En het is wel sociaal om van vrachtwagens te verwachten dat ze zich moeten opvreten achter een vrachtwagen die langzamer gaat dan zijzelf, omdat jij niet een minuut 80 wil rijden?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb het niet over recht, ik hebt het over asociaal.
Krijg regelmatig fanmail uit Leeuwarden inderdaad. Foto's en alles erbij.quote:Op donderdag 9 maart 2017 22:11 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Krijg je elke week een brief van het CJIB?
Waarom zou een vrachtwagenchauffeur zichzelf op zitten vreten als hij 2km langzamer dan zijn begrensde snelheid moet rijden?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:02 schreef Tunafish het volgende:
En het is wel sociaal om van vrachtwagens te verwachten dat ze zich moeten opvreten achter een vrachtwagen die langzamer gaat dan zijzelf
Logisch, dat wil toch niemand. Overigens duurt het in de situatie die ik schetst niet 'een minuut'.quote:omdat jij niet een minuut 80 wil rijden?
Dus wat je zegt is dat je liever ander verkeer ophoudt/ hindert, dan dat jij je snelheid aanpast.quote:Op donderdag 9 maart 2017 22:05 schreef Fer het volgende:
Ik vind de boetes te duur, Dus vaak klik ik hem bij 122 op de cruise control. Daarnaast laat ik mij niet graag klem rijden en schuif ik ook niet graag in iemands dode dode hoek. Dus het komt voor, dat ik niet meteen naar rechts ga.
Je mag twijfelen wat je wil, ik weet wat ik typ.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat jij nooit haast hebt is twijfelachtig. En het maakt mijn aanname niet verkeerd. Jouw aanname daarentegen is dat wel.
Om dezelfde reden als dat een automobilist zich opvreet achter een inhalende vrachtwagen, vermoed ik zo.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom zou een vrachtwagenchauffeur zichzelf op zitten vreten als hij 2km langzamer dan zijn begrensde snelheid moet rijden?
Waarom moet die chauffeur het dan maar accepteren, maar automobilisten niet? Omdat het langer duurt om in te halen? Who cares, wacht gewoon even.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Logisch, dat wil toch niemand. Overigens duurt het in de situatie die ik schetst niet 'een minuut'.
Maar ik begrijp dat je mijn voorbeeld liever niet gebruikt, want dan kun je eigenlijk niet anders dan mij gelijk geven.
'Wacht maar even'. Dat zei ik onlangs in een discussie over op het fietspad naast je kindje fietsen. Ze zijn de brandstapel nog aan het opbouwen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:54 schreef Tunafish het volgende:
Waarom moet die chauffeur het dan maar accepteren, maar automobilisten niet? Omdat het langer duurt om in te halen? Who cares, wacht gewoon even.
Vreemd....kom het toch regelmatig tegen.quote:Je voorbeeldje van 7km nodig hebben om drie vrachtwagens in te halen is leuk, maar niet realistisch.
Als je vindt dat je in de spits op een tweestrooks snelweg 130 moet rijden moet je idd flink in de ankers als er eentje in gaat halen.. je kunt er natuurlijk ook gewoon rekening mee houden..quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
'Wacht maar even'. Dat zei ik onlangs in een discussie over op het fietspad naast je kindje fietsen. Ze zijn de brandstapel nog aan het opbouwen.
[..]
Vreemd....kom het toch regelmatig tegen.
Ik heb nergens gezegd dat vrachtwagens niet mogen inhalen, maar zeker in de spits, heeft een langzaam (en lang) inhalende vrachtwagen een grote impact. Het is niet voor niets dat er op veel 2-baans wegen een inhaalverbod is.
Drie aannames, nul correct. Ik rijdt alleen 130 als het kan, houd overal rekening mee en hoef daardoor zelden in de ankers. Eigenlijk alleen als een langzame weggebruiker zich niet aan de regels houdt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:45 schreef Sounddragon het volgende:
Als je vindt dat je in de spits op een tweestrooks snelweg 130 moet rijden moet je idd flink in de ankers als er eentje in gaat halen.. je kunt er natuurlijk ook gewoon rekening mee houden..
Vrachtverkeer weren uit de spits, gaat een veel positiever effect hebben.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:00 schreef Fer het volgende:
Dus het beste rijden in de spits de vrachtwagens op twee stroken om alles te regelen.
Wat het nog hypocrieter maakt, dat men wel op jou moet wachten, maar jij vervolgens niet op anderen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
'Wacht maar even'. Dat zei ik onlangs in een discussie over op het fietspad naast je kindje fietsen. Ze zijn de brandstapel nog aan het opbouwen.
En ik nauwelijks. Wat nu?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vreemd....kom het toch regelmatig tegen.
Als ze inhalen terwijl er een verbod geldt is het ook gewoon een overtreding, daar zullen weinigen het mee oneens zijn. Daarbuiten mogen ze gewoon inhalen, wat voor impact het ook heeft, en zou men niet zo moeten klagen. In de spits kun je sowieso nauwelijks 130 rijden, dan kan die inhalende vrachtwagen er nog wel bij.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat vrachtwagens niet mogen inhalen, maar zeker in de spits, heeft een langzaam (en lang) inhalende vrachtwagen een grote impact. Het is niet voor niets dat er op veel 2-baans wegen een inhaalverbod is.
Het is ook geen discussie topic.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Drie aannames, nul correct. Ik rijdt alleen 130 als het kan, houd overal rekening mee en hoef daardoor zelden in de ankers. Eigenlijk alleen als een langzame weggebruiker zich niet aan de regels houdt.
Maar dat was het punt van de discussie ook niet.
Je mag best wat toleranter (én geduldiger) zijn als iemand met zijn kindje naast zich fietst.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:10 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Wat het nog hypocrieter maakt, dat men wel op jou moet wachten, maar jij vervolgens niet op anderen.
[..]
Maar waarom hoef je dat dan vervolgens niet te zijn bij inhalende vrachtwagens?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:09 schreef avotar het volgende:
[..]
Je mag best wat toleranter (én geduldiger) zijn als iemand met zijn kindje naast zich fietst.
Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:09 schreef avotar het volgende:
[..]
Je mag best wat toleranter (én geduldiger) zijn als iemand met zijn kindje naast zich fietst.
Apart, als ik het zo lees ben jij onterecht gezakt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.
Blinde bocht rechtsaf buiten de bebouwde kom, rij bomen aan de binnenzijde en daardoor amper zicht wat er uit tegenovergestelde richting aankwam. Voor mij een groepje moeders met kinderen op de fiets, twee breed op een small fietspaadje dus ik denk er netjes even tot na de bocht achter te blijven hangen, begint dat mens naast me te roepen dat ik nu moet gaan inhalen. Gezakt.
Ja, die zat achterin en vond het ook belachelijk. De tweede keer ging gelukkig een stuk beter.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 16:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Apart, als ik het zo lees ben jij onterecht gezakt.
Ik zou iig in die situatie precies hetzelfde hebben gedaan, er achter blijven tot je meer overzicht hebt.
Reed je instructeur toen ook mee eigenlijk?
Ja, lege schappen als jij voor werk nog even een boodschap wil doen en duimdraaier's op de bouwplaats omdat er niet meteen in de ochtend geleverd kan worden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vrachtverkeer weren uit de spits, gaat een veel positiever effect hebben.
Dan hoeven die bouwvakkers ook pas na de spits de weg op. Ik zie eigenlijk vooral voordelenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 18:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja, lege schappen als jij voor werk nog even een boodschap wil doen en duimdraaier's op de bouwplaats omdat er niet meteen in de ochtend geleverd kan worden.
En da's best wel een groot nadeel van de monopoliepositie van het CBR.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 16:04 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ja, die zat achterin en vond het ook belachelijk. De tweede keer ging gelukkig een stuk beter.
Dan moeten ze ook langer doorwerken waardoor jij om 23.00u nog steeds in de herrie zit.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 18:21 schreef Light het volgende:
[..]
Dan hoeven die bouwvakkers ook pas na de spits de weg op. Ik zie eigenlijk vooral voordelen
Als je naar links gaat om in te halen, krijg je vanzelf meer zicht de bocht in. Daarnaast, met 60-70 ben je die fietsende moeders echt zo voorbij. Zij vond blijkbaar dat het wel kon.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Niet volgens mijn examinator bij mijn eerste keer afrijden.
Blinde bocht rechtsaf buiten de bebouwde kom, rij bomen aan de binnenzijde en daardoor amper zicht wat er uit tegenovergestelde richting aankwam. Voor mij een groepje moeders met kinderen op de fiets, twee breed op een small fietspaadje dus ik denk er netjes even tot na de bocht achter te blijven hangen, begint dat mens naast me te roepen dat ik nu moet gaan inhalen. Gezakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |