ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 09:11 | |
Het F1 seizoen van 2016 is ten einde, het was een seizoen van spannende, maar ook zeer saaie races, Mercedes was immers onverslaanbaar, en mocht er echt spanning zijn om P1, dan moesten beide Mercedessen wel uitvallen. Dit gebeurde ook in Barcelona, waar Max Verstappen opeens op P1 reed, en zelfs finishte als eerste. Hiermee kwam de Max hype echt op gang. Veel nieuwe kijkers, en veel nieuwe fans. De races daarna waren soms nog wel spannend, zoals bijvoorbeeld de overwinning van Ricciardo op Sepang. Verder zijn alle overwinningen gegaan naar Rosberg en Hamilton. Hopen dus dat er volgend jaar wat meer spanning in de teams, want dit jaar domineerde Mercedes te veel, waardoor het zonder hun eigenlijk een stuk spannender zou zijn. De einduitslag van 2016 En de constructeurs Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning? ![]() In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten. Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG. De Agenda Datum Evenement Locatie 26 maart GP van Australië Melbourne 9 april GP van China Shanghai 16 april GP van Bahrein Sakhir 30 april GP van Rusland Sochi 14 mei GP van Spanje Barcelona 28 mei GP van Monaco Monte Carlo 11 juni GP van Canada Montreal 25 juni GP van Azerbeidzjan Baku 9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring 16 juli GP van Engeland Silverstone 30 juli GP van Hongarije Hungaroring 27 augustus GP van België Spa-Francorchamps 3 september GP van Italië Monza 17 september GP van Singapore Marina Bay 1 oktober GP van Maleisië Sepang 8 oktober GP van Japan Suzuka 22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas 29 oktober GP van Mexico Mexico Stad 12 november GP van Brazilië* Interlagos 26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor. ![]() ![]() ![]() Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+) ![]() ![]() [b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas ![]() ![]() ![]() Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer) ![]() ![]() #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen ![]() ![]() ![]() Ferrari SF70H (Ferrari 062) ![]() ![]() #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen ![]() ![]() ![]() Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+) ![]() ![]() #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon ![]() ![]() ![]() McLaren MCL32 (Honda RA617H) ![]() ![]() #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne ![]() ![]() ![]() Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+) ![]() ![]() #19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll ![]() ![]() ![]() Toro Rosso (Renault R.E.17) ![]() ![]() #55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat ![]() ![]() ![]() Haas VF-17 (Ferrari 062) ![]() ![]() #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen ![]() ![]() ![]() Renault R.S.17 (Renault R.E.17) ![]() ![]() #27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer ![]() ![]() ![]() Sauber C36 (Ferrari 061) ![]() ![]() #9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein | ||
Ener-G | donderdag 2 maart 2017 @ 09:12 | |
![]() ![]() | ||
tja77 | donderdag 2 maart 2017 @ 09:13 | |
Mooie plaatjes dit ![]() | ||
Bugno | donderdag 2 maart 2017 @ 09:14 | |
Die RB is toch wel echt een fantastische auto hoor ![]() | ||
ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 09:15 | |
![]() | ||
Re | donderdag 2 maart 2017 @ 09:15 | |
mooi ![]() ![]() | ||
HerrFritz | donderdag 2 maart 2017 @ 09:15 | |
https://video.twimg.com/e(...)QGUz-fwaHdoedTHd.mp4 Lekker geluidje hoor van die Honda, ik weet het is geen v10 maar toch. Hier kan ik wel van genieten | ||
HerrFritz | donderdag 2 maart 2017 @ 09:17 | |
![]() | ||
ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 09:22 | |
Nog even de verschillen....![]() | ||
sasquatsch | donderdag 2 maart 2017 @ 09:23 | |
Verstappen naar buiten op inters. | ||
JJH | donderdag 2 maart 2017 @ 09:25 | |
11u? Ik denk met een dik half uur al. ![]() | ||
ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 09:25 | |
![]() | ||
Asschen_sukar | donderdag 2 maart 2017 @ 09:25 | |
Over een half uurtje is die baan droog genoeg voor slicks ![]() GMTA ![]() | ||
Asschen_sukar | donderdag 2 maart 2017 @ 09:26 | |
Ze hadden beter kunnen gaan testen op een baan met sprinklers | ||
ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 09:32 | |
![]() | ||
motorbloempje | donderdag 2 maart 2017 @ 09:34 | |
*fapfap* | ||
BadderHaring | donderdag 2 maart 2017 @ 09:48 | |
Ik vind dat ook snoeilelijk. | ||
WheeledWarrior | donderdag 2 maart 2017 @ 09:57 | |
Williams slaat de hele dag over toch? En dat terwijl ze vorige jaren al een vd slechtste auto's hadden in de regen. Die hadden vandaag goed kunnen gebruiken. | ||
Schnitzels | donderdag 2 maart 2017 @ 09:57 | |
"It's always difficult to judge lap times, but the track must be reasonably wet all the way round because they are running about 20 seconds slower. That is about right to hang in there on wet tyres, but once you get below that you need to look at intermediates. And once you get to around eight seconds of a dry time, you need to think about slicks. That's a rule of thumb, because you need to factor in where the track is wet, but that gives you an idea of when you want to use what tyres. " - Gary Anderson Kan iemand mij dit uitleggen? Hoe kan in de regen nu je verschil in tijd bepalen of je banden moet wisselen? Dat is toch altijd afhankelijk van skills en grip? Typische regenrijders zullen toch juist sneller rijden in regenomstandigheden dan niet-regenrijders? | ||
tja77 | donderdag 2 maart 2017 @ 10:03 | |
Ik lees net dat de baan niet opnieuw nat gemaakt gaat worden, dus vanmiddag gewoon een droge baan. | ||
franklop | donderdag 2 maart 2017 @ 10:05 | |
Fijn dan voor coureurs die alleen vanmorgen rijden ![]() | ||
Smacked_Actor | donderdag 2 maart 2017 @ 10:06 | |
Wat een Henk zeg... | ||
alpeko | donderdag 2 maart 2017 @ 10:15 | |
Mercedes kapot ![]() | ||
franklop | donderdag 2 maart 2017 @ 10:16 | |
Maak er maar 'kapot' van. Die hebben gewoon geen zin in de regen rijden gezien eerdere berichten.. | ||
Frozen-assassin | donderdag 2 maart 2017 @ 10:17 | |
Lijkt me toch wel nuttig om te weten hoe je wagen het doet in regen, maar wellicht weet Mercedes dat al. | ||
alpeko | donderdag 2 maart 2017 @ 10:19 | |
| ||
Schnitzels | donderdag 2 maart 2017 @ 10:22 | |
Mogen beide coureurs van een team ook gewoon echt niet samen de baan op tijdens de test? Of wil men dat gewoon niet. Je zou toch zeggen nu Williams en Mercedes niet rijden, laat Ricciardo en Vettel ook even regenrijden, als ze willen. | ||
tja77 | donderdag 2 maart 2017 @ 10:23 | |
Max op de inters nu | ||
ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 10:24 | |
![]() | ||
tja77 | donderdag 2 maart 2017 @ 10:25 | |
En een seconde of 2 sneller, dus die baan droogt behoorlijk snel op. straks gewoon droogweerbanden eronder en gaan. | ||
Frozen-assassin | donderdag 2 maart 2017 @ 10:26 | |
Je kan maar 1 wagen gebruiken | ||
Geralt | donderdag 2 maart 2017 @ 10:30 | |
Ik vind het altijd raar dat je het geluid op de standaard TV uitzendingen nooit zo hoort als het in het echt is en op dergelijke korte shots wel. Hoe komt zoiets? Zelfs als ik op mijn telefoon een filmpje maak klinkt het zoals het echt is, maar in de TV uitzendingen altijd veel minder. ![]() | ||
tja77 | donderdag 2 maart 2017 @ 10:33 | |
Afstand tussen opnameapparatuur en geluidsbron wellicht | ||
Rossdale | donderdag 2 maart 2017 @ 10:34 | |
Omdat ze op bepaalde punten voor de TV uitzending microfoons hebben hangen, vaak net voor een bocht waar de motoren hoog in de toeren schieten. Tenzij ze lift en coast doen en dan het motorgeluid dus minder is dan je normaal naast de baan hoort. | ||
Sunri5e | donderdag 2 maart 2017 @ 10:40 | |
De Renaultmotor loopt toch aardig goed.... | ||
Geralt | donderdag 2 maart 2017 @ 10:40 | |
| ||
ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 10:41 | |
Allemachtig....![]() | ||
Geralt | donderdag 2 maart 2017 @ 10:42 | |
Zo jammer van die sharkfins ![]() Buiten dat zijn de wagens echt weer tof nu ![]() | ||
franklop | donderdag 2 maart 2017 @ 10:43 | |
Well that escalated quickly ![]() | ||
Geralt | donderdag 2 maart 2017 @ 10:44 | |
![]() ![]() | ||
Sunri5e | donderdag 2 maart 2017 @ 10:44 | |
Kut | ||
Geralt | donderdag 2 maart 2017 @ 10:48 | |
10:46 Lap count: 1 Hulkenberg (15) 2 Verstappen (26) 3 Grosjean (14) 4 Raikkonen (14) 5 Vandoorne (18) 6 Giovinazzi (11) Kvyat (1) Perez (0) Hamilton (0) Max goed bezig ![]() | ||
Evenstar | donderdag 2 maart 2017 @ 10:49 | |
Max vindt het wel prima zo ![]() Hoop echt op een paar mooie regenraces dit seizoen. | ||
Sunri5e | donderdag 2 maart 2017 @ 10:50 | |
Voorbijgestreefd door een Sauber. | ||
Geralt | donderdag 2 maart 2017 @ 10:50 | |
Dit is dus de benchmark dat het hoogste tijd is voor slicks ![]() | ||
Evenstar | donderdag 2 maart 2017 @ 10:50 | |
Ja, schrijf seizoen alvast af. Gaat niks worden als je door een Sauber wordt ingehaald tijdens tests en een opdrogende baan ![]() | ||
Koen.V. | donderdag 2 maart 2017 @ 10:50 | |
Sauber rijdt een 1.37,439. Vervolgens pakt Raikonen een 1.36,509! | ||
franklop | donderdag 2 maart 2017 @ 10:55 | |
Ook Haas sneller. Schrijf maar af dit seizoen | ||
Geralt | donderdag 2 maart 2017 @ 10:55 | |
VER laatste van de intersmannen op de baan. Dit wordt inderdaad niks meer. ![]() | ||
franklop | donderdag 2 maart 2017 @ 10:56 | |
Vergne? | ||
Evenstar | donderdag 2 maart 2017 @ 10:57 | |
![]() ![]() | ||
motorbloempje | donderdag 2 maart 2017 @ 10:58 | |
Begint dat gezeik nu al? Of heb je het nieuws echt neit meegekregen? | ||
franklop | donderdag 2 maart 2017 @ 10:59 | |
Grapje moet kunnen. Kunnen het ook over het Nederlands van Hulkenberg gaan hebben hoor | ||
Evenstar | donderdag 2 maart 2017 @ 11:01 | |
Huh, kan Hulkenberg Nederlands dan? ![]() | ||
motorbloempje | donderdag 2 maart 2017 @ 11:02 | |
![]() | ||
Evenstar | donderdag 2 maart 2017 @ 11:03 | |
Ferrari-motor op 1 2 en 3. Duidelijk dit, Mercedes en Red Bull niet eens in top 3 straks. | ||
potjecreme | donderdag 2 maart 2017 @ 11:12 | |
Klein glimlachje. | ||
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 11:15 | |
tsja, Mercedes ![]() Kom er dan eerlijk voor uit dat je niet wilt rijden | ||
ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 11:17 | |
Dat ze maar aftandse regenbanden van pirelli krijgen ![]() | ||
ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 11:22 | |
Mercedesmotoren zijn niet waterbestendig!! ![]() | ||
Ener-G | donderdag 2 maart 2017 @ 11:26 | |
Regende het naar binnen door de schoorsteenvin? ![]() | ||
Evenstar | donderdag 2 maart 2017 @ 11:31 | |
Wets for Force India on that installation lap. Someone should have told the team it dried out quite a while ago while the VJM10 was tucked up in the garage!![]() | ||
Razor21 | donderdag 2 maart 2017 @ 11:31 | |
Hoe hebben ze die baan nat gemaakt trouwens? Gewoon met een tankauto die water sproeide? Ik kan niet wachten tot het nieuwe seizoen. | ||
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 11:32 | |
klopt. Drie naast elkaar en dat de hele nacht door | ||
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 11:33 | |
Max 1.29,8 op inters nu | ||
Sunri5e | donderdag 2 maart 2017 @ 11:36 | |
BAM! Redbull dit jaar kampioen. | ||
Evenstar | donderdag 2 maart 2017 @ 11:37 | |
Never in a doubt ![]() ![]() ![]() | ||
Ener-G | donderdag 2 maart 2017 @ 11:37 | |
Zou Mercedes binnen blijven omdat ze niet teveel weg willen geven over hun aero? Die spray op het rechte stuk is natuurlijk leuk om alle lijntjes en luchtstrominkjes te bekijken. Red Bull boeit dat niet, want die wagen is nog nagenoeg kaal ![]() | ||
franklop | donderdag 2 maart 2017 @ 11:40 | |
Volgens mij gisteravond 1 rondje en vanmorgen vanaf 7 uur nog 2 rondjes. Niet de hele nacht.. | ||
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 11:42 | |
Vandaar dat de boel zo snel droog is ![]() | ||
franklop | donderdag 2 maart 2017 @ 11:45 | |
Heeft natuurlijk ook geen nut om de hele nacht rond te gaan rijden | ||
franklop | donderdag 2 maart 2017 @ 11:51 | |
En Kimi naar buiten op de softs. | ||
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 11:54 | |
ik had verwacht dat ze wat meer rondjes nodig hadden om de baan nat te krijgen | ||
Zorro | donderdag 2 maart 2017 @ 11:54 | |
Het is een racebaan. Geen vrouw. | ||
franklop | donderdag 2 maart 2017 @ 11:55 | |
11:54 Raikkonen is settling into a groove on the slicks. He turns a 1m29.222s, followed by a 1m27.222s, the best time of the day so far. | ||
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 11:57 | |
Vandoorne bakt er echt niets van. Is gewoon 16 seconden langzamer dan ene Räikkönen ![]() | ||
SnowOokami | donderdag 2 maart 2017 @ 12:00 | |
terug naar de GP2 ermee! | ||
Frozen-assassin | donderdag 2 maart 2017 @ 12:01 | |
Heeft pa Stroll geen nieuwe onderdelen kunnen regelen? | ||
sasquatsch | donderdag 2 maart 2017 @ 12:01 | |
Super Formula dan maar aangezien hij niet meer in de GP2 mag rijden als voormalig kampioen. ![]() | ||
franklop | donderdag 2 maart 2017 @ 12:08 | |
Maar Honda produceert toch al GP2 engines? | ||
alpeko | donderdag 2 maart 2017 @ 12:14 | |
Mercedes serieuze problemen. Komen niet meer in actie deze ochtend. Ja of geen zin in water. | ||
SnowOokami | donderdag 2 maart 2017 @ 12:14 | |
![]() | ||
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 12:16 | |
Ze houden wel vol he ![]() Hamilton zal wel naar zijn chickies gewild hebben | ||
Evenstar | donderdag 2 maart 2017 @ 12:17 | |
12:13 No action for Hamilton today: "Electrical fault kept us in the garage this morning, so I've decided with the team not to drive today as I wouldn't have learned much. Shame not to drive but it's been a great few days. The guys have done an awesome job. Can't wait to be back in the car next week." | ||
Refragmental | donderdag 2 maart 2017 @ 12:26 | |
Had Hamilton gisteren niet al aangegeven geen zin te hebben en zich liever wilde afmelden voor vandaag met een smoesje? | ||
Geralt | donderdag 2 maart 2017 @ 12:40 | |
Godverdomme wat een onderbroekenlol hier ![]() ![]() | ||
HerrFritz | donderdag 2 maart 2017 @ 12:40 | |
Ding ding ding, u gaat door voor de volgende ronde..... luiwammes die Lil' Lewis | ||
Hanschje | donderdag 2 maart 2017 @ 12:41 | |
Of zou de FIA de ophanging van Mercedes hebben afgekeurd? | ||
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 12:48 | |
De Benz rijdt iig weer, maar wel met Bottas | ||
Sunri5e | donderdag 2 maart 2017 @ 12:48 | |
Mag je dan ook niet meer testen? | ||
HerrFritz | donderdag 2 maart 2017 @ 12:50 | |
Lewis had gewoon geen zin, wat een slappe zak | ||
ondeugend | donderdag 2 maart 2017 @ 12:51 | |
Ze gaan in de lunchbreak toch de baan weer nat maken | ||
HerrFritz | donderdag 2 maart 2017 @ 12:55 | |
In Afrika hebben ze geen drinken en hier wordt in barcelona 500.000 liter water binnen 24 uur op asfalt geflikkerd.... | ||
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 12:55 | |
Zal Mercedes leren ![]() | ||
Geralt | donderdag 2 maart 2017 @ 12:57 | |
Ja en? ![]() | ||
Geralt | donderdag 2 maart 2017 @ 12:57 | |
Je moet toch testen nietwaar? Dat beetje water is een druppel op een gloeiende plaat ![]() | ||
Sunri5e | donderdag 2 maart 2017 @ 12:58 | |
Dus? | ||
Hanschje | donderdag 2 maart 2017 @ 12:58 | |
\ Het zal wel "grijs" water zijn. | ||
HerrFritz | donderdag 2 maart 2017 @ 12:58 | |
naja niks en, slechts wat perspectief ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 2 maart 2017 @ 12:59 | |
opgepompt rivier water? Regen putje langs het circuit? Iets verteld me dat ze daar echt geen schoon drinkwater voor gebruiken. En hoe zit het met die waterzuiveringen in Afrika wat er gebracht worden? Zijn zeker weer verkocht zodat ze weer wat kogels kunnen kopen. | ||
HerrFritz | donderdag 2 maart 2017 @ 13:00 | |
Dat denk ik ook wel, vond het verder te rustig hier, dus denk gooi even een knuppel het hoenderhok ![]() ![]() | ||
SnowOokami | donderdag 2 maart 2017 @ 13:03 | |
Ik wou bijna zeggen, de FIA kennende zal het wel schoon water zijn... maar het zal toch niet zo zijn dat de FIA echt zo gek is? | ||
Abdus18 | donderdag 2 maart 2017 @ 13:03 | |
Botas nu wel ineens de baan op geweest? x) | ||
ArieVederci | donderdag 2 maart 2017 @ 13:04 | |
Ach het is niet dat de mensen uit Afrika hierheen komen om het water op te halen... oh wacht.. | ||
Refragmental | donderdag 2 maart 2017 @ 13:06 | |
In Afrika hebben ze honger, maar als ik een appel naar je hoofd gooi duik je weg... Ook wat perspectief. | ||
HerrFritz | donderdag 2 maart 2017 @ 13:08 | |
Misschien vang ik de appel wel | ||
sasquatsch | donderdag 2 maart 2017 @ 13:08 | |
Ja. Elektrisch probleem is opgelost, maar het had voor Hamilton weinig zin om die paar rondjes voor de pauze nog te rijden, dus hebben ze die Bottas laten rijden omdat die sowieso 's middags aan de beurt is. | ||
Maegrim | donderdag 2 maart 2017 @ 13:12 | |
![]() | ||
lord_bono | donderdag 2 maart 2017 @ 13:16 | |
![]() ![]() ![]() | ||
Schnitzels | donderdag 2 maart 2017 @ 13:17 | |
New background ![]() | ||
Geralt | donderdag 2 maart 2017 @ 13:20 | |
Fapje gemacht ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 2 maart 2017 @ 13:24 | |
| ||
Ferdii | donderdag 2 maart 2017 @ 13:40 | |
In Afrika hebben ze honger en dorst en toch is Patricia paay efficiënter, dat is pas awkward | ||
Zorro | donderdag 2 maart 2017 @ 13:43 | |
In Afrika hebben ze niet eens asfalt, dus konden ze daar dat water niet op gooien he. | ||
Hanschje | donderdag 2 maart 2017 @ 13:46 | |
Drive through penalty for Truck #155![]() | ||
Nober | donderdag 2 maart 2017 @ 13:47 | |
Rijdt er een safety car voor? | ||
Refragmental | donderdag 2 maart 2017 @ 13:50 | |
Erachter... voor een poetsbeurt. | ||
Dauthi | donderdag 2 maart 2017 @ 14:12 | |
295 laps vanochtend tegenover 478 gisterochtend. Ik krijg de indruk dat Hamilton eigelijk verwoord wat het merendeel van de teams denken, de data die ze krijgen is voor hen nutteloos en dus verzaken ze een beetje. | ||
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 14:13 | |
Maar toch heeft Bottas nu al een aantal ronden op een nat circuit gereden | ||
Jester65 | donderdag 2 maart 2017 @ 14:14 | |
Wie heeft eigenlijk bedacht dat er vandaag onder natte omstandigheden getraind moest worden? Ik heb niet de indruk dat de teams er heel blij mee zijn. | ||
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 14:17 | |
Dat het even duidelijk is:
| ||
Hanschje | donderdag 2 maart 2017 @ 14:17 | |
Data is vooral relevant voor Pirelli dacht ik. | ||
Ferry_76 | donderdag 2 maart 2017 @ 14:20 | |
Hopelijk nu niet midden in het seizoen ineens gejank tijdens een regenrace dat de banden slecht zijn... Had je nu maar moeten testen. ![]() | ||
#ANONIEM | donderdag 2 maart 2017 @ 14:23 | |
![]() Haas vs Ferrari | ||
SnowOokami | donderdag 2 maart 2017 @ 14:25 | |
Wie heeft nou wie gekopieerd ![]() | ||
lord_bono | donderdag 2 maart 2017 @ 14:28 | |
Toro Rosso vs Mercedes lijkt ook identiek. | ||
Ferry_76 | donderdag 2 maart 2017 @ 14:30 | |
Hetzelfde chassis zo lijkt het, maar de aero moesten ze bij Haas zelf maar doen. De beste ontwerpen heeft Ferrari zelf gehouden. | ||
Ferdii | donderdag 2 maart 2017 @ 15:16 | |
Precies ze willen daar niet eens water op de weg,dan spoelt de weg weg ![]() | ||
Jane | donderdag 2 maart 2017 @ 15:20 | |
Williams had misschien beter Massa de eerste 2 dagen kunnen laten testen en Stroll de 2 laatste. Dan had Stroll wel de natte test moeten doen natuurlijk, maar ja, die kunnen ze nu alsnog niet doen. | ||
Ferry_76 | donderdag 2 maart 2017 @ 15:49 | |
Verstappen nu lekker onderweg op de soft band. Rijdt continu rondjes 23.0 ongeveer. | ||
Frozen-assassin | donderdag 2 maart 2017 @ 16:08 | |
Stroll op een natte baan lijkt me geen goed idee ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 2 maart 2017 @ 16:10 | |
Dat gejank begint nu al. Hoewel de regenbanden beter schijnen te zijn dan vorig jaar zijn er nu problemen met de intermediates en gaart Pirelli de banden alweer aanpassen. https://www.motorsport.co(...)es-for-china-879039/ | ||
TagForce | donderdag 2 maart 2017 @ 16:35 | |
Zo. VE(S)(R) doet ff gassen. | ||
Floriz87 | donderdag 2 maart 2017 @ 16:40 | |
| ||
motorbloempje | donderdag 2 maart 2017 @ 16:46 | |
| ||
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 16:48 | |
mooi, maar de Benzen en de Ferrari's zijn al veel sneller geweest | ||
sasquatsch | donderdag 2 maart 2017 @ 16:51 | |
Ricciardo ook. ![]() | ||
gunpowder | donderdag 2 maart 2017 @ 17:01 | |
Is die al een keer onder de 1m20 gedoken? | ||
sasquatsch | donderdag 2 maart 2017 @ 17:05 | |
Nee, maar wel al 0.7s sneller dan de tijd van Max van vandaag. | ||
Evenstar | donderdag 2 maart 2017 @ 17:06 | |
Max is te oud, moet stoppen, duidelijk. | ||
motorbloempje | donderdag 2 maart 2017 @ 17:06 | |
| ||
Floriz87 | donderdag 2 maart 2017 @ 17:11 | |
1 Raikkonen Ferrari 1m21.263s 2 Verstappen Red Bull 1m21.769s | ||
Hanschje | donderdag 2 maart 2017 @ 17:18 | |
| ||
lord_bono | donderdag 2 maart 2017 @ 17:27 | |
De eerste "slechte" dag voor de Mercedes dus. | ||
Sjemmert | donderdag 2 maart 2017 @ 17:40 | |
| ||
lord_bono | donderdag 2 maart 2017 @ 17:50 | |
Sauber 4e tijd ![]() ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 17:52 | |
Vijfde ![]() | ||
beantherio | donderdag 2 maart 2017 @ 18:02 | |
Dat was het voor vandaag. | ||
franklop | donderdag 2 maart 2017 @ 18:04 | |
FINAL LAP COUNT: Raikkonen 93 Verstappen 85 Palmer 39 Grosjean 118 Giovinazzi 84 Perez 82 Vandoorne 67 Bottas 68 Hulkenberg 51 Kvyat 1 | ||
beantherio | donderdag 2 maart 2017 @ 18:12 | |
Misschien dat ze bij RBR meer rondes hadden willen maken, maar op zich was het geen slechte week voor ze. Volgende week moet er wel iets meer duidelijk worden over de concrete krachtsverhoudingen. | ||
Gezicht | donderdag 2 maart 2017 @ 18:14 | |
Hoe zit dat met die tests volgende week? Ook 4 dagen Barcelona? Of gaan ze naar een ander circuit? | ||
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 18:15 | |
Wederom Barcelona | ||
franklop | donderdag 2 maart 2017 @ 18:21 | |
Startend op dinsdag! | ||
beantherio | donderdag 2 maart 2017 @ 18:24 | |
Verstappen sluit eerste testweek met goed gevoel af
| ||
King_Merc | donderdag 2 maart 2017 @ 19:51 | |
Dat maakt niet uit , want volgens 3/4 van frontpage posters zit meer dan de helft van alle Afrikanen al hier, dus daar hebben ze minder nodig.. ![]() | ||
HerrFritz | donderdag 2 maart 2017 @ 20:21 | |
Whahaha | ||
Gezicht | donderdag 2 maart 2017 @ 20:50 | |
Is ergens een lijstje te vinden met alle snelste laptimes van alle vier de dagen? | ||
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 21:07 | |
Zoiets? Verstappen tweede op 'natte' laatste testdag | ||
Klummie | donderdag 2 maart 2017 @ 21:10 | |
http://www.gpupdate.net/nl/klasses/1/formule-1/ En dan rechts bij Formule 1-testkalender 2017. | ||
Beach | donderdag 2 maart 2017 @ 21:24 | |
Ik las dat Sky een nieuwe commentator krijgt
| ||
Sjemmert | donderdag 2 maart 2017 @ 22:49 | |
Jenson Button ? | ||
Fopje | donderdag 2 maart 2017 @ 22:59 | |
Ik dacht ook gelijk aan Button. Als Button serieus commentaar gaat geveb wil ik ook sky ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 2 maart 2017 @ 23:04 | |
De geruchten over Button waren er volgens mij al eerder toch? | ||
sasquatsch | donderdag 2 maart 2017 @ 23:13 | |
| ||
Koen.V. | donderdag 2 maart 2017 @ 23:24 | |
![]() | ||
Nattekat | donderdag 2 maart 2017 @ 23:26 | |
Kijk, ziet er al veel beter uit ![]() | ||
Gezicht | donderdag 2 maart 2017 @ 23:27 | |
Mijn dank is groot | ||
King_Merc | donderdag 2 maart 2017 @ 23:31 | |
Ted,s en Jenson,s notebook ![]() | ||
King_Merc | donderdag 2 maart 2017 @ 23:53 | |
En een nieuwe Notebook ![]() | ||
motorbloempje | vrijdag 3 maart 2017 @ 00:03 | |
die zie ik dan eerder naar C4 gaan naar DC's productie, iig voor dit jaar. | ||
opreis | vrijdag 3 maart 2017 @ 06:00 | |
Knoop doorgehakt, ik ga naar de GP van Australie ![]() | ||
opgebaarde | vrijdag 3 maart 2017 @ 06:28 | |
Ah een weekendje weg. Lekker hoor | ||
Afhaalchinees | vrijdag 3 maart 2017 @ 08:35 | |
Nice | ||
motorbloempje | vrijdag 3 maart 2017 @ 08:36 | |
Nice! ![]() Wie gaan er hier naar Spanje, overigens? | ||
Gezicht | vrijdag 3 maart 2017 @ 08:43 | |
Ik wil graag naar Spa dit jaar, kijken hoe ik tegen die tijd qua financiën zit. Andere GP's worden me te duur vrees ik ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 3 maart 2017 @ 08:45 | |
Pat Symonds wordt de nieuwe analist by Sky. http://www.skysports.com/(...)d-of-the-2017-season | ||
Rossdale | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:01 | |
![]() | ||
Rossdale | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:02 | |
Nice ![]() | ||
motorbloempje | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:02 | |
cool. En Button moet gewoon leuk gaan doen met DC ![]() | ||
motorbloempje | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:03 | |
Eckten bromance dat. | ||
Sunri5e | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:07 | |
Nice | ||
Sunri5e | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:08 | |
Ik heb serieus verzorgde reizen van 5 dagen naar Australië voorbij zien komen voor de GP. | ||
Afhaalchinees | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:09 | |
Hoi Sunri5e | ||
opreis | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:10 | |
Ik zit al in australie dus het is inderdaad een weekendje weg voor me ![]() Mn 2de GP wel meteen een duurdere maar vind het opzich wel meevallen (maar misschien denk ik daar na accomodatie en eten/drinken wel anders over | ||
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:13 | |
Gaat vooral om meeste rondjes in dit stadium toch? Dus Mercedes - Ferrari - RBR is nu de pikorde, maar de verschillen in dit stadium zijn kleiner dan ze in het verleden waren. | ||
Evenstar | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:13 | |
Doen mensen dat echt ja? Ga je helemaal naar Australie en dan zie je niks anders dan een GP ... gekkenwerk. | ||
Tarado | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:16 | |
als je er toch bent, nooit geweest maar schijnt echt leuk te zijn | ||
Luctor.et.Emergo | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:20 | |
Dat zou ik echt zonde vinden van de reistijd. | ||
motorbloempje | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:28 | |
En de jet lag ![]() | ||
opreis | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:33 | |
ja daarom dus ook, ben dr nu zo dichtbij en wss krijg ik de kans niet meer. Als eckte fan ben je dan wel verplicht te gaan. | ||
Evenstar | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:33 | |
Niet alleen dat. Reistijd + jetlag als je daar gevoelig voor bent + kosten die je maakt. Als je zoveel kosten maakt om naar zo'n ver en mooi land te gaan moet je er toch even van genieten. Paar duizend euro's betalen en dan alleen maar een stad, hotel en racebaan zien is echt idioot. | ||
motorbloempje | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:34 | |
Ze geven nu deze maand allemaal prijzen weg aan mensen die silverstone weekendpassen hebben gekocht, waaronder paddock passes. ![]() ![]() | ||
Nattekat | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:41 | |
Te mooi. | ||
Gezicht | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:42 | |
Je bent voor slechte 1100 euro van de 24e t/m de 27e in Melbourne vanaf Amsterdam ![]() Ben je wel 30 uur onderweg incl. 2 overstappen ![]() | ||
motorbloempje | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:42 | |
Vorig jaar waren we een paar van de gelukkigen met pitlane passes. Ik vind het tijd voor een upgrade ![]() | ||
Nattekat | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:43 | |
Dat is dan weer iets wat elders gewoon voor iedereen is ![]() Paddock is voor de elite. | ||
motorbloempje | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:44 | |
Ja, maar daar dus niet. Dus dat was mooi. En nu zouden paddock passes mooi zijn. ![]() | ||
Nattekat | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:45 | |
Mag ik dan de tribunekaarten? ![]() | ||
Luctor.et.Emergo | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:48 | |
En dat is een retourtje voor dat geld? | ||
motorbloempje | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:48 | |
Nee. | ||
Gezicht | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:50 | |
Retour nog wel ja ![]() | ||
Luctor.et.Emergo | vrijdag 3 maart 2017 @ 09:51 | |
Dat is inderdaad geen geld. Maar 30 uur enkele reis ![]() | ||
Gezicht | vrijdag 3 maart 2017 @ 10:01 | |
Voor een kleine 100 euro meer ben je 22u onderweg met maar 1 overstap. Emirates ![]() Nu heb ik zin om op vakantie te gaan met al die tickets opzoeken ![]() | ||
Luctor.et.Emergo | vrijdag 3 maart 2017 @ 10:06 | |
Dat scheelt wel. Maar dan nog zou ik niet maar vijf dagen Australië doen.
![]() | ||
Fopje | vrijdag 3 maart 2017 @ 10:51 | |
Was van plan om wel te gaan. Maar we gaan verhuizen waar we nogal wat geld in pompen. ![]() En beter dan vorig jaar kan het toch niet meer. ![]() | ||
Geralt | vrijdag 3 maart 2017 @ 11:10 | |
Ben blij dat het gepompt wordt in het daadwerkelijk verhuizen; hier hebben we al tig geld geduwd in het opkalefateren alvorens we verhuizen ![]() | ||
Nattekat | vrijdag 3 maart 2017 @ 11:12 | |
Je zou bijna gaan denken dat de hele trip zo goedkoop is ![]() | ||
Geralt | vrijdag 3 maart 2017 @ 13:40 | |
Owjeej ![]() | ||
Tarado | vrijdag 3 maart 2017 @ 13:44 | |
Happy with Honda ![]() | ||
Beach | vrijdag 3 maart 2017 @ 14:21 | |
Gaat weer leuk worden voor Alonso. | ||
Peterselieman | vrijdag 3 maart 2017 @ 14:32 | |
De Honda-motor lijkt beter te zijn dan het chassis van McLaren | ||
fathank | vrijdag 3 maart 2017 @ 14:56 | |
Daarom maakt de F1-director van Honda zich ook zorgen ja. Omdat z'n motor zo lekker loopt. | ||
Twieki | vrijdag 3 maart 2017 @ 14:57 | |
Wat een ongelooflijk geile foto. ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 3 maart 2017 @ 15:21 | |
Wel goed nat, zeg. Echt gruwelijk nat ![]() | ||
Sjemmert | vrijdag 3 maart 2017 @ 15:27 | |
Ik hoor ook signalen dat het minder aan de motor ligt en meer aan het chassis. De McLaren schijnt niet goed op het gas te kunnen zonder instabiel te raken. | ||
fathank | vrijdag 3 maart 2017 @ 15:36 | |
Ze kunnen niet eens op het gas al zouden ze willen | ||
Twieki | vrijdag 3 maart 2017 @ 17:14 | |
![]() Insert gruwelijk-nat.jpg. Staat inmiddels als background voor desktop, laptop én tablet. ![]() | ||
Sjemmert | vrijdag 3 maart 2017 @ 17:32 | |
Ik geloof ook wel dat de motor ook nog niet daar is. Maar ik vrees toch ook dat het chassis ook niet is wat het zijn moet. | ||
Peterselieman | vrijdag 3 maart 2017 @ 18:03 | |
Precies en dan lever je per ronde zeer veel in | ||
Dubbeldrank | vrijdag 3 maart 2017 @ 18:11 | |
Vandaar dat ze vijf motoren in vier dagen versleten hebben. ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 3 maart 2017 @ 19:21 | |
neuh, ze hebben toch de eerste motor meerdere dagen ingezet? | ||
Dubbeldrank | vrijdag 3 maart 2017 @ 19:26 | |
http://www.bbc.com/sport/formula1/39151187 Ze hebben het daar echt over vijf motoren. ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 3 maart 2017 @ 19:27 | |
Ze hebben na dag 2 de eerste motor opnieuw ingezet met een nieuwe olietank. | ||
Peterselieman | vrijdag 3 maart 2017 @ 19:29 | |
Dan hebben ze wel heel erg veel werk aan de winkel. Een onbetrouwbare motor in een niet al te goed chassis. Hadden ze toch niet de bolide in de stijl van Manor moeten spuiten ![]() | ||
Dubbeldrank | vrijdag 3 maart 2017 @ 19:30 | |
Ik hoop echt voor ze dat ze op de 26ste een betrouwbare auto hebben, dit is niet best in ieder geval. | ||
fathank | vrijdag 3 maart 2017 @ 19:45 | |
Op basis van wat ![]() Die halve testrun die ze gedaan hebben met een gehandicapte motor? | ||
sasquatsch | vrijdag 3 maart 2017 @ 19:51 | |
Het gedrag van de auto op de baan volgens Gary Anderson. https://www.autosport.com(...)na-f1-test-day-three | ||
fathank | vrijdag 3 maart 2017 @ 19:59 | |
Daarom. Op basis van een halve testrun. Wacht nou maar tot de kwali in Australië. Het xou zomaar kunnen dat je gelijk hebt maar het wordt hier gelijk verkondigd als voldongen feit. Wacht nou maar gewoon af voordat er conclusies getrokken worden. | ||
Peterselieman | vrijdag 3 maart 2017 @ 20:11 | |
Daarom kijken ze ook niet naar rondetijden, maar naar het gedrag in bepaalde veeleisende bochten op Barcelona. Ja, dat zegt heel veel. De Ferrari ligt als een huis op de weg, Mercedes ietsje minder, maar is niet ver weg. En de McLaren? Die kan pas op het gas als de Ferrari en de Merc al lang en breed weg zijn. | ||
fathank | vrijdag 3 maart 2017 @ 20:26 | |
Het blijft giswerk. Maar goed alle experts zitten op internet en weten precies van de hoed en de rand. We zullen wel zien. En dan mag iedereen straks zn gelijk gaan halen dat ze het al lang aan zagen komen. | ||
Beach | vrijdag 3 maart 2017 @ 20:56 | |
Precies, wij weten het beter dan Honda en McLaren. | ||
Sinister-D- | vrijdag 3 maart 2017 @ 21:03 | |
nee, de experts zitten langs de baan in Barcelona. En laten de meeste daarvan juist ook op internet posten. Daar mag wel van op aan gegaan worden dat een deel van die waarnemingen wel correct zijn. Dat er hier geregeld posten die hun eigen giswerk en hersenspinsels geloven moet ik je gelijk in geven. | ||
Geralt | zaterdag 4 maart 2017 @ 02:57 | |
De meeste van die knakers weten inderdaad donders goed waarover ze praten. ![]() | ||
Meike26 | zaterdag 4 maart 2017 @ 07:29 | |
En wat dan nog? Ik maak mij hier ook wel eens schuldig aan, soms zit ik er naast, soms zit ik redelijk in de buurt of zelfs goed. Doe ik dit om te denken dat ik een betweter ben? Nee, aerodynamica in het bijzonder vind ik interessant en probeer het te begrijpen. Post ik niks, leer ik ook niks. Post ik een stelling of aanname, dan leer ik weer bij. Fouten of verkeerde aannames vind ik niet moeilijk om toetegeven, zolang een ander een goede onderbouwing heeft dat ik fout zit, dikke prima, jij wint, ik win kennis. | ||
sasquatsch | zaterdag 4 maart 2017 @ 09:44 | |
Nu is er blijkbaar een 'probleem met de McLaren'. Dat wil niet zeggen dat het probleem er in Australië ook is. Ze hebben nog 3 weken om het op te lossen. | ||
fathank | zaterdag 4 maart 2017 @ 09:59 | |
Verspilde moeite ze hebben toch een ruk chassis | ||
Evenstar | zaterdag 4 maart 2017 @ 10:51 | |
Die zelfde expert beweerde vorig jaar dat Ferrari absoluut de beste wagen was, vooral in de bochten. Nu beweert hij eigenlijk weer precies hetzeflde ... dus nee het zijn geen feiten en nee ze zijn geen goden die alles weten. Je gehele mening als een feit presenteren door alleen naar bepaalde bochten te kijken in een sport als F1 is .... mja ... dom? | ||
radeloosje1987 | zaterdag 4 maart 2017 @ 11:04 | |
Gary Anderson. Tsja, die man is altijd pro Ferrari en tegen Red Bull. Objectief is het allemaal niet https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gary_Anderson_(motorsport) | ||
Geralt | zaterdag 4 maart 2017 @ 11:20 | |
Toetegeven schrijf je anders. Voor mijn goede onderbouwing zie deze link: Klik! Ik win. ![]() | ||
ondeugend | zaterdag 4 maart 2017 @ 11:56 | |
![]() | ||
Sjemmert | zaterdag 4 maart 2017 @ 16:10 | |
http://www.f1today.net/nl(...)dus-pedro-de-la-rosa | ||
fathank | zaterdag 4 maart 2017 @ 16:39 | |
Opdoeken dan maar. Ze kunnen er niks van. Voldongen feit | ||
Sjemmert | zaterdag 4 maart 2017 @ 16:42 | |
Inderdaad, ze mogen blij zijn als ze straks af en toe voor Sauber kunnen eindigen. Punten zullen er wel niet inzitten. | ||
BaasBanaan | zaterdag 4 maart 2017 @ 17:48 | |
Sauber mag blij zijn als ze uberhaupt aan alle races mee mogen doen. ![]() | ||
sasquatsch | zaterdag 4 maart 2017 @ 17:55 | |
Dat is voor Sauber geen probleem meer met hun nieuwe eigenaar. En afgelopen test deden ze het beter dan Williams, Haas, FI, McLaren en Toro Rosso. Die zie ik aan het begin van het seizoen nog wel punten scoren als ze dit door kunnen zetten. | ||
Meike26 | zaterdag 4 maart 2017 @ 18:40 | |
Klopt, begin van het seizoen zie ik ze ook nog wel verrassen..Ericsson bovendien ook wel, mensen hebben geen hoge pet van hem op, toch heeft hij Nasr letterlijk naar huis gereden ![]() Edit; Nouja, ook weer niet te letterlijk.. die plas water tussen Europa en Brazilië zou zelfs te zwaar zijn voor het ruigste amfibievoertuig.. | ||
M.Melandri | zaterdag 4 maart 2017 @ 21:47 | |
Sauber is compleet kansloos, gaan echt geen punten scoren. | ||
potjecreme | zaterdag 4 maart 2017 @ 21:49 | |
regenrace? | ||
M.Melandri | zaterdag 4 maart 2017 @ 21:54 | |
Ze hebben 2 slechte regenrijders. Alleen met veel geluk kunnen ze een punt halen, maar onder normale omstandigheden niet. | ||
Nattekat | zaterdag 4 maart 2017 @ 21:57 | |
Gewoon via Alaska. | ||
zoem | zondag 5 maart 2017 @ 01:08 | |
Op Reddit iemand heeft een voorzichtige analyse gedaan mbt de soft/med banden van 2017 tov die van vorig jaar.![]() | ||
Monolith | zondag 5 maart 2017 @ 01:10 | |
Dus als ik het goed begrijp zijn de softs dit jaar niet alleen sneller dan de mediums maar gaan ze ook nog eens langer mee? | ||
zoem | zondag 5 maart 2017 @ 01:14 | |
Klopt. Naar verwachting 4~5 seconden sneller dan in 2016. Het kantelpunt om van gebruikte softs naar nieuwe mediums te gaan (voor bijv undercut) is nu 12 laps ipv 5, afgaande op z'n post. | ||
Monolith | zondag 5 maart 2017 @ 01:25 | |
Mja, maar waarom zou je afgezien van de regelgeving de mediums nog gebruiken? Wat je in 2016 ziet is dat de softs exponentieel achteruit gaan terwijl de mediums een lineaire as achteruitgang vertonen. De medium is daarom een optie wanneer je minder stops wilt maken. In 2017 lijk je echter meer rondjes op de softs dan op de mediums te kunnen rijden. | ||
opreis | zondag 5 maart 2017 @ 06:43 | |
ik zie dat dus totaal niet, ik zie niet 1,2,3 een team waar ze het beter dan gaan doen. En Nasr heeft zich zelf naar huis gereden. Als hij geen punten had gescoord had Manor prijzengeld gehad en had hij daar waarschijnlijk gereden dit jaar. | ||
ondeugend | zondag 5 maart 2017 @ 11:02 | |
Hadden we deze al gezien? Een commercial van Mercedes uit 2007 | ||
Kleffe_Dop | zondag 5 maart 2017 @ 11:41 | |
McLaren: First F1 pre-season test performance nowhere near target McLaren has admitted its performance in a difficult first week of Formula 1 pre-season testing was nowhere near the level it wanted. [...] "It's not great, not at all at the level of what we wanted to show," Boullier told Autosport. "We didn't run much, we didn't run enough, and we don't necessarily perform when we do run". [...] The reliability issues with an oil tank and the internal combustion engine on the first two days of the test cost McLaren valuable mileage - it racked up considerably less than half the running of Mercedes and Ferrari, while only Toro Rosso completed fewer laps. [...] "There is no solution to make up the time we lost," he said. "Now, we need to get to the point and reprioritise the list of what we need to know. "Then, unfortunately, some Fridays early in the season will be used as test sessions for what we should have done here. "Nothing can be made up, you can't make up time. When time's lost, it's lost." ![]() | ||
Geralt | zondag 5 maart 2017 @ 12:23 | |
Conclusie: niet haalbaar. ![]() | ||
Tarado | zondag 5 maart 2017 @ 12:26 | |
niet dat ik nou zo enorm veel van ze had verwacht maar dit is toch wel heel teleurstellend | ||
King_Merc | zondag 5 maart 2017 @ 13:53 | |
Honda is net zoals Top Gear (met Richard James en Jeremy) Ambitious but rubbish ... Tis gewoon triest , als ik de beelden zij van de McLaren (dat ie onrustig oogt) lijkt het wel of de turbo ineens begint te werken , waardoor de hele wagen uit balans dreigt te gaan | ||
Sjemmert | zondag 5 maart 2017 @ 16:14 | |
Ik denk dat het goedkoper en makkelijker is om een compleet nieuw circuit op een betere locatie te maken. | ||
Nattekat | zondag 5 maart 2017 @ 16:17 | |
Maar dat is niet historisch. | ||
Sjemmert | zondag 5 maart 2017 @ 16:23 | |
Dat is waar. Ik zou het mooi vinden hoor als ze Zandvoort op kunnen knappen ik maar zie het gewoon niet gauw gebeuren. | ||
Tarado | zondag 5 maart 2017 @ 17:35 | |
nee is ook een zinloze onderneming, niet alleen het circuit maar ook de wegen ernaartoe zijn niet meer van deze tijd | ||
sasquatsch | zondag 5 maart 2017 @ 17:40 | |
Gewoon zoals in Canada iedereen met het openbaar vervoer laten gaan. | ||
TheFreshPrince | zondag 5 maart 2017 @ 17:54 | |
Dat lijkt me een goede optie. | ||
Peterselieman | zondag 5 maart 2017 @ 17:57 | |
Zandvoort is niet goed bereikbaar, ook niet met het OV. Meer dan 6 treinen per uur zit er gewoon niet in. | ||
Beach | zondag 5 maart 2017 @ 18:00 | |
Gewoon het niet meer over F1 in Nederland hebben, gaat toch nooit gebeuren. | ||
Tango5Romeo | zondag 5 maart 2017 @ 18:47 | |
Zandvoort is slechter bereikbaar dan hartje Amsterdam. Ongeacht welke manier van transport je neemt. | ||
i2Them2 | zondag 5 maart 2017 @ 19:40 | |
Klassieker ![]() Vind deze van de huidige McLaren ook niet verkeerd ![]() | ||
Jester65 | zondag 5 maart 2017 @ 20:27 | |
Interview met Ross Brawn: https://www.formula1.com/(...)he_future_of_F1.html | ||
Nattekat | zondag 5 maart 2017 @ 20:28 | |
Je onderschat bussen. | ||
Tango5Romeo | zondag 5 maart 2017 @ 20:29 | |
Bussum? Of bussen zoals in 'openbaar vervoer'? En wat onderschat ik er precies aan? | ||
Nattekat | zondag 5 maart 2017 @ 20:32 | |
Als je elke 5 minuten vijf flinke toerwagens met 80 man kan laten vertrekken, heb je na een uur 40.000 mensen vervoerd. Amsterdam heeft ook zijn beperkingen. | ||
franklop | zondag 5 maart 2017 @ 20:34 | |
Laat aub het idee van F1 in Nederland eens varen zeg ![]() | ||
Beach | zondag 5 maart 2017 @ 20:34 | |
Vraag het anders aan de Duitsers, die waren ook nogal goed in het vervoeren van mensen. | ||
Tango5Romeo | zondag 5 maart 2017 @ 20:35 | |
Maar blijkbaar doen ze dat niet, want afgelopen jaar waren bezoekers van de Max Verstappen dagen ruim 2,5 uur bezig om Zandvoort uit te komen.....met de trein. Overigens kun je vanuit Zandvoort niet elke 5 minuten 5 bussen laten vertrekken. Is logistiek onmogelijk. | ||
Tango5Romeo | zondag 5 maart 2017 @ 20:35 | |
Volgens mij krijgt de NS minstens zo veel mensen in een trein. ![]() | ||
Peterselieman | zondag 5 maart 2017 @ 20:37 | |
Rekenen is niet jouw sterkste vak ![]()
| ||
franklop | zondag 5 maart 2017 @ 20:40 | |
#nattekrant | ||
Geralt | zondag 5 maart 2017 @ 20:46 | |
Hoe kom jij met 5 touringcars waar 80 man in kunnen per 5 minuten op 40K mensen per uur? ![]() | ||
Geralt | zondag 5 maart 2017 @ 20:46 | |
#spuit11![]() | ||
Rossdale | zondag 5 maart 2017 @ 22:26 | |
Hij kan zo de politiek in ![]() | ||
opreis | maandag 6 maart 2017 @ 07:38 | |
beetje chanant dit | ||
motorbloempje | maandag 6 maart 2017 @ 07:44 | |
![]() | ||
heywoodu | maandag 6 maart 2017 @ 10:07 | |
Zijn de regels rond de brandstoflimiet aangepast dan? Of mis ik iets anders? ![]() | ||
Beach | maandag 6 maart 2017 @ 10:09 | |
Staat een beetje raar inderdaad maar zal wel om de banden gaan. | ||
TagForce | maandag 6 maart 2017 @ 10:27 | |
Ja, en nee... Het maximum verbruik is verhoogd van 100 naar 105 kg. En geldt nu vanaf het moment dat de auto's vanaf de grid wegrijden voor de opwarmronde tot het moment dat ze onder de vlag doorrijden. Ze mogen dus prima 120kg in de tank hebben. Daarnaast is het aantal benzinemengsels wat tijdens een seizoen gebruikt mag worden verlaagd van onbeperkt naar maximaal 5 per seizoen, en maximaal 2 per weekend. De fuel flow is nog steeds gelimiteerd tot 100kg/h op elke willekeurig moment in de race. Maar er is dus 5kg extra benzine beschikbaar tijdens de race, en zal de mengverhouding wat conservatiever zijn. | ||
sasquatsch | maandag 6 maart 2017 @ 10:43 | |
Met de nieuwe banden kan langer op de limiet gereden worden. Brandstof besparen is nog steeds nodig (en zal ook met meer brandstof niet verdwijnen omdat het nu eenmaal sneller is om met minder brandstof te liften en coasten dan met meer brandstof volgas te blijven rijden). Dat brandstof besparen zal zelfs meer worden omdat die 5kg extra het verschil in verbruik door het toegenomen gewicht en downforce niet opheft. | ||
Rossdale | maandag 6 maart 2017 @ 10:58 | |
Ik heb het stuk ook ergens gelezen op een andere site in het engels (planetf1 meen ik), het is gewoon slecht vertaald en Alonso had het inderdaad over de banden. | ||
TagForce | maandag 6 maart 2017 @ 13:28 | |
Er is geen verschil in verbruik, want dat is nog steeds gelimiteerd op 100kg/h. Dat was vorig jaar ook al zo. Ze zullen echter 5% langer op die 100kg/h kunnen rijden. En dat betekent dus juist wel minder besparen. Daarnaast zullen de gebruikte mengsels waarschijnlijk zuiniger worden door het beperken van het aantal mengsels wat je kunt gebruiken. Dus heb je op Spa en Monza een zuinig mengsel nodig (want lang volgas en dus meer verbruik) maar heb je niet de mogelijkheid om hier een specifiek mengsel voor te maken, wat dus weer zorgt dat op andere snelle circuits ditzelfde mengsel gebruikt wordt, waar dus weer minder benzine verbruikt wordt. Etcetera. | ||
sasquatsch | maandag 6 maart 2017 @ 13:46 | |
Door het hogere gewicht zal er per GP meer brandstof verbruikt worden, waardoor ze zelfs minder lang 100kg/h kunnen rijden om te zorgen dat ze niet over die 105kg heen gaan. Die 5kg meer brandstof is niet genoeg om de totale toename in gewicht op te heffen. | ||
franklop | maandag 6 maart 2017 @ 13:52 | |
Wehrlein kan deze week gewoon in actie komen | ||
TagForce | maandag 6 maart 2017 @ 14:05 | |
Ah, op die fiets... Door het hogere gewicht zullen ze langer op 100kg/h moeten rijden om de snelheid vast te houden. En uiteindelijk zal het verbruik dus hoger zijn. De vraag is dan in hoeverre de 'zuinigere' mengsels dit weer teniet doen. We gaan het zien ![]() | ||
franklop | maandag 6 maart 2017 @ 19:04 | |
| ||
ElmarO | maandag 6 maart 2017 @ 19:17 | |
Als je daar met de metro komt moet je nog steeds wel een aardig stuk lopen. Al hangt dat logischerwijs samen met waar je zit. En de motorenbouwers zullen natuurlijk ook hun best doen om de motor net weer dat beetje zuiniger te krijgen. | ||
sasquatsch | maandag 6 maart 2017 @ 19:20 | |
De line-up voor de komende week:
[ Bericht 3% gewijzigd door sasquatsch op 06-03-2017 19:29:15 ] | ||
franklop | maandag 6 maart 2017 @ 19:24 | |
Williams is dus na woensdag klaar voor deze week ![]() | ||
caspervc | maandag 6 maart 2017 @ 19:27 | |
Waren stroll en massa niet omgedraaid? http://www.f1today.net/nl(...)-in-barcelona-testen | ||
sasquatsch | maandag 6 maart 2017 @ 19:30 | |
Sorry, dat was de eerder gecommuniceerde line-up (nog voor de eerste test). De line-up is zelfs opnieuw aangepast want Massa en Stroll delen de 2de en 3de dag. | ||
sasquatsch | maandag 6 maart 2017 @ 19:30 | |
Dicht |