abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 maart 2017 @ 11:01:59 #26
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169408450
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Tja, de Hells Angels spreken zich ook wel eens uit tegen geweld. Woorden zeggen niks, daden wel.
Tsja, als de minderheid hebt in het EU parlement en nationaal parlement (in 2004), dan houdt het op natuurlijk.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 10 maart 2017 @ 11:05:46 #27
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169408516
Dit is een column van januari

quote:
PvdA bedient zich van nationalistisch populisme met beperking van arbeidsmigratie in de EU

Lodewijk Asscher heeft de bijl aan de wortels van de Europese Unie (EU) gelegd. Hij vindt dat de vrijheid om in een ander land van de EU te werken een halt moet worden toegeroepen. Met zijn pleidooi om arbeidsmigratie in Europa te stoppen, slaat de PvdA-partijleider een nieuwe weg in.
Wat is er aan de hand?
[...]
https://fd.nl/economie-po(...)idsmigratie-in-de-eu

Natuurlijk doet het Financieel Dagblad aan een beetje historisch revisionisme en grijpen ze alles aan om de PvdA aan stukken te scheuren.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169409132
Wat heeft het überhaupt voor zin om te gaan flyeren? Stop daar gewoon mee, niemand zit te wachten op die opdringerige types met hun gekleurde jasjes.

Overigens wel bizar hoe historisch klein de PvdA straks zal zijn, ze hadden nooit minder dan 23 zetels.
٩๏̯͡๏)۶
pi_169411562
Klopkoek ik begrijp niet zo goed dat jij het zo opneemt voor de PvdA.

Dat de PvdA electoraal zwaar afgestraft wordt vind ik persoonlijk niet meer dan terecht.

Er is inderdaad een groep kiezers die ten onrechte denken dat de immigratieproblematiek en "islamisering" de schuld van de PvdA is, maar ik denk dat dat maar een beperkte groep is die momenteel wegloopt bij de PvdA.

Een veel grotere groep, waar ik mezelf ook onder schaar, neemt het de PvdA kwalijk dat zij al vanaf de jaren 90 de 'ideologische veren' heeft afgeschud en met hun derde weg pragmatisme neoliberaal VVD-beleid heeft mogelijk gemaakt.

Dan doel ik op privatiseringen, uitkleden en versoberen van sociale voorzieningen enz. enz.

De PvdA voert momenteel ook weer campagne met het feit dat ze trots zijn op de verantwoordelijkheid die ze hebben gedragen de afgelopen 4 jaar.

Dan zijn ze dus ook trots op het sluiten van de toegang tot de sociale werkplaatsen? Trots op de hardvochtige participatiewet? Trots op het sluiten van de verzorgingstehuizen? Trots op het over de schutting sodemieteren van de zorgtaken naar de gemeenten? Afijn, zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar de PvdA heeft gewoon meer dan 20 jaar stelselmatig de eigen achterban verloochend.

Die prijs moet je een keer betalen.

Het enige opmerkelijke is alleen wel dat de andere linkse partijen daar niet van weten te profiteren en het stokje van de PvdA, als groot links blok waar men nauwelijks omheen kan, weten over te nemen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169412047
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 10:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, daar hebben ze zich in 2004 zeker tegen uit gesproken. Natuurlijk niet in ontmenselijkende termen, waardoor het niet zo prominent in de media komt. Je zul ze niet horen zeggen dat het "kolonisten" of "sprinkhanen" zijn.
Grapjas. Men had gewoon weer een referendum over de eu grondwet het verdrag van lissabon kunnen uitschrijven, maar men scheet 'm te hard in de broek dat het kabinet erover zou vallen en ze er voor zouden worden afgestraft, dus voerden ze braaf CDA beleid uit. Ze hebben tig keer de mogelijkheid gehad om voor hun eigen achterban te gaan staan, maar in plaats daarvan hebben ze hard gewerkt voor hun "partij voor de allochtonen" imago en de nederlandse jan modaal laten stikken. Tja. Dan lopen op een gegeven moment je kiezers weg, en de allochtonen die je zo keihard hebt lopen paaien blijken uiteindelijk net zo loyaal te zijn als de rest van Nederland al tijden voor waarschuwt, want bij de eerste mogelijkheid om op een partij te stemmen die geleid wordt door "hun eigen mensen" gaan ze gelijk daar voor. Jammer dan PvdA, hef jezelf inmiddels maar op want bestaansrecht heb je niet meer
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:42:54 #31
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_169412483
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 11:36 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat heeft het überhaupt voor zin om te gaan flyeren? Stop daar gewoon mee, niemand zit te wachten op die opdringerige types met hun gekleurde jasjes.

Overigens wel bizar hoe historisch klein de PvdA straks zal zijn, ze hadden nooit minder dan 23 zetels.
Ja dat heeft die omhoogevallen Samsom lekker op z'n geweten.
pi_169412853
Haha, eerst ben je een
quote:
landverrader
en kom je op voor de
quote:
nieuwe Nederlanders
en dan kom je erachter dat de nieuwe Nederlanders liever

quote:
gaan voor Denk
Ahww :'(

:W
pi_169416709
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 09:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Weet ik dat. Ik heb al sinds de jaren '80 een hekel aan de PVDA. Vraag het de volkswijkbewoners die vroeger PVDA stemden en nu PVV.
en verzegeld sinds 2002
pi_169416791
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En dan denken (pun intended) dat DENK dat voor ze gaat oplossen. Kansloos paupervolk.
Het mooie is dat straks met een. Centrumrechtse coalitie die vader helemaal niets meer krijgt.

Maargoed. Op zich wel zonde dat de PvdA nu O op zijn falie krijgt. Ze hebben het helemaal niet zo slecht gedaan afgelopen jaren. De vvd ook niet trouwens.

Ik ben zelf niet zo linksig, maar ze hebben toch de vvd weten te matigen Etc. Maargoed, mensen kiezen vaak niet met hun verstand. Net als al die jongeren die nu rechts stemmen. Voor. Mij is dat goed, maar voor henzelf niet. Sterker nog ik ga misschien wel een tikkeltje linksig deze keer, voor de balans...
Whatever...
  vrijdag 10 maart 2017 @ 18:52:22 #35
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169417091
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:13 schreef Harlon het volgende:

[..]

Grapjas. Men had gewoon weer een referendum over de eu grondwet het verdrag van lissabon kunnen uitschrijven, maar men scheet 'm te hard in de broek dat het kabinet erover zou vallen en ze er voor zouden worden afgestraft, dus voerden ze braaf CDA beleid uit.
Dat Verdrag van Lissabon had sowieso een meerderheid in de Tweede Kamer, ook zonder de PvdA. De PvdA zelf was onderling verdeeld. Natuurlijk ga je dan niet tegen stemmen als:

1) Er toch een meerderheid is
2) Het kabinet binnen anderhalf jaar valt (juni 2008 werd het geratificeerd)
3) Je eigen partij verdeeld is tussen de Derde Weg club en de rest
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169417588
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 00:44 schreef Nintex het volgende:

[..]

Geenpeil op campagne: iedereen stemt PVV
Baudet: Ik heb wat PVV stemmers kunnen overhalen
PvdA op campagne: Iedereen stemt PVV

Peilingen: PVV daalt

Het klopt gewoon totaal niet. Dit gaat een Brexit/Trump upset worden. En weer zien ze het niet aankomen. Voor wat het waard is, de media onderschat ook de invloed en het bereik van Denk.
Je ziet ook bij de online informele polls dat de PVV grof wint.

Ze zullen meer scoren dan in de officiële polls omdat het partijprogramma moeilijk te verdedigen is en men al snel geneigd zal zijn te zeggen dat ze op sociaal geaccepteerde partijen stemmen.
pi_169422070
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 18:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat Verdrag van Lissabon had sowieso een meerderheid in de Tweede Kamer, ook zonder de PvdA. De PvdA zelf was onderling verdeeld. Natuurlijk ga je dan niet tegen stemmen als:

1) Er toch een meerderheid is
2) Het kabinet binnen anderhalf jaar valt (juni 2008 werd het geratificeerd)
3) Je eigen partij verdeeld is tussen de Derde Weg club en de rest
En als men het nog een keer in een referendum had verworpen had men het er nooit doorheen gevoerd, er kwamen redelijk snel verkiezingen aan en de partijen die het dan hadden doorgedrukt zouden er keihard voor zijn afgestraft. Maar goed, dat en vele andere zaken is gewoon iets waar de PvdA zijn eigen achterban heeft laten stikken.

Waar staat de partij nu heel voor? de nederlandse werknemer, die modaal of beneden modaal verdient? nah, want dank zij de steun van de PvdA aan europa zijn die hun baantjes nu kwijt aan veel goedkopere krachten uit het buitenland.
Voor volkswijkjes waar mensen leuk naast elkaar kunnen wonen en buurten dingen met elkaar doen? Nah want de PvdA vond integratie en aanpak van allochtoon straattuig zwaar racistisch dus de boel is keihard uit de hand gelopen.

Onderwijs was ook zo belangrijk voor de PvdA, daarom hebben ze maar het Vmbo en de 2e fase ingevoerd zodat het niveau is gekelderd, VMBO leerlingen (vroegere mavo) met geen mogelijkheid meer fatsoenlijk door kunnen stromen naar de Havo en kinderen op de Havo en op vwo op hun 15e ongeveer moeten gaan kiezen wat ze later willen worden, want breed gaan en meerdere opties hebben is geen mogelijkheid meer. Dank zij de Vmbo van Netelenbos weet je nu tenminste zeker dat je als je als een dubbeltje geboren bent je zeker geen kwartje meer wordt, want omhoog kan je niet meer.

't is gewoon een partij die alleen nog de steun heeft van de mensen "die toch altijd al PvdA stemden", de paar allochtonen die nog niet naar de PVV of Denk zijn overgelopen en verder hooguit een achterlijke butt mongol want mensen met verstand stemmen er gewoon niet meer op. Partij staat voor niets, doet niets, bereikt niets en wilt eigenlijk niets waar iemand iets aan heeft. Opdoeken die handel.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_169422822
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Klopkoek ik begrijp niet zo goed dat jij het zo opneemt voor de PvdA.

Dat de PvdA electoraal zwaar afgestraft wordt vind ik persoonlijk niet meer dan terecht.

Er is inderdaad een groep kiezers die ten onrechte denken dat de immigratieproblematiek en "islamisering" de schuld van de PvdA is, maar ik denk dat dat maar een beperkte groep is die momenteel wegloopt bij de PvdA.

Een veel grotere groep, waar ik mezelf ook onder schaar, neemt het de PvdA kwalijk dat zij al vanaf de jaren 90 de 'ideologische veren' heeft afgeschud en met hun derde weg pragmatisme neoliberaal VVD-beleid heeft mogelijk gemaakt.

Dan doel ik op privatiseringen, uitkleden en versoberen van sociale voorzieningen enz. enz.

De PvdA voert momenteel ook weer campagne met het feit dat ze trots zijn op de verantwoordelijkheid die ze hebben gedragen de afgelopen 4 jaar.

Dan zijn ze dus ook trots op het sluiten van de toegang tot de sociale werkplaatsen? Trots op de hardvochtige participatiewet? Trots op het sluiten van de verzorgingstehuizen? Trots op het over de schutting sodemieteren van de zorgtaken naar de gemeenten? Afijn, zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar de PvdA heeft gewoon meer dan 20 jaar stelselmatig de eigen achterban verloochend.

Die prijs moet je een keer betalen.

Het enige opmerkelijke is alleen wel dat de andere linkse partijen daar niet van weten te profiteren en het stokje van de PvdA, als groot links blok waar men nauwelijks omheen kan, weten over te nemen.
Goed omschreven! De oud-vakbondsman Wim Kok als roerganger van het verraad van zijn kiezers! Pvda is een elitaire partij geworden. Gewone burger heeft niets meer bij die partij te zoeken.
pi_169461297
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 09:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wanneer hebben ze dat dan feitelijk gedaan? Dat ze ook daadwerkelijk aan de knoppen zaten. Den Uyl liet ze zeker niet vallen. Hij was juist de eerste MP die de wervingscontracten opzegde.
jaren '90
pi_169466635
PvdA :')

Decennia lang achterban verloochend. Op een gegeven moment krijg je dan deksel op de neus.
pi_169466759
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 18:48 schreef V-for-Vendetta het volgende:
PvdA :')

Decennia lang achterban verloochend. Op een gegeven moment krijg je dan deksel op de neus.
Dit, inderdaad. De PvdA heeft jarenlang gefungeerd als vehikel voor conservatieve moslims die helemaal niks met de sociaal-democratie hebben. De PvdA heeft deze mensen altijd als slachtoffer geportretteerd. Asscher deed dat de eerste periode van deze campagne ook steeds weer. Inmiddels klinkt een wat ander geluid, maar het is too little, too late.

Woensdag wacht een welverdiende, historische verkiezingsnederlaag. En dan is het vervolgens te hopen dat de partij de juiste analyse weet te maken over hoe dat komt. Ik vrees namelijk van niet.
pi_169466985
Wel sneu dat ze uitgescholden worden, vooral voor die vrijwilligers die echt geloven dat wat zij doen, en daar waar zij voor staan het beste is voor Nederland.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169467382
De vrijwilligers stonden erbij en keken ernaar. De partijleden hebben ook zelf Asscher op het zadel gehesen als lijsttrekker. Ook hebben ze zich niet (op tijd) gekeerd tegen de links-naïeve partijlijn

De PvdA zal zichzelf grondig opnieuw moeten uitvinden. Dat kan op zich best; het CDA zit nu ook weer in de lift na een enorme terugval. En de opleving van GroenLinks, waar de PvdA nu last van heeft, zal ook niet eeuwig duren.

Maar de PvdA krabbelt alleen op als taboes worden vermeden in de analyse van de verkiezingsnederlaag die aanstaande is. Geen kutsmoesjes bedenken, maar gewoon de feiten onder ogen zien.
pi_169467475
Als allochtonen niet meer op de pvda stemmen weet je dat je iets verkeerds doet _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 16 maart 2017 @ 00:44:29 #45
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169559402
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:15 schreef Harlon het volgende:

[..]
en kinderen op de Havo en op vwo op hun 15e ongeveer moeten gaan kiezen wat ze later willen worden, want breed gaan en meerdere opties hebben is geen mogelijkheid meer. Dank zij de Vmbo van Netelenbos weet je nu tenminste zeker dat je als je als een dubbeltje geboren bent je zeker geen kwartje meer wordt, want omhoog kan je niet meer.
Waar slaat dit op? Wie wilde altijd de middenschool? PvdA. Wie wilde altijd vroege selectie? Juist...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169559556
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar slaat dit op? Wie wilde altijd de middenschool? PvdA. Wie wilde altijd vroege selectie? Juist...
?? VVD wilt de schakel tussen havo en vmbo weer terug brengen, PvdA wilde "niet nog een keer aan het onderwijs tornen" dus blijft 't zo. Hopelijk gaat het door dit rechtse kabinet alsnog gebeuren
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 16 maart 2017 @ 00:51:57 #47
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169559683
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 00:48 schreef Harlon het volgende:

[..]

?? VVD wilt de schakel tussen havo en vmbo weer terug brengen, PvdA wilde "niet nog een keer aan het onderwijs tornen" dus blijft 't zo. Hopelijk gaat het door dit rechtse kabinet alsnog gebeuren
Je liegt.

https://www.trouw.nl/home(...)-naar-havo~ae2af4c9/

Het komt juist van de PvdA vandaan. Logisch ook.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 16 maart 2017 @ 00:54:00 #48
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169559749
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169563161
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2017 19:03 schreef FlippingCoin het volgende:
Wel sneu dat ze uitgescholden worden, vooral voor die vrijwilligers die echt geloven dat wat zij doen, en daar waar zij voor staan het beste is voor Nederland.
Heb je ooit gesproken met de gemiddelde Bosschenaar? Ik denk het niet, schelden is een standaard onderdeel van de zinsopbouw(,kut).
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_169575220
quote:
99s.gif Op donderdag 16 maart 2017 06:37 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Heb je ooit gesproken met de gemiddelde Bosschenaar? Ik denk het niet, schelden is een standaard onderdeel van de zinsopbouw(,kut).
Nee geen ervaring mee. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')