Voldoe je ook aan punt 3? En welke BV betaalt je salaris, de Nederlandse of de Zwitserse?quote:Met dit formulier vraagt u een Vergunning vrijstelling bpm werknemer aan. U kunt om deze vrijstelling verzoeken als u aan de volgende 3 voorwaarden voldoet:
•U woont in Nederland en werkt voor een buitenlandse werkgever.
•Uw werkgever stelt een personenauto met een buitenlands kenteken aan u ter beschikking.
•U moet een schriftelijke verklaring van uw werkgever overleggen, waarin uw werkgever schrijft dat de auto hoofdzakelijk bestemd is voor uitoefening van werk buiten Nederland.
Punt 3 is geen probleem, ik word 40% in NL en 60% in Zwitserland betaald.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:31 schreef Kawa600 het volgende:
[..]
Voldoe je ook aan punt 3? En welke BV betaalt je salaris, de Nederlandse of de Zwitserse?
Uitgangspunt is dat je als Nederlands ingezetene niet met een buitenlands kenteken in Nederland mag rijden. Dit is een economisch delict en wordt zwaar beboet. Echter, ik ben ook Zwitsers ingezetene, dus ik vraag me af of dat wellicht een uitweg is.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:55 schreef Fe2O3 het volgende:
Als de auto niet op jouw naam staat, maar op die v/d Zwitserse BV lijkt het me geen probleem.
Dan wordt punt 3 wel een probleem aangezien jouw werkgever dan niet kan stellen dat de auto hoofdzakelijk in het buitenland gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:36 schreef Invoertukker het volgende:
[..]
Punt 3 is geen probleem, ik word 40% in NL en 60% in Zwitserland betaald.
Waarom zou dat moeten?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 15:06 schreef Kawa600 het volgende:
[..]
Dan wordt punt 3 wel een probleem aangezien jouw werkgever dan niet kan stellen dat de auto hoofdzakelijk in het buitenland gebruikt wordt.
Uh nee hoor want dan had ik en half Nederland allang een buitenlandse onderneming op papier ingeschreven om BPM te omzeilenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:55 schreef Fe2O3 het volgende:
Als de auto niet op jouw naam staat, maar op die v/d Zwitserse BV lijkt het me geen probleem.
Want dit:quote:
quote:U moet een schriftelijke verklaring van uw werkgever overleggen, waarin uw werkgever schrijft dat de auto hoofdzakelijk bestemd is voor uitoefening van werk buiten Nederland.
O.k. maar dan nog zie ik niet hoe de verdeling is aan de hand van de OP.quote:
Ik ga ervan uit dat zijn werk dan ook voor 40% in Nederland is en 60% in Zwitserland.. Anders had hij wel zijn salaris van 1 beide firma's gekregenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 15:12 schreef hottentot het volgende:
[..]
O.k. maar dan nog zie ik niet hoe de verdeling is aan de hand van de OP.
Tja, dan lijkt het mij met hoofdverblijf in Nederland verstandig om die auto hier te laten.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 15:14 schreef Kawa600 het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat zijn werk dan ook voor 40% in Nederland is en 60% in Zwitserland.. Anders had hij wel zijn salaris van 1 beide firma's gekregen
Gaat niet gebeuren, belastingtelefoon kent dit formulier waarschijnlijk niet eens.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 15:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar beter neemt TS contact op met de belasting en dan maar hopen dat iemand met kennis de telefoon opneemt
Even opnieuw.quote:
Met dit:quote:U moet een schriftelijke verklaring van uw werkgever overleggen, waarin uw werkgever schrijft dat de auto hoofdzakelijk bestemd is voor uitoefening van werk buiten Nederland.
quote:Ik ga ervan uit dat zijn werk dan ook voor 40% in Nederland is en 60% in Zwitserland.. Anders had hij wel zijn salaris van 1 beide firma's gekregen
Bron: europa.euquote:If you drive a company car (registered in the country where you work), you may use it for private purposes in the country where you live without having to register it there. You would then be driving with foreign plates in the country where you live. This may be a cause for concern for the local police, who have to check that individuals under their jurisdiction have paid national vehicle registration taxes.
Het is ook pas een probleem als ze de vrijstelling voor binnenlandse motorrijtuigenbelasting/bpm opvragen. Veel mensen kennen die nog als de "douaneverklaring".quote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:00 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Bron: europa.eu
Zou dit de zaak niet anders maken? (Geen idee namelijk met Zwitserland / eu)
Dat is namelijk hoe ik het doe met mijn Nederlandse auto in de UK, zonder ook maar 1 probleem te hebben gehad.
Geen haan die er naar kraait betekent niet dat het niet mag.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:05 schreef OscarMopperkont het volgende:
Het hele kromme aan dit verhaal is; in mijn regio woonden tientallen polen en die reden allemaal in hun eigen auto op Pools kenteken voor meerdere jaren. Geen haan die daar naar gekraaid heeft.
Je weet dat Zwitserland niet tot de EU behoort?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:05 schreef OscarMopperkont het volgende:
Het hele kromme aan dit verhaal is; in mijn regio woonden tientallen polen en die reden allemaal in hun eigen auto op Pools kenteken voor meerdere jaren. Geen haan die daar naar gekraaid heeft.
Terwijl ze verplicht zijn na X aantal maanden de auto op Nederlands kenteken te zetten.
Maar ik las toen wel een stukje in de krant van ook een Nederlandse Zwitser die dik mocht aftikken omdat ie in een Zwitserse auto reed. Woonde en werkte ook in beide landen.
Echt, de EU moest toch alle landen "gelijk" maken? Maar als Nederland je kan naaien, dan doen ze dat graag.
Het zou mij niets lijken, ik vind een hoop prima, maar rijden met de wetenschap dat als een ander al op jou klapt je zomaar 10.000,- boete kunt krijgen omdat jij je papieren niet op orde hebt vind ik niet de fijnste gedachte.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:22 schreef Speekselklier het volgende:
Geen haan die er naar kraait betekent niet dat het niet mag.
Er is gewoon weinig controle op. Zo zal ook een zwitserse auto niet direct worden aangehouden.
Maar als ze er achter komen zijn de boetes niet gering.
Dat dan toch schade die je claimt bij de tegenpartij :-)quote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:43 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het zou mij niets lijken, ik vind een hoop prima, maar rijden met de wetenschap dat als een ander al op jou klapt je zomaar 10.000,- boete kunt krijgen omdat jij je papieren niet op orde hebt vind ik niet de fijnste gedachte.
quote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:58 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat dan toch schade die je claimt bij de tegenpartij :-)
Dat doet er niet toe. Het gaat er om dat er in Nederland met 2 maten gemeten wordt.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je weet dat Zwitserland niet tot de EU behoort?
Nee hoor, er word alleen weinig gecontroleerd, en de meeste keren als ze wel iemand pakken hoor je er natuurlijk niets van.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 17:07 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Het gaat er om dat er in Nederland met 2 maten gemeten wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |