6star6lord6 | vrijdag 24 februari 2017 @ 03:15 |
Feitjes: - 345 km per oplaadbeurt - binnen 6 seconden rijdt het 100 - supercharger - autopiloot 35,000 USD https://www.tesla.com/nl_NL/model3 Poll: Zou jij een Tesla kopen? • Nee, ik koop liever een Google waymo • Nee • Nee, ik wacht tot een beter model • Ja!!!! • Ik haat elektrische auto's Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
Metalfrost | vrijdag 24 februari 2017 @ 03:44 |
'Nee' gestemd. Ik zal er met mijn 2.04m er niet in kunnen passen, alsmede de meeste auto's. | |
Kalebatz | vrijdag 24 februari 2017 @ 04:39 |
Je weet dat een supercharger compleet wat anders is als het genoemde supercharging uit de link? OT: nee. Misschien schopje PTA? | |
Ridocar | vrijdag 24 februari 2017 @ 05:36 |
Jazeker! Er is alleen een ietsiepietsie klein hobbeltje ($35k) dat een beetje in de weg zit... | |
._HAAK_. | vrijdag 24 februari 2017 @ 06:38 |
Misschien je naam wijzigen naar Ridobicycle | |
#ANONIEM | vrijdag 24 februari 2017 @ 07:25 |
Ik heb geen rijbewijs | |
Barrah | vrijdag 24 februari 2017 @ 07:33 |
Onpraktisch model voor dagelijks gebruik en nog steeds prijzig voor wat je krijgt aan auto. Tesla is een goede aanjager voor de sector tho, ze houden andere fabrikanten scherp om deze technologie mainstream en betaalbaar te maken. | |
Juup© | vrijdag 24 februari 2017 @ 07:37 |
Nee, ik ben een petrolhead geen bomenknuffelaar. | |
devlinmr | vrijdag 24 februari 2017 @ 07:47 |
Range van effectief 250km is gewoon zwaar kut | |
Mr.Ping | vrijdag 24 februari 2017 @ 08:04 |
Alleen als ik een windmolen in mijn achtertuin mag zetten, want anders is hij net zo vervuilend. | |
Humberto-T | vrijdag 24 februari 2017 @ 08:04 |
Dit ja, als dit nou op 600km lag dan werd het interessant. | |
Lesnar | vrijdag 24 februari 2017 @ 08:26 |
Elektrisch rijden heeft niet de toekomst. Waterstof gaat het worden | |
dopfles1 | vrijdag 24 februari 2017 @ 08:29 |
Mensen die electrische autos haten kunnen er gwn niet 1 betalen | |
remlof | vrijdag 24 februari 2017 @ 08:52 |
Het enige nadeel is dat dat ding Amerikaans is en ik heb het daar niet zo op. Veel plastic en niet erg degelijk. | |
nogeenoudebekende | vrijdag 24 februari 2017 @ 08:58 |
Met dat niveau Nederlands ga jij het ook niet halen gok ik. . | |
LurkJeRot | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:03 |
Ik wacht wel tot je er een gratis krijgt bij je Happy Meal. | |
Metalfreak | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:05 |
Nee, die houden gewoon van de karakteristiek van een benzinemotor Ja, diesel is ook kut inderdaad | |
goed_volk | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:06 |
Ik wacht op een leuker modelletje. Die model X is een gedrocht, deze is iets beter, maar niet wat ik ervan had verwacht. | |
6star6lord6 | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:36 |
Het gaat om de selfdriving. Dat het elektrisch is maakt niet uit. | |
6star6lord6 | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:38 |
De prijs valt best mee vergeleken met andere modellen en merken. | |
Nobu | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:42 |
De lol van die snellader is er wel een beetje vanaf als ik daar iedere keer speciaal voor naar Amsterdam moet rijden. | |
6star6lord6 | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:44 |
In Drenthe/Groningen komt ook een fabriek. Daar zal ook wel een snel lader staan. | |
Nobu | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:45 |
| |
6star6lord6 | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:18 |
Er staan superchargers in: - Zwolle - Drachten - Zevenaar - Eindhoven - Amsterdam - Dordrecht - Oosterhout - Tilburg - Urmond | |
Nobu | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:22 |
Verdomme anderhalf uur onderweg, snel laden mijn reet. | |
6star6lord6 | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:24 |
Welke provincie leef je? | |
Palomar | vrijdag 24 februari 2017 @ 16:04 |
Vind zo'n kleine actieradius en het aldoor moeten zeulen met oplaadkabels nog veel te onhandig. Bovendien woon ik in het noorden, dus moet regelmatig langere stukken rijden richting het westen. Met mn diesel kan dat zonder onderweg te tanken. Met zo'n elektromobiel moet je dan weer gaan plannen waar laadpalen zijn. Als tweede auto voor in en rond de stad lijkt het me wel interessant. Je betaalt dan geen wegenbelasting en brandstofkosten en je belast je brandstofauto dan niet met de onzuinige/mileuonvriendelijke korte stukjes. Een Tesla is dan veel te duur/luxe. Ik denk dan meer aan een boodschappenwagentje zoals een elektrische Toyota Aygo oid. | |
6star6lord6 | vrijdag 24 februari 2017 @ 16:09 |
In Drachten en Zwolle staan ook superchargers. In Drenthe of Groningen komt binnen komt een fabriek van Tesla waarbij ook superchargers staan. Heeft de Toyota Aygo selfdriving? | |
Palomar | vrijdag 24 februari 2017 @ 16:19 |
Voor het doel wat ik met een aygo-achtige elektrische auto omschreef heb je natuurlijk geen selfdriving nodig. En dan nog is selfdriving niet iets wat alleen in Tesla's mogelijk is. | |
6star6lord6 | vrijdag 24 februari 2017 @ 16:24 |
Ik wil alleen een Tesla kopen omdat het selfdriving is. Voor mij maakt elektrisch of diesel niks uit. Volgens mij had Mercedes (of Audi?) en Google ook zelfrijdende auto's. Maar die van Tesla lijkt mij wel beter. | |
6star6lord6 | vrijdag 24 februari 2017 @ 16:27 |
Google waymo VS Tesla model 3
| |
Barrah | vrijdag 24 februari 2017 @ 16:41 |
De regio maakt zich hier hard voor maar dat is zéker nog geen gelopen race. | |
fathank | vrijdag 24 februari 2017 @ 16:44 |
waterstof los je het energieprobleem niet mee op. 60% rendementsverlies door alle omzettingen. Kun je net zo goed een normale plofkoets blijven rijden. | |
6star6lord6 | vrijdag 24 februari 2017 @ 16:45 |
Dat klopt, ik ga er momenteel vanuit dat hij komt. | |
devlinmr | vrijdag 24 februari 2017 @ 17:18 |
Die in Eindhoven ken ik... Bij het vd Valk hotel aan de rand van de stad. Sta je daar een uur te laden met geen flikker te doen. Als je pech hebt is het ook nog vol en moet je een uur wachten voor je uberhaupt aan de beurt bent | |
fathank | zaterdag 25 februari 2017 @ 01:27 |
20 minuten heb je 80% lading. Bakkie koffie 2 telefoontjes en je kunt weer. | |
devlinmr | zaterdag 25 februari 2017 @ 09:21 |
Als er geen plek is kan dat dus heel snel oplopen. Nu kan ik na 5 minuten 1100 km verder rijden | |
Haags | zaterdag 25 februari 2017 @ 11:48 |
Neen. | |
fathank | zaterdag 25 februari 2017 @ 12:23 |
Hoevaak rij je 1100 km achter elkaar? Voor heel veel mensen is pak em beet 300 km range per dag ruim voldoende, behalve als ze in de zomer met de sleurhut naar Frankrijk gaan. | |
devlinmr | zaterdag 25 februari 2017 @ 12:25 |
Vorige week nog. 900 km naar Lyon. Dagelijkse verkeer is zo'n 200 km per dag wat dus zou betekenen dat ik dagelijks naar zo'n snellader moet en ik heb al een hekel aan tanken | |
Achterhoker | zaterdag 25 februari 2017 @ 12:29 |
Alleen zwakbegaafden rijden in Tesla's. | |
Revolution-NL | zaterdag 25 februari 2017 @ 12:30 |
Absoluut, mijn volgende auto wordt sowieso een EV. - Voorverwarmd interieur dus nooit meer krabben. - Stil. - Zeer koppelrijk. - TCO is laag. Laatst was bij een Autoweek klokje rond een Tesla eigenaar die om de 80.000km naar de garage ging voor onderhoud - Geen smerige uitstoot in stedelijk gebied. Een plofauto is verder prima, maar dan wel een v8 voor in het weekend. Al die suffe downsize gebakjes mogen door de shredder. | |
Leandra | zaterdag 25 februari 2017 @ 12:33 |
Die X is idd vreselijk en de S is eigenlijk net iets te fors voor een gemiddelde NL parkeerplaats (of garage), maar de 3 lijkt me wel wat. | |
Leandra | zaterdag 25 februari 2017 @ 12:34 |
Ze mogen zich wel eens op het midden van het land gaan richten. | |
Revolution-NL | zaterdag 25 februari 2017 @ 12:38 |
Een Fastned station bij knooppunt Hoevelaken zou wel lekker zijn Dagelijks 200km past RUIM binnen de actieradius van een moderne EV. | |
Leandra | zaterdag 25 februari 2017 @ 12:45 |
Met de totale renovatie van het knooppunt dat voor de komende jaren in de planning staat mogen ze daar idd wel serieus werk van maken. | |
fathank | zaterdag 25 februari 2017 @ 12:55 |
Als je thuis komt of op je werk gooi je zon ding aan de lader. Tanken terwijl je zelf aan het werk bent of thuis netflix ligt uit te spelen. 900 km z je inderdaad niet halen zonder tussentijdse stop. | |
devlinmr | zaterdag 25 februari 2017 @ 14:05 |
Al die laadpalen op t werk zijn bezet door outlanders of andere phevs | |
Revolution-NL | zaterdag 25 februari 2017 @ 14:09 |
Met een Ampera-E haal je ruim 400km op een lading, met een Renault Zoe 40 ruim 300. Alleen s'avonds laden volstaat dan prima. | |
devlinmr | zaterdag 25 februari 2017 @ 14:11 |
T ging hier om een tesla. Verder zijn die km's schromelijk overdreven | |
fathank | zaterdag 25 februari 2017 @ 14:12 |
Ja maar dan moet je thuis opladen dan moet je iedere dag die stekker inpluggen dat is allemaal veel te moeilijk etcetcetc | |
Resistor | zaterdag 25 februari 2017 @ 14:12 |
Ik wacht wel op mooiere (ik vind die voorkant net op een vissenkop lijken) of praktischer (wat ik met normale auto's doe valt zo'n beetje onder 'misbruik') auto's. Als ik moet kiezen tussen dit en of een Dacia Logan zou ik alsnog voor de Dacia gaan. | |
devlinmr | zaterdag 25 februari 2017 @ 15:16 |
Ik zou om te beginnen al een stroomvoorziening moeten laten aanleggen | |
fathank | zaterdag 25 februari 2017 @ 15:33 |
Nog zon onoverkomelijk probleem | |
Pietverdriet | zaterdag 25 februari 2017 @ 15:39 |
Ik vind de range te klein, dit moet minstens 500 kilometer zijn in de echte wereld, laadpalen op het werk zijn te vaak bezet of defect. | |
Atak | zaterdag 25 februari 2017 @ 15:45 |
Nee, want 350km range is bagger. Voor dat geld krijg je veel beter. Als ik zo een aankoop zou doen zou het een hybrid zijn. | |
Captain_Ghost | zaterdag 25 februari 2017 @ 16:09 |
Dat allemaal is een eenmalige werkzaamheid. Daarna kan je gerust dagelijks aanleggen. Zo is beter dan bij vieze tankstation waar al miljoenen mensen aan geweest. Kwestie van gewenning. Bovendien is elektriciteit lekker spotgoedkoop. Sterker nog met veel zonnepanelen op dak kan je auto mooi gratis opladen! Veel mensen rijden niet eens verder dan 150 km per dag. Dat is zeeeer ruim voldoende voor tesla 3. Je kan ook auto huren voor vakantie! | |
devlinmr | zaterdag 25 februari 2017 @ 16:56 |
Nee, onoverkomelijk niet. Irritant wel. Nog afgezien van het feit dat je die 400 km range niet gaat halen zijn die laatste 2 gewoon te klein | |
devlinmr | zaterdag 25 februari 2017 @ 16:59 |
35k euro uitgeven voor een suto die niet aan al mijn eisen voldoet om vervolgens een auto te huren... Echt niet dus | |
Pietverdriet | zaterdag 25 februari 2017 @ 17:11 |
Auto huren? Ja, op mijn vakantiebestemming waar ik heen vlieg. Waarom zou ik naar bv Kroatië, Spanje of Italie rijden? Kost me dagen van mijn vakantie en is stressvol. | |
Revolution-NL | zaterdag 25 februari 2017 @ 17:56 |
Met de auto op vakantie is toch niet meer van deze tijd. Vliegen scheelt tijd en is comfortabel. Op de plaats van bestemming kan je een mooie plof bolide huren | |
Pietverdriet | zaterdag 25 februari 2017 @ 18:12 |
dit dus. | |
devlinmr | zondag 26 februari 2017 @ 00:00 |
Dat is persoonlijk.. ik vind de reis het begin van de vakantie... Overnachten in b&b lunch bij een bakker compleet relaxed | |
Shittieboy | zondag 26 februari 2017 @ 21:28 |
Doe mij maar n benzine/diesel bakkie. Geen gezeur met constant de radius in de gaten houden, makkelijk overal kunnen tanken en veel minder gewicht meeslepen elke keer. Daarnaast valt er meer plezier te beleven in een wagentje met knalletjes in plaats van dat gezoem alsof er constant een mug rond je kop vliegt. | |
Pietverdriet | zondag 26 februari 2017 @ 21:35 |
Jij hebt duidelijk nooit electrisch gereden. Er is maar 1 nadeel aan electrisch rijden op het moment en dat is de range. Het rijden zelf is goddelijk, enorm koppel | |
BronzeTM | zondag 26 februari 2017 @ 21:41 |
Lijkt me wel dik zo'n auto | |
Pietverdriet | zondag 26 februari 2017 @ 22:03 |
Even afgezien van de accus zijn electrische autos eenvoudiger en duidelijk goedkoper te produceren dan autos met een verbrandingsmotor. Als we een jaar of 10-15 verder zijn zal de automarkt er volledig anders uit zien. De D autoindustrie laat hier duidelijk steken vallen. | |
._HAAK_. | zondag 26 februari 2017 @ 22:36 |
Mja voor de prijs kan je er niks van zeggen, dit concurreert dan met de A3 e-tron ofzo. | |
Aiciu | maandag 27 februari 2017 @ 07:40 |
Nee, je kan er nog niet echt ver mee komen. Vind het wel een mooie auto, ik wist niet dat ze zo goedkoop waren. | |
doorgeladen | maandag 27 februari 2017 @ 18:06 |
Pas bij een range van 800km | |
Sodeknetters | maandag 27 februari 2017 @ 19:01 |
Doe mij die Tesla maar, 345 km op een laadbeurt komt bij mij op een keer per week laden. En die 35k is dan een fooitje. Bring it on. Edit: moet ie wel een trekhaak hebben voor de zweefkist. | |
Gtaboy107 | maandag 27 februari 2017 @ 21:27 |
Ik heb geen rijbewijs. | |
Poepz0r | maandag 27 februari 2017 @ 21:33 |
Hier om de hoek staat een Tesla Model S. Eigenaar kocht hem vooral omdat het bakken met geld scheelt aan tanken etc etc. Overigens wil Tesla heel graag budget auto's de markt op brengen a 10-20k euro maar geloof mij dat een Shell etc dat zo lang mogelijk uit gaan stellen. De macht van de olie is te groot. | |
dodoria | dinsdag 21 november 2017 @ 01:12 |
Ik weet dat dit een (heel) oud topic is, maar om het forum maar niet te vervuilen met nog maar weer eenzelfde topic schop ik m maar omhoog. Wij hebben ons gisteren ingeschreven voor de Tesla 3. Vooral omdat hij groen is (want wij hebben 100% groene stroom), als een van de weinige electrische auto's betaalbaar met toch een bruikbare range (voor ons dan). Met de duurdere accu is de range 500 km, meer rijden wij toch bijna nooit aan een stuk. Ik heb nog nooit een auto 'nieuw' gekocht, dus ik vind het een hoop geld, maar mijn betere helft wil al jaren een Tesla, dus dan ga ik daar maar in mee. We moeten nog wel heel lang wachten, zeker tot 2019 in onze regio, maar dan kunnen we in ieder geval hopenlijk even wat sparen Is er hier nog iemand die zich al heeft ingeschreven? | |
Fir3fly | dinsdag 21 november 2017 @ 01:34 |
Nog niet eens als ik geld toe krijg. | |
Also-von-Oder | dinsdag 21 november 2017 @ 01:34 |
Voor een maandje of 5 voor het eerst in een Tesla gezeten (als bijrijder, niet achter het stuur) maar het viel me alleszins mee. Op de stilte van de motor na, merkte ik er eigenlijk weinig van dat het een elektrische wagen was. Trok behoorlijk op, goede snelheid. Okay, het is geen Ferrari of Porsche of zo, maar ook boven de 120 km/per uur accelereerde hij nog prima bij het inhalen. Goed het was geen model 3, maar een wat dikkere wagen. Maar ik zie me er wel in rijden als mijn bedrijf goed loopt, al zal dat wss dan wel lease zijn. Blijft overigens wel afhankelijk van laadtijd en van de accu's en toebehoren. En ja, ook aan hoe Zuid-Oost Europa zich ontwikkeld betreft (snel) laadpalen. Maar ik ben er voor nu best enthousiast over. En nee ik hoef straks niet het duurste. Een mooie middenklasser als model 3 zou me goed passen. | |
Leandra | dinsdag 21 november 2017 @ 07:24 |
De Tesla S kan van 0 tot 100 in 2,7 seconden, hoe snel denk je dat een Porsche of Ferrari dat doet dan? | |
Adept | dinsdag 21 november 2017 @ 07:32 |
I-Robot versie | |
Achterhoker | dinsdag 21 november 2017 @ 08:25 |
Stuiptrekkingen van Tesla. Binnenkort komen de grote automerken allemaal met complete lijnen aan elektrische auto's en is het doei voor Tesla. | |
Gunner | dinsdag 21 november 2017 @ 08:29 |
Ik verwacht ook niet dat ze het nog langer dan twee jaar uit gaan houden, en dat is nog positief ingeschat. Als je nu al ziet wat voor leverings- en financiele problemen hebben kan dat natuurlijk nooit lang goed gaan. Ja, nu kunen ze nog investeerders vinden maar hoe lang duurt dat nog? Zelfde gaat op voor Musk z'n andere bedrijven, Solarcity etc etc Zolang ze hun betaalbare model niet eens kunnen leveren en er erg veel verlies op maken is dat natuurlijk een recipe for disaster. Zou ik er een willen kopen? Ja hoor best wel. Maar dan moeten ze eerst transparanter over de prijs worden en niet zo'n absurde levertijd. Even serieus; zoveel geld uitgeven aan een auto die je nog niet eens in het echt heb gezien of gereden... waarom die keuze? [ Bericht 4% gewijzigd door Gunner op 21-11-2017 08:41:03 ] | |
Tyr80 | dinsdag 21 november 2017 @ 08:57 |
2 jaar op je nieuwe auto wachten, die is gek. | |
ShevaJB | dinsdag 21 november 2017 @ 09:00 |
Hoelang duurt het voordat zo'n ding volledig is opgeladen? Wanneer je een lange tocht wil maken bijvoorbeeld. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 november 2017 @ 09:02 |
-> PTA | |
eXplorer1 | dinsdag 21 november 2017 @ 10:17 |
Niet iedereen heeft die versie, de Model S 60 doet gewoon 6.5 sec naar de 100 | |
Leandra | dinsdag 21 november 2017 @ 10:21 |
Is nog steeds geen straf natuurlijk hè, de meeste auto's kunnen het niet bijhouden. | |
dodoria | dinsdag 21 november 2017 @ 10:24 |
Zoveel geld is de aanbetaling niet hoor, was volgens mij $1000 en je kunt je nog terug trekken tot en met het moment dat je aan de beurt bent. Dus een proefrit kun je wel doen voor die tijd. | |
eXplorer1 | dinsdag 21 november 2017 @ 10:29 |
dat is zeer zeker waar! | |
Fir3fly | dinsdag 21 november 2017 @ 10:30 |
Dat gaat nog wel een jaar of wat duren, als het al gebeurt. | |
Gunner | dinsdag 21 november 2017 @ 10:30 |
Dat is waar. Kan je zo'n ding nog verder configureren? ik vind ze niet zo transparant daarin; enige wat ik kan zien is een onduidelijke vanafprijs in dollars (35K, dat zal wel zonder BTW zijn?) | |
Achterhoker | dinsdag 21 november 2017 @ 10:34 |
Sowieso hebben Volvo, Mercedes en Volkswagen al aangegeven in te gaan zetten op elektrische auto's. Dat soort bedrijven hebben veel meer geld en middelen om zoiets aantrekkelijk in de markt te zetten. http://autovisie.nl/2017/(...)lektrische-modellen/ | |
Gunner | dinsdag 21 november 2017 @ 10:38 |
Sowieso kan je als je wil volgende week in een gloednieuwe eGolf stappen. Wellicht niet zo innovaties als een model 3 maar het zegt wel genoeg. | |
nogeenoudebekende | dinsdag 21 november 2017 @ 10:49 |
Wat blijft er over van het bereik als je een Tesla even flink door stampt? | |
dodoria | dinsdag 21 november 2017 @ 10:50 |
Ja, de specs kies je pas bij je definitieve bestelling, de specifieke kosten van de additions zijn nog niet bekend voor zo ver ik weet. Al dacht ik dat de sterkere accu voor de grotere range een meerprijs heeft van 15.000 (ex VAT inderdaad). Ik denk dat de kosten van de specs van de andere modellen wel een indicatie zijn van de meerprijs, al zou dit model juist een meer betaalbare versie moeten zijn. | |
dodoria | dinsdag 21 november 2017 @ 10:57 |
Maar die heeft maar een bereik van 220 km, dat maakt best wel een verschil met 500. Al zijn er genoeg mensen voor wit 220 km ver genoeg zou zijn. | |
Gunner | dinsdag 21 november 2017 @ 11:00 |
Die 500 is ook niet de standaard range. Als je wil vergelijken doe dat dan wel goed 350 kilometer geven ze standaard op en daar gaat in de praktijk natuurlijk nog wel wat vanaf. | |
Fir3fly | dinsdag 21 november 2017 @ 11:30 |
Ja, maar men zet nog vrijwel niets in op de nieuwe productieprocessen om die auto's ook daadwerkelijk te maken. Het is tot nu toe allemaal gebakken lucht. Leuke marketingpietpraat. | |
habitue | dinsdag 21 november 2017 @ 12:41 |
Kwaliteit van Tesla is ruk. Panelen met kieren zo dik als Jaap van de gouden kooi en die stoelen zien er al heel snel uitgeleefd uit etc. Ik wacht wel tot een degelijk bewezen merk met iets leuks en redelijk betaalbaar komt. | |
Spanky78 | dinsdag 21 november 2017 @ 12:44 |
Te kleine actieradius voor mij. | |
-Richard- | dinsdag 21 november 2017 @ 13:10 |
Hier ben ik het denk ik wel mee eens. Had dat filmpje gezien en buitenom dat het een lompe sjomp is, was die stoel al helemaal naar de klotuh met 127K km | |
habitue | dinsdag 21 november 2017 @ 13:21 |
Internet staat vol met zulke filmpjes en klachten over quality control. | |
Gunner | dinsdag 21 november 2017 @ 14:14 |
Aantal reacties van mensen die het bagetalliseren door te zeggen dat Tesla nog maar kort auto's maken. Aan de andere kant zoals daar op gereageerd wordt; ze profiteren ook van tientallen jaren innovatie als het gaat om fabricagetechnieken maar vooral; zoiets mag niet gebeuren bij auto's in dat segment. | |
Bas_Verstappen | dinsdag 21 november 2017 @ 14:47 |
Doe mij maar een mooie elektrische auto zoals Tesla maar dan voor 20k max en 400km bereik dan pas praten we | |
Bas_Verstappen | dinsdag 21 november 2017 @ 14:50 |
Ik heb dus echt zo'n hekel aan zulke mensen Die bril met zo'n baard en dat haar zo hipsters | |
habitue | dinsdag 21 november 2017 @ 15:09 |
Denk om je hartslag Bas. | |
habitue | dinsdag 21 november 2017 @ 15:10 |
Inderdaad, zoveel geld uitgeven aan een auto waar er potentieel veel mee mis is zou ik nooit doen. | |
Achterhoker | dinsdag 21 november 2017 @ 19:40 |
Het enige die prietpraat heeft ben jij met o.a. dit soort teksten: Zoals eerder genoemd zijn er zelfs al volledig elektrische auto's van Volkswagen en Renault te krijgen. Veelal is er al elektrische kennis in huis door de ontwikkelingen van plug-in hybride auto's. De doorontwikkeling naar volledig elektrische modellen is dan niet eens zo'n hele grote stap. | |
Fir3fly | dinsdag 21 november 2017 @ 20:12 |
Dat is een enorme stap. Volgens mij heb je geen flauw idee hoe auto's nu geproduceerd worden. | |
Fer | dinsdag 21 november 2017 @ 20:16 |
Ik zou het wel willen en zelfs de zomervakantie zou lukken, aangezien ik dan ook niet veel haast heb. Maar straks komt de wintersport er weer aan. Heel vroeg vertrekken en dan lekker 200 over een lege autobahn voor slechts 50¤ diesel, dat doet die Tesla niet na. | |
dodoria | dinsdag 21 november 2017 @ 20:29 |
Daar zou ik voor tekenen! Hopelijk kan de prijs omlaag als de productieprocessen meer op gang zijn gekomen over een paar jaar. | |
dodoria | dinsdag 21 november 2017 @ 20:34 |
Nou, als je m bestelt moet je aangeven of je de accu met 350 range of met 500 range wil. Het is dus niet een toevoeging ofzo die er later bijgezet wordt. Maar de 500 kost inderdaad wel meer. Voor mij was de range het cruciale verschil met andere electrische auto's. Ik ken zelf geen andere electrische auto's waarmee ik naar mijn vakantieadres kan zonder tussendoor op te laden, en dat is wel belangrijk voor mij. | |
Gunner | dinsdag 21 november 2017 @ 20:48 |
En wat kost die optie extra? | |
dodoria | dinsdag 21 november 2017 @ 20:49 |
uit m'n hoofd is de korte range versie $35.000 en de lange range versie $50.000 | |
Gunner | dinsdag 21 november 2017 @ 20:50 |
Dat dacht ik al. zo kan je het natuurlijk niet meer vergelijken met een eGolf o.i.d Die 50K wordt dus al snel 60K met de nederlandse BTW erbij. | |
dodoria | dinsdag 21 november 2017 @ 20:55 |
wat kost de eGolf in Nederland? Ik heb ook niet echt het idee dat ze vergelijkbaar zijn inderdaad. Maar het zou mooi zijn als er wel meer betaalbare long range electrische auto's op de markt waren | |
Gunner | dinsdag 21 november 2017 @ 20:56 |
Ze beginnen rond de 40K en dan heb je hem redelijk luxe al, maar inderdaad de range staat me nog wat tegen. Ja ik ook | |
Sounddragon | dinsdag 21 november 2017 @ 21:02 |
Echwel. Ik wacht effe op een wat ruimer modelletje, een station ofzo, of MPV weet ik het.. met een kofferbak kan ik niks, en die range is ook maar matig. Dat hij wat kariger is uitgerust ok, maar de usability verkoopt de auto.. Als de model S maar 250 km zou doen, reden er ook een stuk minder van rond. | |
Also-von-Oder | woensdag 22 november 2017 @ 02:14 |
In de review van TS kan de Tesla van 0 naar 100 in 6 seconden. De Tesla S staat voor Tesla sport? Ja, dat is net als het model waarin ik passagier was een ander model dan het model 3 lijkt mij. En zoals gezegd, ik ben bepaald geen tegenstander van Tesla... eerder een voorstander. Maar op dat moment kan ik nog amper een elektrische fiets kopen, laat staan een Tesla. Maar zodra mijn toekomstige bedrijf lekker gaat, denk ik wel aan een Tesla 3, tenzij dit in Oost Europa (waar ik dan vaak zaken moet doen) nog slecht bereikbaar is qua snellaadpalen. Lijkt me toch een rechtvaardige claim, om te kiezen voor een tesla. Ik wil niet in Bulgarije, Hongarije of zo ineens stil staan op de snelweg, als ik een afspraak heb in Bratislava of zo. | |
Pietverdriet | woensdag 22 november 2017 @ 08:29 |
Dit soort issues waren in jaren 70-80 standaard voor Amerikaanse auto’s. De Japanse auto-industrie profiteerde daarvan. | |
Leandra | woensdag 22 november 2017 @ 08:50 |
Jaren geleden zei men over Windows dat als een auto met zo vaak problemen zou hebben als Windows, dat niemand de auto zou kopen... | |
Pietverdriet | woensdag 22 november 2017 @ 08:57 |
Tja, Er was destijds niet echt een alternatief voor windows, en MS heeft natuurlijk een enorme verbeterslag uitgevoerd | |
#ANONIEM | woensdag 22 november 2017 @ 13:01 |
Ik haat electrische autos en heb net een Nissan Skyline R33 GT-R gekocht voor dezelfde prijs. Daarnaast is de tesla niet mooi | |
fathank | woensdag 22 november 2017 @ 15:16 |
Links of rechtsgestuurd? | |
#ANONIEM | woensdag 22 november 2017 @ 15:32 |
rechtsgestuurd aangezien ik in Japan woon. | |
marzman | vrijdag 24 november 2017 @ 07:24 |
Nee, maar wel goed als andere mensen hem kopen om kinderziektes te ontdekken en gevestigde merken onder druk te zetten. Ik verwacht van Tesla wel dat ze helpen electrische auto's op de kaart te zetten, maar of het merk over tien jaar nog bestaat betwijfel ik. | |
Pietverdriet | vrijdag 24 november 2017 @ 09:08 |
Ik zou het zeker niet kopen, maar als leasebak zeg ik er geen nee tegen | |
Heeinz | maandag 4 december 2017 @ 11:17 |
Ik ben twee meter, heb verschillende (kleine) auto's gereden en de enige waar ik niet normaal in kan zitten was een Kia Sorento uit 2014, dus ik weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt | |
Metalfrost | zaterdag 9 december 2017 @ 02:12 |
Het hebben van lengte verschilt per persoon, bij mij zit dat 'm vooral in de benen en schoenmaat. Wat daaruit resulteert is beknelling tussen knie, dashboard en stuur of dat de voeten niet op de pedalen passen. Bovendien, de laatste keer dat ik auto's paste was ik 30 kg zwaarder in lichaamsgewicht, denk dat dat ook wel meespeelt. Of meespeelde wat dat aangaat | |
Revolution-NL | zaterdag 9 december 2017 @ 11:04 |
Eens, voor dat soort gevallen gewoon een modervette V6 of V8 via Snapcar regelen In 2019 mag ik weer wat anders uitzoeken, de Model 3 staat nu bovenaan de wishlist hoewel ik bang ben voor de levertijden | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 20 december 2017 @ 20:02 |
Doe maar 85k in euro's dan. De S stond oorspronkelijk op de kaart voor 50k dollars en kost rond de 85k. 85k voor zo'n middenklassekarretje..... O ja, en het antwoord is 'nee'. | |
Revolution-NL | donderdag 21 december 2017 @ 22:20 |
Een Model S een middenklassekarrtje noemen . Een fossiele Audi A7 (voorsprong door techniek )met dezelfde specs is aanzienlijk duurder in aanschaf. | |
PluggieOD | vrijdag 22 december 2017 @ 00:09 |
Tuurlijk niet. Kansloze milieuvervuilende auto's. | |
PluggieOD | vrijdag 22 december 2017 @ 00:09 |
En extreem veel milieuvriendelijker. | |
PluggieOD | vrijdag 22 december 2017 @ 01:29 |
De Tesla's gaan de 7 jaar niet halen. Dat gaat alleen om mensen die voor de subsidie gaan. De auto's zelf zijn extreem milieuvervuilend. Dat gaat alleen om subsidie en scheit aan het mileu hebben. ... Weten ze vaak ook zelf wel. Dat gaat alleen om grotere auto dan je kan betalen rijden. | |
PluggieOD | vrijdag 22 december 2017 @ 01:31 |
De Mitsubishi lease PHEVs waren echt het meest vervuilende dat NL op autogebied heeft gezien de laatste 15 jaar. | |
Revolution-NL | vrijdag 22 december 2017 @ 12:24 |
Altijd aandoenlijk als petrolheads zich bekommeren om het milieu. Verder is het milieu wel het laatste argument wat ik heb om de Model 3 bovenaan de shortlist te zetten. Een elektrische aandrijflijn is (met uitzondering van de actieradius) op alle fronten superieur aan een fossiele aandrijflijn, het is zoveel comfortabeler. | |
Revolution-NL | vrijdag 22 december 2017 @ 12:25 |
Bron? De PHEV's bij ons in de pool doen minimaal 1:23 en worden overdag geladen met stroom van de zonnepanelen. [ Bericht 0% gewijzigd door Revolution-NL op 22-12-2017 13:02:07 ] | |
Hyaenidae | vrijdag 22 december 2017 @ 18:45 |
Mensen met een elektrische auto kunnen geen benzine betalen | |
Pietverdriet | vrijdag 22 december 2017 @ 18:46 |
Zelf je brandstof betalen | |
Hyaenidae | vrijdag 22 december 2017 @ 18:49 |
In een huurauto van het werk rijden | |
Pietverdriet | vrijdag 22 december 2017 @ 18:50 |
Wat een straf | |
Hyaenidae | vrijdag 22 december 2017 @ 18:53 |
Als het sub 200pk bak is best wel ja. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 23 december 2017 @ 09:30 |
Ik noem de drie een middenklassekarretje. De S is meer een proletenbak. De A7 is duurder omdat daar daadwerkelijk techniek in zit, bij een Tesla niet. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 23 december 2017 @ 09:33 |
Dat is je beste argument om de milieuonvriendelijkheid van electrische auto's weg te wuiven? Moet je lekker met de trein gaan. Overigens is 'superieur' een subjectieve classificatie. Jij VINDT het superieur. Het is geen feit, maar een mening. | |
Pietverdriet | zaterdag 23 december 2017 @ 09:41 |
Ik moet altijd erg lachen om mensen met ecorexia Janken dat iemand anders de vensters niet uit enveloppen scheurt die in het oud papier gaan, maar poepen zelf wel een sloot kinderen uit, of rijden met hun oude Volvo van ecosupermarkt naar boerenmarkt in een think global act local aanpak. De verkeerde milieukeuzes zijn altijd die van de anderen. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 23 december 2017 @ 11:37 |
http://www.telegraph.co.u(...)hich-is-greener.html Een oude, 'vervuilende', auto blijven rijden is milieubewuster dan een nieuwe schone laten maken. | |
Spanky78 | zaterdag 23 december 2017 @ 13:09 |
Ik vind het allemaal prima. Zolang hij van binnen luxe is, lekker zit en een goede navigatie heeft hoef ik geen 300pk. Het is wel leuk hoor. Maar verre van belangrijk. | |
Pietverdriet | zaterdag 23 december 2017 @ 13:11 |
Op de fiets of lopend naar de supermarkt is milieuvriendelijker | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 23 december 2017 @ 13:51 |
Kun je daar gelijk wat appelen en peren kopen om met elkaar te vergelijken. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 23 december 2017 @ 13:53 |
Jij begrijpt er echt niks van. | |
Pietverdriet | zaterdag 23 december 2017 @ 15:00 |
Slepen jouw vingers over de vloer als je loopt? | |
PluggieOD | zaterdag 23 december 2017 @ 15:21 |
Extreem milieu vervuilend op dit moment. Weet je dondersgoed. | |
fokexpert | zaterdag 23 december 2017 @ 15:24 |
Pffffff een cheap model kopen? Nee ben ik blijer met mijn S model | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 24 december 2017 @ 10:16 |
Maakt jouw hoofd een klotsend geluid als je het heen en weer beweegt? | |
Pietverdriet | zondag 24 december 2017 @ 10:29 |
Alleen wanneer ik jouw post lees en mijn maag opspeelt | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 24 december 2017 @ 10:35 |
Ik snap dat je niet gewend bent aan zoveel verlichting. Paar sessies met een psycholoog tbv van wat zelfreflectie kunnen wellicht helpen. Alhoewel ik in jouw geval twijfels heb over hoe effectief het gaat zijn. Ga lekker op de fiets en neem meteen wat appels en peren mee. | |
WoordenShuffelaar | zondag 24 december 2017 @ 17:38 |
Ik zit het sterk te overwegen op dit moment. | |
Humberto-T | zondag 24 december 2017 @ 20:14 |
Bedoel je wat de user boven poste, of ee model 3? | |
WoordenShuffelaar | zondag 24 december 2017 @ 21:28 |
Model 3 |