abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169365199
Ik voorspel dat we met de komende 4 jaar in een nachtmerrie terechtkomen, met Geert als MP in een kabinet met de VVD ( je leest het goed, de beloften worden weer gebroken), waar de ene na de andere verschrikkelijke motie door de kamer wordt geloodst. En waar Nederland straks onder een vergrootglas komt te staan in een soort tirannie
pi_169365236
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 00:50 schreef MakkieR het volgende:
Ik voorspel dat we met de komende 4 jaar in een nachtmerrie terechtkomen, met Geert als MP in een kabinet met de VVD ( je leest het goed, de beloften worden weer gebroken), waar de ene na de andere verschrikkelijke motie door de kamer wordt geloodst. En waar Nederland straks onder een vergrootglas komt te staan in een soort tirannie
Met 2 partijen gaat dat in ieder geval niet lukken.

Tenzij ze beiden in de peilingen nog meer dan 20 zetels weten te winnen.

Maar dan komen ze weer in de problemen in de eerste kamer waar ze geen meerderheid hebben en hun wetten doorheen moeten loodsen.

Volgens mij heeft zelfs een VVD - PVV - CDA - SGP kabinet nog geen meerderheid in de eerste kamer.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_169365566
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 21:45 schreef Hsals het volgende:

[..]

Korte filmpjes na afloop van het Carré-debat waarin hij zich nogal arrogant gedraagt.
dat hij gaat boksen enzo.
pi_169366014
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 00:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Met 2 partijen gaat dat in ieder geval niet lukken.

Tenzij ze beiden in de peilingen nog meer dan 20 zetels weten te winnen.

Maar dan komen ze weer in de problemen in de eerste kamer waar ze geen meerderheid hebben en hun wetten doorheen moeten loodsen.

Volgens mij heeft zelfs een VVD - PVV - CDA - SGP kabinet nog geen meerderheid in de eerste kamer.
Je vergeet een belangrijk aspect en dat is dat de verkiezingen steeds meer begint te lijken op een tweestrijd tussen de VVD en de PVV. Zo'n tweestrijd heeft de VVD en PVDA veel meer zetels gegeven dan ze recht op hebben. En ik krijg het gevoel dat dit straks weer gaat gebeuren.

Maar waar ik vooral angstig voor ben, is dat de PVV zich straks heel anders gaat gedragen tijdens de coalitiebesprekingen, waarbij straks rustig het minimumloon van tafel geveegd wordt, er geen ontslagbescherming meer is, de huur van sociale huurwoningen met 300% gaan stijgen, zorgtoeslag, huursubsidie de prullenmand in gaan. En dat er eigenlijk niks meer overblijft van het sociale beleid en onze verzorgingsstaat.
  woensdag 8 maart 2017 @ 08:20:51 #155
37248 BertV
Handgemaakt
pi_169366104
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:07 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je vergeet een belangrijk aspect en dat is dat de verkiezingen steeds meer begint te lijken op een tweestrijd tussen de VVD en de PVV. Zo'n tweestrijd heeft de VVD en PVDA veel meer zetels gegeven dan ze recht op hebben. En ik krijg het gevoel dat dit straks weer gaat gebeuren.

Best waarschijnlijk scenario. Angstig correcte lieden stemmen straks VVD.
D66 (of CDA) is een uitlaatklep voor wie dat te ver gaat. PVV wordt kleiner, maar nog steeds aanzienlijk.

VVD-PVV-D66... met Rutte weer als president.

*bookmark*
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 8 maart 2017 @ 08:22:17 #156
56724 Wombcat
rent wiel
pi_169366112
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:20 schreef BertV het volgende:

[..]

Best waarschijnlijk scenario. Angstig correcte lieden stemmen straks VVD.
D66 is een uitlaatklep voor wie dat te ver gaat. PVV wordt kleiner, maar nog steeds aanzienlijk.

VVD-PVV-D66... met Rutte weer als president.

*bookmark*
No way dat D66 met de PVV gaat regeren.
Andersom ook niet trouwens.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 8 maart 2017 @ 08:24:11 #157
37248 BertV
Handgemaakt
pi_169366126
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

No way dat D66 met de PVV gaat regeren.
Andersom ook niet trouwens.
Ik lach schamper om je vertrouwen in de politiek. ;) Als straks blijkt dat PVV groot is, dat verzinnen ze wel wat. "Stabiliteit van het land waarborgen". "Recht doen aan de uitslag". Of een andere "grootse" noodzaak.

De PVV levert ook net zo makkelijk breekpunten in. Geen illusie daar over.

[ Bericht 1% gewijzigd door BertV op 08-03-2017 08:29:57 ]
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 8 maart 2017 @ 08:30:02 #158
56724 Wombcat
rent wiel
pi_169366170
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:24 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik lach schamper om je vertrouwen in de politiek. ;) Als straks blijkt dat PVV groot is, dat verzinnen ze wel wat. "Stabiliteit van het land waarborgen". Of een andere "grootse" noodzaak. De PVV levert ook net zo makkelijk breekpunten in. Geen illusie daar over.
De PVV levert wel al hun breekpunten op het sociale vlak in. Maar qua integratie en EU staan ze haaks op D66. En D66 gaat daarin echt niet mee. Die hebben veel meer te winnen met een middenkabinet (VVD-CDA-D66-PvdA/GL). Voor D66 is in een kabinet met de PVV niets te halen. En de partij valt uit elkaar als ze dat doen.

De VVD zie ik wel met de PVV in zee gaan. Rutte stapt dan op, en Halve Zoolstra wordt leider.
SGP zie ik het ook wel doen.
50+ ook.
Misschien het CDA, maar die lopen wel het risico dat hun partij in tweeën scheurt. De vorige keer gebeurde dat al bijna en ik denk niet dat ze dat nog een keer mee willen maken.

Partijen als GL en D66 gaan echt niet met de PVV in één kabinet zitten. Dat overleven die partijen niet. Hun denkbeelden staan veel te ver van de PVV af.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 8 maart 2017 @ 08:37:48 #159
37248 BertV
Handgemaakt
pi_169366230
De draai van GL en D66 om toch met PVV te gaan regeren lijkt mijn ook zeer onwaarschijnlijk. _O-

Het "verstandige" alternatief wordt een minderheidsregering met "veel" partijen.

Maar dat is heel wat anders dat de uitslag van de voorkiezingen laat zien. (puur mijn voorspelling)
Zoiets gaat onrust geven.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_169367039
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:07 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je vergeet een belangrijk aspect en dat is dat de verkiezingen steeds meer begint te lijken op een tweestrijd tussen de VVD en de PVV. Zo'n tweestrijd heeft de VVD en PVDA veel meer zetels gegeven dan ze recht op hebben. En ik krijg het gevoel dat dit straks weer gaat gebeuren.

Maar waar ik vooral angstig voor ben, is dat de PVV zich straks heel anders gaat gedragen tijdens de coalitiebesprekingen, waarbij straks rustig het minimumloon van tafel geveegd wordt, er geen ontslagbescherming meer is, de huur van sociale huurwoningen met 300% gaan stijgen, zorgtoeslag, huursubsidie de prullenmand in gaan. En dat er eigenlijk niks meer overblijft van het sociale beleid en onze verzorgingsstaat.
De 2 strijd verplaatst zich naar Rutte Buma; De kiezer weet dat Geert nooit kan regeren.
De VVD heeft zich al meerdere malen openlijk uitgesproken dat ze niet met de PVV gaan regeren.
De VVD weet ook dat de CDA en D66 graag in de regering willen met de VVD, waarschijnlijk is het CU nog extra nodig. GL staat er net te ver vanaf, maar zal wellicht ook nodig zijn.

De CDA weet ook dat VVD, D66 en CU graag willen aanhaken.

Het zal er dus om hangen wie de premier wordt Rutte of Buma, de coalitie zal niet veel verschillen.
VVD,CDA,D66,CU en wellicht GL/PvdA
of
CDA, VVD,D66, CU en wellicht GL, geen PvdA
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
pi_169367226
Buma is de enige premier voor alle Nederlanders.

Op Facebook stelt iemand de vraag of Buma friet of patat eet. Het antwoord is duidelijk. "Ik zeg beide. En meestal komt hetzelfde op je bord."
pi_169367242
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:01 schreef opperkleurder het volgende:
Buma is de enige premier voor alle Nederlanders.

Op Facebook stelt iemand de vraag of Buma friet of patat eet. Het antwoord is duidelijk. "Ik zeg beide. En meestal komt hetzelfde op je bord."
^O^
  woensdag 8 maart 2017 @ 10:04:25 #163
37248 BertV
Handgemaakt
pi_169367271
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:01 schreef opperkleurder het volgende:
Buma is de enige premier voor alle Nederlanders.

Op Facebook stelt iemand de vraag of Buma friet of patat eet. Het antwoord is duidelijk. "Ik zeg beide. En meestal komt hetzelfde op je bord."
hehe, wat een politiek correct antwoord weer.
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 8 maart 2017 @ 10:33:56 #164
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169367757
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:01 schreef opperkleurder het volgende:
Buma is de enige premier voor alle Nederlanders.

Op Facebook stelt iemand de vraag of Buma friet of patat eet. Het antwoord is duidelijk. "Ik zeg beide. En meestal komt hetzelfde op je bord."
Deze uitspraak is exemplarisch voor het CDA inderdaad.
  woensdag 8 maart 2017 @ 10:46:33 #165
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169367926
Alhoewel ik een graf hekel heb aan de VVD moet ik wel toegegeven dat Rutte in mijn ogen de beste optie is. Wilders/Buma/Pechthold moeten we helemaal niet willen met zen alle.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169367968
De strijd Rutte/Buma die mogelijk gevoerd gaat worden is trouwens wel wezenlijk anders dan Rutte/Samsom. Nu is van tevoren al duidelijk dat de VVD en CDA samen in een nieuw kabinet gaan zitten als dat kan. Mensen stemmen dus hooguit tactisch om de één groter te maken dan de ander en niet om de ander buiten de deur te houden. Ik vraag me af of zo'n strijd nog zal ontstaan.
Persoonlijk hoop ik dat zo'n tweestrijd niet zal ontstaan omdat anders het risico is dat D66 daar nadeel van ondervindt. Ik zou het erg jammer vinden als daardoor het progressieve blok in een mogelijke nieuwe regering minder groot wordt.
pi_169371538
Het probleem dat jullie niet zien is dat een belofte in Den Haag niks waard is, het draait om politici maar om een ding, en ik kan het niet vaak.. genoeg zeggen. MACHT!!! daar gaat het om in deze hele poppenkast. Elke politici wil macht, en het maakt ze geen bal uit met zie ze daarvoor moeten samenwerken. Deze heren haten elkaar helemaal niet, ze doen dat voorkomen alsof dat zo is. Als de camera aan staat zijn ze boos op elkaar als de camera uit staat lachen ze met elkaar.

Overigens ligt het gevaar en dat kan ik niet vaak genoeg zeggen juist in de te vormen coalitie. En dan gaat het met name om balans tussen sociaal en liberaal, of links en recht, of progressief en conservatief. waarbij de balans niet naar een kant vliegt. En dat dreigt met de PVV en VVD wel te gebeuren. Want Wilders doet zich voorkomen dat hij sociaal is voor de zwakkeren, maar bij het wegstemmen van de moties gedraagt hij zich echt als een liberaal.Een echte VVDer dus.

En dan staat er wat op het spel:

De VVD heeft een gloedhekel aan de verzorgingsstaat.

geen bijstand waar misschien nog wel veel Nederlanders iets in zien
geen minimumloon, ik denk dat de meeste Nederlanders dan toch al beginnen te piepen
geen ontslagbescherming, je zult eindelijk een vaste baan hebben
geen AOW geen WAO geen WW geen PGB, geen subsidies, tenzij het om grote multinationals gaat. De VVD ziet namelijk het liefst helemaal geen bemoeienis van de overheid waarbij de recht van de sterkste altijd moet winnen.

Maar ook studenten zullen gaan lijden onder het VVD regiem, want deze partij geeft ruiterlijk toe, dat er alleen plaats is voor studenten die cum laude afgestudeerd zijn voor de universiteit en misschien nog het HBO, maar denk niet dat de VVD maar iets geeft om het MBO, laat staan laaggeschoolden, dat vinden zij maar uitschot van de richel, die geen recht hebben op een fatsoenlijk bestaan.

De VVD kent eigenlijk maar een ideaal beeld en dat is de goede oude VOC tijdperk, waar je zonder problemen mensen kunt verhandelen als slaven, je van geluk mag spreken wanneer je 10 cent per uur krijgt om te mogen werken als arbeider. En waar het hooggeschoolde personeel, de banken en de CEO's hun loon geen grens kent. Daarom pocht de VVD ook zo met Amerika waar je met drie banen rond moet komen.

Dat is mijn angst als rechts de macht volledig in handen krijgt, want geloof me dit zijn sadisten van de hoogste orde, en deze politici hebben niet meer empathie dan een psychopaat.
  Moderator woensdag 8 maart 2017 @ 14:11:44 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169371593
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:08 schreef MakkieR het volgende:
Het probleem dat jullie niet zien is dat een belofte in Den Haag niks waard is, het draait om politici maar om een ding, en ik kan het niet vaak.. genoeg zeggen. MACHT!!! daar gaat het om in deze hele poppenkast. Elke politici wil macht, en het maakt ze geen bal uit met zie ze daarvoor moeten samenwerken. Deze heren haten elkaar helemaal niet, ze doen dat voorkomen alsof dat zo is. Als de camera aan staat zijn ze boos op elkaar als de camera uit staat lachen ze met elkaar.

Overigens ligt het gevaar en dat kan ik niet vaak genoeg zeggen juist in de te vormen coalitie. En dan gaat het met name om balans tussen sociaal en liberaal, of links en recht, of progressief en conservatief. waarbij de balans niet naar een kant vliegt. En dat dreigt met de PVV en VVD wel te gebeuren. Want Wilders doet zich voorkomen dat hij sociaal is voor de zwakkeren, maar bij het wegstemmen van de moties gedraagt hij zich echt als een liberaal.Een echte VVDer dus.

En dan staat er wat op het spel:

De VVD heeft een gloedhekel aan de verzorgingsstaat.

geen bijstand waar misschien nog wel veel Nederlanders iets in zien
geen minimumloon, ik denk dat de meeste Nederlanders dan toch al beginnen te piepen
geen ontslagbescherming, je zult eindelijk een vaste baan hebben
geen AOW geen WAO geen WW geen PGB, geen subsidies, tenzij het om grote multinationals gaat. De VVD ziet namelijk het liefst helemaal geen bemoeienis van de overheid waarbij de recht van de sterkste altijd moeten winnen.

Maar ook studenten zullen gaan lijden onder het VVD regiem, want deze partij geeft ruiterlijk toe dat er alleen plaats is voor studenten die cum laude afgestudeerd zijn voor de universiteit en misschien nog het HBO, maar denk niet dat de VVD maar iets geeft om het MBO laat staat laaggeschoolden, dat vinden zij maar uitschot van de richel, die geen recht hebben op een fatsoenlijk bestaan.

De VVD kent eigenlijk maar een ideaal beeld en dat is de goede oude VOC tijdperk, waar je zonder problemen mensen kunt verhandelen als slaven, je van geluk mag spreken wanneer je 10 cent per uur krijgt om te mogen werken als arbeider. En waar het hooggeschoolde personeel, de banken en de CEO's hun loon geen grens kent. Daarom pocht de VVD ook zo met Amerika waar je met drie banen rond moet komen.

Dat is mijn angst als rechts de macht volledig in handen krijgt, want geloof me dit zijn sadisten van de hoogste orde, en deze politici hebben niet meer empathie dan een psychopaat.

En dan staat er wat op het spel
Ach, links geilt toch ook op Amerika. De Wereld draait door noem ik tegenwoordig al Amerika draait door want het gaat nergens anders over.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169371642
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ach, links geilt toch ook op Amerika. De Wereld draait door noem ik tegenwoordig al Amerika draait door want het gaat nergens anders over.
Media geilt sowieso op Amerika, dat is natuurlijk een ander verhaal, maar politici van links naar rechts hebben toch echt een andere ideologie over het Amerikaanse systeem, de een verafschuwt het de ander juicht het toe.
  Moderator woensdag 8 maart 2017 @ 14:17:08 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169371684
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:15 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Media geilt sowieso op Amerika, dat is natuurlijk een ander verhaal, maar politici van links naar rechts hebben toch echt een andere ideologie over het Amerikaanse systeem, de een verafschuwt het de ander juicht het toe.
Het merendeel van de media vind ik vrij links, zodoende. Ben rechts maar hekel aan de VS. Al kon ik gratis heen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169378712
Wat inderdaad hierboven genoemd wordt, vrijwel alle media zijn links. Dat voorval van Mark Rutte bij Pauw en Jinek ging ook wat te ver.
pi_169387355
Mark Rutte natuurlijk. De rest is ongeschikt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_169388742
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 09:02 schreef Nielsch het volgende:
Mark Rutte natuurlijk. De rest is ongeschikt.
Gertjan Segers is meer geschikt, bekijk zijn interviews maar eens.
Jammer wel is dat hij geen Premier zal worden, aangezien de grootste of 1 na grootse altijd de Premier levert
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
pi_169498653
Het probleem is dat veel linkse stemmers een vraagteken zetten bij het immigratie en integratie-beleid. En laat dat nu net onderwerp zijn waar de verkiezingen min of meer om draaien. Dat terwijl ze meer profijt hebben aan een meer links kabinet.

VVD zal alleen maar profiteren, en Rutte wordt helaas weer premier.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')