Pietverdriet | donderdag 23 februari 2017 @ 15:58 |
Zoals bekend maakt Opel al jaren verlies, en is het geen merk wat erg sexy is, GM wil er al een tijdje vanaf. Nu wil PSA het kopen. Vraag me af wat hier de synergie van zou zijn, waar vullen deze merken elkaar aan? In kleine autos is PSA erg goed, maar er erg veel van verkopen doen ze nu ook weer niet. De Insignia is iets groter dan de 508, maar zit in hetzelfde segment. Is het puur dezelfde autos gaan verkopen onder meer merken met een wat andere styling, zoals VAG dat doet? | |
Pizza_Boom | donderdag 23 februari 2017 @ 17:20 |
Kennis van elektrische auto's? | |
Pietverdriet | donderdag 23 februari 2017 @ 18:03 |
Die ligt bij GM zover ik weet, denk niet dat ze de patenten daarvan mee kunnen kopen, hooguit technologie licenties. Zoals Mercedes het van Tesla heeft. | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 23 februari 2017 @ 20:41 |
Zover ik gelezen heb was dat toch wel de reden. Gm elektrische kennis ligt bij Opel. | |
bokkepoot | donderdag 23 februari 2017 @ 20:59 |
Beiden nietszeggende merken die helaas niets meer toevoegen in de huidige markt... Vroegah, toen kwamen er tenminste nog mooie dingen bij opel en PSA vandaan, het huidige aanbod is bedroevend imho... | |
Pizza_Boom | donderdag 23 februari 2017 @ 23:38 |
Ik vind dat PSA met een 208 GTi of een CACTUS nog wel eens zijn nek uit steekt. Die uitgekauwde eenheidsmeuk van VAG ken ik ook wel. Maar voor de lefgozers qua design moeten we toch echt naar de V90 station of de Talisman station. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:29 |
Het is niet waar dat ze niets toevoegen. 20% van de bevolking kiest nog steeds voor (imho) deze 13-in-een-dozijn-automobielen. | |
Pietverdriet | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:10 |
Heb sowieso de indruk dat de auto industrie teveel naar petrol heads luisteren. GM ging eens met gewone mensen praten en waren stomverbaasd dat mensen dingen als cup holders heel belangrijk vonden. | |
nogeenoudebekende | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:24 |
Hey kijk daar... wat doen we met die oude deurpanelen? hmmm hey laten we ze eens aan de buitenkant plakken, vast wel wat hipsters die erin trappen.... Cactus. ![]() ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:41 |
Gewone mensen zijn verantwoordelijk voor alle lelijke en goedkope gebakjes die mij in de weg rijden. ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:46 |
Nee, dat is ook de schuld van de auto industrie en van de overheid die autos duur maakt. | |
Pietverdriet | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:49 |
Vind de 508 een erg mooie en prettig rijdende auto. De CRZ vond ik ook erg mooi | |
Tango5Romeo | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:16 |
In tegenstelling tot de 508, onderscheidt mijn lijkwagen zich in ieder geval van de grote grijze massa (en is ook nog een klap sneller). ![]() "Niet omdat het moet, maar omdat het kan". | |
kaasplankje | vrijdag 24 februari 2017 @ 13:35 |
Opel is voor de Europese markt wel belangrijk, opa had een kadett, papa een astra en zoonlief een corsa. Ook met bedrijfswagens wel aardig wat marktaandeel. Bij psa hebben ze vorig jaar erg goed gedraaid dus geld over. | |
Pietverdriet | vrijdag 24 februari 2017 @ 14:17 |
Voordeel is wel dat Opel en PSA straks nog maar 1 platform nodig hebben voor elk van hun range van autos, tussen de 107 en de 507 platform en voor de bedrijfswagens. Boven de 507/isignia/C5 hebben ze echter beide niets, GM en PSA werken trouwens al samen sinds vier jaar. PSA is trouwens voor een deel in handen van Dong Feng (China) en assembleert Peugot en Citroen voor de chineese markt. | |
Pietverdriet | vrijdag 24 februari 2017 @ 14:19 |
5,75% marktaandeel in Europa, niet écht een belangrijke speler dus. | |
devlinmr | vrijdag 24 februari 2017 @ 17:09 |
Moet eerlijk zeggen dat die nieuwe Astra best aardig is. Rijden doet ie ook fijn en het entertainment systeem is ook best goed. Nieuwe insignia is ook leuk. | |
Stokken_en_stenen | vrijdag 24 februari 2017 @ 17:22 |
Kugh EV-1 Kugh
| |
Fer | vrijdag 24 februari 2017 @ 17:22 |
Ik rijd al jaren Europees middensegment en het wordt steeds meer een eenheidsworst. Kwa onderliggende techniek zouden vrijwel het hele segment uit hetzelfde vaatje kunnen tappen. | |
Pietverdriet | vrijdag 24 februari 2017 @ 17:26 |
Eisen aan crashveiligheid, stroomlijn en verbruik werken dat in de hand, en autos die het niet zijn verkopen gewoon niet zo goed. | |
kaasplankje | vrijdag 24 februari 2017 @ 17:39 |
Logisch gevolg van de schaalvergroting bij fabrikanten. Binnenkort wellicht dus ook opels met PSA blokken, onderstel, knopjes dash etc. Vind ik op zich best oke, je ziet dat het bij bijv. Dacia ook goed werkt. Ik hoef er geen maar er is voldoende vraag naar. | |
Fer | vrijdag 24 februari 2017 @ 17:59 |
Ik doel voornamelijk op de rijeigenschappen. Ze sturen allemaal hetzelfde, koppelen hetzelfde, motoren reageren hetzelfde. Enige verschil is design en merkje voorop. Overigens is GM misschien wel het domste bedrijf ter wereld. Op een of andere manier krijgen ze het niet winstgevend voor elkaar de in Duitsland ontwikkelde techniek succesvol toe te passen op hun premium yank's. | |
vipergts | vrijdag 24 februari 2017 @ 18:43 |
Opels ik zal ze niet missen in het straatbeeld | |
Pietverdriet | vrijdag 24 februari 2017 @ 19:07 |
Mja, zelfs Franse autos worden steeds "sportiever" afgeveerd, lees, harder en minder comfortabel. Ik wil niet op een circuit door de bochten gillen, ik wil naar mijn werk zweven. Als andere mensen wat anders willen, prima. GM zet trouwens sterk in op electrisch rijden, vraag me af of dat met Trump anders wordt | |
Pietverdriet | vrijdag 24 februari 2017 @ 19:10 |
Skoda is hard bezig betere "volkswagens" in elkaar aan het zetten dan volkswagen zelf, vinden ze in Wolfsburg helemaal niet leuk. Ik mag die Tsjechen wel. | |
bokkepoot | vrijdag 24 februari 2017 @ 19:24 |
208 GTI is naar mijn mening gewoon een kleine hothatch net zoals een Fiesta ST oid. Is niet echt vernieuwend Cactus is wel aardig, was ik vergeten. Ik doel ook meer op de Astra en Zafira eenheidsworst en de 308 en 508 die er veel rijdt. Naar mijn idee zijn het niet echt auto's die ergens in uitblinken in vergelijking met ene Focus of een Golfje oid. En de S/V90 is echt een schoonheid, ik vind persoonlijk de XC90 echt niets, maar zo'n S/V90 mag je zo voor de deur zetten. Meestal vanwege de prijs, en dit zijn ook de mensen die meestal niet echt merkentrouw zijn. | |
kaasplankje | vrijdag 24 februari 2017 @ 21:25 |
PSA is gewoon goed bezig, Peugeot scoort goed over de hele lijn. | |
Pietverdriet | zondag 5 maart 2017 @ 10:30 |
PSA en GM geven morgen een gezamelijke persconferentie, deal lijkt rond te zijn Prijs lijkt 1,6-1,8 miljard te zijn, veel geld voor een merk dat al heel lang geen winst maakt http://www.handelsblatt.c(...)iegelt/19472548.html | |
daNpy | zondag 5 maart 2017 @ 10:34 |
Renault is geen PSA toch? | |
Fer | zondag 5 maart 2017 @ 11:38 |
Wat gebeurt er eigenlijk met Vauxhall en Holden? Overigens GM kennende, zullen ze wel weer een lege huls verkopen en alle IP rights zelf houden. Nee Renault hoort er niet bij. Is meer Nissan-Renault. | |
Hyperdude | zondag 5 maart 2017 @ 11:42 |
Holden gaat eind 2017 stoppen met fabricage in Australië. Vauxhall is al decennia een Opel met andere logootjes. Denk opheffen dus. Zie het nut voor PSA niet echt. Concurrent opkopen en opheffen, resten doorverkopen naar China? | |
Pietverdriet | zondag 5 maart 2017 @ 11:58 |
Nope | |
Pietverdriet | zondag 5 maart 2017 @ 12:01 |
Enige wat ik zie is meer labels om dezelfde auto met andere styling te verkopen VAG verkoopt onder de naam VW, AUDI, Seat, Skoda in principe dezelfde auto's | |
TargaFlorio | zondag 5 maart 2017 @ 12:08 |
Dat doet PSA natuurlijk ook al met Peugeot, Citroen en DS. | |
TargaFlorio | zondag 5 maart 2017 @ 12:11 |
Blijkbaar valt Vauxhall ook onder de deal met PSA. Een autogigant als GM niet meer actief in Europa. ![]() | |
Hyperdude | zondag 5 maart 2017 @ 12:16 |
Maar dan moet er wel wat afstand tussen de merken zitten, vlgns. mij. SEAT en Skoda vissen toch vrijwel in dezelfde klantenvijver? | |
Hyperdude | zondag 5 maart 2017 @ 12:23 |
Afzetgroei kan je dan hier ook wel op je buik schroeven. Pure vervangingsmarkt. Kan je beter in Azië of de Amerika's zitten als je je standaard producten kwijt. In de VS verkochten ze in 2016 meer dan twee keer zoveel Ford F150's als de totale verkoop van nieuwe auto's in NL. 820.000 stuks tov. 328.000. Om even een indruk te geven. | |
kaasplankje | zondag 5 maart 2017 @ 14:23 |
Vauxhall = opel in de UK | |
TargaFlorio | zondag 5 maart 2017 @ 14:28 |
Dat weet ik. | |
vipergts | zondag 5 maart 2017 @ 14:35 |
Zelfs daar verkloot GM het met maar 575.000 Silverado's. Laten we hopen dat het afschuwelijke merk met de bliksemschicht op den duur uit het straatbeeld verdwijnt. | |
Pietverdriet | zondag 5 maart 2017 @ 14:51 |
DS? | |
TargaFlorio | zondag 5 maart 2017 @ 14:51 |
https://en.wikipedia.org/wiki/DS_Automobiles | |
Pietverdriet | zondag 5 maart 2017 @ 14:58 |
Kijk, weer wat wijzer | |
TargaFlorio | zondag 5 maart 2017 @ 15:12 |
Maar echt succesvol is het niet... | |
Pietverdriet | zondag 5 maart 2017 @ 15:14 |
Beetje het PSA verhaal, doen erg hun best, leveren mooie, goed afgewerkte autos, maar echt een succes ermee hebben doen ze niet. | |
Fer | zondag 5 maart 2017 @ 15:22 |
De Koreaanse Chevrolets zullen wel terug komen. | |
TargaFlorio | zondag 5 maart 2017 @ 15:23 |
Dat was een mislukking dus dat geloof ik niet. | |
Fer | zondag 5 maart 2017 @ 15:29 |
Chevrolet is teruggetrokken om Opel niet teveel voor de voeten te lopen, de Spark, Kalos en Captiva deden het helemaal niet slecht. | |
Fer | maandag 6 maart 2017 @ 08:47 |
Ik begrijp dat Vauxhall meegaat in de deal en dat Opel bepaalde modellen zal blijven leveren aan Buick en Holden, zoals de Insignia. Zou er nog hoop zijn voor Saab dat in zo'n consortium, om weer uit het as te herrijzen? [ Bericht 27% gewijzigd door Fer op 06-03-2017 08:58:23 ] | |
Sounddragon | maandag 6 maart 2017 @ 11:09 |
Hoorde het officiële nieuws net op de radio; RIP Opel.. en weer meer franse meuk op de weg.. Ze deden al aardig wat samen natuurlijk, maar nu is het straks gewoon een franse auto met ws ook de bijbehorende kwaliteit ![]() | |
TargaFlorio | maandag 6 maart 2017 @ 11:25 |
Saab heeft geen banden meer met Opel en GM. | |
Pietverdriet | maandag 6 maart 2017 @ 14:28 |
Saab als automerk bestaat niet meer. De merknaam is in handen van de vliegtuigbouwer SAAB AB en de boedel is nu van National Electric Vehicle Sweden (NEVS) SAAB AB wil niet dat er nieuwe autos onder de naam Saab gemaakt worden [ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 06-03-2017 18:04:23 ] | |
tjoptjop | maandag 6 maart 2017 @ 15:57 |
Dat karkas is toch verkocht aan een Chinees bedrijf? | |
Pietverdriet | maandag 6 maart 2017 @ 16:03 |
Nee, GM wilde dat niet, weigerde licenties voor de technologie https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobile | |
tjoptjop | maandag 6 maart 2017 @ 16:06 |
Dank, Denk dat ik even in de war was met Rover. | |
Pietverdriet | maandag 6 maart 2017 @ 16:37 |
Het klopte wel, maar is niet voltooid MG Rover is in stukjes verkocht nadat ze failliet waren, Tata heeft oa de merknaam, chinezen hebben ook wat stukjes, landrover en rangerover zijn tegenwoordig ook in bezit van Tata, net als jaguar. Aston Martin is in handen van een investeerdersgroep en gedeeltelijk nog bij Ford. Volvo was ook in handen van Ford, net als de rest en die zijn daadwerkelijk aan China verkocht, aan Geely | |
PluggieOD | maandag 6 maart 2017 @ 17:15 |
Dat was grappig. Bestaat Saab nog dan? Elke Saab 93 was vroeger al een CANBUS Vectra. Hilarisch was dat. "Opel is pauper. Saab is status". Zelden zo gelachen. En de lijmtechniek ging via GM naar Lotus. Dat heeft nog de Opel Speedster en Lotus Elise opgelevert. SAAB is wat anders. Die maken Gripens.... (Wat Piet zegt). | |
TargaFlorio | maandag 6 maart 2017 @ 18:28 |
Ik doelde op NEVS. | |
TargaFlorio | maandag 6 maart 2017 @ 18:30 |
Ik vraag me trouwens wel af of deze deal voor PSA en Opel/Vauxhall gaat werken. | |
Fer | maandag 6 maart 2017 @ 18:59 |
Waarom niet, de 308 is al vrij Duits er zit echt weinig verschil meer tussen de Europese merken. Enige verschil zal straks het design zijn. De techniek hetzelfde. | |
Pietverdriet | maandag 6 maart 2017 @ 20:53 |
Het ziet er op papier niet gek uit, zelfde platform gebruiken voor meer merken, heeft VW ook geen windeieren gelegd. Zie voor PSA slechts een paar issues, ze hebben geen zware motoren zoals VAG dat heeft en ze moeten hun imago verbeteren. Ze bouwen prima autos, maar Opel, Peugeot en Citroen worden niet als zodanig gezien door veel mensen. | |
PluggieOD | maandag 6 maart 2017 @ 21:23 |
Piet.... Zoek eens op 1.6 thp..... Het platform gaat achteruit voor Opel en gigantisch vooruit voor PSA. Qua elektronica en elektrisch rijden gaat PSA er ook flink op vooruit. Voor Opel gaan ze er vooruit qua leefbaarheid. Qua techniek en kwaliteit gaat het merk er flink op achteruit. | |
Fer | maandag 6 maart 2017 @ 21:48 |
Ze missen sowieso wat premium zaken, in Amsterdam struikel je tegenwoordig echt over de A3's, A klasses, GLA's en X1's. Allemaal veel te duur voor wat het is, maar er is flinke markt voor. Kwa degelijkheid, ik zie nog dagelijks 306en en 406en, terwijl de Astra F en Vectra bijna verdwenen is. Ok alles met een xx7 erin is ruk, maar met de xx8 zijn ze goed terug aan het komen. | |
PluggieOD | maandag 6 maart 2017 @ 22:26 |
Astra F en Vectra A zijn bijna 30 oud gooz, welke planeet kom jij vandaan met je 406.... Maar ook een goed punt; een Astra OPC van 60.000 euro zie je idd ook niet. | |
Pietverdriet | maandag 6 maart 2017 @ 22:45 |
Je weet dat dit een BMW motor is? De Dieselmotoren van PSA zijn vreselijk goed | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 7 maart 2017 @ 10:35 |
Wat is je definitie van 'vreselijk goed'? De 1.6ltr motoren zijn degenen die in de leasewereld het vaakst worden vervangen....binnen de eerste 2 jaar. | |
PluggieOD | vrijdag 10 maart 2017 @ 00:58 |
We hebben ook die 1.2 kettingen gehad bij "bepaalde" merken. Binnen 30.000 km soms naar de klote. We hebben in Europa inmiddels de meest milieu verkrachtende auto's ter wereld weten te maken. En ze leven niet lang. Dit waren nog milieuvriendelijke motoren: ![]() Die dingen lopen tonnen he.... | |
kaasplankje | vrijdag 10 maart 2017 @ 07:05 |
Hahaha ![]() | |
Marco001 | vrijdag 10 maart 2017 @ 07:12 |
bmw motor ja, maar het langst in Peugeot's geleverd. Heb een 308 thp 150 gehad. Gekocht bij 70k km(1 vorige eigenaar, namelijk een bejaard stel), bij 80k distributieketting vervangen plus tandwielen en olieleidingen moeten doorspoelen. Vervolgens.vanaf 120k-ish continue problemen met het vermogen. In totaal 2 maanden de auto kwijt geweest, bij verschillende Peugeot experts ermee geweest en niemand die het probleem kon oplossen. Op ten duur waren ze erachter dat de kleppen gaar waren. Die niet meer laten repareren omdat ik in de 2 jaar dat ik hem had al zeker 3000¤ aan motoronderhoud had laten doen. (Ketting, flush, checks etc)Peugeot zelf vond mijn auto te oud voor de coulance regeling. ![]() Voor mij dus geen THP meer. Mini heeft dezelfde motoren gebruikt. Maar vanwege al die problemen ze na een jaar al van de optielijsten afgehaald. [ Bericht 1% gewijzigd door Marco001 op 10-03-2017 08:51:02 ] | |
kaasplankje | vrijdag 10 maart 2017 @ 07:16 |
Als je alleen een afgeragde leasebak kan betalen kan je imo ook beter een e-bike gaan rijden. Auto's zouden ook niet zolang mee moeten gaan. Scheelt een hoop aan files en olie op de weg en bovendien beter voor het milieu. | |
PluggieOD | vrijdag 10 maart 2017 @ 23:12 |
Even ontopic: 1) Peugeot en Opel merken behoren tot de minst groeienden in de EU. 2) De kosten schijnen zelfs zo te zijn dat onder de streep GM 4 miljard aan overhead betaald, pensioenkosten e.d. betaald aan PSA. 3) Schaalvergroting. | |
Pietverdriet | vrijdag 10 maart 2017 @ 23:15 |
PluggieOD | vrijdag 10 maart 2017 @ 23:23 |
En nu? ... over technologie gesproken. | |
Sounddragon | zaterdag 11 maart 2017 @ 11:28 |
Opruiming op komst. 'PSA Peugeot Citroën gaat in snel tempo saneren bij Opel' http://nu.nl/economie/453(...)aneren-bij-opel.html (via @NUnl) | |
Fer | zaterdag 11 maart 2017 @ 13:30 |
Gewoon weer oldskool bij Opel, een kale bak met een degelijke motor en goede radio (online infotainment/navi tegenwoordig) Nou ja heel eerlijk, met het huidige motorengamma kunnen ze het wel uitzingen tot de overstap op full electric. Dus die hele R&D afdeling voor verbrandingsmotoren en versnellingbakken kan eruit. Voor heel veel andere onderdelen zal een keuze gemaakt worden tussen Duitsland en Frankrijk, onzinnig om zaken op twee lokaties te ontwikkelen. Uiteindelijk zal in Russelheim alleen ontwerpdivisie blijven zitten voor de buitenkant, binnenzijde en bedieningselectronica. | |
Pietverdriet | zaterdag 11 maart 2017 @ 13:33 |
Ligt er maar aan waar de loonkosten per auto lager zijn en de vakbonden minder stakingsgeil. | |
Fer | zaterdag 11 maart 2017 @ 14:11 |
Dan heb je het over productie, dan kunnen ze het beste richting de Zwarte zee landen. | |
Pietverdriet | zaterdag 11 maart 2017 @ 14:16 |
Nah, die kunnen de kwaliteit nog niet leveren. Bovendien, een fabriek openen in Oostduitsland brengt veel subsidie. | |
derLudolf | zaterdag 11 maart 2017 @ 14:59 |
Dat sluit Frankrijk in elk geval uit ![]() | |
Pietverdriet | dinsdag 2 mei 2017 @ 07:30 |
De volgende Corsa wordt op een PSA platform ontwikkeld. http://www.n-tv.de/wirtsc(...)article19817799.html | |
PascalDutch | dinsdag 2 mei 2017 @ 12:13 |
Zonde | |
Fer | dinsdag 2 mei 2017 @ 12:47 |
Waarom? Den hhuidige Fiat-GM is toch niet bijzonder? | |
PascalDutch | dinsdag 2 mei 2017 @ 13:10 |
Klopt, maar ik vind PSA ook niet bijster bijzonder. Daarnaast heeft Opel wel een bepaalde stijl | |
Fer | dinsdag 2 mei 2017 @ 13:17 |
Maar een platform heeft toch weinig met stijl te maken? ![]() Kijk naar VAG een platform 4 stijlen. | |
PascalDutch | dinsdag 2 mei 2017 @ 13:25 |
Klopt, maar PSA gaat dus zijn eigen stijl toe passen op het Corsa platform. De Opel stijl komt daar dan dus te vervalen (zoals ik het begreep, maar ik kan geen Duits dus Google translate) wat ik erg jammer vind. | |
Pietverdriet | dinsdag 2 mei 2017 @ 14:30 |
Nee, Opel gaat gewoon op het PSA platform een auto bouwen, bij VAG heb je de autos van Seat, VW, Audi en Skoda op dezelfde platforms. Die verschillen ook nogal. Er staat in het artikel niets over het vervallen van de opel stijl | |
PascalDutch | dinsdag 2 mei 2017 @ 14:48 |
Oh oké. Gelukkig ![]() ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 2 mei 2017 @ 14:49 |
recht en hoekig idd, zonder flair of mooie lijnen | |
PascalDutch | dinsdag 2 mei 2017 @ 14:52 |
Oké, jouw mening. Vind ze persoonlijk wel leuk. | |
kaasplankje | dinsdag 2 mei 2017 @ 14:57 |
Ik denk dat PSA Opel voorlopig wel Opel laat zijn op wat details na zoals een motorblokje, misschien is er wel vooral te besparen in bijv. distributiecentra van auto's en onderdelen, de financiering voor lease, aftersales,administratie, etc. |