abonnement Unibet Coolblue
pi_169347880
Hallo allemaal,

Ja.. wederom zo'n post. Collega's en ik hebben het idee dat we vrij onderbetaald worden bij ons werk. We werken bij een online marketing bureau en zijn eigenlijk aan het afwegen of het voor ons zin zou hebben om elders te solliciteren. Immers, bij geen enkele vacature wordt tegenwoordig over een bepaald salaris gesproken, de benaming is "marktconform".

Feiten: ik zit zelf (nu met een jaar ervaring incl. stage) op 2100 bruto, fulltime 40u, geen reiskostenvergoeding (maar ook niet nodig), geen 13e maand o.i.d. Een klantenportfolio van rond de ton, veel kleine klanten waardoor ik veel moet schakelen. Deel omdat ook sales, omdat ik mijn portfolio moet behouden en uitbreiden. Andere collega's zitten nog onder mijn salaris, ik schijn het beste te onderhandeld hebben.

Loonwijzer enz. spreken vaak van 2500+ in een vergelijkbare functie. Is dit reëel als ik ga solliciteren elders?

Graag jullie mening.
pi_169347896
quote:
Is dit reëel als ik ga solliciteren elders?
Gewoon doen en kijken wat ze bieden (als ze je willen hebben). Dan weet je het, en kan je gelijk overstappen indien het beter betaald.
pi_169347903
Wat is online marketing in vredesnaam?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_169347910
Voor een jaar werkervaring is 2100 nou ook niet belachelijk laag, maar ook geen vetpot.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:53:52 #5
286575 Roces18
Chef de party
pi_169347983
Je zou denken dat het erg laag is. Maar feit is wel dat online marketing tegenwoordig door iedereen gedaan wordt. Wel is het zo breed dat het kan van social media bijwerken tot seo. Maar geen van dit alles is bepaald van wereldniveau hoewel je met seo natuurlijk meer verdient dan met social media.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:14:32 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_169348294
Jaar werkervaring inclusief stage? Je bedoelt dus een halfjaar (of zo) werkervaring.
Huilen dan.
pi_169348624
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:48 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Wat is online marketing in vredesnaam?
Zorgen dat banners op Fok! verschijnen :)

Maar pluis eerst het woordenboek op marketing na, want blijkbaar ken je dat woord niet...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_169348898
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:37 schreef Godshand het volgende:

[..]

Zorgen dat banners op Fok! verschijnen :)

Maar pluis eerst het woordenboek op marketing na, want blijkbaar ken je dat woord niet...
Ok, gedaan. Nog steeds weet ik niet wat een online marketeer concreet doet.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_169349257
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:54 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ok, gedaan. Nog steeds weet ik niet wat een online marketeer concreet doet.
Berichtjes typen op facebook a la 'LIKE EN DEEL EN WIN DEZE HOUTEN VERANDA'
5 Ferrari's op videoband!
pi_169349331
Ik vind je salaris in verhouding tot je werkervaring helemaal niet zo rot.
pi_169349572
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:54 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ok, gedaan. Nog steeds weet ik niet wat een online marketeer concreet doet.
Het lijkt mij simpel. Als je het woordenboek hebt na gepluist lees je dat marketing betekent dat er via campagnes geprobeerd wordt een product aan een klant te slijten.

Een online marketeer betekent concreet dat zo iemand campagnes opzet om product van het bedrijf aan de man te krijgen. Via welke weg dan ook: banners, Twitter, Facebook of via LinkedIn. Betekent dus ook zorgen dat je een team aanstuurt en controleert die dat gaat uitvoeren.

Ik snap niet waarom je dit zelf niet kan bedenken... Of ben ik nu zo mega intelligent? :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_169349643
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:36 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het lijkt mij simpel. Als je het woordenboek hebt na gepluist lees je dat marketing betekent dat er via campagnes geprobeerd wordt een product aan een klant te slijten.

Een online marketeer betekent concreet dat zo iemand campagnes opzet om product van het bedrijf aan de man te krijgen. Via welke weg dan ook: banners, Twitter, Facebook of via LinkedIn. Betekent dus ook zorgen dat je een team aanstuurt en controleert die dat gaat uitvoeren.

Ik snap niet waarom je dit zelf niet kan bedenken... Of ben ik nu zo mega intelligent? :')
Ja, je bent enorm intelligent! En volgens mij erg goed in jouw vak als online marketeer.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_169350092
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:40 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ja, je bent enorm intelligent! En volgens mij erg goed in jouw vak als online marketeer.
Ik zit niet in die branche..

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:46 schreef lauraotms het volgende:
Hallo allemaal,

Ja.. wederom zo'n post. Collega's en ik hebben het idee dat we vrij onderbetaald worden bij ons werk. We werken bij een online marketing bureau en zijn eigenlijk aan het afwegen of het voor ons zin zou hebben om elders te solliciteren. Immers, bij geen enkele vacature wordt tegenwoordig over een bepaald salaris gesproken, de benaming is "marktconform".

Feiten: ik zit zelf (nu met een jaar ervaring incl. stage) op 2100 bruto, fulltime 40u, geen reiskostenvergoeding (maar ook niet nodig), geen 13e maand o.i.d. Een klantenportfolio van rond de ton, veel kleine klanten waardoor ik veel moet schakelen. Deel omdat ook sales, omdat ik mijn portfolio moet behouden en uitbreiden. Andere collega's zitten nog onder mijn salaris, ik schijn het beste te onderhandeld hebben.

Loonwijzer enz. spreken vaak van 2500+ in een vergelijkbare functie. Is dit reëel als ik ga solliciteren elders?

Graag jullie mening.
ik zou het gewoon proberen. Mocht je nergens anders een hoger salaris krijgen, zou ik kijken of je nog een baan extra erbij kan hebben. Tenminste, als je echt het geld nodig hebt, want een extra baan levert wel meer geld op, maar hou je minder tijd over om het te besteden :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_169352807
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:46 schreef lauraotms het volgende:
Loonwijzer enz. spreken vaak van 2500+ in een vergelijkbare functie. Is dit reëel als ik ga solliciteren elders?
Dat lijkt me niet, nee. Je salaris lang niet gek voor 6 maanden ervaring (behalve gebrek aan reiskosten, pensioen). Hoe kan het dat je zo kort na indiensttreding al ontevreden bent?

Beste manier om je marktwaarde te bepalen is door te solliciteren. Welke regio zit je? Mogelijk betaalt klantzijde beter dan bureauzijde.

Elke 6 maanden (willen) switchen is geen goed teken en levert na een aantal keer een jobhop-cv.

[ Bericht 22% gewijzigd door baskick op 07-03-2017 17:52:24 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 7 maart 2017 @ 16:19:22 #15
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_169353487
Ik begrijp niet goed waarom je met je collega's saampjes aan het kijken bent om ergens anders te werken. Uiteindelijk is werken toch een vrij individuele aangelegenheid en dan lijkt het me dat je beter de eerste kan zijn die het schip verlaat, dan de laatste. Tenzij je in een kliekje zit van collega's die allemaal weg willen bij dezelfde werkgever, is het aan je OP al te lezen dat je eigenlijk verder moet kijken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_169353826
2100 bruto is op zich vrij normaal voor een HBO startsalaris. In deze fase van je carrière zou ik eerder kijken naar je ontwikkelmogelijkheden bij deze werkgever. Denk wat verder in de toekomst; kun je hier een mooi cv opbouwen?

Word zelf altijd een beetje moe van collega's die zich hier na halfjaartje werken al druk om gaan maken. Leer veel, investeer en zorg dat je van waarde wordt.. dan creëer je een onderhandelingspositie.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:27:14 #17
286575 Roces18
Chef de party
pi_169356950
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:36 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het lijkt mij simpel. Als je het woordenboek hebt na gepluist lees je dat marketing betekent dat er via campagnes geprobeerd wordt een product aan een klant te slijten.

Een online marketeer betekent concreet dat zo iemand campagnes opzet om product van het bedrijf aan de man te krijgen. Via welke weg dan ook: banners, Twitter, Facebook of via LinkedIn. Betekent dus ook zorgen dat je een team aanstuurt en controleert die dat gaat uitvoeren.

Ik snap niet waarom je dit zelf niet kan bedenken... Of ben ik nu zo mega intelligent? :')
een online marketeer is geen manager, anders was je wel marketing manager (hoewel dat woord ook vaak misbruikt word voor iemand die marketing zaken beheert en niet zo zeer mensen aanstuurt)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_169357310
Salaris is afhankelijk van wat je écht doet. Online marketeer wordt namelijk te pas en te onpas gebruikt voor iemand die gehele online marketingcampagnes inricht, mensen die enkel de sociale media beheren, maar ook mensen die gehele websites doormeten en aanpassen.
- Met zuidelijke groet -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')