quote:
Op maandag 27 februari 2017 15:55 schreef ludovico het volgende:Klimaat = handel. Veiligheid = samenwerking... Geen dictatorship voor nodig maar gewoon samenwerking waar je heel vrijelijk aan mee kunt doen. Echt dat soort onderwerpen zijn geen issue ook om voor te tekenen. Kijk af wat Groot Britanniė er allemaal uit gaat slopen en bedenk dan welk beleid dat dan specifiek is waar het niet voor nodig is dat de macht in Brussel ligt.
Er is ook geen dictatuur. Het is allemaal vrij aansluiten hoor. Het is alleen niet vrijvblijvend, maar dat is logisch!

Hoe kun je nou (veiligheids)afspraken maken, zonder ervoor te tekenen?
quote:
Waarom zou de EU moeten beslissen hoe wij omgaan met ons rechtsssysteem?
Of ons onderwijs?
De EU beslist ook niet over ons rechtssysteem. De EU geeft alleen wel richtlijnen voor samenwerking. Criminelen houden zich niet aan landsgrenzen, dus waarom zou je daar niet op samenwerken? En als je daar dan toch op gaat samenwerken, waarom dan niet als Unie? Of wil je daar weer een apart verdrag voor?
De EU beslist niet over ons onderwijs. De EU geeft wel richtlijnen voor samenwerking en kwaliteit. Toch handig als mijn MBA geldig is in alle lidstaten? En als we dan toch zeggen dat een MBA uit Duitsland ook hier geldig is, wil wel wat te zeggen hebben over wanneer iemand in Duitsland zijn diploma haalt? Toch? En als je daar dan toch op gaat samenwerken, waarom dan niet als Unie? Of wil je daar weer een apart verdrag voor?
quote:
Voedselveiligheid zie ik ook weer als handel...
Dat is het ook, maar het is nu een apart beleidsthema voor de Europese Unie. Als je het weer terug gaat brengen naar 'alleen handel', krijg je weer veel minder overzicht omdat 75% van alle beleidsthema's weer onder 'handel' geveegd gaan worden.
Dat komt de transparantie niet ten goede denk ik.
quote:
Op maandag 27 februari 2017 15:56 schreef ludovico het volgende:Dat zeg je nu wel leuk, maar de Euro is wel degelijk ingevoerd terwijl economen en beleidsmakers prima wisten dat het wegvallen van de werking van wisselkoersen gepaard moet gaan met een sterk feodaal systeem. Helaas, de invoering van de Euro heeft er sterk mee te maken dat de invoerders een Federaal Europa in gedachten hebben.
Ik kan niet in de hoofden van de plannenmakers kijken, wel op de papier die ondertekend zijn.
quote:
Dan komt er dus nooit meer een Nederlander in het EP

Bovendien kunnen we al apart stemmen op (eigen) Europarlementariėrs, eens in de 5 jaar ook. In 2019 mogen we weer. Heb jij gestemd in 2014? De opkomst was 37,52 % in Nederland... 42,54 % voor de hele EU.
[ Bericht 2% gewijzigd door SicSicSics op 27-02-2017 16:34:02 ]