abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zondag 26 maart 2017 @ 19:20:00 #151
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169796445
Als de registratie zichtbaar is herken ik alle types.

En feitelijk zijn heli's ook gewoon taxi's natuurlijk. Meer een zodiak naar zo'n platform schiet ook niet op natuurlijk :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 26 maart 2017 @ 21:54:06 #152
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169801360
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 01:45 schreef Piles het volgende:
Ik dacht dat alleen Prince-helikopters daar vloog voor rondvluchten en foto vluchten? Maar blijkbaar niet :D
Het is idd thuisbasis van Prince. Weet niet hoe het precies georganiseerd is, maar in elk geval Heli Holland mag er ook vliegen.
So we just called him Fred
  zondag 26 maart 2017 @ 22:02:36 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169801593
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 01:53 schreef bluemoon23 het volgende:
Ja, zo gaat dat met mensen waar ze graag van af willen offshore.
"Zo, ga jij maar even een rondje Noordzee van 2 uur doen " ~O>
Ach, tis allemaal in de tijd van de baas en weer eens wat anders dan op een suf kantoor zitten :D

quote:
Platform F3 (Gaz de France) ligt (als je de kaart bekijkt) zowat op de grens met Denemarken/Duitsland
Die is inmiddels over naar Engie, de nieuwe naam van GdF/Suez.
A12 van Petrogas ligt nóg wat verder. Toen ik daar de laatste keer instapte, zat er man naast me die blij was eindelijk in de laatste hop naar F3 te zitten, hij was al 3 uur onderweg vanuit Den Helder.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fred op 26-03-2017 22:08:01 ]
So we just called him Fred
pi_169801721
Ja klopt, F3 is al een jaar of 9 van GdF / Engie ;)
  zondag 26 maart 2017 @ 22:07:16 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169801729
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 18:57 schreef Sounddragon het volgende:
D'r vliegen hier de hele dag door van die offshore bakken over.. lijkt wel een taxibedrijf _O-

Dikke klappen eruit, maar geen idee wat het zijn, ja heliflopters.. als ik van de week tijd heb zal ik er eens eentje knippen met mijn foon.. misschien dat jullie het weten :)
Regio Den Helder? Dat zijn vooral AgustaWestland AW139(CHC), Eurocopter EC175 en AS365(NHV), EC155 (HeliHolland Offshore).
So we just called him Fred
  zondag 26 maart 2017 @ 22:36:41 #156
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169802807
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 22:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Regio Den Helder? Dat zijn vooral AgustaWestland AW139(CHC), Eurocopter EC175 en AS365(NHV), EC155 (HeliHolland Offshore).
Ehm, nee, Port Harcourt in Nigeria O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 27 maart 2017 @ 00:27:24 #157
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169805602
Vliegen in helicopters:

Mi-24A Hind-A -- Pres. TSENTRALNIJ MUZEJ
Mi-24A Hind-A n/n. Wfu. ZHUKOVSKY
Mi-24PS Hind -- Militsija
Mi-24V Hind-E 01b 296 OVP WERNEUCHEN 3532423117178
Mi-24V Hind-E 01r 72 AvB KONOTOP 3532423913274
Mi-24V Hind-E 01y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532424707865
Mi-24P Hind-F 01y 337 OVP MAHLWINKEL 3532433317115
Mi-24V Hind-E 01y Wfu. REINSDORF ex-485 OVP 3532422810014
Mi-24V Hind-E 02b 296 OVP WERNEUCHEN 3532423117155
Mi-24 Hind 02o/l 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24P Hind-F 02y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434318489
Mi-24V-1 Hind-E 03b 296 OVP WERNEUCHEN 3532423117172
Mi-24V Hind-E 03y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24P Hind-F 03y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434420865
Mi-24V Hind-E 04b 296 OVP WERNEUCHEN 3532423117236
Mi-24P Hind-F 04r RF-AA KUBINKA 3532433623572 RF-93547
Mi-24 Hind 04y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V Hind-E 04y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532423707571
Mi-24 Hind 04y Stored KONOTOP
Mi-24P Hind-F 04y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434318461
Mi-24V Hind-E 05b 296 OVP WERNEUCHEN 3532423117235
Mi-24 Hind 05y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V Hind-E 05y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532424707761
Mi-24V-1 Hind-E 05y 337 OVP MAHLWINKEL 3532421809276
Mi-24V Hind-E 06b 296 OVP WERNEUCHEN 3532423117288
Mi-24 Hind 06y Stored KONOTOP
Mi-24V-2 Hind-E 06y 337 OVP MAHLWINKEL 3532421319128
Mi-24V Hind-E 07b 296 OVP WERNEUCHEN 3532423810415
Mi-24 Hind 07y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V Hind-E 07y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532421809200
Mi-24V-1 Hind-E 07y 337 OVP MAHLWINKEL 3532421319079
Mi-24V Hind-E 08b 296 OVP WERNEUCHEN 3532421809237
Mi-24V Hind-E 08y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V-1 Hind-E 08y 337 OVP MAHLWINKEL 3532423810371
Mi-24 Hind 09y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24P Hind-F 09y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434318450
Mi-24V Hind-E 10y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24P Hind-F 10y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434319518
Mi-24 Hind 11y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V Hind-E 11y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532423015383
Mi-24P Hind-F 11y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434319527
Mi-24 Hind 12y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24 Hind 12y Stored KONOTOP
Mi-24P Hind-F 12y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434216992
Mi-24 Hind-A 14r Pres. KHARKIV-LYUBOTIN 011272
Mi-24V Hind-E 14y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24 Hind 14y Stored KONOTOP
Mi-24P Hind-F 14y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434216421
Mi-24RCh Hind-G1 14y 410 OVE WERNEUCHEN 3534624611762
Mi-24 Hind 15y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V Hind-E 15y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532424117705
Mi-24P Hind-F 15y 337 OVP MAHLWINKEL 3532433216345
Mi-24RCh Hind-G1 15y 410 OVE WERNEUCHEN 3534624611798
Mi-24V Hind-E 16y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24P Hind-F 16y 337 OVP MAHLWINKEL
Mi-24 Hind 16b 296 OVP WERNEUCHEN
Mi-24V Hind-E 16y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532423707222
Mi-24K Hind-G2 16y 410 OVE WERNEUCHEN 3532014711891
Mi-24P Hind-F 17y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434217004
Mi-24K Hind-G2 17y 410 OVE WERNEUCHEN 3532014711925
Mi-24K Hind-G2 18b 296 OVP WERNEUCHEN 3532014711857
Mi-24 Hind 18r Stored KONOTOP
Mi-24V-1 Hind-E 18y 337 OVP MAHLWINKEL
Mi-24K Hind-G2 19b 296 OVP WERNEUCHEN 3532014711869
Mi-24V Hind-E 19y 72 AvB KONOTOP 3532422015007
Mi-24V-1 Hind-E 19y 337 OVP MAHLWINKEL 3532423810311
Mi-24RCh Hind-G1 20b 296 OVP WERNEUCHEN 3534622712045
Mi-24V-1 Hind-E 20y 337 OVP MAHLWINKEL 3532423810358
Mi-24RCH Hind-G1 21b 296 OVP WERNEUCHEN 3534622712026
Mi-24V Hind-E 21r 72 AvB KONOTOP
Mi-24V-1 Hind-E 21y 337 OVP MAHLWINKEL 3532424810603
Mi-24 Hind 22y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V Hind-E 22y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532423117531
Mi-24V-1 Hind-E 22y 337 OVP MAHLWINKEL 3532421319094
Mi-24V Hind-E 23b 296 OVP WERNEUCHEN
Mi-24V Hind-E 23y i/a VASILKIV 3532423913322
Mi-24V-2 Hind-E 23y 337 OVP MAHLWINKEL 3532423319872
Mi-24V-1 Hind-E 24b 296 OVP WERNEUCHEN 3532423810097
Mi-24V Hind-E 24r 72 AvB KONOTOP
Mi-24V Hind-E 24y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532421419977
Mi-24V-1 Hind-E 24y 337 OVP MAHLWINKEL 3532422116735
Mi-24V Hind-E 25b 296 OVP WERNEUCHEN 3532423810301
Mi-24V Hind-E 25y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V-1 Hind-E 25y 337 OVP MAHLWINKEL 3532422810101
Mi-24V Hind-E 26b 296 OVP WERNEUCHEN 3532421809135
Mi-24P Hind-F 26y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434216937
Mi-24V Hind-E 27b 296 OVP WERNEUCHEN 3532423810329
Mi-24 Hind 27y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V Hind-E 27y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532423015322
Mi-24P Hind-F 27y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434319535
Mi-24V Hind-E 28b 296 OVP WERNEUCHEN 3532423840388
Mi-24V Hind-E 28y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24P Hind-F 28y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434318443
Mi-24V Hind-E 29b 296 OVP WERNEUCHEN 3532424810855
Mi-24 Hind 29y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V Hind-E 29y 72 AvB KONOTOP 3532423015277
Mi-24P Hind-F 29y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434420874
Mi-24V Hind-E 30b 296 OVP WERNEUCHEN 3532421809188
Mi-24V Hind-E 30y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532423015241
Mi-24 Hind 30y Stored KONOTOP
Mi-24P Hind-F 30y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434216904
Mi-24V Hind-E 31b 296 OVP WERNEUCHEN 3532424810450
Mi-24V Hind-E 31y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24P Hind-F 31y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434216935
Mi-24V Hind-E 32y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24P Hind-F 32y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434216575
Mi-24P Hind-F 33y 337 OVP MAHLWINKEL 3532434216881
Mi-24V Hind-E 33y i/a VASILKIV 3532422015256
Mi-24A Hind-A 33r Pres. KHODINKA ......3201902
Mi-24V Hind-E 34y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V-1 Hind-E 34y 337 OVP MAHLWINKEL 3532423912851
Mi-24 Hind 35o/l Stored KONOTOP
Mi-24V Hind-E 35y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V Hind-E 35y 72 AvB KONOTOP 3532421420023
Mi-24V-1 Hind-E 35y 337 OVP MAHLWINKEL 3532422116899
Mi-24 Hind 36b 296 OVP WERNEUCHEN
Mi-24V Hind-E 36y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532423015333
Mi-24 Hind 36y Stored KONOTOP
Mi-24V-1 Hind-E 36y 337 OVP MAHLWINKEL cr.16.5.94 3532422810099
Mi-24 Hind 37y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V Hind-E 37y 337 OVP MAHLWINKEL 3532423319924
Mi-24P Hind-F 37r Pres. MONINO 3532431622374
Mi-24K Hind-G2 38y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V Hind-E 38y 337 OVP MAHLWINKEL 3532424810505
Mi-24V Hind-E 39y 337 OVP MAHLWINKEL 3532423810133
Mi-24RCh Hind-G1 40b 296 OVP WERNEUCHEN 3534624812875
Mi-24RCh Hind-G1 40r 9 OVE ORANIENBURG 3534624511272
Mi-24V-1 Hind-E 40y 337 OVP MAHLWINKEL 3532421319109
Mi-24RCh Hind-G1 41b 296 OVP WERNEUCHEN 3534624812854
Mi-24V-1 Hind-E 41y 337 OVP MAHLWINKEL 3532423218603
Mi-24K Hind-G2 42b 296 OVP WERNEUCHEN 3532013812653
Mi-24K Hind-G2 42r 9 OVE ORANIENBURG 3532014511058
Mi-24K Hind-G2 43b 296 OVP WERNEUCHEN 3532013812682
Mi-24K Hind-G2 43r 9 OVE ORANIENBURG 3532014511049
Mi-24V Hind-E 44w Pres. MONINO 3532424015897
Mi-24RCh Hind-G1 44or 113 OVE SPERENBERG 3534624913327
Mi-24RCh Hind-G1 45or 113 OVE SPERENBERG 3534624611809
Mi-24V Hind-E 46b 296 OVP WERNEUCHEN 3532421708713
Mi-24A Hind-A 50r Pres. MONINO 2201201
Mi-24V Hind-E 52r 72 AvB KONOTOP
Mi-24V Hind-E 58r 72 AvB KONOTOP 3532423317127
Mi-24V Hind-E 60w Pres. KHODINKA 353242..03035
Mi-24 Hind 60y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24 Hind 64r Stored KONOTOP
Mi-24 Hind 69y NGU BILA-TSERKVA
Mi-24P Hind-F 70y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24P Hind-F 71y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532433420329
Mi-24P Hind-F 72y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V Hind-E 73r 72 AvB KONOTOP 3532422025...
Mi-24P Hind-F 73y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V Hind-E 75r 72 AvB KONOTOP 3532423913372
Mi-24 Hind 75w LJUBERTSY
Mi-24 Hind 75y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24 Hind 75y NGU BILA-TSERKVA
Mi-24V Hind-E 76r Stored KONOTOP
Mi-24V Hind-E 76r 72 AvB KONOTOP 3532422015161
Mi-24 Hind 76y NGU BILA-TSERKVA
Mi-24 Hind 78bk Stored KONOTOP
Mi-24RCh Hind-G1 78r 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24P Hind-F 78y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532433420374
Mi-24K Hind-G2 79r 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532013913265
Mi-24P Hind-F 79y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532433420357
Mi-24RCh Hind-G1 79y NGU BILA-TSERKVA
Mi-24K Hind-G2 -- (ex81r) 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532013812924
Mi-24 Hind 83y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24RCh Hind-G1 83y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3534623913145
Mi-24V Hind-E 98r 72 AvB KONOTOP
Mi-24V Hind-E 107y 72 AvB KONOTOP 3532421521251
Mi-24RCh Hind-G1 112y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24RCh Hind-G1 140y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE
Mi-24V Hind-E 234y 1 BrAA BERDICHEV-RADYANSKOYE 3532421809234

Ik heb alleen in Mi-17s en Mi-24s gevlogen.
Dit zijn de alleen RF Mi-24s die ik gezien heb................. 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door PluggieOD op 27-03-2017 00:39:21 ]
  maandag 27 maart 2017 @ 07:35:18 #158
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169807437
Ik heb nog nooit in een Heli gevlogen, lijkt me wel heel vet :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_169811037
Vandaag exact 40 jaar geleden.















Deze foto is genomen op woensdag 6 april 1977, even na drie uur in de middag. Het is de herdenkingsdienst voor de 248 slachtoffers van het KLM toestel. 232 kisten in opgesteld in eindeloze rijen. 16 stoffelijke resten waren al door de familie overgenomen om begraven te worden.
Deze foto is genomen in hangar 11 op Schiphol-Oost.
Deze hangar werd enkele jaren eerder speciaal gebouwd voor de nieuwe 747's van KLM en slechts 6 jaar eerder werd daar de eerste 747 (PH-BUA) met veel fanfare naar binnen gereden.
Een van de cockpit crew was Jacob Veldhuyzen van Zanten.
Voor zover ik weet was hij crewlid op elke KLM 747-classic delivery flight naar Amsterdam voor Tenerife gebeurde. (Of in ieder geval de eerste 6-7 toestellen).

De 747 was nog een bijzonder toestel op Schiphol. Toen PH-BUA op 31 januari 1971 op Schiphol landde was de eerste 747 op de luchthaven nog maar een half jaar geleden.
Toen landde op 2 juli 1970 Pan Am's N737PA "Clipper Red Jacket" op Schiphol.
Op onderstaande foto staat het Pan Am toestel aan gate B30; aan de huidige D-pier.
De gloednieuwe hangar 11 is te zien op de achtergrond.



KLM's eerste 747 in en voor de nieuwe hangar:





Robert L. Bragg was co-piloot op de Pan Am kist. Hij overleed eerder dit jaar op 9 februari op 79-jarige leeftijd. Hij was de laatst levende (cockpit)bemanningslid. Nadat United Airllines de Pacifische routes (en aantal toestellen) van Pan Am overnam ging hij mee.
Hij ging uiteindelijk met pension als gezagvoerder op de 747. Hij vloog een aantal van de inaugurale vluchten van United Airlines zoals Los Angeles naar Beijing en Los Angeles naar Frankfurt.

Een andere gedenkwaardige Pan Am personeelslid is Dorothy Kelly. Zij was Junior Purser aan boord van het Pan Am toestel. De Senior Purser was Frans en niet erg op haar gemak om met haar Franse accent de aankondigen te doen. Daarop vroeg ze Dorothy om haar dienst voorin het toestel over te nemen; de Senior Purser zou haar dienst dan overnemen achterin het toestel.
Dorothy overleefde de crash; haar Senior Purser niet.

Iets voor kerst was zij in Londen gestationeerd en vroeg een college haar om een dienst te wisselen.
Doroty had echter een lange(re) layover geregeld om kerst met haar familie te vieren.
Haar collega kon geen andere stewardess vinden om mee te ruilen dus ze moest haar dienst wel uitvoeren. Haar vlucht was Pan Am 103...

Wanneer begin jaren '90 Pan Am failliet ging, ging Dorothy dat ook. Uiteindelijk moest ze soms op de luchthaven slapen omdat ze wist dat die 24 uur per dag open waren.
Uiteindelijk kon ze weer aan het werk bij United als stewardess en dat deed ze in ieder geval nog in 2007. (gebaseerd op een interview in april dat jaar)

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 27-03-2017 15:10:28 ]
  maandag 27 maart 2017 @ 22:58:46 #160
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169825996
Ik blijf het nog steeds een bijzondere crash vinden: zoveel mensen die door paar stommiteiten en toevalligheden het leven hebben moeten laten. Gelukkig hebben we een hoop geleerd en verbeterd, maar toch blijft het wrang dat juist de gezagvoerder met het meeste aanzien bij KLM de fatale aanname maakte dat de baan vrij was.
So we just called him Fred
  dinsdag 28 maart 2017 @ 22:05:25 #161
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169847734
quote:
NIEUWE INTERNATIONALE ROUTE VOOR AIR KORYO



PYONGYANG - Air Koryo, de nationale luchtvaartmaatschappij van Noord-Korea, heeft een nieuwe internationale route geopend. Het gaat om een lijndienst van Pyongyang naar Dandong, net over de grens met China. De vliegtijd bedraagt minder dan een uur.
Voorlopig vinden twee vluchten per week plaats, meldt persbureau AP. Op de route wordt een Antonov An-148 met 73 stoelen ingezet. Op de eerste vlucht van Dandong naar Pyongyang vlogen vijftig Chinese toeristen mee.

Dandong is op dit moment een van de slechts vijf internationale bestemmingen van Air Koryo. De andere zijn Beijing, Shenyang en Shanghai in China en Vladivostok in Rusland. Vanwege sancties heeft de maatschappij vluchten naar enkele andere bestemmingen moeten staken.

De enige buitenlandse luchtvaartmaatschappij die op het geïsoleerde Noord-Korea vliegt is Air China. Die maatschappij zou de route binnenkort willen staken, maar dat is nog niet officieel aangekondigd.
Air Koryo _O_
Daar wil ik ooit nog een keer mee vliegen.
  woensdag 29 maart 2017 @ 00:23:26 #162
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169853201
Geen idee of het fake news is of niet, maar in día nieuwsbericht gaat het over 2 meisjes in México die een selfie wilden maken, en onthoofd werden door de vleugel van een landend vliegtuigje :D
http://m.tn.com.ar/tecno/(...)de-aterrizaje_782171

Geen tijd om te vertalen of voor fact checking, sorry!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_169854210
Zo, over een paar maanden weer een lange trip met vliegtuig. *O*
Ik ga op vakantie naar Australie.
Van Frankfurt naar HongKong met Cathay Pacific, daar paar dagen blijven en dan door naar Sydney.

Air India was de goedkoopste op die afstand, dat scheelde ¤150 voor de retour.
Maar daar las ik niet zulke denderende recensies over _O-
Voor een city-trip vlucht van 2 uur interesseer mij dat nog niet zo, maar op zulke lange afstanden heb ik graag wat meer garantie/comfort ;)
  woensdag 29 maart 2017 @ 14:41:03 #164
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169861572
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 02:31 schreef bluemoon23 het volgende:
Air India was de goedkoopste op die afstand, dat scheelde ¤150 voor de retour.
Die vliegen toch niet vanaf Hong Kong naar Sydney :?
So we just called him Fred
  woensdag 29 maart 2017 @ 14:53:36 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169861858
Deze 737-300 van Peruvian Airlines is niet meer:

Het toestel is bij de landing in het Peruaanse Jauja van de baan afgeraakt en in brand gevlogen.
So we just called him Fred
pi_169863422
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:41 schreef FredvZ het volgende:
Die vliegen toch niet vanaf Hong Kong naar Sydney :?
Ik denk dat hij meer bedoelt met Jet Airways van 'hier' naar Australië. ;)
En dan vlieg je bijvoorbeeld met Jet Airways of code-share naar Australië.
pi_169865047
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:53 schreef FredvZ het volgende:
Deze 737-300 van Peruvian Airlines is niet meer:

Het toestel is bij de landing in het Peruaanse Jauja van de baan afgeraakt en in brand gevlogen.
Pax er op tijd uit zo te zien? Vorig jaar in Peru ook in een brakke ouder 737 van LC Peru gevlogen, wat ergens wel leuk was om eens in een 24 jaar oude 737-500 te vliegen, maar Zuid-Amerika blijft soms wel tricky. :X

24 jaar staat in schril contrast met het oudste vliegtuig in de vloot van QR, waarmee ik van de week terug uit Kenia kwam, A7-ADA. Zo'n 4 jaar na de relaunch in 1997 in de vloot gekomen en momenteel het oudste toestel, bijna net zo oud als de airline zelf die dit jaar de 20 jaar viert.

quote:
7s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:58 schreef FredvZ het volgende:
Ik blijf het nog steeds een bijzondere crash vinden: zoveel mensen die door paar stommiteiten en toevalligheden het leven hebben moeten laten. Gelukkig hebben we een hoop geleerd en verbeterd, maar toch blijft het wrang dat juist de gezagvoerder met het meeste aanzien bij KLM de fatale aanname maakte dat de baan vrij was.
Vandaag ook wat meer ingelezen en het was wel een collectie van pech en fouten ja, heel lullig. Vooral dat beide kisten ook niet eens op Tenerife hoorden te zijn... 8)7

[ Bericht 11% gewijzigd door DeeBee op 29-03-2017 17:23:32 ]
Jack does it in real time...
  woensdag 29 maart 2017 @ 18:20:17 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169866268
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:16 schreef DeeBee het volgende:
Pax er op tijd uit zo te zien? Vorig jaar in Peru ook in een brakke ouder 737 van LC Peru gevlogen, wat ergens wel leuk was om eens in een 24 jaar oude 737-500 te vliegen, maar Zuid-Amerika blijft soms wel tricky. :X
Ja, iedereen levend uit het toestel. Aantal gewonden is niet helemaal duidelijk.

Mijn "record" is de PH-AHQ van ArkeFly, die was destijds ook 24 jaar oud. Niet dat je daar van binnen veel van zag, het was in 2004 van binnen gemoderniseerd. In de toestellen van (nu) TUI was in 2014 goed te zien hoe sterk de vliegtuigstoelen zijn geëvolueerd in 10 jaar tijd in economy. van redelijk brede stoelen (5 abreast) en voldoende beenruimte, maar zonder schermpje. Naar stoelen met schermpje, een stuk minder beenruimte en een stuk smallere stoelen (9 abreast).
So we just called him Fred
  woensdag 29 maart 2017 @ 18:45:09 #169
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169866799
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:16 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Pax er op tijd uit zo te zien? Vorig jaar in Peru ook in een brakke ouder 737 van LC Peru gevlogen, wat ergens wel leuk was om eens in een 24 jaar oude 737-500 te vliegen, maar Zuid-Amerika blijft soms wel tricky. :X
Daarom boek ik mijn klanten in Peru altijd gewoon op LAN LATAM, ook al bieden LC of Peruvian betere tarieven :) In Chili wil ik nog wel eens een keer gebruik maken van Sky, maar liever gewoon LATAM. In Argentinië wordt het wel interessant, áls die LowCost airlines ook echt gaan vliegen. Ga ik eerst zelf wel een paar keer mee om te zien of het bevalt en een mogelijkheid is voor klanten, of niet.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 29 maart 2017 @ 18:48:48 #170
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169866873
Teringjantje, die brandweer daar gaat ook niet echt vrijuit he? :D Die eerste tender geeft zelf meer rook dan het vliegtuig en vervolgens staan ze er maar een beetje bij en kijken ernaar... hoe die kist geheel uitfikt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 29 maart 2017 @ 22:32:13 #171
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169873857
quote:
11s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:48 schreef flipsen het volgende:
Teringjantje, die brandweer daar gaat ook niet echt vrijuit he? :D Die eerste tender geeft zelf meer rook dan het vliegtuig en vervolgens staan ze er maar een beetje bij en kijken ernaar... hoe die kist geheel uitfikt.
Het lijkt ook alsof ze dat kerosinebrandje in de berm willen blussen met water. Komt op mij over alsof ze niet de juiste middelen voor handen hebben om accuraat te blussen.
So we just called him Fred
  woensdag 29 maart 2017 @ 23:19:07 #172
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169875691
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ja, iedereen levend uit het toestel. Aantal gewonden is niet helemaal duidelijk.

Mijn "record" is de PH-AHQ van ArkeFly, die was destijds ook 24 jaar oud. Niet dat je daar van binnen veel van zag, het was in 2004 van binnen gemoderniseerd. In de toestellen van (nu) TUI was in 2014 goed te zien hoe sterk de vliegtuigstoelen zijn geëvolueerd in 10 jaar tijd in economy. van redelijk brede stoelen (5 abreast) en voldoende beenruimte, maar zonder schermpje. Naar stoelen met schermpje, een stuk minder beenruimte en een stuk smallere stoelen (9 abreast).
Daar heb ik in 2014 ook nog mee gevlogen naar CUR. Terug naar AMS met de PH-OYI. Dat was echt een groot verschil zeg. Die PH-AHQ maakte een hoop meer kabaal. De AHQ viel toen voor een ander toestel in omdat deze problemen had. De AHQ was toen al een stand-by toestel.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 02:51:50 #173
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_169899323
Niet heel actueel maar een heerlijk video van deze '11 echt in actie.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_169906112
Webcast van de eerste vlucht van de 787-10:

http://www.boeing.com/commercial/787-10/
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  vrijdag 31 maart 2017 @ 15:17:17 #175
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169906292
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 15:04 schreef biertapper het volgende:
Webcast van de eerste vlucht van de 787-10:

http://www.boeing.com/commercial/787-10/
Hoe laat gaat dat ding vliegen. ik heb die cheesy commercial van Boeing en Trump nu wel gezien

edit: nu dus :D
So we just called him Fred
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')