Ik eigenlijk ook wel, bij mij zit er juist een van 2m die niet in een station past en daarom zo'n besteller met ramen rijdt, Doblo geloof ik.quote:Op maandag 6 maart 2017 23:55 schreef racerdkb het volgende:
met een beetje inlevingsvermogen kan je de vraag wel bedenken toch.
heeft ts arbo-technisch een poot om op te staan? kunnen ze hem in die auto door laten rijden of heeft ts recht op een voor hem geschikt voertuig?
vind het wel verbazingwekkend dat je niet in een citan zou passen. stoel helemaal naar achteren neem ik aan, voor zover mogelijk?
OP wel gelezen?quote:Op maandag 6 maart 2017 23:59 schreef xzaz het volgende:
Ik ben 1.97 en ik pas in een Clio. Je weet dat je je stoel naar achter kan doen?
ik ben 1.99 en ik moet echt het dak eruit zagen wil ik normaal kunnen zittenquote:Op maandag 6 maart 2017 23:59 schreef xzaz het volgende:
Ik ben 1.97 en ik pas in een Clio. Je weet dat je je stoel naar achter kan doen?
De eerste zin van de OP leert ons dat ts ook in een clio past. Hij had in de Clio niet dat probleem.quote:Op maandag 6 maart 2017 23:59 schreef xzaz het volgende:
Ik ben 1.97 en ik pas in een Clio. Je weet dat je je stoel naar achter kan doen?
Dat bedoel ik, een CLIO is veel kleiner dan een partner als je je stoel maar naar achter doet.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De eerste zin van de OP leert ons dat ts ook in een clio past. Hij had in de Clio niet dat probleem.
Het gaat het inmiddels om een Mercedes Citan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, een CLIO is veel kleiner dan een partner als je je stoel maar naar achter doet.
Onzin, of je moet al oude met nieuwe modellen gaan vergelijken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, een CLIO is veel kleiner dan een partner als je je stoel maar naar achter doet.
Heft niet het probleem op van dat de stoel door de achterwand amper naar achteren kan, en de pedalen relatief dicht bij de stoel staan, waardoor de meeste langere mensen problemen krijgen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:15 schreef escortmk2 het volgende:
Er zijn verschillende bedrijven (o.a. Scheel) die autostoelen op maat maken.
Dat zijn dus geen racekuipjes, maar vaak juist stoelen voor lange mensen of mensen met rugklachten. Door aanpassingen aan het onderstel van de stoel of de stoel zelf kan je vaak veel bereiken. Niet goedkoop, maar als je 70dkm per jaar rijdt (in dezelfde auto) dan is dat een goede optie. In veel gevallen kan de stoel ook meegenomen naar een volgende auto.
Het best kun je in overleg gaan met werkgever en informeren of er een oplossing is voor het probleem, als er een redelijke oplossing is moet werkgever dat toepassen. Werkgever loopt ook risico als je arbeidsongeschikt wordt doordat de auto niet geschikt is en hij niet heeft geprobeerd het probleem op te lossen.quote:de inrichting van de arbeidsplaatsen, de werkmethoden en de bij de arbeid gebruikte arbeidsmiddelen alsmede de arbeidsinhoud worden zoveel als redelijkerwijs kan worden gevergd aan de persoonlijke eigenschappen van werknemers aangepast;
Wat je dan nog kan overwegen is een bus met geblindeerde ramen (zoals een Touran of Caddy Life) of een bestelwagen met dubbele cabine, zodat je geen last hebt van het kopschot en de stoel verder naar achteren kan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:33 schreef hottentot het volgende:
[..]
Heft niet het probleem op van dat de stoel door de achterwand amper naar achteren kan, en de pedalen relatief dicht bij de stoel staan, waardoor de meeste langere mensen problemen krijgen.
Nadeel is dan weer dat het zonder een volle achterwand van die ongelofelijke lawaaibakken worden, en ik heb een tijd een caddy gehad, die dingen zijn gewoon niet gebouwd voor mensen van 2 meter.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat je dan nog kan overwegen is een bus met geblindeerde ramen (zoals een Touran of Caddy Life) of een bestelwagen met dubbele cabine, zodat je geen last hebt van het kopschot en de stoel verder naar achteren kan.
Ligt wel aan je werk natuurlijk. Ik moet er niet aan denken om 500KG gereedschap en onderdelen standaard in mijn eigen auto te hebben.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:48 schreef shazaam het volgende:
Je hoeft die auto toch ook niet te accepteren?!? Lijkt me dat je gewoon tegen je baas kan zeggen dat een auto van de zaak niet hoeft tenzij je er ook werkelijk inpast
tegen de achterwand strak aan.quote:Op maandag 6 maart 2017 23:55 schreef racerdkb het volgende:
met een beetje inlevingsvermogen kan je de vraag wel bedenken toch.
heeft ts arbo-technisch een poot om op te staan? kunnen ze hem in die auto door laten rijden of heeft ts recht op een voor hem geschikt voertuig?
vind het wel verbazingwekkend dat je niet in een citan zou passen. stoel helemaal naar achteren neem ik aan, voor zover mogelijk?
dit heb meer kleine autotjes gereden waar ik zelfs niet eens de stoel helemaal achter aan hoef te zetten maar deze busjes...quote:Op dinsdag 7 maart 2017 00:18 schreef NeuNeu het volgende:
Ik ben zo'n beetje van dezelfde lengte en in busjes (Kangoo, Caddy, Partner etc.) stoot ik ook altijd mijn knieën, terwijl ik qua beenruimte wel weer prima pas in bv. een Up of C1. Blijkbaar zit het 'um in het ontwerp van busjes?
echt niet. stoel staat tegen de achter wand cabine. bij clio had ik nog 1 klik over zelfs!quote:Op dinsdag 7 maart 2017 09:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, een CLIO is veel kleiner dan een partner als je je stoel maar naar achter doet.
hij werd afgeleverd en klaar daar staat die, heb nu in dag tijd al 700km op zittenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:48 schreef shazaam het volgende:
Je hoeft die auto toch ook niet te accepteren?!? Lijkt me dat je gewoon tegen je baas kan zeggen dat een auto van de zaak niet hoeft tenzij je er ook werkelijk inpast
mijn eigen auto's zijn oldtimers, citan heeft ook speciale vergunning (busbaan enz)quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ligt wel aan je werk natuurlijk. Ik moet er niet aan denken om 500KG gereedschap en onderdelen standaard in mijn eigen auto te hebben.
Mwoa, ben zelf slechts 1.94 maar pas met gemak in de caddy. Het is an sich wel humor hoe achterlijk veel verschil er zit in beenruimte tussen verschillende merken/modellen/bouwjaren.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nadeel is dan weer dat het zonder een volle achterwand van die ongelofelijke lawaaibakken worden, en ik heb een tijd een caddy gehad, die dingen zijn gewoon niet gebouwd voor mensen van 2 meter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |