abonnement Unibet Coolblue
pi_169700586
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als er een nieuwe kassa opent en jij rent van achteraan de andere rij naar de nieuwe kassa omdat die open is zullen de mensen die eerst voor je hadden gestaan ook wel raar naar je kijken. Wacht gewoon even lekker op je beurt, je bent niet belangrijker dan anderen.
Klopt, maar dit is een andere situatie: dit is van twee rijen naar een gaan, waarbij je tot het einde van de tweede rij door mag lopen om een plekje te vinden. Ik snap hoe mensen het als even asociaal kunnen beleven, maar het is geen denderende vergelijking.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_169700624
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:35 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Klopt, maar dit is een andere situatie: dit is van twee rijen naar een gaan, waarbij je tot het einde van de tweede rij door mag lopen om een plekje te vinden. Ik snap hoe mensen het als even asociaal kunnen beleven, maar het is geen denderende vergelijking.
Niemand staat graag te wachten, iedereen met een beetje verstand begrijpt dat je een beetje respect hebt voor elkaar en geeft de mensen die langer hebben gewacht voorrang. Mensen die zich daar niet aan houden zijn "voordringers" dat vinden mensen erg irritant gedrag.

Echt, dit soort shit leren ze je op de basisschool of heeft gemiddeld figuur met een IQ van boven de 90 al intuitief in de gaten, maar blijkbaar ben jij iemand die die skill nog niet bezit, sjongejonge.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169700693
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Niemand staat graag te wachten, iedereen met een beetje verstand begrijpt dat je een beetje respect hebt voor elkaar en geeft de mensen die langer hebben gewacht voorrang. Mensen die zich daar niet aan houden zijn "voordringers" dat vinden mensen erg irritant gedrag.

Echt, dit soort shit leren ze je op de basisschool of heeft gemiddeld figuur met een IQ van boven de 90 al intuitief in de gaten, maar blijkbaar ben jij iemand die die skill nog niet bezit, sjongejonge.
Als je ergens rijdt en er moet over twee kilometer geritst worden, maar er staan op dat moment al mensen rechts stil terwijl links helemaal leeg is, sluit je dan netjes aan of je rij je links door? Het heet ritsen, niet aansluiten. Ritsen en in de rij staan zijn niet hetzelfde. Iedereen met een rijbewijs weet dat.

Mensen die rechts staan hoeven daar niet te wachten, ze mogen gewoon links een eindje doorrijden. Het enige waar ik op hoop wanneer ik al rechts sta en mensen links voorbij komen, is dat ze dat een beetje fatsoenlijk doen en zich er niet met alle macht helemaal vooraan er tussen persen.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_169700835
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:42 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Als je ergens rijdt en er moet over twee kilometer geritst worden, maar er staan op dat moment al mensen rechts stil terwijl links helemaal leeg is, sluit je dan netjes aan of je rij je links door? Het heet ritsen, niet aansluiten. Ritsen en in de rij staan zijn niet hetzelfde. Iedereen met een rijbewijs weet dat.

Mensen die rechts staan hoeven daar niet te wachten, ze mogen gewoon links een eindje doorrijden. Het enige waar ik op hoop wanneer ik al rechts sta en mensen links voorbij komen, is dat ze dat een beetje fatsoenlijk doen en zich er niet met alle macht helemaal vooraan er tussen persen.
Ik zal links doorrijden, met gematigde snelheid inhalen, ruim voor het einde van de ritsstrook een plekje zoeken en soepel invoegen.

Ik zou niet asociaal snel inhalen op de linkerrijstrook, doorrijden tot het einde van de ritsstrook en dan maar verwachten van het verkeer rechts van mij dat ze het probleem van mij oplossen met dat ik geen gaatje heb gezocht terwijl iedereen mij terecht asociaal vindt.

En om die reden moet er dus gewoon een inhaalverbod komen vanaf een gepaste afstand...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169700938
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zal links doorrijden, met gematigde snelheid inhalen, ruim voor het einde van de ritsstrook een plekje zoeken en soepel invoegen.
In je vorige post was dat nog voordringen en ik een figuur met een IQ van minder dan 90 omdat ik niet achteraan aansluit.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:49 schreef ludovico het volgende:
Ik zou niet asociaal snel inhalen op de linkerrijstrook, doorrijden tot het einde van de ritsstrook en dan maar verwachten van het verkeer rechts van mij dat ze het probleem van mij oplossen met dat ik geen gaatje heb gezocht terwijl iedereen mij terecht asociaal vindt.

En om die reden moet er dus gewoon een inhaalverbod komen vanaf een gepaste afstand...
Zo'n inhaalverbod verplaatst het probleem van het einde van de ritsstrook (bij gebrek aan een beter woord) naar waar dat inhaalverbod begint.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_169700951
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:54 schreef Tunafish het volgende:

[..]

In je vorige post was dat nog voordringen en ik een figuur met een IQ van minder dan 90 omdat ik niet achteraan aansluit.

[..]

Zo'n inhaalverbod verplaatst het probleem van het einde van de ritsstrook (bij gebrek aan een beter woord) naar waar dat inhaalverbod begint.
Ja sorry ik zie de "tegenpartij" in deze discussie als mensen met een hele dikke kop.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169701006
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:54 schreef Tunafish het volgende:
Zo'n inhaalverbod verplaatst het probleem van het einde van de ritsstrook (bij gebrek aan een beter woord) naar waar dat inhaalverbod begint.
Nou nee, een groot deel van het probleem met die stilstaande auto's komt van het niet soepel invoegen, wat dus als oorzaak heeft dat mensen niet ver genoeg voor het ritsen een plekje hebben gezocht om in te voegen.

De mensen die tot het einde doorrijden en dan verwachten dat ze een gaatje krijgen ritsen niet soepel en zorgen dus ook voor het ontstaan van dit soort opstoppingen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169701066
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou nee, een groot deel van het probleem met die stilstaande auto's komt van het niet soepel invoegen, wat dus als oorzaak heeft dat mensen niet ver genoeg voor het ritsen een plekje hebben gezocht om in te voegen.

De mensen die tot het einde doorrijden en dan verwachten dat ze een gaatje krijgen ritsen niet soepel en zorgen dus ook voor het ontstaan van dit soort opstoppingen.
Hoe helpt een inhaalverbod daartegen dan? :? Die mensen rijden nog steeds op de linkerstrook en komen op een punt waarbij ze niet meer links door mogen rijden en dus naar rechts moeten. Met zo'n inhaalverbod is er niet ineens meer ruimte op de rechterstrook.

Of ik zie dat verbod helemaal verkeerd voor me, dat kan.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_169701111
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:00 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Hoe helpt een inhaalverbod daartegen dan? :? Die mensen rijden nog steeds op de linkerstrook en komen op een punt waarbij ze niet meer links door mogen rijden en dus naar rechts moeten. Met zo'n inhaalverbod is er niet ineens meer ruimte op de rechterstrook.

Of ik zie dat verbod helemaal verkeerd voor me, dat kan.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 12:34 schreef Patrice_Consigny het volgende:
In Duitsland is te vroeg reißverschlussverfahren strafbaar volgens de straßenverkehrsordnung. In sommige gebieden kom je daar zelfs een doorgetrokken streep tegen tot vlak voor het ritspunt.

Over het algemeen merk ik dat ritsen wel een stuk soepeler in Duitsland gaat omdat meer mensen zich aan het principe van laat ritsen houden er daar dan ook plek voor is om dit te doen.

Ook in NL rij ik door maar soms sta je gewoon stil omdat mensen je er niet tussen laten, of erger ze proberen je onderweg al te blokkeren het is alsof mensen jaloers worden o.i.d. als je doorrijdt.
Als "the area left" om in te voegen niet zo groot is kun je de auto voor je niet meer inhalen als hij voor jou invoegt... Derhalve moet je een plekje achter hem zoeken om in te voegen... Sociale dieren dat we zijn snappen we heel goed dat we om en om ritsen zien als het meest eerlijk voor beide partijen.... Dus wat gebeurt er, om en om wordt er geritst en dat plekje wordt al van te voren gezocht.

En dan gaat het opeens soepel.

Dat heeft er alles mee te maken met dat je je voorganger niet meer voorbij gaat als hij als "ritst" en dat heeft er alles mee te maken met dat je de auto rechts van je respecteert en jij achter de persoon aansluit waar je voorganger voor ingeritst is.

En dan gaat het wél soepel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169701206
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

[..]

Als "the area left" om in te voegen niet zo groot is kun je de auto voor je niet meer inhalen als hij voor jou invoegt... Derhalve moet je een plekje achter hem zoeken om in te voegen... Sociale dieren dat we zijn snappen we heel goed dat we om en om ritsen zien als het meest eerlijk voor beide partijen.... Dus wat gebeurt er, om en om wordt er geritst en dat plekje wordt al van te voren gezocht.

En dan gaat het opeens soepel.

Dat heeft er alles mee te maken met dat je je voorganger niet meer voorbij gaat als hij als "ritst" en dat heeft er alles mee te maken met dat je de auto rechts van je respecteert en jij achter de persoon aansluit waar je voorganger voor ingeritst is.

En dan gaat het wél soepel.
Maar dan heb je effectief dus gewoon een héél kort stuk om te ritsen, toch? Ik snap dat de bedoeling is dat men dan niet nog een paar auto's extra gaat inhalen, maar zoals ik het lees betekent het dan dat je direct naar rechts moet zodra je dat bord ziet.

Je zit dan nog steeds met mogelijke snelheidsverschillen tussen de twee stroken, waardoor een van de twee zal moeten remmen en dat weer een harmonica-effect naar achteren tot gevolg heeft.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_169701253
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:07 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Maar dan heb je effectief dus gewoon een héél kort stuk om te ritsen, toch? Ik snap dat de bedoeling is dat men dan niet nog een paar auto's extra gaat inhalen, maar zoals ik het lees betekent het dan dat je direct naar rechts moet zodra je dat bord ziet.

Je zit dan nog steeds met mogelijke snelheidsverschillen tussen de twee stroken, waardoor een van de twee zal moeten remmen en dat weer een harmonica-effect naar achteren tot gevolg heeft.
Als het een doorgetrokken streep is etc en je ziet dat je in de nabije toekomst moet ritsen dan zie je automobilisten rekening met elkaar houden.... Die laten keurig een gaatje vallen voor elkaar en passen de snelheid ook keurig op elkaar aan.

Mensen die doorrijden naar het uiterste puntje die passen hun snelheid níét aan.

Niks mis met heel kort hebben om te ritsen, als het maar ver van te voren duidelijk is dat je rekening met elkaar moet houden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169701311
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is geen jaloezie, dat is je ergeren.
Ergeren is voor de psychiatrie gewoon een vorm van jaloezie.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_169701362
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:11 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Ergeren is voor de psychiatrie gewoon een vorm van jaloezie.
Jaloezie is iemand iets misgunnen gepaard met het gevoel dat je het zelf heel graag wilt hebben.

Van dat laatste is geen sprake en derhalve is het geen jaloezie. Leuk dat je ergens een definitie hebt kunnen vinden die past onder wat jij bedoelde met het woord jaloezie maar helaas interpreteren we dat woord in Nederland toch echt anders.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_169701743
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 16:07 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Maar dan heb je effectief dus gewoon een héél kort stuk om te ritsen, toch?
100 meter is genoeg. Bij Utrecht Noord (A27 richting Almere) ligt er tussen de 1e en 2e rijstrook honderden meters aan doorgetrokken streep en mag je dus alleen de laatste ongeveer 100 meter ritsen. Verloopt over het algemeen prima, uitgezonderd de eigenwijze mensen die zo nodig al voordat de doorgetrokken streep begint naar rechts gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ivo1985 op 23-03-2017 07:54:25 ]
  FOK!fotograaf donderdag 23 maart 2017 @ 00:38:01 #290
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169714346
Vandaag opvallend veel belabberd rijdende RAV4's op de weg. 1x eraf gedrukt door eentje met een fietsendrager (ik wil nu links voor het verkeerslicht staan, dus ik ga nu naar links, ongeacht wie of wat er naast mij zit. Een richtingaanwijzer gebruiken is voor paupers).
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:28 schreef ludovico het volgende:
Het is gewoon hetzelfde als mensen die voordringen in de rij. Sluit even normaal fatsoenlijk achteraan aan?
Nee, het is als een supermarkt met 2 rijen voor 2 kassa's. De ene rij is erg lang en daarin staat iedereen, bij de andere kassa staat niemand.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als er een nieuwe kassa opent en jij rent van achteraan de andere rij naar de nieuwe kassa omdat die open is zullen de mensen die eerst voor je hadden gestaan ook wel raar naar je kijken. Wacht gewoon even lekker op je beurt, je bent niet belangrijker dan anderen.
En als die kassa al open is en iedereen als stom schaap in de lange rij blijft staan?

[ Bericht 8% gewijzigd door Pizza_Boom op 23-03-2017 00:51:49 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_169715068
Je vergelijking met rijen voor de kassa gaat mank, het gaat uiteindelijk om één rijstrook. Eén kassa dus. Het kan zelfs ook wel eens gebeuren dat er twee rijen ontstaan voor een kassa, meestal doordat er twee rijen in twee verschillende gangpaden ontstaat. Vergissing dus. Maar als de situatie duidelijk is dan gaat het volgorde bepalen in overleg. In jouw analogie dringt iemand gewoon willens en wetens voor. Niks per ongeluk, gewoon dikke poep aan andere klanten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_169715097
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 15:49 schreef ludovico het volgende:

En om die reden moet er dus gewoon een inhaalverbod komen vanaf een gepaste afstand...
Dat zal em nooit worden omdat er in een file niet van inhalen wordt gesproken maar van voorbijrijden en dat mag gewoon in een file, ondanks een inhaalverbod.
Inhalen en voorbijrijden zijn namelijk 2 verschillende dingen.
pi_169715796
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 03:14 schreef Ridocar het volgende:
Je vergelijking met rijen voor de kassa gaat mank, het gaat uiteindelijk om één rijstrook. Eén kassa dus. Het kan zelfs ook wel eens gebeuren dat er twee rijen ontstaan voor een kassa, meestal doordat er twee rijen in twee verschillende gangpaden ontstaat. Vergissing dus. Maar als de situatie duidelijk is dan gaat het volgorde bepalen in overleg. In jouw analogie dringt iemand gewoon willens en wetens voor. Niks per ongeluk, gewoon dikke poep aan andere klanten.
Het is hier geen vergissing dat er twee rijen ontstaan. Het is juist de bedoeling dat er bij drukte 2 rijen ontstaan.

De vergelijking met twee kassa's is dan ook een veel betere.

Nog beter is om te zeggen dat het twee rijen zijn en er 1 kassa is, waarbij de kassier om en om eerst iemand uit rij 1 helpt, en dan uit rij 2. Dit om te voorkomen dat er 1 lange rij tot aan de kaas en broodafdeling ontstaat die hinder oplevert voor klanten die nog niet klaar zijn met winkelen.

Als iedereen als een mak schaap in rij 1 gaat staan ondanks verzoeken en huisregels om bij drukte in twee rijen op te stellen, kun je dan de persoon die daaraan gevolg geeft dat kwalijk nemen dat hij wel doet wat van hem verwacht wordt door gebruik te maken van rij 2 en daardoor eerder aan de beurt is? Kun je dat voordringen noemen?

Bij grote drukte en file dient het verkeer zich te verdelen over alle beschikbare rijstroken en pas te ritsen op het eind. Of zoek gewoon eens op YouTube naar filmpjes over ritsen.
  donderdag 23 maart 2017 @ 09:01:33 #294
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169716453
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:40 schreef Tunafish het volgende:

het maakt niet uit dat hij het recht aan zijn zijde heeft met het voorbij rijden van al die auto's op de rechterstrook, de manier waarop hij het doet lokt een reactie uit.
En nu praat je het weer goed..... *zucht*
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169716485
Zucht inderdaad.
Lees allen nog eens de topicpointer, vlak boven het reageerveld.
pi_169717225
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En nu praat je het weer goed..... *zucht*
Even terug naar de basis. Belangrijke vraag: Is automobilist een voorbeeld voor iedereen? Anders gezegd: Vind jij dat automobilist 100% goed heeft gehandeld en valt hem helemaal -niets- te verwijten?

want als het antwoord ja is, dan heeft het voor mij weinig zin om er nog op in te gaan
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_169717331
Het blijft apart dat mensen midden op straat gaan lopen. Vanmorgen waren het een aantal toeristen, wat heel vaak het geval is. Ik kan me het nog voorstellen bij mensen die b.v. achter een kinderwagen lopen, maar verder snap ik daar echt niks van.

Die stoep ligt daar niet voor niks :{ En dan worden ze nog boos ook, terwijl ik rustig achter ze blijf rijden en niet eens toeter.

Wat een irritatie weer _O-
pi_169717489
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En nu praat je het weer goed..... *zucht*
:')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_169717548
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Even terug naar de basis. Belangrijke vraag: Is automobilist een voorbeeld voor iedereen? Anders gezegd: Vind jij dat automobilist 100% goed heeft gehandeld en valt hem helemaal -niets- te verwijten?

want als het antwoord ja is, dan heeft het voor mij weinig zin om er nog op in te gaan
Het zal wel een ja/nee discussie blijven.
De automobilist komt in mijn ogen veel te hard aanrijden en besluit niet achter aan te sluiten (file is niet heel lang) hij haalt in en dat mag. Komt wel asociaal over tegenover het overige verkeer. Wat de vrachtwagen doet kan helemaal niet door de beugel, maar de automobilist had gewoon links moet blijven rijden en dan rustig een plek zoeken om in te voegen en niet als een debiel de vrachtwagen ontwijken, alsof dat de enige mogelijkheid was.
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:13:31 #300
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169717586
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:54 schreef Ridocar het volgende:

Even terug naar de basis. Belangrijke vraag: Is automobilist een voorbeeld voor iedereen? Anders gezegd: Vind jij dat automobilist 100% goed heeft gehandeld en valt hem helemaal -niets- te verwijten?

want als het antwoord ja is, dan heeft het voor mij weinig zin om er nog op in te gaan
Het antwoord is nee. Waar ik tegen ageer is dat er verkeersdeelnemers zijn, die de verantwoording voor het gedrag van de vrachtwagenchauffeur in het gedrag van de automobilist zien. Tunafish, bijvoorbeeld. Hij ziet het zelf niet eens in (wat op zich al heel gevaarlijk is), maar dat is exact wat hij doet.

Even terug naar de basis: ik koppel het gedrag van de twee verkeersdeelnemers los. De vrachtwagenchauffeur moeten ze zijn rijbewijs afpakken. De automobilist verdient een tik op zijn vingers, maar hij begaat geen overtreding. Dat verkeersdeelnemers het irritant vinden dat andere verkeersdeelnemers, geheel conform de regels, de linkerrijstrook volledig gebruiken bij een versmalling is echt hun probleem.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')