Dit probleem blijf je houden.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:25 schreef Piles het volgende:
Al die schapen die te vroeg naar rechts gaan, waardoor de linker strook volledig vrij is: dat is de oorzaak. Ik zou ook langs die rij rijden.
Als het verkeer zich gelijk zou verdelen over de 2 stroken, en later ritst, heeft niemand winst of vertraging, en krijg je dit ook niet.
Goh, gek he, als die vrachtwagen hem vervolgens uit de rechter strook drukt.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:22 schreef aloa het volgende:
[..]
De automobilist rijd over de vluchtstrook.
Blijft een mongolenactie van de automobilist.
Er ligt links toch asfalt? Er staat nergens een rood kruis, er ligt geen verdrijvingsvlak, er is geen teken gegeven door een bevoegd ambtenaar, het is gewoon asfalt en daar kan je gewoon rijden. Als men had gewild dat je een kilometer eerder naar rechts was gegaan, had men het ritsvak wel een kilometer eerder neergelegd.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit probleem blijf je houden.
Vooral door die asociale die links blijven rijden en op het laatst nog een keer gaan invoegen.
Terecht idd.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Goh, gek he, als die vrachtwagen hem vervolgens uit de rechter strook drukt.
Ja je hebt gelijk Remiquote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Er ligt links toch asfalt? Er staat nergens een rood kruis, er ligt geen verdrijvingsvlak, er is geen teken gegeven door een bevoegd ambtenaar, het is gewoon asfalt en daar kan je gewoon rijden. Als men had gewild dat je een kilometer eerder naar rechts was gegaan, had men het ritsvak wel een kilometer eerder neergelegd.
Nee, door mensen die te vroeg naar rechts gaan...quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit probleem blijf je houden.
Vooral door die asociale die links blijven rijden en op het laatst nog een keer gaan invoegen.
Of rechts gaat inhalen?quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Irritant idd.
Eigenlijk nog het meest ergelijke wat ik tegen kom in het verkeer. Een hufter die denkt alle wetten ff aan zijn laars te lappen. Zo'n type wat even gaat voordringen bij de kassa in de supermarkt.
En dat iedereen al netjes achter elkaar rijdt boeit niet? Is dat geen veeg teken? een indicatie van hoe het overige verkeer zich opstelt? En dan heb je nog het snelheidsverschil. Gewoon trappen om maar als eerste te zijn, dan heb je echt een sociale instelling van likmevestje.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Er ligt links toch asfalt? Er staat nergens een rood kruis, er ligt geen verdrijvingsvlak, er is geen teken gegeven door een bevoegd ambtenaar, het is gewoon asfalt en daar kan je gewoon rijden. Als men had gewild dat je een kilometer eerder naar rechts was gegaan, had men het ritsvak wel een kilometer eerder neergelegd.
Automobilisten die (asociaal) links blijven hangen, veroorzaken irritatie en frustratie bij anderen. DAT is pas gevaarlijk.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 18:45 schreef aloa het volgende:
Het is maar hoe je het bekijkt. Normaal gesproken is een automobilist meer gefocust op links inhalend verkeer dan op verkeer dat (asociaal) rechts inhaalt.
Ik vind de automobilisten die links blijven plakken eerder wat domme, irritante en zinloze figuren, maar zie er maar weinig gevaar in.
Remi? Hij heeft gewoon gelijk. Misschien moet je even een theorie-opfris-cursus doen. En een keer met een agent van de snelwegpolitie gaan praten. Dan leer je misschien nog iets.quote:
Je hebt volkomen gelijk.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Automobilisten die (asociaal) links blijven hangen, veroorzaken irritatie en frustratie bij anderen. DAT is pas gevaarlijk.
Als jij links rijdt, de rijstrook rechts naast jou leeg is en je bent alleen gefocused op verkeer links van je, dan ben je echt een ontzettende sukkel.
Dit is inderdaad zo, echter kan/wil de gemiddelde Nederlander niet ritsen. Daarom krijg je dit soort gedrag. Iedereen zet hem veilig op rechts.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:25 schreef Piles het volgende:
Al die schapen die te vroeg naar rechts gaan, waardoor de linker strook volledig vrij is: dat is de oorzaak. Ik zou ook langs die rij rijden.
Als het verkeer zich gelijk zou verdelen over de 2 stroken, en later ritst, heeft niemand winst of vertraging, en krijg je dit ook niet.
Praat jij altijd voor een ander?quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Remi? Hij heeft gewoon gelijk. Misschien moet je even een theorie-opfris-cursus doen. En een keer met een agent van de snelwegpolitie gaan praten. Dan leer je misschien nog iets.
Die vrachtwagen is een aso. Meteen rijbewijs innemen en alle cursussen opnieuw laten doen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 22:04 schreef ludovico het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)aso_vrachtwagen.html
Nonsens. Er zijn al regels voor en die zijn duidelijk. Maar het ritsen gaat in 99% van de gevallen niet goed, omdat het verkeer op de rechterrijstrook geen ruimte laat. "Ik sta hier al heel lang en ik ga die eikel (die zich volledig aan de regels houdt) er echt niet tussen laten!". Of zoiets.quote:Dit gedrag...
Ik ben voor een inhaalverbod bij de laatste 100 meter bij dit soort dingen... Irritant gedrag.
Ik praat niet voor een ander. Ik vertel jou dat je niet snapt hoe het hoort te werken.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:16 schreef aloa het volgende:
Praat jij altijd voor een ander?
Je toon klinkt een beetje sneu
Dat half Nederland te dom is om fatsoenlijk te ritsen maar tegelijkertijd zich ergert aan hen die het wel fatsoenlijk willen doen maakt niet dat jij en ik niet gewoon tot het eind mogen doorrijden op de vrije rijstrook.quote:Op woensdag 22 maart 2017 07:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En dat iedereen al netjes achter elkaar rijdt boeit niet? Is dat geen veeg teken? een indicatie van hoe het overige verkeer zich opstelt? En dan heb je nog het snelheidsverschil. Gewoon trappen om maar als eerste te zijn, dan heb je echt een sociale instelling van likmevestje.
Chauffeur moet niet voor eigen rechter spelen, maar voor de rest zie ik maar één aso, en die staat niet op de video.
Klopt, maar uit frustratie rechts inhalen is nog even een graadje erger. Dat maakt je namelijk een gefrustreerde sukkel.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Automobilisten die (asociaal) links blijven hangen, veroorzaken irritatie en frustratie bij anderen. DAT is pas gevaarlijk.
Als jij links rijdt, de rijstrook rechts naast jou leeg is en je bent alleen gefocused op verkeer links van je, dan ben je echt een ontzettende sukkel.
Jij hoeft mij niet te vertellen wat ik wel of niet snap.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik praat niet voor een ander. Ik vertel jou dat je niet snapt hoe het hoort te werken.
Dit is een typische situatie waarbij de geldende regels minder van belang zijn en de situatie een ander gedrag wenst. In dit specifieke voorbeeld zie je duidelijk dat de linker rijstrook komt te vervallen en dat het overige verkeer zich al heeft opgesteld op de rechter rijstrook. Een normaal persoon denkt dan, laat ik 'm maar er tussen zetten. Deze aso heeft maling aan het overige verkeer en probeert een oplossing dat voor hem in het voordeel uitpakt en het maakt hem niet uit dat het overige verkeer er juist langer door in de file blijft staan. Dat is een gebrek aan empathie. Ikke ikke eerst! Ikke belangrijk! Blijkbaar is dat voor jou de norm.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Die vrachtwagen is een aso. Meteen rijbewijs innemen en alle cursussen opnieuw laten doen.
[..]
Nonsens. Er zijn al regels voor en die zijn duidelijk. Maar het ritsen gaat in 99% van de gevallen niet goed, omdat het verkeer op de rechterrijstrook geen ruimte laat. "Ik sta hier al heel lang en ik ga die eikel (die zich volledig aan de regels houdt) er echt niet tussen laten!". Of zoiets.
Dat je je snelheid aanpast lijkt me niet meer dan normaal.
Blijkbaar wel.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:32 schreef aloa het volgende:
Jij hoeft mij niet te vertellen wat ik wel of niet snap.
Regels zijn helder, de typering 'asociaal' is extreem subjectief. Dat jij het asociaal vindt, zegt meer over jou dan over degene die zich aan de regels houden.quote:Dat het mag snapt iedereen, dat het vrij asociaal overkomt snapt blijkbaar niet iedereen.
Nee, jij wenst een ander gedrag. De geldende regels zijn ALTIJD van belang.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:36 schreef Ridocar het volgende:
Dit is een typische situatie waarbij de geldende regels minder van belang zijn en de situatie een ander gedrag wenst.
Aanpassen aan het overige verkeer...dat is niet wat de automobilist doet in het filmpje. Dat noem ik asociaal gedrag.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Blijkbaar wel.
[..]
Regels zijn helder, de typering 'asociaal' is extreem subjectief. Dat jij het asociaal vindt, zegt meer over jou dan over degene die zich aan de regels houden.
Mensen die het recht in eigen hand nemen (zoals de chauffeur in het filmpje) zijn de gevaarlijkste weggebruikers die er zijn. Maar blijf het lekker voor jezelf goed praten.
Is alleen maar jouw persoonlijke mening. Hij hindert niemand. Dus de 'overlast' is puur psychisch. Wat die vrachtwagenchauffeur doet grenst aan misdadig.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:53 schreef aloa het volgende:
Aanpassen aan het overige verkeer...dat is niet wat de automobilist doet in het filmpje. Dat noem ik asociaal gedrag.
Wat de vrachtwagenchauffeur doet valt niet goed te praten. De automobilist komt over als een ongeleid projectiel. Beide zitten in mijn ogen fout.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is alleen maar jouw persoonlijke mening. Hij hindert niemand. Dus de 'overlast' is puur psychisch. Wat die vrachtwagenchauffeur doet grenst aan misdadig.
We kunnen dit nog 100 keer herhalen. Wat jij over de automobilist roept is subjectief, wat de vrachtwagenchauffeur doet is een artikel 5.quote:Op woensdag 22 maart 2017 09:05 schreef aloa het volgende:
Wat de vrachtwagenchauffeur doet valt niet goed te praten. De automobilist komt over als een ongeleid projectiel. Beide zitten in mijn ogen fout.
Het misdadig noemen is dan weer overdreven. Maar dat is jou mening.
Laten we er dan maar mee stoppen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 09:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
We kunnen dit nog 100 keer herhalen. Wat jij over de automobilist roept is subjectief, wat de vrachtwagenchauffeur doet is een artikel 5.
En wat gevaarlijk is, is dat jij vindt dat sommige regels aan interpretatie onderhevig zijn.
Je snapt het dus kennelijk niet. Ritsen moet in een file ook aan het einde. Daar zijn de meeste verkeersdeskundigen het absoluut mee eens.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Jij hoeft mij niet te vertellen wat ik wel of niet snap.
Dat het mag snapt iedereen, dat het vrij asociaal overkomt snapt blijkbaar niet iedereen.
Het zijn vaak de mensen die links rijden die op het allerlaatste moment gaan invoegen naar rechts. Al geef je ze drie autolengtes ruimte, nog zijn ze niet van plan om te gaan ritsen, nee dat moet precies aan het einde. Dat is de irritatie...
De vrachtwagenchauffeur begaat een art.5 overtreding. Onnodig hinder veroorzaken voor het overige verkeer. Dit voordat de automobilist enige onacceptabel gedrag heeft vertoond.quote:Op woensdag 22 maart 2017 09:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat de vrachtwagenchauffeur doet valt niet goed te praten. De automobilist komt over als een ongeleid projectiel. Beide zitten in mijn ogen fout.
Het misdadig noemen is dan weer overdreven. Maar dat is jou mening.
Jij bent er zeker zo een die gewoon doorrijdt als er iemand op een gelijkwaardige kruising van links komt en niet stopt? Zo een die denkt recht te hebben op een aanrijding als iemand anders de regels niet opvolgt? Immers, de geldende regels zijn altijd van belang, no matter what. Toch? Ikke is goed en hullie zijn fout. Zoals ik al aangaf, lekker volwassen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, jij wenst een ander gedrag. De geldende regels zijn ALTIJD van belang.
Dus jouw idee van een discussie is een hele serie domme (en foute) aannames te doen en daar dan iets van te vinden? Dan kun je net zo goed met jezelf discussieren, want dan heb je mij niet nodig.quote:Op woensdag 22 maart 2017 10:34 schreef Ridocar het volgende:
Jij bent er zeker zo een die gewoon doorrijdt als er iemand op een gelijkwaardige kruising van links komt en niet stopt? Zo een die denkt recht te hebben op een aanrijding als iemand anders de regels niet opvolgt? Immers, de geldende regels zijn altijd van belang, no matter what. Toch? Ikke is goed en hu
llie zijn fout. Zoals ik al aangaf, lekker volwassen.
Maar in ieder geval wel een boom die a) de regels kent en b) niet voor eigen rechter speelt.quote:Op woensdag 22 maart 2017 09:18 schreef aloa het volgende:
Laten we er dan maar mee stoppen.
Heeft toch geen zin dan idd. Het is alsof ik tegen een boom praat
Het feit dat je het wel eens bent met de filmer is voor mij een indicatie van jouw gedrag in het verkeer. Eén en al egoïsme.quote:Op woensdag 22 maart 2017 10:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus jouw idee van een discussie is een hele serie domme (en foute) aannames te doen en daar dan iets van te vinden? Dan kun je net zo goed met jezelf discussieren, want dan heb je mij niet nodig.
Dat, of je bent te dom om te begrijpen wat ik zeg....
Dan is er iets serieus mis met jouw inschattingscapaciteit van gedrag in en buiten het verkeer. Maar dat had je in je vorige post ook al laten zien.quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:00 schreef Ridocar het volgende:
Het feit dat je het wel eens bent met de filmer is voor mij een indicatie van jouw gedrag in het verkeer. Eén en al egoïsme.
Maar het meest moet je je zorgen maken om de verkeersdeelnemers die het gevaarlijke rijgedrag van de vrachtwagenchauffeur wegwuiven 'omdat de personenauto irritant bezig was'. De kans dat zij zo'n zelfde geintje als de vrachtwagenchauffeur uithalen, is dan namelijk vrij groot. En dus gevaarlijk.quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:03 schreef Tunafish het volgende:
[ afbeelding ]
Het is altijd hetzelfde verhaal: een paar mensen die autistisch op de regeltjes hameren om vast te stellen wie er wel of niet gelijk heeft in een situatie, en een paar mensen die inzien dat de regels soms niet werken zoals ze horen.
Zowel die vrachtwagen als de inhaler zijn niet zo jofel bezig: de vrachtwagen omdat 'ie duidelijk gevaarlijk gedrag vertoont, en de inhaler omdat hij, ongeacht hoe je wel of niet moet ritsen, zich nogal de irritatie op de hals haalt van iedereen die hij zo voorbij knalt.
En dat stuk waar 'ie links iedereen voorbij rijdt?quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan is er iets serieus mis met jouw inschattingscapaciteit van gedrag in en buiten het verkeer. Maar dat had je in je vorige post ook al laten zien.
Ik ben het alleen eens met de filmer dat de vrachtwagenchauffeur een aso is. Ben het niet eens met hoe hij de situatie aanpakt.
Wie? De automobilist? Als hij zijn snelheid iets had geminderd, had ik er geen probleem mee gehad. Ik kies er zelf voor om in de rij te gaan staan...of niet. Mag allebei.quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:20 schreef Ridocar het volgende:
En dat stuk waar 'ie links iedereen voorbij rijdt?
Er is ook zoiets als gewenst gedrag. Of zou er dan geen moment zijn geweest waarop je zou denken dat het misschien een beetje aso staat om in plaats van netjes aan te sluiten helemaal door te rijden en als de rijstrook ophoudt pas in te voegen? Is het om een punt te maken? Omdat je sneller wilt zijn dan de rest? Omdat het niet verboden is? Het kan allemaal best zijn, maar het staat gewoon niet netjes. En als jij daar geen boodschap aan hebt trek ik inderdaad mijn conclusie.quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wie? De automobilist? Als hij zijn snelheid iets had geminderd, had ik er geen probleem mee gehad. Ik kies er zelf voor om in de rij te gaan staan...of niet. Mag allebei.
Waar ik me het meest zorgen om maak zijn de figuren die altijd hun gelijk moeten halen in het verkeer of de schoolmeester willen uithangen, ook al weten ze best dat het op dat moment niet handig is. Je ziet het vooral met dashcammers, dat ze ergens voorrang hebben en prima weten dat een andere auto ze niet heeft gezien, maar dan tóch even extra gas bijgeven omdat ze voorrang hebben ofzo.quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar het meest moet je je zorgen maken om de verkeersdeelnemers die het gevaarlijke rijgedrag van de vrachtwagenchauffeur wegwuiven 'omdat de personenauto irritant bezig was'. De kans dat zij zo'n zelfde geintje als de vrachtwagenchauffeur uithalen, is dan namelijk vrij groot. En dus gevaarlijk.
De regels omtrent het einde van een rijstrook en ritsen zijn duidelijk. Ze worden alleen niet nageleefd.
Ik vind de chauffeur net zo'n grote lul. Beetje irritant voor een aanstormende auto gaan rijden. Ook niet briljant.quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar het meest moet je je zorgen maken om de verkeersdeelnemers die het gevaarlijke rijgedrag van de vrachtwagenchauffeur wegwuiven 'omdat de personenauto irritant bezig was'. De kans dat zij zo'n zelfde geintje als de vrachtwagenchauffeur uithalen, is dan namelijk vrij groot. En dus gevaarlijk.
Hoe worden de regels niet nageleefd? Is het verboden om daar uiterst rechts te rijden?quote:De regels omtrent het einde van een rijstrook en ritsen zijn duidelijk. Ze worden alleen niet nageleefd.
Nee, maar je moet de mensen op de rijstrook die ophoudt, wel de ruimte geven om in te voegen. Doe jij altijd keurig, he?quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:49 schreef Ridocar het volgende:
Hoe worden de regels niet nageleefd? Is het verboden om daar uiterst rechts te rijden?
Ik moet zeggen dat ik nooit echt problemen heb bij ritsen, zowel linker- als rechterrij. En dat is gewoon in de spits in de randstad.quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, maar je moet de mensen op de rijstrook die ophoudt, wel de ruimte geven om in te voegen. Doe jij altijd keurig, he?
Je bedoelt mensen die links blijven rijden, terwijl er rechts ruimte is, met als levensmotto:quote:Op woensdag 22 maart 2017 11:44 schreef Tunafish het volgende:
Waar ik me het meest zorgen om maak zijn de figuren die altijd hun gelijk moeten halen in het verkeer of de schoolmeester willen uithangen
Oh, nee? Wanneer niet dan?quote:Het verkeer past niet altijd strak in de regels van de wet
Je gebruik van de zinsnede "Ik praat het niet goed, maar....", betekent dat je dat juist wel doet.quote:Ik praat het niet goed, maar de filmer moet niet doen alsof hij zich als een engeltje gedroeg en de grote boze vrachtwagen hem zomaar pest.
Heb ik ook niet. Kwestie van elkaar het licht in de ogen gunnen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:02 schreef NewHorizon het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nooit echt problemen heb bij ritsen, zowel linker- als rechterrij. En dat is gewoon in de spits in de randstad.
Genoeg situaties waarin het op zijn minst sociaal te noemen is om even niet gebruik te maken van je 'recht', maar om bijvoorbeeld iemand voorrang te verlenen die het niet heeft.quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Oh, nee? Wanneer niet dan?
Helaas is niet iedereen even sociaal in het verkeer.quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Heb ik ook niet. Kwestie van elkaar het licht in de ogen gunnen.
Goed voorbeeld.quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:13 schreef NewHorizon het volgende:
Ook dat is een stukje meedenken en elkaar iets gunnen.
Bizar he?quote:Op woensdag 22 maart 2017 12:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Helaas is niet iedereen even sociaal in het verkeer.
Ik vraag me soms af wat er met mensen gebeurt zodra ze in een auto stappen, alsof het beest in ze wakker wordt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |