abonnement Unibet Coolblue
pi_169456371
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:42 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Waarom? Laat die Turken maar wild om zich heen slaan met de beperkte middelen die ze hebben, reageer alleen wanneer nodig. Dat is de beste manier om dit uit te spelen.
Precies.
Make my day!
  zondag 12 maart 2017 @ 11:43:07 #227
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169456377
Verkiezingstijd of niet, maar het feit dat Nederland een keer 'NEE' zegt en daar bij blijft, vind ik geweldig. Dit moet veel vaker gebeuren.
pi_169456383
Ik ben benieuwd naar de Turkse maatregelen.
Make my day!
pi_169456385
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:19 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Het begin van de islamitische oorlog. Erdolf roept nu nog alle Turken op, zodra hij zijn zin heeft gaat hij de moslim kaart spelen waardoor hij andere moslims zal oproepen. Je ziet het gewoon aankomen. Maar blijf maar deescaleren, ik ben meer van het voorkomen.
Het was gisterenavond wel fascinerend om te zien dat mensen hier riepen dat het alllemaal niks met de islam heeft te maken, terwijl de Turken "allah akbar"-roepend door de straten van Rotterdam trokken.

Erdolf speelt niet de moslimkaart zo gauw hij zin heeft, hij speelt die kaart standaard, altijd. Zijn partij is een islamitische partij. Net als zijn eigen vrouw zie je gisteren ook die minister nadrukkelijk met een hoofddoek lopen.

Het lijkt alsof mensen niet goed begrijpen wat Erdogan wil. Erdogan is een conservatieve moslim; een islamist. Een islamist is iemand die de politieke islam nastreeft. Erdogan wil het seculiere Turkije (of wat daar nog van over is), definitief veranderen in een islamitische heilstaat.

Weerstand komt van progressieve Turken, maar die komen steeds meer in de verdrukking. Kritische kranten worden gesloten, tv-zenders gaan op zwart. En wat de NOS-verslaggever gisteren zei, is ook zeer zorgwekkend: wie in het referendum stemt tegen meer macht voor de president, kan dat maar beter niet in het openbaar zeggen.

Erdogan gedraagt zich als een dictator. Hij weet precies hoe hij verkiezingen naar zijn hand moet zetten. Bij de Turkse algemene verkiezingen in juni 2015 haalde de AK-partij niet de gedroomde absolute meerderheid. Er waren coalitieonderhandelingen met andere partijen nodig. Die zijn bewust door Erdogan gefrustreerd, zodat nieuwe verkiezingen onvermijdelijk waren. Terwijl Koerden in Irak tegen IS aan het strijden waren, ging Erdogan de Koerden bombarderen. Ondertussen werd volop gemorreld aan de persvrijheid.

De opzet van dictator Erdogan slaagde: bij de nieuwe verkiezingen in november 2015 haalde de AK-partij 49 procent van de stemmen, goed voor een meerderheid in het parlement en dus alleenheerschappij.

Van de stemgerechtigde Turken in Nederland stemde 69,66 procent op de AK-partij. Op Libanon na stemden nergens ter wereld meer mensen op de AK-partij dan in Nederland.
  zondag 12 maart 2017 @ 11:43:39 #230
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169456386
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Verkiezingstijd of niet, maar het feit dat Nederland een keer 'NEE' zegt en daar bij blijft, vind ik geweldig. Dit moet veel vaker gebeuren.
Daar hebben we de PVV voor.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_169456399
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:42 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Waarom? Laat die Turken maar wild om zich heen slaan met de beperkte middelen die ze hebben, reageer alleen wanneer nodig. Dat is de beste manier om dit uit te spelen.
Omdat nederland duidelijk moet laten zien dat wij geen ambassade wensen van een land dat door dit soort idiote regimes word geleid.
  zondag 12 maart 2017 @ 11:45:04 #232
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169456410
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:44 schreef icloud het volgende:

[..]

Omdat nederland duidelijk moet laten zien dat wij geen ambassade wensen van een land dat door dit soort idiote regimes word geleid.
Dan kunnen we wel wat meer ambassades gaan sluiten dacht ik zo.
pi_169456413
Ben benieuwd hoe de Turken morgen op de werkvloer reageren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 12 maart 2017 @ 11:45:40 #234
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_169456420
quote:
2s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:40 schreef Falco het volgende:

[..]

Aan de andere kant gaat het al geruime tijd kut met de Turkse economie en beginnen de Turken het zat te worden dat ze de malaise voelen in hun portemonnee. Op een gegeven moment komt men dan in opstand tegen het huidige regime. Misschien dat 16 april nog net te vroeg is om een tegengeluid te horen richting Erdogan, maar vroeg of laat houdt die komedie van die Erdo eens op.
Dat gevoel zal er zeker zijn, vooral langs de kust en in de grote steden.

Maar uiteindelijk ziet de AKP een stem tegen Erdo als een stem tegen Turkije, zo proberen ze de boel mooi onder druk te zetten. Met de nodige stemfraude haal je dan zomaar een meerderheid om je politiestaat te kunnen oprichten.
Say what?
pi_169456422
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Door de toespraken niet door te laten gaan, als die ministers gewoon hun praatje hadden gehouden was er nauwelijks effect geweest. Erdogan gebruikt dezelfde tactiek als Wilders die naar de UK afreisde ook al mocht dat niet, de rel spreekt de achterban aan dus is het electoraal goed. Populisten leven van deze zaken.
Het is beter nu al afstand te nemen van Erdolf en Turkije. Misschien herinner je je nog dat het Westen in het verleden nogal vaak het verwijt heeft gekregen dat het te warme banden onderhield met dictators in Moslimlanden.
pi_169456426
quote:
11s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:45 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dan kunnen we wel wat meer ambassades gaan sluiten dacht ik zo.
Zou ik geen slecht idee vinden alleen ambassades toestaan van landen die tot onze bondgenoot behoren of die enigsinds meewerkend zijn(bijvoorbeeld china).
  zondag 12 maart 2017 @ 11:46:46 #237
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169456432
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:43 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Daar hebben we de PVV voor.
Ik bedoel in het algemeen: ook tegen de VS bijvoorbeeld. We gaan teveel mee van wat er verwacht wordt.
pi_169456433
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het was gisterenavond wel fascinerend om te zien dat mensen hier riepen dat het alllemaal niks met de islam heeft te maken, terwijl de Turken "allah akbar"-roepend door de straten van Rotterdam trokken.

Erdolf speelt niet de moslimkaart zo gauw hij zin heeft, hij speelt die kaart standaard, altijd. Zijn partij is een islamitische partij. Net als zijn eigen vrouw zie je gisteren ook die minister nadrukkelijk met een hoofddoek lopen.

Het lijkt alsof mensen niet goed begrijpen wat Erdogan wil. Erdogan is een conservatieve moslim; een islamist. Een islamist is iemand die de politieke islam nastreeft. Erdogan wil het seculiere Turkije (of wat daar nog van over is), definitief veranderen in een islamitische heilstaat.

Weerstand komt van progressieve Turken, maar die komen steeds meer in de verdrukking. Kritische kranten worden gesloten, tv-zenders gaan op zwart. En wat de NOS-verslaggever gisteren zei, is ook zeer zorgwekkend: wie in het referendum stemt tegen meer macht voor de president, kan dat maar beter niet in het openbaar zeggen.

Erdogan gedraagt zich als een dictator. Hij weet precies hoe hij verkiezingen naar zijn hand moet zetten. Bij de Turkse algemene verkiezingen in juni 2015 haalde de AK-partij niet de gedroomde absolute meerderheid. Er waren coalitieonderhandelingen met andere partijen nodig. Die zijn bewust door Erdogan gefrustreerd, zodat nieuwe verkiezingen onvermijdelijk waren. Terwijl Koerden in Irak tegen IS aan het strijden waren, ging Erdogan de Koerden bombarderen. Ondertussen werd volop gemorreld aan de persvrijheid.

De opzet van dictator Erdogan slaagde: bij de nieuwe verkiezingen in november 2015 haalde de AK-partij 49 procent van de stemmen, goed voor een meerderheid in het parlement en dus alleenheerschappij.

Van de stemgerechtigde Turken in Nederland stemde 69,66 procent op de AK-partij. Op Libanon na stemden nergens ter wereld meer mensen op de AK-partij dan in Nederland.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar mij persoonlijk interesseert het reet als de Turken hun land tot dictatuur stemmen. Wat mij betreft roepen ze hem uit tot sultan. Zolang in Nederland de Nederlandse regering maar de baas is. Gelukkig is dat vannacht duidelijk gemaakt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_169456435
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:45 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het is beter nu al afstand te nemen van Erdolf en Turkije. Misschien herinner je je nog dat het Westen in het verleden nogal vaak het verwijt heeft gekregen dat het te warme banden onderhield met dictators in Moslimlanden.
Dat kun je ook doen zonder hem in de kaart te spelen.
  zondag 12 maart 2017 @ 11:46:59 #240
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169456438
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:45 schreef Montagui het volgende:
Ben benieuwd hoe de Turken morgen op de werkvloer reageren.
De enige Turken waar ik werk zijn de schoonmakers ;(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 12 maart 2017 @ 11:47:05 #241
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169456440
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik bedoel in het algemeen: ook tegen de VS bijvoorbeeld. We gaan teveel mee met wat er verwacht wordt.
pi_169456448
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:20 schreef Chadi het volgende:
Erdogan had dit ook wel nodig. Nu is het een hullie zullie verhaal geworden in plaats van ik wil definitief jullie macht hebben.
Het werd gisteren in het Journaal keurig uitgelegd door correspondent Lucas Waagmeester. Het referendum in Turkije belooft een spannende strijd te worden. Het is ongeveer 50-50 in de peilingen.

Een vuurtje stoken in landen als Nederland en Duitsland heeft dubbel effect voor Erdogan. Ten eerste zitten hier veel Turkse kiezers die massaler op hem stemmen dan Turken in Turkije zelf. Ten tweede ontstaat zo het conflict waar Erdogan zo graag op hoopt. Turken met nationalistische gevoelens (en dat zijn er nogal wat) scharen zich achter hem en in Turkije zelf zie je zelfs de oppositie zich achter dictator Erdogan scharen.

Dubbel effect: meer aanzien en macht in eigen land, meer boosheid onder Turken in Europa, die straks bij dat referendum sneller geneigd zullen zijn om JA te stemmen.
pi_169456454
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

De enige Turken waar ik werk zijn de schoonmakers ;(
Zelfs dat niet op mijn werk. :{
pi_169456457
Sterk van Nederland dit en nu gewoon volhouden. De rest van Europa zal ook denken wat flikken die kaaskoppen nou 8-)
  zondag 12 maart 2017 @ 11:48:15 #245
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169456460
Ik ben wel heel blij dat ze erin geslaagd zijn die minister af te voeren. Als die alsnog had kunnen preken dan was het wel een flinke afgang geweest.
pi_169456463
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:44 schreef icloud het volgende:

[..]

Omdat nederland duidelijk moet laten zien dat wij geen ambassade wensen van een land dat door dit soort idiote regimes word geleid.
Wat een onzin zeg. Dan kan je driekwart van de ambassades wel sluiten. Willen we dan ook geen ambassades van Zuid Afrika, Pakistan, Egypte, China, Indonesië, Venezuela?
pi_169456469
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar mij persoonlijk interesseert het reet als de Turken hun land tot dictatuur stemmen. Wat mij betreft roepen ze hem uit tot sultan. Zolang in Nederland de Nederlandse regering maar de baas is. Gelukkig is dat vannacht duidelijk gemaakt.
Eens, wat ze daar doen moeten ze zelf weten. Heel goed dat er eindelijk eens een lijn getrokken is door de overheid in NL.
  zondag 12 maart 2017 @ 11:48:56 #248
451005 Grems
Clown World
pi_169456474
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:43 schreef Boca_Raton het volgende:
Verkiezingstijd of niet, maar het feit dat Nederland een keer 'NEE' zegt en daar bij blijft, vind ik geweldig. Dit moet veel vaker gebeuren.
Gaat niet gebeuren want verkiezingstijd. Zodra rutte gewonnen heeft gaat ie gewoon netjes door zijn knieën.
  zondag 12 maart 2017 @ 11:49:06 #249
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_169456478
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 11:48 schreef kurk_droog het volgende:
Sterk van Nederland dit en nu gewoon volhouden. De rest van Europa zal ook denken wat flikken die kaaskoppen nou 8-)
Eens. Het wordt tijd dat Nederland zélf de beslissingen neemt en niet meeloopt in wat het geacht wordt te doen.
  zondag 12 maart 2017 @ 11:49:33 #250
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_169456487
"We zijn blootgesteld aan zeer ruw en hard behandeling. Altijd over de rechten van vrouwen in Turkije en geprobeerd om ons te leren hoe we vrouwen moeten behandelen op deze manier in Europa van een vrouw geconfronteerd met de ingreep is ook erg lelijk. "

Aldus die Turkse minister

https://translate.googleu(...)uuc4tQOa2NBt7MUaFz2Q
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')