Dit probleem blijf je houden.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:25 schreef Piles het volgende:
Al die schapen die te vroeg naar rechts gaan, waardoor de linker strook volledig vrij is: dat is de oorzaak. Ik zou ook langs die rij rijden.
Als het verkeer zich gelijk zou verdelen over de 2 stroken, en later ritst, heeft niemand winst of vertraging, en krijg je dit ook niet.
Goh, gek he, als die vrachtwagen hem vervolgens uit de rechter strook drukt.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:22 schreef aloa het volgende:
[..]
De automobilist rijd over de vluchtstrook.
Blijft een mongolenactie van de automobilist.
Er ligt links toch asfalt? Er staat nergens een rood kruis, er ligt geen verdrijvingsvlak, er is geen teken gegeven door een bevoegd ambtenaar, het is gewoon asfalt en daar kan je gewoon rijden. Als men had gewild dat je een kilometer eerder naar rechts was gegaan, had men het ritsvak wel een kilometer eerder neergelegd.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit probleem blijf je houden.
Vooral door die asociale die links blijven rijden en op het laatst nog een keer gaan invoegen.
Terecht idd.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Goh, gek he, als die vrachtwagen hem vervolgens uit de rechter strook drukt.
Ja je hebt gelijk Remiquote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Er ligt links toch asfalt? Er staat nergens een rood kruis, er ligt geen verdrijvingsvlak, er is geen teken gegeven door een bevoegd ambtenaar, het is gewoon asfalt en daar kan je gewoon rijden. Als men had gewild dat je een kilometer eerder naar rechts was gegaan, had men het ritsvak wel een kilometer eerder neergelegd.
Nee, door mensen die te vroeg naar rechts gaan...quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit probleem blijf je houden.
Vooral door die asociale die links blijven rijden en op het laatst nog een keer gaan invoegen.
Of rechts gaat inhalen?quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Irritant idd.
Eigenlijk nog het meest ergelijke wat ik tegen kom in het verkeer. Een hufter die denkt alle wetten ff aan zijn laars te lappen. Zo'n type wat even gaat voordringen bij de kassa in de supermarkt.
En dat iedereen al netjes achter elkaar rijdt boeit niet? Is dat geen veeg teken? een indicatie van hoe het overige verkeer zich opstelt? En dan heb je nog het snelheidsverschil. Gewoon trappen om maar als eerste te zijn, dan heb je echt een sociale instelling van likmevestje.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Er ligt links toch asfalt? Er staat nergens een rood kruis, er ligt geen verdrijvingsvlak, er is geen teken gegeven door een bevoegd ambtenaar, het is gewoon asfalt en daar kan je gewoon rijden. Als men had gewild dat je een kilometer eerder naar rechts was gegaan, had men het ritsvak wel een kilometer eerder neergelegd.
Automobilisten die (asociaal) links blijven hangen, veroorzaken irritatie en frustratie bij anderen. DAT is pas gevaarlijk.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 18:45 schreef aloa het volgende:
Het is maar hoe je het bekijkt. Normaal gesproken is een automobilist meer gefocust op links inhalend verkeer dan op verkeer dat (asociaal) rechts inhaalt.
Ik vind de automobilisten die links blijven plakken eerder wat domme, irritante en zinloze figuren, maar zie er maar weinig gevaar in.
Remi? Hij heeft gewoon gelijk. Misschien moet je even een theorie-opfris-cursus doen. En een keer met een agent van de snelwegpolitie gaan praten. Dan leer je misschien nog iets.quote:
Je hebt volkomen gelijk.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Automobilisten die (asociaal) links blijven hangen, veroorzaken irritatie en frustratie bij anderen. DAT is pas gevaarlijk.
Als jij links rijdt, de rijstrook rechts naast jou leeg is en je bent alleen gefocused op verkeer links van je, dan ben je echt een ontzettende sukkel.
Dit is inderdaad zo, echter kan/wil de gemiddelde Nederlander niet ritsen. Daarom krijg je dit soort gedrag. Iedereen zet hem veilig op rechts.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:25 schreef Piles het volgende:
Al die schapen die te vroeg naar rechts gaan, waardoor de linker strook volledig vrij is: dat is de oorzaak. Ik zou ook langs die rij rijden.
Als het verkeer zich gelijk zou verdelen over de 2 stroken, en later ritst, heeft niemand winst of vertraging, en krijg je dit ook niet.
Praat jij altijd voor een ander?quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Remi? Hij heeft gewoon gelijk. Misschien moet je even een theorie-opfris-cursus doen. En een keer met een agent van de snelwegpolitie gaan praten. Dan leer je misschien nog iets.
Die vrachtwagen is een aso. Meteen rijbewijs innemen en alle cursussen opnieuw laten doen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:04 schreef ludovico het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)aso_vrachtwagen.html
Nonsens. Er zijn al regels voor en die zijn duidelijk. Maar het ritsen gaat in 99% van de gevallen niet goed, omdat het verkeer op de rechterrijstrook geen ruimte laat. "Ik sta hier al heel lang en ik ga die eikel (die zich volledig aan de regels houdt) er echt niet tussen laten!". Of zoiets.quote:Dit gedrag...
Ik ben voor een inhaalverbod bij de laatste 100 meter bij dit soort dingen... Irritant gedrag.
Ik praat niet voor een ander. Ik vertel jou dat je niet snapt hoe het hoort te werken.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:16 schreef aloa het volgende:
Praat jij altijd voor een ander?
Je toon klinkt een beetje sneu
Dat half Nederland te dom is om fatsoenlijk te ritsen maar tegelijkertijd zich ergert aan hen die het wel fatsoenlijk willen doen maakt niet dat jij en ik niet gewoon tot het eind mogen doorrijden op de vrije rijstrook.quote:Op woensdag 22 maart 2017 07:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En dat iedereen al netjes achter elkaar rijdt boeit niet? Is dat geen veeg teken? een indicatie van hoe het overige verkeer zich opstelt? En dan heb je nog het snelheidsverschil. Gewoon trappen om maar als eerste te zijn, dan heb je echt een sociale instelling van likmevestje.
Chauffeur moet niet voor eigen rechter spelen, maar voor de rest zie ik maar één aso, en die staat niet op de video.
Klopt, maar uit frustratie rechts inhalen is nog even een graadje erger. Dat maakt je namelijk een gefrustreerde sukkel.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Automobilisten die (asociaal) links blijven hangen, veroorzaken irritatie en frustratie bij anderen. DAT is pas gevaarlijk.
Als jij links rijdt, de rijstrook rechts naast jou leeg is en je bent alleen gefocused op verkeer links van je, dan ben je echt een ontzettende sukkel.
Jij hoeft mij niet te vertellen wat ik wel of niet snap.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik praat niet voor een ander. Ik vertel jou dat je niet snapt hoe het hoort te werken.
Dit is een typische situatie waarbij de geldende regels minder van belang zijn en de situatie een ander gedrag wenst. In dit specifieke voorbeeld zie je duidelijk dat de linker rijstrook komt te vervallen en dat het overige verkeer zich al heeft opgesteld op de rechter rijstrook. Een normaal persoon denkt dan, laat ik 'm maar er tussen zetten. Deze aso heeft maling aan het overige verkeer en probeert een oplossing dat voor hem in het voordeel uitpakt en het maakt hem niet uit dat het overige verkeer er juist langer door in de file blijft staan. Dat is een gebrek aan empathie. Ikke ikke eerst! Ikke belangrijk! Blijkbaar is dat voor jou de norm.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die vrachtwagen is een aso. Meteen rijbewijs innemen en alle cursussen opnieuw laten doen.
[..]
Nonsens. Er zijn al regels voor en die zijn duidelijk. Maar het ritsen gaat in 99% van de gevallen niet goed, omdat het verkeer op de rechterrijstrook geen ruimte laat. "Ik sta hier al heel lang en ik ga die eikel (die zich volledig aan de regels houdt) er echt niet tussen laten!". Of zoiets.
Dat je je snelheid aanpast lijkt me niet meer dan normaal.
Blijkbaar wel.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:32 schreef aloa het volgende:
Jij hoeft mij niet te vertellen wat ik wel of niet snap.
Regels zijn helder, de typering 'asociaal' is extreem subjectief. Dat jij het asociaal vindt, zegt meer over jou dan over degene die zich aan de regels houden.quote:Dat het mag snapt iedereen, dat het vrij asociaal overkomt snapt blijkbaar niet iedereen.
Nee, jij wenst een ander gedrag. De geldende regels zijn ALTIJD van belang.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:36 schreef Ridocar het volgende:
Dit is een typische situatie waarbij de geldende regels minder van belang zijn en de situatie een ander gedrag wenst.
Aanpassen aan het overige verkeer...dat is niet wat de automobilist doet in het filmpje. Dat noem ik asociaal gedrag.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Blijkbaar wel.
[..]
Regels zijn helder, de typering 'asociaal' is extreem subjectief. Dat jij het asociaal vindt, zegt meer over jou dan over degene die zich aan de regels houden.
Mensen die het recht in eigen hand nemen (zoals de chauffeur in het filmpje) zijn de gevaarlijkste weggebruikers die er zijn. Maar blijf het lekker voor jezelf goed praten.
Is alleen maar jouw persoonlijke mening. Hij hindert niemand. Dus de 'overlast' is puur psychisch. Wat die vrachtwagenchauffeur doet grenst aan misdadig.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:53 schreef aloa het volgende:
Aanpassen aan het overige verkeer...dat is niet wat de automobilist doet in het filmpje. Dat noem ik asociaal gedrag.
Wat de vrachtwagenchauffeur doet valt niet goed te praten. De automobilist komt over als een ongeleid projectiel. Beide zitten in mijn ogen fout.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is alleen maar jouw persoonlijke mening. Hij hindert niemand. Dus de 'overlast' is puur psychisch. Wat die vrachtwagenchauffeur doet grenst aan misdadig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |