abonnement Unibet Coolblue
pi_169324679
quote:
10s.gif Op maandag 6 maart 2017 01:25 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ja, echt suf dat Tex niet doorhad dat de kattengrappen al geschrapt waren. Zit gewoon niet op te letten daar achter de schermen. Zal wel weer met Ancilla aan het spelen geweest zijn. :{
_O-

Prima aflevering ^O^
pi_169325145
Wel goed om de eindeloze peilingen weer aan de kaak te stellen, maar het blijft iets wat nauwelijks uit te roeien is. Een soort honger naar nieuws en tussenstanden.

Je kunt het ook niet officieel verbieden, dan krijg je die Italiaanse flauwekul.
٩๏̯͡๏)۶
pi_169325238
1.106.000

Wow, wat een uitstekende kijkcijfers. Dit is misschien wel het knapste cijfer van ZML ooit, want het programma stond recht tegenover het Carrédebat van RTL (1,6 miljoen kijkers).

Ik heb het trouwens pas later op de avond teruggekeken. Goede show, wel wat eenzijdig op politiek gericht, maar dat is 10 dagen voor de verkiezingen te begrijpen. Uitstekend verhaal over peilingen en tactisch stemmen.

We leven in een mediacratie en dat is kwalijk.
pi_169325323
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:34 schreef Elfletterig het volgende:
1.106.000

Wow, wat een uitstekende kijkcijfers. Dit is misschien wel het knapste cijfer van ZML ooit, want het programma stond recht tegenover het Carrédebat van RTL (1,6 miljoen kijkers).

Ik heb het trouwens pas later op de avond teruggekeken. Goede show, wel wat eenzijdig op politiek gericht, maar dat is 10 dagen voor de verkiezingen te begrijpen. Uitstekend verhaal over peilingen en tactisch stemmen.

We leven in een mediacratie en dat is kwalijk.
Ik vind het wel prettig als een aflevering hoofdzakelijk over politiek gaat. Dat is toch waar satire het best tot z'n recht komt. Debatten kijk ik al lang niet meer, dat is tegenwoordig gewoon real-life Twitter. :')
Interessante vergezichten of scherpe analyses hoef je daar niet te verwachten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 6 maart 2017 @ 09:51:43 #80
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_169325391
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 07:20 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

? :') "...dan in dit programma.."
goh :P
nee, jij dan!
pi_169325398
Beetje matige aflevering als je het mij vraagt. Het item over peilingen is natuurlijk zwaar terecht, maar er werd eigenlijk geen enkel echt sterk argument gemaakt. Dan was het Kamergotchi item eigenlijk veel beter; want dat gaf eigenlijk aan hoe zinloos een peiling wel niet is, gezien de resultaten van Kamergotchi eigenlijk best wel goed overeen komen met de peilingen...

En Maurice de Hond moeten ze sowieso afvoeren naar een onbewoond eiland; mag ie daar gaan peilen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator maandag 6 maart 2017 @ 10:06:07 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169325545
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:52 schreef Norrage het volgende:
Beetje matige aflevering als je het mij vraagt. Het item over peilingen is natuurlijk zwaar terecht, maar er werd eigenlijk geen enkel echt sterk argument gemaakt. Dan was het Kamergotchi item eigenlijk veel beter; want dat gaf eigenlijk aan hoe zinloos een peiling wel niet is, gezien de resultaten van Kamergotchi eigenlijk best wel goed overeen komen met de peilingen...

En Maurice de Hond moeten ze sowieso afvoeren naar een onbewoond eiland; mag ie daar gaan peilen.
Ik vond het wel grappig dat lubach een punt maakte dat de peilers van een of ander bureau betaald krijgen. De mensen die dingen voor maurice de hond invullen krijgen daar ook voor betaald. Ik ken wat mensen die daar dingen voor invullen en die zeiden dat voor de maurice de hond enquetes vaak zo ontzettend slecht zijn kwa vraagstelling...

Een heel aantal vult daar ook gewoon alles voor in.. is de doelgroep mensen met kinderen gewoon invullen dat je kinderen hebt en hop alles op okay en weer een euro erbij... Ik snap niet waarom er zo ontzettend veel waarde aan enquetes en surveys gehecht wordt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Trouwste user 2022 maandag 6 maart 2017 @ 10:20:38 #83
7889 tong80
Spleenheup
pi_169325749
Goeie, mooie uitzending. Blijft een klasse programma.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_169325805
quote:
7s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:52 schreef Norrage het volgende:
Beetje matige aflevering als je het mij vraagt. Het item over peilingen is natuurlijk zwaar terecht, maar er werd eigenlijk geen enkel echt sterk argument gemaakt. Dan was het Kamergotchi item eigenlijk veel beter; want dat gaf eigenlijk aan hoe zinloos een peiling wel niet is, gezien de resultaten van Kamergotchi eigenlijk best wel goed overeen komen met de peilingen...

En Maurice de Hond moeten ze sowieso afvoeren naar een onbewoond eiland; mag ie daar gaan peilen.
quote:
Lijst De Hond grootste op op Rottumerplaat
Geen verschuivingen in de peilingen deze week: De politieke partij Lijst De Hond, opgericht door Maurice de Hond, is ook deze week weer de grootste partij in de peilingen. Uit het wekelijkse onderzoek blijkt dat 100 procent van de inwoners van Rottumerplaat op Lijst De Hond stemt (standaardafwijking + - 3 procent).

Sinds De Hond door FOK!-user Norrage naar het eiland is verbannen, beleeft de opiniepeiler daar een ongekende populariteit. Zo ziet 100 procent van de inwoners in hem een geschikte leider. Snuf de zeehond kreeg 0 procent steun. Wat betreft coalitievorming geeft 100 procent van de ondervraagden de voorkeur aan alleenheerschappij van Lijst De Hond.
pi_169326097
quote:
9s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[..]

_O- _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 6 maart 2017 @ 10:55:33 #86
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_169326245
_O-
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Trouwste user 2022 maandag 6 maart 2017 @ 11:08:51 #87
7889 tong80
Spleenheup
pi_169326413
Ha ha ha :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 6 maart 2017 @ 11:29:07 #88
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_169326713
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:25 schreef Ronaldsen het volgende:
Wel goed om de eindeloze peilingen weer aan de kaak te stellen, maar het blijft iets wat nauwelijks uit te roeien is. Een soort honger naar nieuws en tussenstanden.

Je kunt het ook niet officieel verbieden, dan krijg je die Italiaanse flauwekul.
Ik denk eigenlijk niet dat een Nederlandse rechter dat Italiaanse gedoe had geaccepteerd. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_169326928
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vond het wel grappig dat lubach een punt maakte dat de peilers van een of ander bureau betaald krijgen. De mensen die dingen voor maurice de hond invullen krijgen daar ook voor betaald. Ik ken wat mensen die daar dingen voor invullen en die zeiden dat voor de maurice de hond enquetes vaak zo ontzettend slecht zijn kwa vraagstelling...

Een heel aantal vult daar ook gewoon alles voor in.. is de doelgroep mensen met kinderen gewoon invullen dat je kinderen hebt en hop alles op okay en weer een euro erbij... Ik snap niet waarom er zo ontzettend veel waarde aan enquetes en surveys gehecht wordt.
Nouja aan de andere kant, zonder peilingen had ik echt geen idee gehad hoe alles er nu voorstaat. Dat klaver voorstaat op Asscher, VVD en PVV veel groter zijn dan CDA en D66, voor mij is dat redelijk random. Nu kan je met allemaal verklaringen komen, maar dat is wmb hindsight.

En strategisch stemmen doe ik alsnog op basis van de peilingen. Ik stem GroenLinks, maar als GroenLinks in de peilingen op 1 zetel zou staan en PvdD op 15, dan zou ik serieus overwegen om daarop (of D66) te stemmen.

De GroenLinksers die de VVD overwegen zijn redelijk krankzinnig.
  Moderator maandag 6 maart 2017 @ 12:04:54 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169327203
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 11:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nouja aan de andere kant, zonder peilingen had ik echt geen idee gehad hoe alles er nu voorstaat. Dat klaver voorstaat op Asscher, VVD en PVV veel groter zijn dan CDA en D66, voor mij is dat redelijk random. Nu kan je met allemaal verklaringen komen, maar dat is wmb hindsight.

En strategisch stemmen doe ik alsnog op basis van de peilingen. Ik stem GroenLinks, maar als GroenLinks in de peilingen op 1 zetel zou staan en PvdD op 15, dan zou ik serieus overwegen om daarop (of D66) te stemmen.

De GroenLinksers die de VVD overwegen zijn redelijk krankzinnig.
Wat maakt het uit hoe het er nu voor staat.... het beste is kiezen op de partij die je het beste lijkt onafhankelijk van populariteitscijfers etc.... Dit was nu net het hele punt dat lubach maakte.

Voel je je beter als je als stem naar een partij is gegaan die meer zetels heeft? Voor mij maakt dat niets uit, ik hoef niet zo nodig bij de grootste groep te zitten. Aan de andere kant bij een grote partij heeft je stem weinig invloed en bij een kleine partij ook... Sowieso heeft je stem vrij weinig invloed dus dan maar gewoon stemmen wat je het beste lijkt. Als iedereen dat doet dan is de verkiezingsuitslag ook echt een afspiegeling van wat men echt wil.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169327357
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 12:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat maakt het uit hoe het er nu voor staat.... het beste is kiezen op de partij die je het beste lijkt onafhankelijk van populariteitscijfers etc.... Dit was nu net het hele punt dat lubach maakte.

Voel je je beter als je als stem naar een partij is gegaan die meer zetels heeft? Voor mij maakt dat niets uit, ik hoef niet zo nodig bij de grootste groep te zitten. Aan de andere kant bij een grote partij heeft je stem weinig invloed en bij een kleine partij ook... Sowieso heeft je stem vrij weinig invloed dus dan maar gewoon stemmen wat je het beste lijkt. Als iedereen dat doet dan is de verkiezingsuitslag ook echt een afspiegeling van wat men echt wil.
Probleem is dat je dan nog meer versplintering krijgt. Er doen al tig partijen mee, er is vast een partij die marginaal beter bij mij past (en vermoedelijk geldt dat ook voor jou) dan waar ik uiteindelijk op stem. Als iedereen op de partij stemt die het best zijn / haar mening vertegenwoordigt, dan kan je in theorie 150 verschillende partijen in de kamer krijgen, en zal ook in de praktijk de versplintering nog grotere vormen aannemen.
  Moderator maandag 6 maart 2017 @ 12:53:28 #92
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169328046
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 12:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Probleem is dat je dan nog meer versplintering krijgt. Er doen al tig partijen mee, er is vast een partij die marginaal beter bij mij past (en vermoedelijk geldt dat ook voor jou) dan waar ik uiteindelijk op stem. Als iedereen op de partij stemt die het best zijn / haar mening vertegenwoordigt, dan kan je in theorie 150 verschillende partijen in de kamer krijgen, en zal ook in de praktijk de versplintering nog grotere vormen aannemen.
In theorie niet meer dan 31 hoor :D Tijdens deze verkiezing.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169328647
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 12:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat maakt het uit hoe het er nu voor staat.... het beste is kiezen op de partij die je het beste lijkt onafhankelijk van populariteitscijfers etc.... Dit was nu net het hele punt dat lubach maakte.

Voel je je beter als je als stem naar een partij is gegaan die meer zetels heeft? Voor mij maakt dat niets uit, ik hoef niet zo nodig bij de grootste groep te zitten. Aan de andere kant bij een grote partij heeft je stem weinig invloed en bij een kleine partij ook... Sowieso heeft je stem vrij weinig invloed dus dan maar gewoon stemmen wat je het beste lijkt. Als iedereen dat doet dan is de verkiezingsuitslag ook echt een afspiegeling van wat men echt wil.
Ooit in een heel grijs verleden heb ik een keer Loesje gestemd, die van de posters inderdaad. De uitkomst voor ze was nog niet eens een tiende van een zetel. Toen heb ik me inderdaad wel afgevraagd in hoeverre mijn stem verloren is gegaan.

Ik stem op de partij die het dichtste bij me staat en ook een zeer reële kans op één of meer zetels heeft. Strategisch stemmen heb ik ook wel eens gedaan maar dat voelde ook niet goed. Partijen zouden meer lijstverbindingen moeten aan gaan, dat kan zomaar een zetel schelen.
  maandag 6 maart 2017 @ 13:54:45 #94
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_169328951
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 12:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat maakt het uit hoe het er nu voor staat.... het beste is kiezen op de partij die je het beste lijkt onafhankelijk van populariteitscijfers etc.... Dit was nu net het hele punt dat lubach maakte.

Voel je je beter als je als stem naar een partij is gegaan die meer zetels heeft? Voor mij maakt dat niets uit, ik hoef niet zo nodig bij de grootste groep te zitten. Aan de andere kant bij een grote partij heeft je stem weinig invloed en bij een kleine partij ook... Sowieso heeft je stem vrij weinig invloed dus dan maar gewoon stemmen wat je het beste lijkt. Als iedereen dat doet dan is de verkiezingsuitslag ook echt een afspiegeling van wat men echt wil.
Het voordeel van een gekozen premier lijkt me ook dat je dan het strategisch stemmen fijn kunt afschuiven op de premiersverkiezing en je met de Kamerverkiezing gewoon kunt stemmen op de partij die het beste bij je past.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 6 maart 2017 @ 15:00:11 #95
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_169330040
Ik stem gewoon op ancilla en hoop dag ze dit jaar wel een zetel krijgen. 1 zetel is genoeg, eindelijk wat ict in de kamer
pi_169330219
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:00 schreef ErkendFokker het volgende:
Ik stem gewoon op ancilla en hoop dag ze dit jaar wel een zetel krijgen. 1 zetel is genoeg, eindelijk wat ict in de kamer
http://www.ad.nl/binnenla(...)-ik-ok-was~a0270833/

Denk je?
pi_169331443
quote:
2s.gif Op maandag 6 maart 2017 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In theorie niet meer dan 31 hoor :D Tijdens deze verkiezing.
Ooh, dan is het goed ;). Maar met "in theorie" bedoelde ik niet de praktijk van de aankomende verkiezing.
  maandag 6 maart 2017 @ 16:15:20 #98
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_169331794
quote:
Niet zo gek als ze tot 03.00 bij radio 1 zat. Het zijn net mensen
pi_169339157
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 11:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nouja aan de andere kant, zonder peilingen had ik echt geen idee gehad hoe alles er nu voorstaat. Dat klaver voorstaat op Asscher, VVD en PVV veel groter zijn dan CDA en D66, voor mij is dat redelijk random. Nu kan je met allemaal verklaringen komen, maar dat is wmb hindsight.

En strategisch stemmen doe ik alsnog op basis van de peilingen. Ik stem GroenLinks, maar als GroenLinks in de peilingen op 1 zetel zou staan en PvdD op 15, dan zou ik serieus overwegen om daarop (of D66) te stemmen.

De GroenLinksers die de VVD overwegen zijn redelijk krankzinnig.
Maar waarom? Vind je GL nou het beste of niet? Dan stem je toch gewoon op GL, ongeacht wat de rest doet?
Somebody that I used to know
pi_169339272
Heb jaren geleden dit boek gelezen: Wat 93,7% van de Nederlanders moet weten over opiniepeilingen. Verplichte kost voor iedereen in een democratie. En prima te lezen. Ik ben helemaal niet zo'n moeilijke-boeken-lezer, maar dit las ik als een roman.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')