt (kan meestal gewoon per openbaar vervoer, en desnoods neem je een taxi die in veel landen helemaal niet zo duur is).
4. Ga lekker in je hostel zitten, sla alcohol in om in te drinken, ga lekker naar de kroeg, de volgende dag ga je bakken op het strand, en repeat.

Zo moeilijk is het echt niet. Maar uiteraard, all in clusive is nog makkelijker, vaak niet eens veel duurder en biedt meer comfort. Maar je zult niet evenveel mensen opmoeten, wellicht. It's up to you.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 14 maart 2017 @ 18:02:45 #16
414785 sirdanilot
pi_169511758
Stel je vindt een retour ticket voor 150 euro pp (echt niet onrealistisch met goedkope maatschappijen). Hostel laten we zeggen 15 euro per nacht, dus 10 nachten is 150 euro. Dan zuipen en overige uitgaven, tsja wat zal het zijn, 200 euro (dit is hetgene wat het meest verschilt tussen landen !)? Dan heb je dus voor 500 euro echt alles helemaal all in voor 10 nachten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 14 maart 2017 @ 20:00:32 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169514184
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 18:02 schreef sirdanilot het volgende:
Stel je vindt een retour ticket voor 150 euro pp (echt niet onrealistisch met goedkope maatschappijen). Hostel laten we zeggen 15 euro per nacht, dus 10 nachten is 150 euro. Dan zuipen en overige uitgaven, tsja wat zal het zijn, 200 euro (dit is hetgene wat het meest verschilt tussen landen !)? Dan heb je dus voor 500 euro echt alles helemaal all in voor 10 nachten.
18 euro per dag voor eten en drinken? Das wel heel erg weinig.
So we just called him Fred
pi_169514979
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:10 schreef Maghrebijnse het volgende:
600 euro? Pffff, mijn enkeltje naar Marokko in de zomer kost al 600 euro.
Business of Economy?
pi_169516391
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:30 schreef vaduz het volgende:

[..]

Business of Economy?
Gewoon Economy. Heb vorig jaar voor 580 euro enkel geboekt naar Tanger. Terugvlucht was 350.

Bizar ja! En elk jaar weer klagen de Marokkanen hierover, maar toch boeken. Daarom vind ik het altijd raar dat iemand voor 600 euro een hele vakantie kan hebben. Kon ik dat maar! Ik lees dus even mee, misschien dat ik er wat van leer.
pi_169516496
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:56 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Gewoon Economy. Heb vorig jaar voor 580 euro enkel geboekt naar Tanger. Terugvlucht was 350.
Waarom doe je dan geen retourtje?
quote:
Bizar ja! En elk jaar weer klagen de Marokkanen hierover, maar toch boeken. Daarom vind ik het altijd raar dat iemand voor 600 euro een hele vakantie kan hebben. Kon ik dat maar! Ik lees dus even mee, misschien dat ik er wat van leer.
En als je nu eens naar Spanje vliegt en daar de bus neemt?
pi_169516642
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:57 schreef vaduz het volgende:

[..]

Waarom doe je dan geen retourtje?

[..]

En als je nu eens naar Spanje vliegt en daar de bus neemt?
Omdat ik nooit weet wanneer ik terugga en vanuit welk vliegveld ( reis binnen Marokko veel en vlieg dan soms vanuit een andere locatie terug omdat het bv zonde is om vanuit Marrakech nog helemaal terug te moeten naar Tanger (750KM) voor je vlucht).

Via Spanje nooit naar gekeken. Lijkt me zo gedoe met zoveel bagage. Dan maar wat meer betalen en in elk geval comfortabel reizen.

Maar goed, blijft bizar wat de Marokkaanse vliegmaatschappijen voor tarieven vragen in de zomer.
pi_169516734
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:59 schreef Maghrebijnse het volgende:
Via Spanje nooit naar gekeken. Lijkt me zo gedoe met zoveel bagage. Dan maar wat meer betalen en in elk geval comfortabel reizen.
Zoveel bagage? In Economy kun je toch maar 20kg meenemen? :?
pi_169516772
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:01 schreef vaduz het volgende:

[..]

Zoveel bagage? In Economy kun je toch maar 20kg meenemen? :?
Betaal extra bij.
pi_169516842
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:01 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Betaal extra bij.
Heb je dat dan al in die 580 euro meegerekend? :?
pi_169517219
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:02 schreef vaduz het volgende:

[..]

Heb je dat dan al in die 580 euro meegerekend? :?
Neeeee! Maar los daarvan, bij RAM mag je 24 kilo mee. Dan nog 12 handbagage. En dan nog een tas. Is een gedoe als je dan nog via Spanje moet rijden en allerlei bussen moet nemen, de grens over moet.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 22:15:00 #26
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169521348
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:56 schreef Maghrebijnse het volgende:
Bizar ja! En elk jaar weer klagen de Marokkanen hierover, maar toch boeken.
Iedereen die in de zomer op vakantie wil/moet heeft te maken met die hoge prijzen.
Maarja, zo werkt een vrije markt: in de zomer stijgt de vraagt en stijgen de prijzen mee.
quote:
Daarom vind ik het altijd raar dat iemand voor 600 euro een hele vakantie kan hebben. Kon ik dat maar! Ik lees dus even mee, misschien dat ik er wat van leer.
Ligt er heel erg aan waar je heen wil en wanneer je daar heen wil. Als je buiten de zomervakanties op vakantie kan scheelt dat bergen met geld. Als je vorige week geboekt had, had je voor 600 euro all-inclusive een week op Cuba of de Dominicaanse Republiek kunnen zitten in juni.

Als je nu boekt kan je in de zomer voor ca. 232 euro heen en weer vliegen naar Marrakesh met Transavia. Komt wellicht nog wel wat bij voor de bagage die mee wil nemen.
Met zulke prijzen loont het misschien wel om 750km over land terug te reizen. Of, als je die mogelijkheid hebt, probeer nu al vast te bedenken waar je Marokko binnenkomt en waar je het land weer wil verlaten, dan kan je nu al een ticket boeken ipv op het laatste moment.
So we just called him Fred
pi_169524969
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 22:15 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Iedereen die in de zomer op vakantie wil/moet heeft te maken met die hoge prijzen.
Maarja, zo werkt een vrije markt: in de zomer stijgt de vraagt en stijgen de prijzen mee.

[..]

Ligt er heel erg aan waar je heen wil en wanneer je daar heen wil. Als je buiten de zomervakanties op vakantie kan scheelt dat bergen met geld. Als je vorige week geboekt had, had je voor 600 euro all-inclusive een week op Cuba of de Dominicaanse Republiek kunnen zitten in juni.

Als je nu boekt kan je in de zomer voor ca. 232 euro heen en weer vliegen naar Marrakesh met Transavia. Komt wellicht nog wel wat bij voor de bagage die mee wil nemen.
Met zulke prijzen loont het misschien wel om 750km over land terug te reizen. Of, als je die mogelijkheid hebt, probeer nu al vast te bedenken waar je Marokko binnenkomt en waar je het land weer wil verlaten, dan kan je nu al een ticket boeken ipv op het laatste moment.
Ja, dat zijn handige tips. Maar goed, meestal toch altijd wel last minute voor belachelijke prijzen. Ach ja is best zonde eigenlijk.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 15 maart 2017 @ 11:36:58 #28
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169531799
Ik ben in de jaren '90 wel eens met de bus naar het zuiden van Spanje gereisd en vanaf daar een boot gepakt naar Marokko.

Een jaar later was ik in Israel en daar op het vleigveld waren ze helemaal gefascineerd door de Marokkaanse stempels in mijn paspoort. Naar Marokko met een boot, die stempels hadden ze nog nooit gezien! Mijn bagage is nog nooit zo grondig onderzocht als toen (elke vuile onderbroek werd afzonderlijk gescanned door twee humorloze security vrouwen met rubber handschoenen - ik hoopte op een stripsearch inclusief rectaal maar zo ver gingen ze dan weer niet) :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 15 maart 2017 @ 11:44:31 #29
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169531968
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 21:07 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Neeeee! Maar los daarvan, bij RAM mag je 24 kilo mee. Dan nog 12 handbagage. En dan nog een tas. Is een gedoe als je dan nog via Spanje moet rijden en allerlei bussen moet nemen, de grens over moet.
Wat moet je toch altijd met zo'n grote hoeveelheid spullen op vakantie? Als ik 15kg meesleep vind ik altijd al dat ik veel teveel meesleep voor drie weken vakantie...

En 580 voor een enkeltje Marokko? Ik heb voor dat geld een retourtje Indonesië of Thailand gedaan, in juli...
Don't let my username fool you...
pi_169532073
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:36 schreef SeLang het volgende:
Ik ben in de jaren '90 wel eens met de bus naar het zuiden van Spanje gereisd en vanaf daar een boot gepakt naar Marokko.

Een jaar later was ik in Israel en daar op het vleigveld waren ze helemaal gefascineerd door de Marokkaanse stempels in mijn paspoort. Naar Marokko met een boot, die stempels hadden ze nog nooit gezien! Mijn bagage is nog nooit zo grondig onderzocht als toen (elke vuile onderbroek werd afzonderlijk gescanned door twee humorloze security vrouwen met rubber handschoenen - ik hoopte op een stripsearch inclusief rectaal maar zo ver gingen ze dan weer niet) :D
Ja, via boot word je wel onderzocht ja. Vliegveld valt gelukkig mee.
pi_169532085
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:44 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat moet je toch altijd met zo'n grote hoeveelheid spullen op vakantie? Als ik 15kg meesleep vind ik altijd al dat ik veel teveel meesleep voor drie weken vakantie...

En 580 voor een enkeltje Marokko? Ik heb voor dat geld een retourtje Indonesië of Thailand gedaan, in juli...
Ik ben VROUW! En ik ga voor langer dan 3 weken.

Pff, houd maar op. Doe ik ook niet meer. Zonde van het geld.
  woensdag 15 maart 2017 @ 11:52:26 #32
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169532188
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik ben VROUW! En ik ga voor langer dan 3 weken.

Pff, houd maar op. Doe ik ook niet meer. Zonde van het geld.
Mijn vriendin neemt altijd zelfs minder dan mij mee... Dus je "ik ben vrouw" argument snap ik niet zo. 24kg is echt een enorme hoeveelheid. Ik zie soms mensen op vliegvelden slepen met koffers waar mijn complete huisraad in past en dan ook nog eens zo'n veel te groot handbagagekoffertje (die dingen moesten ze écht verbieden!) erbij dat helemaal volgepropt is, wat neem je dan in godsnaam allemaal mee?
Don't let my username fool you...
pi_169532262
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 11:52 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Mijn vriendin neemt altijd zelfs minder dan mij mee... Dus je "ik ben vrouw" argument snap ik niet zo. 24kg is echt een enorme hoeveelheid. Ik zie soms mensen op vliegvelden slepen met koffers waar mijn complete huisraad in past en dan ook nog eens zo'n veel te groot handbagagekoffertje (die dingen moesten ze écht verbieden!) erbij dat helemaal volgepropt is, wat neem je dan in godsnaam allemaal mee?
Niet alle vrouwen zijn hetzelfde. Maar, ik zit vaak over de 24 kg. Meestal rond 27/28. En inderdaad dan nog handbagagekoffer en een handtas die ik ook nog eens volprop. Maar, ja wat neem ik mee? Gewoon alles. Kleren, tassen, schoenen, jurken, make-up, sieraden, haarspullen... ja ik heb gewoon veel nodig.

Ik ben dus waarschijnlijk die mensen die jij wel eens op vliegveld ziet. :@

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2017 11:56:23 ]
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 15 maart 2017 @ 18:12:40 #34
414785 sirdanilot
pi_169540660
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:00 schreef FredvZ het volgende:

[..]

18 euro per dag voor eten en drinken? Das wel heel erg weinig.
Hangt heel erg van het land af waar je bent, en hoeveel je uit eten gaat versus wat je in de supermarkt haalt om in je hostel te eten, en vooral hoeveel je zuipt.

Exclusief zuipen kan ik makkelijk overleven op 18 euro per dag hoor. Als ik echt ga lopen zuipen is het natuurlijk een ander verhaal. En in Noorwegen gaat het ook niet lukken, maar in veel goedkopere landen wél.

Even een voorbeeld voor b.v. een land in oost europa:

- avondeten in een goedkoop restaurantje inclusief 1 biertje: 10 euro (en ja, in veel landen kan dat echt makkelijk)
- broodje tussen de middag: 2 euro
- kopje koffie als ontbijt plus een broodje: 3 euro
- 2 biertjes s avonds in de kroeg: 3 euro

Klaar voor 18 euro. En als je zelf wat avondeten maakt in je hostel kan het nog vele malen goedkoper.

[ Bericht 20% gewijzigd door sirdanilot op 15-03-2017 18:17:41 ]
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169544596
Je kunt natuurlijk ook thuis brood smeren en genoeg meenemen voor een week.
  woensdag 15 maart 2017 @ 23:43:15 #36
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169556694
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 18:12 schreef sirdanilot het volgende:
Even een voorbeeld voor b.v. een land in oost europa:

- avondeten in een goedkoop restaurantje inclusief 1 biertje: 10 euro (en ja, in veel landen kan dat echt makkelijk)
- broodje tussen de middag: 2 euro
- kopje koffie als ontbijt plus een broodje: 3 euro
- 2 biertjes s avonds in de kroeg: 3 euro

Klaar voor 18 euro. En als je zelf wat avondeten maakt in je hostel kan het nog vele malen goedkoper.
Erg minimaal. 2 broodjes en een maaltijd is voor veel mensen niet genoeg om van te leven. 3 biertjes en 1 kop koffie is verre van voldoende vocht voor een mens. Zeker als je op vakantie bent en relatief meer in de zon zit (en zweet). Daarnaast maak je de aanname dat je ook op de eerste en laatste (reis)dag ook goedkoop kan eten en drinken. Als je op onhandige tijden vliegt kan je dat zomaar een stuk meer kosten.
So we just called him Fred
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 maart 2017 @ 08:21:20 #37
414785 sirdanilot
pi_169563772
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2017 23:43 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Erg minimaal. 2 broodjes en een maaltijd is voor veel mensen niet genoeg om van te leven. 3 biertjes en 1 kop koffie is verre van voldoende vocht voor een mens. Zeker als je op vakantie bent en relatief meer in de zon zit (en zweet). Daarnaast maak je de aanname dat je ook op de eerste en laatste (reis)dag ook goedkoop kan eten en drinken. Als je op onhandige tijden vliegt kan je dat zomaar een stuk meer kosten.
Voor mij is dat voldoende en ik ben toch echt niet graatmager. Maar ok, maak er om wat ruimer te zitten 30 0er dag van. Het punt staat.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169564519
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 23:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, dat zijn handige tips. Maar goed, meestal toch altijd wel last minute voor belachelijke prijzen. Ach ja is best zonde eigenlijk.
waarom zeuren over de prijzen die je zelf accepteert te betalen?
Er worden je hier genoeg tips gegeven, en allemaal wuif je ze weg. Blijkbaar is het dus toch niet zo een groot probleem voor je om het vijfvoudige (!) te betalen van wat strikt noodzakelijk is...
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 09:39:56 #39
45833 crew  Fogel
pi_169564531
Heeft TS inmiddels een keuze gemaakt?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 16 maart 2017 @ 14:22:47 #40
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169569491
Mensen van 18+ die geen reis kunnen boeken :o
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169569659
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:38 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

waarom zeuren over de prijzen die je zelf accepteert te betalen?
Er worden je hier genoeg tips gegeven, en allemaal wuif je ze weg. Blijkbaar is het dus toch niet zo een groot probleem voor je om het vijfvoudige (!) te betalen van wat strikt noodzakelijk is...
Heb geen ander keus in de zomer. Weet nooit wanneer ik ga vanwege werk en ben dus verplicht last-minute te boeken. Verder ben ik gebonden aan een vlucht naar Tangier ( voor de heenvlucht in elk geval) en kan ik dus niets anders dan belachelijke prijzen neertellen.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 16 maart 2017 @ 18:55:08 #42
414785 sirdanilot
pi_169573900
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Heb geen ander keus in de zomer. Weet nooit wanneer ik ga vanwege werk en ben dus verplicht last-minute te boeken. Verder ben ik gebonden aan een vlucht naar Tangier ( voor de heenvlucht in elk geval) en kan ik dus niets anders dan belachelijke prijzen neertellen.
Je kunt niet buiten de zomer ? En je kunt niet gewoon een paar maanden van te voren vakantie opnemen van je werk ?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 19:04:00 #43
9859 crew  Karina
Woman
pi_169574035
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:22 schreef Bugno het volgende:
Mensen van 18+ die geen reis kunnen boeken :o
Nou eerlijk gezegd snap ik het wel een beetje. Wat hij al zegt in zijn OP: je ziet door de bomen het bos niet meer. Als ik weer op vakantie zou gaan dan zou ik ook helemaal gek worden van alle keuzes. Dagje strand is makkelijker _O-
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 17 maart 2017 @ 07:22:03 #44
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169585128
quote:
99s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:04 schreef Karina het volgende:

[..]

Nou eerlijk gezegd snap ik het wel een beetje. Wat hij al zegt in zijn OP: je ziet door de bomen het bos niet meer. Als ik weer op vakantie zou gaan dan zou ik ook helemaal gek worden van alle keuzes. Dagje strand is makkelijker _O-
Ja, maar jij bent oud.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het heerlijk toen ik eindelijk mijn eigen reizen kon plannen. Beetje puzzelen, goedkope opties vinden etc.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 17 maart 2017 @ 20:31:56 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_169598411
quote:
99s.gif Op donderdag 16 maart 2017 19:04 schreef Karina het volgende:

[..]

Nou eerlijk gezegd snap ik het wel een beetje. Wat hij al zegt in zijn OP: je ziet door de bomen het bos niet meer. Als ik weer op vakantie zou gaan dan zou ik ook helemaal gek worden van alle keuzes. Dagje strand is makkelijker _O-
Dagje strand makkelijker? Zo veel keuze, welk strand, auto of ov, als ik met de auto ga waar kan ik dan parkeren, is er een strandtent in de buurt, wordt het wel mooi weer, wat moet ik allemaal meenemen, welke zwembroek moet ik aan? Waaaaaah

Nee, doe mij maar een weekje vakantie boeken. Veel makkelijker...
  vrijdag 17 maart 2017 @ 20:35:35 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169598486
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 20:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Dagje strand makkelijker? Zo veel keuze, welk strand, auto of ov, als ik met de auto ga waar kan ik dan parkeren, is er een strandtent in de buurt, wordt het wel mooi weer, wat moet ik allemaal meenemen, welke zwembroek moet ik aan? Waaaaaah

Nee, doe mij maar een weekje vakantie boeken. Veel makkelijker...
Dan moet je geen vakantie boeken bij het strand... anders zit je weer met dezelfde uitdagingen als je een dagje naar het strand wil tijdens je vakantie ;)
So we just called him Fred
pi_169615985
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 07:22 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ja, maar jij bent oud.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het heerlijk toen ik eindelijk mijn eigen reizen kon plannen. Beetje puzzelen, goedkope opties vinden etc.
Lol wat heeft iedereen met Karina's hoogbejaarde leeftijd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')