abonnement Unibet Coolblue
pi_169325227
Was hier al een centraal topic over? Kon ik zo snel niet vinden.

https://www.nietstemmers.nl/uitleg/

Wie gaat er wel stemmen op niet stemmers? :7
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_169325332
Dit zijn dus echt idioten
(she/her)
pi_169325368
Iedereen die op deze onzinpartij stemt, spreekt zichzelf tegen.

Deze partij is destructief (het tegenovergestelde van constructief). Zou deze partij zetels krijgen, dan nemen ze Kamerzetels in, die vervolgens gewoon afvallen. Stel, ze halen 2 zetels. Dan houd je 148 Kamerleden over die wél hun werk doen, wetten indienen, de regering controleren, standpunten innemen, enzovoort. En die twee nietsnutten zitten daar dan alleen uit hun neus te vreten en steeds heel notoir niet te stemmen. :')

Wat mij betreft was deze partij verboden wegens ondermijning van de democratie; want dat is wat ze feitelijk doen.
pi_169325449
Waarom zou je als niet stemmer op 15 maart gaan stemmen?
U MAD?
pi_169325514
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:50 schreef Elfletterig het volgende:
Iedereen die op deze onzinpartij stemt, spreekt zichzelf tegen.

Deze partij is destructief (het tegenovergestelde van constructief). Zou deze partij zetels krijgen, dan nemen ze Kamerzetels in, die vervolgens gewoon afvallen. Stel, ze halen 2 zetels. Dan houd je 148 Kamerleden over die wél hun werk doen, wetten indienen, de regering controleren, standpunten innemen, enzovoort. En die twee nietsnutten zitten daar dan alleen uit hun neus te vreten en steeds heel notoir niet te stemmen. :')

Wat mij betreft was deze partij verboden wegens ondermijning van de democratie; want dat is wat ze feitelijk doen.
Lees de uitleg in dat linkje eens, Elfje. Ze gaan niet daadwerkelijk in de kamer zetten.
En wat betreft het ondermijnen van de democratie: ze vertegenwoordigen juist een grote groep die normaal gesproken genegeerd wordt: de niet stemmers én blanco stemmers.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 6 maart 2017 @ 10:05:51 #6
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169325542
Ik zal hem vanavond wel centraal schoppen, anders komt er verder ook niemand op af :P
pi_169325552
Het heeft gewoon totaal geen zin om voor deze partij te stemmen. Een coalitie hoeft dan ook gewoon minder zetels te hebben voor een meerderheid. _O-
(she/her)
pi_169325709
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:03 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Lees de uitleg in dat linkje eens, Elfje. Ze gaan niet daadwerkelijk in de kamer zetten.
En wat betreft het ondermijnen van de democratie: ze vertegenwoordigen juist een grote groep die normaal gesproken genegeerd wordt: de niet stemmers én blanco stemmers.
Ze nemen zetels in die aan het reguliere proces worden onttrokken.

En nogmaals: iedereen die opkomt op 15 maart en op deze partij stemt, spreekt zichzelf tegen. En elke zetel die Niet-Stemmers haalt, hebben ze aan stemmers te danken.

Onzinpartij, weg ermee.
  maandag 6 maart 2017 @ 10:19:18 #9
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169325728
Ik zou het eigenlijk best hilarisch vinden als deze partij redelijk wat stemmen haalt.
pi_169326229
Claimen dat ze afstand doen van het salaris om vervolgens te vertellen dat ze onkosten en werk wel betaald willen hebben uit dat salaris.

Claimen dat namen niet belangrijk zijn maar dan wel een foto met namen van de kandidaten presenteren.

Als ze echt de zetel leeg laten worden ze ook niet beëdigd en zijn ze dus geen lid van het parlement. Geen idee wat er met een zetel gebeurd als gegadigden weigeren die te vullen.

Maar goed, ik neem aan dat ze nog geen 0,1 zetel halen. Anders is het voor hun wel een leuke bijverdienste en weer een hoofdpijn erbij voor de democratie.
  maandag 6 maart 2017 @ 10:58:54 #11
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169326286
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:53 schreef nanuk het volgende:

Als ze echt de zetel leeg laten worden ze ook niet beëdigd en zijn ze dus geen lid van het parlement. Geen idee wat er met een zetel gebeurd als gegadigden weigeren die te vullen.
Als in: niet de benoeming aannemen? Dan wordt de volgende op de lijst benoemd. Als er niemand overblijft, blijft de zetel leeg.
pi_169326335
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:58 schreef freako het volgende:

[..]

Als in: niet de benoeming aannemen? Dan wordt de volgende op de lijst benoemd. Als er niemand overblijft, blijft de zetel leeg.
Dank! Maar dat is dan zonder benoeming, dus ook zonder salaris neem ik aan. Dan kunnen ze dus ook niet de onkosten vergoed krijgen die ze maken.

Is er nog een sanctie als je een zetel wel accepteert maar na aanvaarding nooit komt opdagen?
  maandag 6 maart 2017 @ 11:07:45 #13
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169326399
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 11:03 schreef nanuk het volgende:

[..]

Dank! Maar dat is dan zonder benoeming, dus ook zonder salaris neem ik aan. Dan kunnen ze dus ook niet de onkosten vergoed krijgen die ze maken.

Is er nog een sanctie als je een zetel wel accepteert maar na aanvaarding nooit komt opdagen?
Nee; het past ook niet echt in de democratische orde om Kamerleden te sanctioneren. Uiteindelijk is het aan de kiezers om parlementariërs te beoordelen/
  maandag 6 maart 2017 @ 11:25:47 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_169326661
quote:
9s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:19 schreef Reya het volgende:
Ik zou het eigenlijk best hilarisch vinden als deze partij redelijk wat stemmen haalt.
Veel meer dan 5.000 stemmen gaat het niet worden, ik denk dat het in de range 2.000-8.000 komt te liggen.
Dit zal in dezelfde orde van grootte als Lokaal in de Kamer, de Burger Beweging, de Vrijzinnige Partij en de Libertarische Partij zijn. Misschien ook Jezus Leeft, maar die partij mist wel heel veel kieskringen.

Artikel 1, GeenPeil en de Piratenpartij komen waarschijnlijk hoger uit. StemNL, Mens&Spirit/etc en de VDP komen (veel) lager uit.
pi_169332411
quote:
9s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:19 schreef Reya het volgende:
Ik zou het eigenlijk best hilarisch vinden als deze partij redelijk wat stemmen haalt.
Zou wel een duidelijk signaal zijn. Misschien dat iemand zich er dan wat van aantrekt.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_169336944
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:05 schreef Reya het volgende:
Ik zal hem vanavond wel centraal schoppen, anders komt er verder ook niemand op af :P
Kom maar hoor.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 6 maart 2017 @ 21:50:15 #17
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169340017
Vooruit dan maar.
pi_169340691
Thanks, wordt een stormlooptopic *O*
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_169383904
Nog een week te gaan, gaat er iemand hier niet stemmen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 8 maart 2017 @ 23:09:49 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169384077
Als die piratenpartij niet had bestaan had ik misschien wel op deze partij gestemd denk ik. Heeft in ieder geval meer effect dan blanco/niet stemmen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_196637849
Open
Definitely not CIA
pi_196638807
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:44 schreef capricia het volgende:
Open
Waarom, ze doen niet mee toch? Plasman staat bij code Oranje op de lijst.
pi_196638877
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 15:45 schreef bamibij het volgende:

[..]

Waarom, ze doen niet mee toch? Plasman staat bij code Oranje op de lijst.
Okay.
Dicht.
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')