abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 maart 2017 @ 19:49:52 #26
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_169418309
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 18:27 schreef racerdkb het volgende:

[..]

aan je openingspost te zien leek je wel verstand van zaken te hebben :o

download mkvtoolnix (32-bit of 64-bit setup) https://mkvtoolnix.download/windows/releases/9.9.0/
download mkvextractgui2

installeer mkvtoolnix en zet na installatie "MKVExtractGUI2.exe" in de map waar mkvtoolnix is geīnstalleerd
(C:\Program Files\MKVToolNix)

open mkvextractgui2.exe

sleep je mkv bestand in mkvextractgui

vink "use source dir for output" aan
vink de "text"-stream aan in de taal die je wilt

klik op extract
Alles hierboven klopt.
+ Toevoeging
De .srt file moet exact dezelfde filenaam hebben als de film. Dus dan moet je het uitgepakte subtitle bestand nog hernoemen.
pi_169418331
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 19:49 schreef Drugshond het volgende:
Alles hierboven klopt.
B-)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 19:51:55 #28
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_169418368
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 19:25 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

[..]

Ja zoiets merkte ik al, want had een stick fat van 16 gig, ging echter geen film van 6 gig op.

Mm, dus omzetten heeft geen zin?

Iemand dan een oplossing mocht mn pa niet van tv willen ruilen.?
USB stick formatteren naar NTFS.
pi_169418795
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 19:51 schreef Drugshond het volgende:

[..]

USB stick formatteren naar NTFS.
Dan pakt de ps4 hem dus niet helaas.
pi_169418896
dan formatteer je hem in exFat.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_169418937
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 20:16 schreef Jordy-B het volgende:
dan formatteer je hem in exFat.
Is hij dan wel gewoon 1 tb m'n schijf ipv maar 4 gb?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2017 20:18:25 ]
pi_169419119
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 20:18 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Is hij dan wel gewoon 1 tb m'n schijf ipv maar 4 gb?
Ja, exFAT is een vernieuwde opvolger van FAT32, en is vooral bedoeld voor flash-drives (usb-sticks).

FAT32 is gewoon ingehaald door de tijd, en kan je nu niet echt meer goed gebruiken. Met name niet als je dus grotere schijven en bestanden gaat gebruiken, zoals hedendaagse filmbestanden.
NTFS is het bestandssysteem met de meeste mogelijkheden en blijft de aanbevolen optie voor windowscomputers.

exFAT vult een beetje dat gat tussen die twee op en heeft niet de mogelijkheden van NTFS, maar ook niet de beperkingen van FAT32. Je PS4 kan echter alleen overweg met USB-schijven in FAT32 en exFAT, dus zijn dat je opties.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_169419831
Ik geef het op denk ik, op mijn ps4 speelt hij het niet af met subs, ook niet als ik losse subs heb.

Nog even de optie van dat mkv ding proberen, en dan op m'n pa zn tv, en anders maar gewoon aansluiten laptop met hdmi op tv en wachten tot ik een smart tv heb
pi_169419909
Je moet film en srt in een map plaatsen (dus niet rechtstreeks in de root van de schijf).

Op je PS4 ga je naar Settings -> Accessibility -> Closed Captions -> "Display Closed Captions" en vink je dat aan.

Vervolgens laad je de video in de mediaspeler van de ps4 en dan kan je cc selecteren en aanzetten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_169427199
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 20:56 schreef Pizzapuntje het volgende:
en wachten tot ik een smart tv heb
Een smart tv blijft in mijn ogen toch maar een beetje als fietsen met een lekke band. Het is allemaal net niet. Geef je geld uit aan een goede tv en vergeet even het smartdeel. Hang er een rasberri pi of een pc (mediacenter) aan en je wordt er veel gelukkiger van. Geen gedoe met ondertitels, wel of niet afspelen van sommige bestanden etc.
Heb nu al jaren een pc als mediacenter en kan alles maar dan ook alles afspelen, youtuben en lekker internetten vanaf de bank.
pi_169432172
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 07:47 schreef Oledanmaarweer het volgende:

[..]

Een smart tv blijft in mijn ogen toch maar een beetje als fietsen met een lekke band. Het is allemaal net niet.
Dat is niet zo. Smart TV's worden wel steeds beter.
quote:
Geef je geld uit aan een goede TV en vergeet even het smartdeel.
Dat zal niet gaan, een beetje goede TV is tegenwoordig altijd 'smart' of je dat als consument nu wil of niet, en dus betaal je daar ook voor.
quote:
Hang er een Raspberry Pi of een PC (mediacenter) aan en je wordt er veel gelukkiger van. Geen gedoe met ondertitels, wel of niet afspelen van sommige bestanden etc.
Als je Raspberry als niet eens correct kunt spellen vraag ik me af hoe goed je daarmee vertrouwd bent. Ik denk dat doorsnee consumenten helemaal niet gelukkig worden van het configureren van zo'n ding, en van het configureren van een PC als mediacenter al evenmin. Dat laatste is trouwens een beetje achterhaald. Een goede kant en klare mediaspeler is voor de meeste gebruikers dan nog een betere optie.
quote:
Heb nu al jaren een pc als mediacenter en kan alles maar dan ook alles afspelen, youtuben en lekker internetten vanaf de bank.
Vast wel, maar een moderne en goede smart TV komt al een heel eind.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 13:48:04 #37
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_169432345
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 13:39 schreef Riparius het volgende:
Dat is niet zo. Smart TV's worden wel steeds beter.
Klop, De mijne heeft geen problemen met subs.
quote:
Als je Raspberry als niet eens correct kunt spellen vraag ik me af hoe goed je daarmee vertrouwd bent. Ik denk dat doorsnee consumenten helemaal niet gelukkig worden van het configureren van zo'n ding, en van het configureren van een PC als mediacenter al evenmin. Dat laatste is trouwens een beetje achterhaald. Een goede kant en klare mediaspeler is voor de meeste gebruikers dan nog een betere optie.
True, heb zelf nog een Dune HD Duo (+6 jr oud). Geweldig apparaat (nu niet meer verkrijgbaar). Heel ver voor zijn tijd vooruit. Daar is mijn WD Live TV pruts bij.
pi_169434010
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 07:47 schreef Oledanmaarweer het volgende:

[..]

Een smart tv blijft in mijn ogen toch maar een beetje als fietsen met een lekke band. Het is allemaal net niet. Geef je geld uit aan een goede tv en vergeet even het smartdeel. Hang er een rasberri pi of een pc (mediacenter) aan en je wordt er veel gelukkiger van. Geen gedoe met ondertitels, wel of niet afspelen van sommige bestanden etc.
Heb nu al jaren een pc als mediacenter en kan alles maar dan ook alles afspelen, youtuben en lekker internetten vanaf de bank.
Ik heb juist net mijn HTPC weg gedaan, Mijn TV (LG 55B6) speelt alles af met de XPlay app.
Inclusief 4k HDR materiaal. :Y
  zondag 12 maart 2017 @ 14:39:39 #39
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_169460171
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 15:25 schreef Idenue het volgende:

[..]

Ik heb juist net mijn HTPC weg gedaan, Mijn TV (LG 55B6) speelt alles af met de XPlay app.
Inclusief 4k HDR materiaal. :Y
Totdat men overstapt op een nieuwe codec en dan werkt helemaal niets meer.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_169460512
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:39 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Totdat men overstapt op een nieuwe codec en dan werkt helemaal niets meer.
Dat hoeft niet. De software van de TV is ook bij te werken en als een fabrikant ondersteuning voor een nieuwe codec toevoegt dan werkt het weer. Verder zit er de komende jaren niet zoveel beweging meer in de ontwikeling van videocodecs. H.264 is wel uitontwikkeld en moderne toestellen ondersteunen ook H.265 voor 4k video. Alternatieven zoals de open source Dirac codec (ontwikkeld door de BBC) lijken vooralsnog geen vaste voet aan de grond te krijgen.

Ik heb alleen ontdekt dat moderne Samsung smart TV's nog steeds geen Opus audio ondersteunen (wel OGG). Ik had enkele HD video's geript van YouTube en dat waren .webm bestanden geworden met Opus audio. De video's speelden wel, maar zonder geluid. Echter, met FFmpeg was het eenvoudig om de audio even om te zetten naar een andere codec en daarna werkte het wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 12-03-2017 15:07:46 ]
  zondag 12 maart 2017 @ 15:46:10 #41
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_169461782
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 14:52 schreef Riparius het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. De software van de TV is ook bij te werken en als een fabrikant ondersteuning voor een nieuwe codec toevoegt dan werkt het weer.
Zo simpel werkt het niet. De meeste TV's decoderen in hardware. Zelfs als het puur software was, dan moet de processor in de TV maar net snel genoeg zijn voor de nieuwe codec.

Mijn eigen mediaspeler bijvoorbeeld is gewoon een PC met Kodi, en daar kan ik echt geen H.265 in 4k op afspelen. De codec staat er wel op, maar de CPU is gewoon niet snel genoeg. Nu kan ik makkelijk alleen het PCtje vervangen ipv de hele TV.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_169462636
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 15:46 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Zo simpel werkt het niet. De meeste TV's decoderen in hardware. Zelfs als het puur software was, dan moet de processor in de TV maar net snel genoeg zijn voor de nieuwe codec.
Hoe dat bij de smart TV's die ik tot nu toe heb kunnen testen is geregeld weet ik niet, maar het is sowieso een moot issue voor de komende jaren aangezien een moderne (4k) TV in ieder geval H.264 en H.265 ondersteunt, en dat blijven de komende jaren de dominante videocodecs.
quote:
Mijn eigen mediaspeler bijvoorbeeld is gewoon een PC met Kodi, en daar kan ik echt geen H.265 in 4k op afspelen. De codec staat er wel op, maar de CPU is gewoon niet snel genoeg. Nu kan ik makkelijk alleen het PCtje vervangen ipv de hele TV.
Ja, het is maar wat je makkelijk noemt. Ik kan alleen maar iedereen die nu voor de aankoop staat van een nieuwe TV aanbevelen om te controleren of de TV 4k video met H.265 kan decoderen (naast H.264 en alle oudere gebruikelijke codecs uiteraard). Als dat het geval is dan zit je de komende jaren goed. Alleen met audio kan het dan nog misgaan zoals ik al schreef. Recente Samsung smart TV's herkennen geen Opus audio, en dat is gek, want bijvoorbeeld de Matroska en WebM container formats die de TV afspeelt ondersteunen officieel wel degelijk Opus audio.
pi_170663951
Ik heb nu een tv die films afspeelt via usb.
Ingebakken subs pakt hij wel gewoon.
Als ik nu een film heb, en dan in een aparte map subs, dan pakt hij de subs niet en kan ik ook niet instellen dat ik subs krijg. Hoe los ik dat op?
pi_170664952
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:58 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik heb nu een tv die films afspeelt via usb.
Ingebakken subs pakt hij wel gewoon.
Als ik nu een film heb, en dan in een aparte map subs, dan pakt hij de subs niet en kan ik ook niet instellen dat ik subs krijg. Hoe los ik dat op?
1. Het bestand met de subs moet in dezelfde map staan als het videobestand, dus niet in een aparte map.

2. Het bestand met de subs moet exact dezelfde naam hebben als het videobestand, alleen de extensie moet verschillen.

3. Er zijn verschillende bestandsformaten voor ondertiteling, maar je TV ondersteunt hoogstwaarschijnlijk niet al die verschillende bestandsformaten. Het gangbare .srt formaat wordt waarschijnlijk wel ondersteund, dus controleer of dit de extensie is van je bestand met subs en raadpleeg de handleiding van de TV om te controleren welke bestandsformaten worden ondersteund.
pi_170765295
Iets anders, als het niet direct lijkt op waar dit topic overgaat:

Hoe zit dat nou met subtitels invoegen of laten meelopen tijdens een binnengehaalde film. Ik las ergens dat je de map met subtitels gewoon in de map moet laten waar de film instaat en dan loopt het automatisch mee. Nou...niks van dit alles. Wat doe ik dan fout?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2017 00:27:12 ]
pi_170765533
quote:
2s.gif Op maandag 8 mei 2017 00:26 schreef Iwanius het volgende:
Iets anders, als het niet direct lijkt op waar dit topic overgaat:

Hoe zit dat nou met subtitels invoegen of laten meelopen tijdens een binnengehaalde film. Ik las ergens dat je de map met subtitels gewoon in de map moet laten waar de film instaat en dan loopt het automatisch mee. Nou...niks van dit alles. Wat doe ik dan fout?
Kijk om te beginnen na of je aan alle drie de voorwaarden hebt voldaan die ik in de post hierboven noem. Verder moet je wellicht expliciet de ondertiteling aanzetten, dit gebeurt vaak niet automatisch.

Gebruik je niet een TV maar een computer om het videobestand af te spelen, controleer dan of je over de juiste software beschikt (speler en/of codecs). Windows speelt out of the box geen ondertiteling af via de Windows Media Player, maar je kunt wel ondersteuning voor diverse typen ondertiteling toevoegen door bijvoorbeeld het K-Lite Codec Pack Standard te installeren. Wil je dit doen, volg dan deze instructies.

Installeer je liever geen codec pack, dan kun je VLC gebruiken. Hiervan bestaat ook een portable versie als je ook dit programma niet wil installeren.
pi_170931751
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 18:27 schreef racerdkb het volgende:

[..]

aan je openingspost te zien leek je wel verstand van zaken te hebben :o

download mkvtoolnix (32-bit of 64-bit setup) https://mkvtoolnix.download/windows/releases/9.9.0/
download mkvextractgui2

installeer mkvtoolnix en zet na installatie "MKVExtractGUI2.exe" in de map waar mkvtoolnix is geīnstalleerd
(C:\Program Files\MKVToolNix)

open mkvextractgui2.exe

sleep je mkv bestand in mkvextractgui

vink "use source dir for output" aan
vink de "text"-stream aan in de taal die je wilt

klik op extract
Gedaan net met een film, hij maakt er een sup bestand van, die pakt mijn tv alsnog niet.

Kan ik er ook een srt van maken?
  zondag 14 mei 2017 @ 11:35:58 #48
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_170932198
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 11:08 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

Gedaan net met een film, hij maakt er een sup bestand van, die pakt mijn tv alsnog niet.

Kan ik er ook een srt van maken?
Je kan de extensie veranderen ja. Oude LG's en Samsungs herkennen .srt niet maar wel .sub.
pi_170932217
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 11:35 schreef Shadowkid053 het volgende:

[..]

Je kan de extensie veranderen ja. Oude LG's en Samsungs herkennen .srt niet maar wel .sub.
En hoe doe ik dat ?
Net sup omgezet met suprip naar srt.

Maar hij pakt hem wel maar geeft alleen aan ; line 1 , line 2 enz. ipv de echte tekst.
  zondag 14 mei 2017 @ 13:21:07 #50
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_170933628
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 11:37 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

En hoe doe ik dat ?
Net sup omgezet met suprip naar srt.

Maar hij pakt hem wel maar geeft alleen aan ; line 1 , line 2 enz. ipv de echte tekst.
Ik kan de extensie veranderen als ik de naam aan pas. Moet je denk ik wel in de mapopties iets aanpassen dat je extensies kan veranderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')