FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Retour Zalando niet aangekomen
Sotchi2014zondag 5 maart 2017 @ 04:18
17 februari een pakketje van Zalando laten ophalen met 'Zalando haalt op'. Netjes bevestiging gekregen van postNL

Screenshot_6.png

Echter is mijn pakket nog steeds niet aangekomen bij Zalando. Code werkt niet op de site van postNL. Ik heb vooruitbetaald (kon niet voor een achteraf-optie kiezen) en zit nogal te wachten op mijn geld terug. Heb al verschillende keren contact gehad met Zalando, maar die zijn niet erg behulpzaam.

Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?
Hallmarkzondag 5 maart 2017 @ 08:20
Ik zou eens bellen met PostNL, en het gesprek opnemen.

Onlangs ging een pakketje retour naar Amazon, en ik wilde weten waar hij was maar mijn T&T code werkte niet. Toen ik belde met PostNL, kon deze wel het pakketje zien.

Wellicht zegt de PostNL klantenservice dat hij is aangekomen bij Zalando, dan heb je mooi een geluidsopname die in jouw voordeel werkt.
Hallmarkzondag 5 maart 2017 @ 08:21
Volgende keer met PayPal of creditcard bestellen.

Die pokkebedrijven houden zich niet aan de wet. Indien het bedrijf zelf aangeeft hoe het retour gestuurd moet worden, dan nemen zij het transport risico op zich. Dus echt het probleem van Zalando.
Donnie-Brascozondag 5 maart 2017 @ 09:18
Ik heb hetzelfde een keer gehad met Score. Laten zien dat het was opgehaald. Gaven toe dat het pakketje spoorloos was, maar dat was hun probleem zeiden ze en niet die van mij. Kreeg alsnog mijn geld terug zonder erom te hoeven vragen.

Erg goede service, weet niet hoe Zalando hier in is. Je kan het proberen.
HaverMoutKoekjezondag 5 maart 2017 @ 09:58
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 04:18 schreef Sotchi2014 het volgende:
17 februari een pakketje van Zalando laten ophalen met 'Zalando haalt op'. Netjes bevestiging gekregen van postNL

[ afbeelding ]

Echter is mijn pakket nog steeds niet aangekomen bij Zalando. Code werkt niet op de site van postNL. Ik heb vooruitbetaald (kon niet voor een achteraf-optie kiezen) en zit nogal te wachten op mijn geld terug. Heb al verschillende keren contact gehad met Zalando, maar die zijn niet erg behulpzaam.

Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?
soms duurt retour verwerken heel erg lang omdat ze eerst wachten tot een container vol is oid voordat hij de weg op gaat. Wehkamp is ook heel traag bv
Ik vind 17 feb helemaal niks om paniekerig over te doen eigenlijk.
Chinlesszondag 5 maart 2017 @ 10:46
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 09:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

soms duurt retour verwerken heel erg lang omdat ze eerst wachten tot een container vol is oid voordat hij de weg op gaat. Wehkamp is ook heel traag bv
Ik vind 17 feb helemaal niks om paniekerig over te doen eigenlijk.
Het gaat erom dat TS t geld terug wilt.
HaverMoutKoekjezondag 5 maart 2017 @ 10:50
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 10:46 schreef Chinless het volgende:

[..]

Het gaat erom dat TS t geld terug wilt.
ja, dus? Dan moet ze nog even geduld hebben totdat retour wel verwerkt is
gelestipjeszondag 5 maart 2017 @ 11:20
Moest je het naar een antwoordnummer sturen? Want dan kun je ook niet zien of het is afgeleverd aangezien die pakketten dan allemaal in 1 batch worden aangeleverd en niet per pakje worden gescand. Dus dan kun je alleen zien dat het onderweg is en verder niks.
Ferzondag 5 maart 2017 @ 11:35
Service van Zalando is goed, alleen traag als dikke stront.

Hier ook 1 broek die nooit geleverd is, 3x contact opgenomen, op gegeven moment ook een bloemmetje gehad, maar duurde nog een maand voordat het allemaal correct afgehandeld is.
hottentotzondag 5 maart 2017 @ 11:58
Zalando regelt toch de zending, zij zijn opdrachtgever en derhalve is dit hun probleem.
TheoddDutchGuyzondag 5 maart 2017 @ 12:32
Als Zalando ook dat retourneren regelt dan is het volledig het probleem van zalando als dat pakket nu bij een postbode thuis ligt voor zijn vrouw.

Anyway, geld terugeisen.
vannellezondag 5 maart 2017 @ 12:36
Ik heb er niet veel verstand van maar in de mail staat duidelijk dat de mail tevens het verzendbewijs is dus de verantwoordelijkheid ligt niet meer bij TS maar bij de vervoerder.
Het bewijs heeft TS in handen dus het geld moet gewoon terug naar TS en het probleem ligt tussen Zalando en vervoerder.
Dat is wat mijn boerenverstand er over zegt.
Sotchi2014zondag 5 maart 2017 @ 12:44
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 09:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

soms duurt retour verwerken heel erg lang omdat ze eerst wachten tot een container vol is oid voordat hij de weg op gaat. Wehkamp is ook heel traag bv
Ik vind 17 feb helemaal niks om paniekerig over te doen eigenlijk.
Zalando zegt:

quote:
Bedankt voor je reactie aan Zalando!

Je stuur mij het verzendbewijs door van je retourzending -.

Ik heb deze voor je nagekeken en ik zie dat dit niet het verzendbewijs is dat ik nodig heb. Het verzendbewijs van postNL is per e-mail toegestuurd. Zodra ik deze van jou ontvang, kijk ik graag na wat de status is van je retourzending.

Als je nog verdere vragen hebt, aarzel dan niet en neem contact met ons op.

Ik wens je een fijne dag.
Maar dat is het enige verzendbewijs van postNL wat ik heb. Er staat ook letterlijk in dat at het verzendbewijs is.
Sotchi2014zondag 5 maart 2017 @ 12:44
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 11:20 schreef gelestipjes het volgende:
Moest je het naar een antwoordnummer sturen? Want dan kun je ook niet zien of het is afgeleverd aangezien die pakketten dan allemaal in 1 batch worden aangeleverd en niet per pakje worden gescand. Dus dan kun je alleen zien dat het onderweg is en verder niks.
Is opgehaald door postnl
Sotchi2014zondag 5 maart 2017 @ 12:45
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 08:21 schreef Hallmark het volgende:
Volgende keer met PayPal of creditcard bestellen.

Die pokkebedrijven houden zich niet aan de wet. Indien het bedrijf zelf aangeeft hoe het retour gestuurd moet worden, dan nemen zij het transport risico op zich. Dus echt het probleem van Zalando.
Normaal doe ik dat ook, maar ik kon nu alleen voor ideal kiezen :|W
Niznozondag 5 maart 2017 @ 12:45
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:44 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Zalando zegt:

[..]

Maar dat is het enige verzendbewijs van postNL wat ik heb. Er staat ook letterlijk in dat at het verzendbewijs is.
heb je van postNL geen enkel papiertje aan de deur gekregen?
Sotchi2014zondag 5 maart 2017 @ 12:50
quote:
99s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:45 schreef Nizno het volgende:

[..]

heb je van postNL geen enkel papiertje aan de deur gekregen?
nee
Kassamiepzondag 5 maart 2017 @ 12:53
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 09:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

soms duurt retour verwerken heel erg lang omdat ze eerst wachten tot een container vol is oid voordat hij de weg op gaat. Wehkamp is ook heel traag bv
Ik vind 17 feb helemaal niks om paniekerig over te doen eigenlijk.
De wettelijke termijn voor terugbetaling is 14 dagen nadat de koper heeft gezegd dat hij wil ontbinden; dus het is wel een beetje op het randje ;)
-Strawberry-zondag 5 maart 2017 @ 12:56
Je kunt bij Zalando ook kiezen voor rekening... misschien een idee voor de volgende keer.
Sotchi2014zondag 5 maart 2017 @ 12:58
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Je kunt bij Zalando ook kiezen voor rekening... misschien een idee voor de volgende keer.
Niet bij eerste aankoop. Dit is de eerste keer dat ik er bestelde, dan is ideal de enige optie.
silliegirlzondag 5 maart 2017 @ 14:02
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:44 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

Zalando zegt:

[..]

Maar dat is het enige verzendbewijs van postNL wat ik heb. Er staat ook letterlijk in dat at het verzendbewijs is.
Dan mail je ze dat toch weer terug?

Zalando is trouwens altijd snel met verwerken van retouren: ik heb afgelopen donderdag een pakket teruggestuurd (zelf naar postnl gebracht) en vrijdag kreeg ik al mail dat de retour ontvangen en verwerkt was, inc. geld terug.
Sotchi2014zondag 5 maart 2017 @ 14:05
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:02 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dan mail je ze dat toch weer terug?

Zalando is trouwens altijd snel met verwerken van retouren: ik heb afgelopen donderdag een pakket teruggestuurd (zelf naar postnl gebracht) en vrijdag kreeg ik al mail dat de retour ontvangen en verwerkt was, inc. geld terug.
uiteraard heb ik dat ook teruggemaild, maar zalando is koppig
Ferzondag 5 maart 2017 @ 14:08
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:05 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

uiteraard heb ik dat ook teruggemaild, maar zalando is koppig
Gewoon volhouden, meeste personeel is te dom om te poepen. Bij ieder antwoord heb je kans een slimmere te treffen.
silliegirlzondag 5 maart 2017 @ 14:14
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:05 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

uiteraard heb ik dat ook teruggemaild, maar zalando is koppig
Ach, dan word je na de 2e mail wat minder vriendelijk en zeg je iets als: "ik heb geen ander bewijs ontvangen en zoals je kunt lezen in de oorspronkelijke mail staat daar ook dat dit het enige bewijs is wat verstrekt wordt, graag nu een reactie waar ik wel iets aan heb".
Sotchi2014zondag 5 maart 2017 @ 17:30
Ik bel morgen sowieso wel, dat doe ik liever dan mailen. Nadeel is wel dat ik niks zwart op wit heb.
Stimorol-zondag 19 maart 2017 @ 10:20
Ik doe nooit meer zaken met Zalando. De mensen die daar werken zijn te dom.
Sotchi2014zondag 19 maart 2017 @ 10:57
Heb m'n geld teruggehad inmiddels. Moest een ondertekende verklaring sturen van retour. Zelf ontkennen ze nog steeds dat het pakket geretourneerd is, maar hopelijk is hiermee de zaak afgehandeld.

Waar in ieder geval ook de eerste en laatste keer dat ik dat besteld heb
Rolfieozondag 19 maart 2017 @ 16:54
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 10:20 schreef Stimorol- het volgende:
Ik doe nooit meer zaken met Zalando. De mensen die daar werken zijn te dom.
Hangt er heel erg vanaf wie je hebt. Mijn ervaringen met de klanten service zijn juist heel goed.
Bayswatervrijdag 31 maart 2017 @ 08:23
Heb juist andersom een probleem. Voor 180 euro besteld maandag en krijg vandaag pas eens een mail dat er een vertraging is en dat het nog wel enige tijd kan gaan duren. Hoe lang wordt er niet bij gezegd. Fijn met kinderschoenen en voorjaarskleding. Bestelling valt ook niet meer te annuleren.

Ook de laatste keer geweest dat ik daar wat besteld heb.
Fervrijdag 31 maart 2017 @ 16:05
Met cc betalen. Word pas afgeschreven als het geleverd is.