abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 maart 2017 @ 23:37:13 #1
53151 T42
Pinball Wizard
pi_169343411
had vroeger voor mijn werk een clio en daarna een peugeot 308 waar ik in alle 2 goed pasten met mijn net geen 2 meter.

toen kreeg ik een peugeot partner waar ik met mijn knie letterlijk tegen het dashboard zit. dit was tijdelijke auto maar ben daardoor wel een paar dagen ziek geweest omdat ik een slijmbeursontsteking in mijn knie kreeg.

nu heb ik vandaag een mercedes citan gekregen maar nog steeds het zelfde probleem... zit met mijn knie tegen het dashboard en voor korte stukjes gaat dat maar ik rij een 70'000km per jaar...

ze wisten van te voren het probleem dat ik lang ben. ze hebben mij 1x in een test auto laten rijden waar ik niet in paste.

nu ben ik bang straks weer last te krijgen van mijn knie.
heb het aangegeven.

had even arbo regels zitte kijken daar staat alleen een andere stoel in als je last van je rug krijgt.
pi_169344094
met een beetje inlevingsvermogen kan je de vraag wel bedenken toch.

heeft ts arbo-technisch een poot om op te staan? kunnen ze hem in die auto door laten rijden of heeft ts recht op een voor hem geschikt voertuig?

vind het wel verbazingwekkend dat je niet in een citan zou passen. stoel helemaal naar achteren neem ik aan, voor zover mogelijk?
  maandag 6 maart 2017 @ 23:59:07 #3
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169344241
Ik ben 1.97 en ik pas in een Clio. Je weet dat je je stoel naar achter kan doen?
pi_169344265
quote:
12s.gif Op maandag 6 maart 2017 23:55 schreef racerdkb het volgende:
met een beetje inlevingsvermogen kan je de vraag wel bedenken toch.

heeft ts arbo-technisch een poot om op te staan? kunnen ze hem in die auto door laten rijden of heeft ts recht op een voor hem geschikt voertuig?

vind het wel verbazingwekkend dat je niet in een citan zou passen. stoel helemaal naar achteren neem ik aan, voor zover mogelijk?
Ik eigenlijk ook wel, bij mij zit er juist een van 2m die niet in een station past en daarom zo'n besteller met ramen rijdt, Doblo geloof ik.
.
pi_169344617
Ik ben zo'n beetje van dezelfde lengte en in busjes (Kangoo, Caddy, Partner etc.) stoot ik ook altijd mijn knieën, terwijl ik qua beenruimte wel weer prima pas in bv. een Up of C1. Blijkbaar zit het 'um in het ontwerp van busjes?
pi_169345137
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 23:59 schreef xzaz het volgende:
Ik ben 1.97 en ik pas in een Clio. Je weet dat je je stoel naar achter kan doen?
OP wel gelezen?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  dinsdag 7 maart 2017 @ 01:22:15 #7
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_169345178
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 23:59 schreef xzaz het volgende:
Ik ben 1.97 en ik pas in een Clio. Je weet dat je je stoel naar achter kan doen?
ik ben 1.99 en ik moet echt het dak eruit zagen wil ik normaal kunnen zitten
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_169345675
We hebben zelf een Seat Mii, met m'n 198 ruimte zat.

Maar met een volkswagen caddy van het werk of de meeste busjes, altijd dat knieprobleem.
pi_169346634
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 23:59 schreef xzaz het volgende:
Ik ben 1.97 en ik pas in een Clio. Je weet dat je je stoel naar achter kan doen?
De eerste zin van de OP leert ons dat ts ook in een clio past. Hij had in de Clio niet dat probleem.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 09:24:16 #10
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169346694
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:18 schreef potjecreme het volgende:

[..]

De eerste zin van de OP leert ons dat ts ook in een clio past. Hij had in de Clio niet dat probleem.
Dat bedoel ik, een CLIO is veel kleiner dan een partner als je je stoel maar naar achter doet.
pi_169346784
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:24 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, een CLIO is veel kleiner dan een partner als je je stoel maar naar achter doet.
Het gaat het inmiddels om een Mercedes Citan.

Wie weet zit TS in een andere houding niet met een knie probleem, maar het is niet de bedoeling dat dat een hele onaangename houding voor hem is.

Volgens mij staat er trouwens wel meer in de arbo waar TS iets mee kan, maar daar weten andere users ongetwijfeld meer van.

[ Bericht 7% gewijzigd door Armani XL op 07-03-2017 09:35:55 (Niet schelden) ]
pi_169347414
Er zijn verschillende bedrijven (o.a. Scheel) die autostoelen op maat maken.

Dat zijn dus geen racekuipjes, maar vaak juist stoelen voor lange mensen of mensen met rugklachten. Door aanpassingen aan het onderstel van de stoel of de stoel zelf kan je vaak veel bereiken. Niet goedkoop, maar als je 70dkm per jaar rijdt (in dezelfde auto) dan is dat een goede optie. In veel gevallen kan de stoel ook meegenomen naar een volgende auto.
pi_169347623
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:24 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, een CLIO is veel kleiner dan een partner als je je stoel maar naar achter doet.
Onzin, of je moet al oude met nieuwe modellen gaan vergelijken.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169347686
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:15 schreef escortmk2 het volgende:
Er zijn verschillende bedrijven (o.a. Scheel) die autostoelen op maat maken.

Dat zijn dus geen racekuipjes, maar vaak juist stoelen voor lange mensen of mensen met rugklachten. Door aanpassingen aan het onderstel van de stoel of de stoel zelf kan je vaak veel bereiken. Niet goedkoop, maar als je 70dkm per jaar rijdt (in dezelfde auto) dan is dat een goede optie. In veel gevallen kan de stoel ook meegenomen naar een volgende auto.
Heft niet het probleem op van dat de stoel door de achterwand amper naar achteren kan, en de pedalen relatief dicht bij de stoel staan, waardoor de meeste langere mensen problemen krijgen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169347857
Artikel 3 van de arbowet is van toepassing. De vraag is wat redelijkerwijs van werkgever kan worden gevergd:
quote:
de inrichting van de arbeidsplaatsen, de werkmethoden en de bij de arbeid gebruikte arbeidsmiddelen alsmede de arbeidsinhoud worden zoveel als redelijkerwijs kan worden gevergd aan de persoonlijke eigenschappen van werknemers aangepast;
Het best kun je in overleg gaan met werkgever en informeren of er een oplossing is voor het probleem, als er een redelijke oplossing is moet werkgever dat toepassen. Werkgever loopt ook risico als je arbeidsongeschikt wordt doordat de auto niet geschikt is en hij niet heeft geprobeerd het probleem op te lossen.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:43:24 #16
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_169348727
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

Heft niet het probleem op van dat de stoel door de achterwand amper naar achteren kan, en de pedalen relatief dicht bij de stoel staan, waardoor de meeste langere mensen problemen krijgen.
Wat je dan nog kan overwegen is een bus met geblindeerde ramen (zoals een Touran of Caddy Life) of een bestelwagen met dubbele cabine, zodat je geen last hebt van het kopschot en de stoel verder naar achteren kan.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_169348787
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:43 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Wat je dan nog kan overwegen is een bus met geblindeerde ramen (zoals een Touran of Caddy Life) of een bestelwagen met dubbele cabine, zodat je geen last hebt van het kopschot en de stoel verder naar achteren kan.
Nadeel is dan weer dat het zonder een volle achterwand van die ongelofelijke lawaaibakken worden, en ik heb een tijd een caddy gehad, die dingen zijn gewoon niet gebouwd voor mensen van 2 meter.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_169359245
Je hoeft die auto toch ook niet te accepteren?!? Lijkt me dat je gewoon tegen je baas kan zeggen dat een auto van de zaak niet hoeft tenzij je er ook werkelijk inpast
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_169360464
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:48 schreef shazaam het volgende:
Je hoeft die auto toch ook niet te accepteren?!? Lijkt me dat je gewoon tegen je baas kan zeggen dat een auto van de zaak niet hoeft tenzij je er ook werkelijk inpast
Ligt wel aan je werk natuurlijk. Ik moet er niet aan denken om 500KG gereedschap en onderdelen standaard in mijn eigen auto te hebben.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  woensdag 8 maart 2017 @ 01:03:47 #20
53151 T42
Pinball Wizard
pi_169365283
quote:
12s.gif Op maandag 6 maart 2017 23:55 schreef racerdkb het volgende:
met een beetje inlevingsvermogen kan je de vraag wel bedenken toch.

heeft ts arbo-technisch een poot om op te staan? kunnen ze hem in die auto door laten rijden of heeft ts recht op een voor hem geschikt voertuig?

vind het wel verbazingwekkend dat je niet in een citan zou passen. stoel helemaal naar achteren neem ik aan, voor zover mogelijk?
tegen de achterwand strak aan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 00:18 schreef NeuNeu het volgende:
Ik ben zo'n beetje van dezelfde lengte en in busjes (Kangoo, Caddy, Partner etc.) stoot ik ook altijd mijn knieën, terwijl ik qua beenruimte wel weer prima pas in bv. een Up of C1. Blijkbaar zit het 'um in het ontwerp van busjes?
dit heb meer kleine autotjes gereden waar ik zelfs niet eens de stoel helemaal achter aan hoef te zetten maar deze busjes...
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:24 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, een CLIO is veel kleiner dan een partner als je je stoel maar naar achter doet.
echt niet. stoel staat tegen de achter wand cabine. bij clio had ik nog 1 klik over zelfs!
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:48 schreef shazaam het volgende:
Je hoeft die auto toch ook niet te accepteren?!? Lijkt me dat je gewoon tegen je baas kan zeggen dat een auto van de zaak niet hoeft tenzij je er ook werkelijk inpast
hij werd afgeleverd en klaar daar staat die, heb nu in dag tijd al 700km op zitten
zonder kan ik geen werk doen zeg maar.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 21:24 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ligt wel aan je werk natuurlijk. Ik moet er niet aan denken om 500KG gereedschap en onderdelen standaard in mijn eigen auto te hebben.
mijn eigen auto's zijn oldtimers, citan heeft ook speciale vergunning (busbaan enz)
dus eigen auto gaat niet lukken denk niet dat een ratlook een visite kaartje is voor de zaak XD
  woensdag 8 maart 2017 @ 01:11:34 #21
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169365340
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:46 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nadeel is dan weer dat het zonder een volle achterwand van die ongelofelijke lawaaibakken worden, en ik heb een tijd een caddy gehad, die dingen zijn gewoon niet gebouwd voor mensen van 2 meter.
Mwoa, ben zelf slechts 1.94 maar pas met gemak in de caddy. Het is an sich wel humor hoe achterlijk veel verschil er zit in beenruimte tussen verschillende merken/modellen/bouwjaren.
Bij de nieuwste Golf kom ik niet eens fatsoenlijk bij de pedalen als ik de stoel volledig naar achteren schuif,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')