abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169298278
We willen switchen van internet aanbieder en zitten er aan te denken om ook gelijk de kabel TV op te zeggen. Vaak zetten we dat ding aan en zitten maar een beetje hersenloos te zappen of een aflevering van The Big Bang Theory te kijken die we al twee keer eerder hebben gezien.

Er zitten geen grootse idealen achter ofzo. Meer het idee dat het niet zoveel toevoegt aan je leven. En we beter gericht kunnen kijken via Netflix en Uitzending Gemist.

Maar misschien gaan we het wel missen om live tv te kijken. Iemand ervaringen?
  Boks-Chick zondag 5 maart 2017 @ 09:11:46 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_169298298
Ik heb wel kabel, maar gebruik de tv eigenlijk alleen om te kijken naar de grotere sportevenementen.
Oftewel hij staat hooguit 1x per twee-drie weken een paar uurtjes aan en ik mis er verder niets aan.
lolwut
pi_169298345
Als ik een tv abbo kon krijgen met alleen NPO, Belgie en BBC zou ik het meteen doen.

NPO kan je wel gratis uit de lucht halen toch?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_169298362
Is internet + bellen via adsl zoveel goedkoper dan Ziggo? Maar hier staat ie ook alleen nog maar aan voor voetbal, f1 en Walking Dead
.
pi_169298502
Ik heb wel nog kabel tv, maar ik kijk alleen gericht via uitzending gemist. Sowieso een programma van de commerciële regulier kijken is om gek van te worden met die reclames continu.

Ik gebruik hem meer als achtergrond geluid als ik iets anders aan het doen ben.
pi_169298519
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 09:19 schreef danos het volgende:
Als ik een tv abbo kon krijgen met alleen NPO, Belgie en BBC zou ik het meteen doen.

NPO kan je wel gratis uit de lucht halen toch?
BBC en brt als je een VPN neemt ook. 8-)
pi_169298717
quote:
Op zondag 5 maart 2017 09:41 schreef Basp1 het volgende:
BBC en brt als je een VPN neemt ook. 8-)
Doe mij even een spoedcursus 'dingen uit de lucht halen m.b.v. een VPN', AUB. :+
pi_169298807
Ik heb wel tv maar bij Kpn, daar kan je sinds kort letterlijk alles gratis terug kijken, dus ook rtl enz. Dus ik kijk niks live maar wel via de tv tuner.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_169299162
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 09:19 schreef danos het volgende:
Als ik een tv abbo kon krijgen met alleen NPO, Belgie en BBC zou ik het meteen doen.

NPO kan je wel gratis uit de lucht halen toch?
Je kunt alles inderdaad (live) bekijken op NPO.nl, helaas bieden ze geen HD/FULLHD maar 480P aan :/
pi_169299248
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 10:35 schreef Netflixed het volgende:

[..]

Je kunt alles inderdaad (live) bekijken op NPO.nl, helaas bieden ze geen HD/FULLHD maar 480P aan :/
Aah da's mooi, dus zondagavond Studio Sport kan nog gewoon?
pi_169299273
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 10:41 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Aah da's mooi, dus zondagavond Studio Sport kan nog gewoon?
Ja: http://www.npo.nl/live/npo-1. Kan ook worden gestreamd met een Google Chromecast.
pi_169299285
Wij hebben nu een klein jaartje alleen internet. Wat je zelf zegt, soms zette je de TV aan en zapte je zo een uur weg... Wij kijken nu alleen series via Netflix etc.

Wanneer ik wel iets live wil zien (NLs elftal oid) kijk ik het via NPO.nl.
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_169299288
quote:
19s.gif Op zondag 5 maart 2017 09:11 schreef BrandX het volgende:
Ik heb wel kabel, maar gebruik de tv eigenlijk alleen om te kijken naar de grotere sportevenementen.
Oftewel hij staat hooguit 1x per twee-drie weken een paar uurtjes aan en ik mis er verder niets aan.
Mja ik merk dat ie bij ons ongemerkt toch vaak aan staat. Die sportevenementen is inderdaad wel een reden om het te houden, al zie ik net dat je die gratis live kan zien
pi_169299305
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 10:44 schreef CountingStars het volgende:
Wij hebben nu een klein jaartje alleen internet. Wat je zelf zegt, soms zette je de TV aan en zapte je zo een uur weg... Wij kijken nu alleen series via Netflix etc.

Wanneer ik wel iets live wil zien (NLs elftal oid) kijk ik het via NPO.nl.
Heb je het nooit gemist? Ergens is dat hersenloos kijken ook wel lekker af en toe :@
pi_169299311
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 10:44 schreef CountingStars het volgende:
Wij hebben nu een klein jaartje alleen internet. Wat je zelf zegt, soms zette je de TV aan en zapte je zo een uur weg... Wij kijken nu alleen series via Netflix etc.

Wanneer ik wel iets live wil zien (NLs elftal oid) kijk ik het via NPO.nl.
probleem is dan dat het niet echt live is, hoor je de buren 5 minuten eerder juichen -O-
pi_169299320
Als je kabelinternet hebt moet je ook de kabelaansluiting met standaard tv nemen toch?
pi_169299363
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 10:46 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Heb je het nooit gemist? Ergens is dat hersenloos kijken ook wel lekker af en toe :@
Nee, tot nu toe niet gemist.. Ik kijk dan liever hersenloos Friends ofzo :P
Everyone I know is getting married or pregnant, I'm just getting more awesome.
pi_169299538
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 10:46 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Heb je het nooit gemist? Ergens is dat hersenloos kijken ook wel lekker af en toe :@
je slngert een vaag filmpje op YouTube aan, zet autoplay aan en hersenloze YouTube filmpjes komen voorbij. :D
  zondag 5 maart 2017 @ 12:08:52 #19
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169300490
Wij hebben ook geen kabel tv. Mis het absoluut niet. Wel een grote tv staan, maar die gebruiken we enkel voor gaming en voor dvd's/blu-ray's. We kijken toch alleen maar series e.d. en die kijken we liever op Netflix/dvd's. En anders heb je inderdaad nog uitzending gemist o.i.d.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_169312860
Ik wilde `schotel´opperen maar schijnbaar is dat gezien eerdere reacties sowieso uit den boze.
  zondag 5 maart 2017 @ 19:46:45 #21
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169312944
Ik heb al een jaar een all in one pakket van ziggo en al een jaar geen tv gekeken :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169319825
Ik heb het al jaren niet meer en ik mis het absoluut niet, ik download alleen (meestal Amerikaanse) series op mijn KPN lijntje. Heb me een hoop reclametijd bespaard en beperk me tot datgene wat ook echt de moeite waard is om te kijken. Ook nog eens goedkoper (¤35/mnd) en sneller (100/60Mbit) dan kabel (¤45 voor 40/4Mbit).

Helaas verhuis ik naar een woning waar slechts 2Mbit ADSL mogelijk is :'( zonder glasvezel, dus dat betekent dat ik weer aan het Ziggo monopolie vastzit, met die gedoogde koppelverkoopconstructie.

Ik mot geen kabel-tv!! :(
pi_169320128
Ik heb ook al jaren geen televisie signaal en mis 'niks'. Voor grote sportwedstrijden (CL, EK, WK,..) ga ik wel naar het cafe, want de lag icm met juichende buren is niet te doen, maar dat is maar 2 keer per jaar aan de orde).

De rust vind ik het alleen al waard.
pi_169320542
Om de een of andere reden is er hier in het centrum van Rotterdam nog geen glasvezel te krijgen, en dsl is hier ook veel trager dan kabel. Dus ik zit ook vast aan ziggo en dus een tv pakket, wat ik nauwelijks gebruik. Zodra er glasvezel (of ander snel genoeg internet) komt zeg ik mijn kabel op. Maar iets zegt me dat die vuile monopolist ziggo glasvezel aan het saboteren is.
pi_169320899
Al jaren ervaring zonder kabel en het bevalt uitstekend. Je kijkt inderdaad veel selectiever en ook nog eens veel minder reclame.

Live TV gaat goed. Wij hebben een Chromecast met oa. de NPO app en op de Smart TV staan ook de nodige zenders. Zeker met de komst van Netflix, Youtube en alle uitzendingen gemist apps is het aanbod ruim zat.

Gewoon doen, terug kan altijd nog als het toch niet bevalt.
pi_169321708
Heb hem ook al de deur uitgedaan het tv abbonement dan.

Alleen internet voor 24,- in de maand _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_169322558
Ik zou mijn tv abbo ook graag op willen zeggen maar dan kan ik geen netflix meer kijken. En ik wil niet een serie op mijn pc kijken dat vind ik niks aan
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_169322632
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 23:34 schreef maryen65 het volgende:
Ik zou mijn tv abbo ook graag op willen zeggen maar dan kan ik geen netflix meer kijken. En ik wil niet een serie op mijn pc kijken dat vind ik niks aan
Deze kopen dan?
https://www.mediamarkt.nl(...)y2wNICFdOWdwodRt8EVw
pi_169322697
quote:
Dan ben je wel een tablet of smartphone nodig?

Is mijn smartphone te oud voor en tablet heb ik niet
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_169324718
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 23:40 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Dan ben je wel een tablet of smartphone nodig?

Is mijn smartphone te oud voor en tablet heb ik niet
Pc kan ook chromecasten, via, je raadt het al, chrome!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_169324986
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 08:28 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Pc kan ook chromecasten, via, je raadt het al, chrome!
Ik overleg wel ff met mijn zoon :)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  Moderator maandag 6 maart 2017 @ 21:21:40 #32
9859 crew  Karina
Woman
pi_169338960
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 23:40 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Dan ben je wel een tablet of smartphone nodig?

Is mijn smartphone te oud voor en tablet heb ik niet
Heb je wel een laptop? Die kun je aan je tv hangen met een kabeltje, zo kijk ik altijd.

Zelf houd ik gewoon mijn abonnement, sommige dingen wil ik toch wel live kijken, sport bijvoorbeeld of zoals nu VI. Kan ook via de ziggo-app maar tv vind ik wat relaxter kijken, kan ik tussendoor een beetje internetten :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_169342762
quote:
99s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:21 schreef Karina het volgende:

[..]

Heb je wel een laptop? Die kun je aan je tv hangen met een kabeltje, zo kijk ik altijd.

Zelf houd ik gewoon mijn abonnement, sommige dingen wil ik toch wel live kijken, sport bijvoorbeeld of zoals nu VI. Kan ook via de ziggo-app maar tv vind ik wat relaxter kijken, kan ik tussendoor een beetje internetten :')
Nee ook geen laptop hier. Alleen een pc ;(
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_169342853
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 23:34 schreef maryen65 het volgende:
Ik zou mijn tv abbo ook graag op willen zeggen maar dan kan ik geen netflix meer kijken. En ik wil niet een serie op mijn pc kijken dat vind ik niks aan
Pc naast de tv hier hdmi kabel lekker op de bank computeren en films serie kijken.

_O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_169342997
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 23:25 schreef Geerd het volgende:

[..]

Pc naast de tv hier hdmi kabel lekker op de bank computeren en films serie kijken.

_O_
Ik kan nog geen afscheid nemen van mijn bureautje en pc. Maar er zijn zeker geen hdmi kabels van 3 meter?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_169343049
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 23:28 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik kan nog geen afscheid nemen van mijn bureautje en pc. Maar er zijn zeker geen hdmi kabels van 3 meter?
Snel gekeken van 5m zelfs
Ik zwaai naar dieren.
pi_169343497
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 23:29 schreef Geerd het volgende:

[..]

Snel gekeken van 5m zelfs
Oei ik denk dat ik dat wel red ;)
Ik ga me er eens meer in verdiepen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_169343798
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 23:39 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Oei ik denk dat ik dat wel red ;)
Ik ga me er eens meer in verdiepen
20 en 30 meter :o
Ik zwaai naar dieren.
pi_169413505
Vrienden van mij hebben dat ook en die geven ook aan niets te missen wat ze echt niet kunnen zien. Ze zitten veel op sites al NPO gemist enzo. Wij hebben het wel, zit bij ons internet in. We kunnen er mee opnemen en terugkijken. Mooi dan met de laptop op tv aansluiten enzo. Een smart tv hebben we niet. Als we dat wel zouden hebben zou ik wel eens proberen of ik alleen daar mee het zou redden.
Gaaf! Coole nerd shirts op QuoteShirts.nl
TV series downloaden zonder schikkingsvoorstel te krijgen dmv VPN?
Neem dan VPNUnlimited, nu ook met werkende NetFlix proxy (USA aanbod kijken)
pi_169413606
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:34 schreef onzinnet2 het volgende:
Vrienden van mij hebben dat ook en die geven ook aan niets te missen wat ze echt niet kunnen zien. Ze zitten veel op sites al NPO gemist enzo. Wij hebben het wel, zit bij ons internet in. We kunnen er mee opnemen en terugkijken. Mooi dan met de laptop op tv aansluiten enzo. Een smart tv hebben we niet. Als we dat wel zouden hebben zou ik wel eens proberen of ik alleen daar mee het zou redden.
Jij ook, deze kopen dan?
https://www.mediamarkt.nl(...)y2wNICFdOWdwodRt8EVw

Dit is echt een goede goedkope oplossing en verbruikt veel minder stroom dan een laptop

pi_169413673
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:39 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Jij ook, deze kopen dan?
https://www.mediamarkt.nl(...)y2wNICFdOWdwodRt8EVw

Dit is echt een goede goedkope oplossing en verbruikt veel minder stroom dan een laptop

Ik heb een ChromeCast gehad icm met mijn iPad, maar we zijn beide toch wel erg gecharmeerd van één afstandsbediening voor alles. KPN heeft ook Netflix en begingemist nu openstaan, waardoor het wel prima werkt. Ook als je af en toe een dood momentje hebt is het wel leuk om de tv aan te zetten dan bijv Rad van Fortuin te zien oid, dat bedenk je zelf niet om te gaan kijken :-P
Gaaf! Coole nerd shirts op QuoteShirts.nl
TV series downloaden zonder schikkingsvoorstel te krijgen dmv VPN?
Neem dan VPNUnlimited, nu ook met werkende NetFlix proxy (USA aanbod kijken)
pi_169481733
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 09:19 schreef danos het volgende:
Als ik een tv abbo kon krijgen met alleen NPO, Belgie en BBC zou ik het meteen doen.

NPO kan je wel gratis uit de lucht halen toch?
Als je een digitenne (of iets dergelijks) kastje hebt met een smartcard die niet meer actief is dan kan dat wel ja, zonder abonnement kun je alle NPO 1, 2 en 3 + de regionale zender ontvangen. Zonder lukt dat niet meer, jaren geleden kon je nog enkele zenders analoog ontvangen maar dat is nu niet meer zo.
pi_169482451
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 13:35 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Als je een digitenne (of iets dergelijks) kastje hebt met een smartcard die niet meer actief is dan kan dat wel ja, zonder abonnement kun je alle NPO 1, 2 en 3 + de regionale zender ontvangen. Zonder lukt dat niet meer, jaren geleden kon je nog enkele zenders analoog ontvangen maar dat is nu niet meer zo.
Je hebt geen smartcard nodig, alleen een digitennekastje is genoeg voor 1,2 en 3. Veel tv's hebben overigens gewoon DVB-T ingebouwd, dan heb je alleen een antenne (of gewoon een stukje draad) nodig om 1,2 en 3 gratis uit de lucht te plukken.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_169483506
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 14:02 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Je hebt geen smartcard nodig, alleen een digitennekastje is genoeg voor 1,2 en 3. Veel tv's hebben overigens gewoon DVB-T ingebouwd, dan heb je alleen een antenne (of gewoon een stukje draad) nodig om 1,2 en 3 gratis uit de lucht te plukken.
Alleen een antenne en klaar?
dag
pi_169483709
Het hei elei journaal kun je niet terugkijken via internet. Dus dat ga je wel echt missen.
pi_169486066
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 14:02 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Je hebt geen smartcard nodig, alleen een digitennekastje is genoeg voor 1,2 en 3. Veel tv's hebben overigens gewoon DVB-T ingebouwd, dan heb je alleen een antenne (of gewoon een stukje draad) nodig om 1,2 en 3 gratis uit de lucht te plukken.
Is zeker alleen met nieuwere tv's? Mijn oude deawoo beeldbuis tv heeft dat niet volgens mij.
pi_169486470
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 16:47 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Is zeker alleen met nieuwere tv's? Mijn oude deawoo beeldbuis tv heeft dat niet volgens mij.
Ehm, je hebt nog een beeldbuis? Nee die hebben dat niet nee.
Damn, zelfs iedereen die ik ken van 75+ heeft een flatscreen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 13 maart 2017 @ 17:23:41 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169486740
Geen kabel hier, wel sat schotel voor de BBC. Kijk al jaren geen NL tv meer, slechts wat dingen per uitzending gemist.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169510604
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 17:10 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ehm, je hebt nog een beeldbuis? Nee die hebben dat niet nee.
Damn, zelfs iedereen die ik ken van 75+ heeft een flatscreen.
Ik koop niet onnodig een nieuwe tv, pas als mijn tv kapot gaat koop ik een nieuwe.
pi_169511254
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:54 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:

[..]

Ik koop niet onnodig een nieuwe tv, pas als mijn tv kapot gaat koop ik een nieuwe.
Het is wel nodig ;) het kwaliteitsverschil is groot en de nieuwe tv's zijn ook rustiger aan de ogen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')