abonnement Unibet Coolblue
pi_170825740
Het nummer is catchy (lees: repeterend) en heeft een moderne stijl, maar verder niets bijzonders. Het ziet er allemaal wel strak uit en dat is meestal genoeg, zeker voor Zweden.
  donderdag 11 mei 2017 @ 23:35:26 #52
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_170871401
Zo. Nu ik weer terug ben in NL en beide semi's zijn geweest ook maar even de vergelijking maken tussen de live uitvoering en mijn eerdere gedachten over de nummers.

Dit nummer vond ik erg tof en dat vind ik nog steeds wel. Maar de live uitvoering van dinsdag vond ik enorm tegenvallend. Heel matig gezongen en wat een ongelooflijk slechte uitstraling heeft die zanger zeg :{ Alsnog wel terecht door naar de finale, maar het moet toch echt wel een stuk beter zaterdag.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_170934854
Puur top vijf geeindigd door de act, want die knakker heeft de uitstraling van een strijkbout en de stem van een stuk stoepkrijt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_170934947
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 14:15 schreef marcodej het volgende:
Puur top vijf geeindigd door de act, want die knakker heeft de uitstraling van een strijkbout en de stem van een stuk stoepkrijt.
Dat het Zweden is levert natuurlijk ook altijd een aantal punten op, als Malta dit had gestuurd was het vijftiende geworden.
  zondag 14 mei 2017 @ 14:36:20 #55
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_170935624
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:35 schreef Redefine het volgende:
wat een ongelooflijk slechte uitstraling heeft die zanger zeg :{
Net een levende Ken-pop.
pi_170935811
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 14:18 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dat het Zweden is levert natuurlijk ook altijd een aantal punten op, als Malta dit had gestuurd was het vijftiende geworden.
Correct, namens Rusland was het 3e geworden, namens Azerbeidzjan 8e, namens Nederland 11e, namens Malta 15e, namens Slovenië 18e en namens San Marino 23e.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † zondag 14 mei 2017 @ 14:48:39 #57
368283 ato
pi_170936044
Ik vond het overgewaardeerd, maar gisteren na alle liedjes vond ik het niet zo slecht hoor.

Ik heb Zweden uiteindelijk op 9) gezet😋
Life can be a bitch, so like it..
pi_170941802
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 14:15 schreef marcodej het volgende:
Puur top vijf geeindigd door de act, want die knakker heeft de uitstraling van een strijkbout en de stem van een stuk stoepkrijt.
Als je aan het Songfestival meedoet, weet je dat je aandacht aan de act moet besteden. Zweden snapt dat en doet dat. Het hoeft je ding verder niet te zijn, maar Bengtsson voert dit nummer al vanaf het eerste moment, dus sinds de eerste uitvoering in de nationale voorronde, op deze manier uit. Er is nagedacht over de act.

En het liedje is weliswaar simpel, maar erg catchy. Gewoon weer een degelijke klassering voor Zweden.
pi_170941873
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 14:18 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dat het Zweden is levert natuurlijk ook altijd een aantal punten op, als Malta dit had gestuurd was het vijftiende geworden.
Wat een stuitende onzin, dit. Het Songfestival leeft enorm in Zweden. Er vindt een nationale voorselectie plaats, Melodifestivalen, die een spektakelstuk op zich is. Kosten noch moeite worden gespaard; de finale vindt in een bomvolle zaal plaats.

Zweden doet moeite, tientallen nummers doen mee, het publiek heeft een stem, buitenlandse deskundigen hebben een stem. En alles bij elkaar opgeteld rolt er dan een nummer uit dat de inzending voor het Songfestival is. Maar Melodifestivalen - de naam zegt het al - is een feest op zich.

Dus, alsjeblieft, bespaar me bullshit uit de categorie "Het krijgt meer punten omdat het Zweden is". Zweden doet gewoon bijzonder veel moeite. Zou Nederland ook eens moeten proberen.
  Moderator zondag 14 mei 2017 @ 18:12:54 #60
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_170942095
Ondanks die moeite was een matig gezongen nummer zonder ziel door een gladjakker. Die kunnen hoog komen, maar nooit winnen. .
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zondag 14 mei 2017 @ 18:13:21 #61
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_170942103
quote:
15s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:12 schreef ijs_beer het volgende:
Ondanks die moeite was een matig gezongen nummer zonder ziel door een gladjakker. Die kunnen hoog komen, maar nooit winnen. .
Behalve als je Azerbeijan bent, dan wel. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_170942193
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
Wat een stuitende onzin, dit. Het Songfestival leeft enorm in Zweden. Er vindt een nationale voorselectie plaats, Melodifestivalen, die een spektakelstuk op zich is. Kosten noch moeite worden gespaard; de finale vindt in een bomvolle zaal plaats.
Dus krijg je geen bijzonder nummer, maar het nummer dat het meest mainstream is. Je kunt zeggen wat je wilt, maar er zit 0 emotie in dit nummer. Het is overgeproduceerd en daar prik ik zelf doorheen. Ik snap dat het een grote groep mensen aanspreekt (omdat het zo in elkaar is gezet), maar dat is voor mij juist een grote turn-off. Ik heb nog liever een Portugal, dan wat Zweden dit jaar of vorig jaar stuurde.
pi_170942546
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:18 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dus krijg je geen bijzonder nummer, maar het nummer dat het meest mainstream is. Je kunt zeggen wat je wilt, maar er zit 0 emotie in dit nummer. Het is overgeproduceerd en daar prik ik zelf doorheen. Ik snap dat het een grote groep mensen aanspreekt (omdat het zo in elkaar is gezet), maar dat is voor mij juist een grote turn-off. Ik heb nog liever een Portugal, dan wat Zweden dit jaar of vorig jaar stuurde.
Vorig jaar stuurde Zweden per abuis het verkeerde nummer, hoewel het de morele winnaar van het Songfestival werd. Ze hadden "Human" van Oscar Zia moeten sturen.
pi_170943205
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 18:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vorig jaar stuurde Zweden per abuis het verkeerde nummer, hoewel het de morele winnaar van het Songfestival werd. Ze hadden "Human" van Oscar Zia moeten sturen.
De morele winnaar? Het nummer en de uitvoering waren saai, en hij had dan nog het voordeel dat het Zweedse publiek in de zaal op zijn hand was. Maar radio friendly dus 12 punten van juryleden à la Ruud de Wild.

Ps. Human was inderdaad beter geweest.
pi_170943433
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:04 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De morele winnaar? Het nummer en de uitvoering waren saai, en hij had dan nog het voordeel dat het Zweedse publiek in de zaal op zijn hand was. Maar radio friendly dus 12 punten van juryleden à la Ruud de Wild.

Ps. Human was inderdaad beter geweest.
Morele winnaar, omdat Frans aanmerkelijk meer succes boekte dan Jamala.
pi_170943475
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Morele winnaar, omdat Frans aanmerkelijk meer succes boekte dan Jamala.
Je bedoelt dan winnaar van het meest radio vriendelijke lied. Frans deed echter niet mee aan de Top 40, maar aan het Eurovisie Songfestival.
pi_171772114
Catchy nieuwe single van Melodifestivalen-deelnemer Boris René

http://open.spotify.com/track/7pPTbSYCrWjUGDVkQ2m4Jp
pi_174282326
Robin Bengtsson heeft een nieuwe single:

http://open.spotify.com/track/0DcqB1QG3vfkhiuyBkTSHK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')