Dat ligt volledig aan je klanten lijkt me. Ik heb vooral jonge moeders en grootouders als klant. Die hebben overdag als de kinderen op school zijn tijd.quote:Op woensdag 15 maart 2017 09:14 schreef KingRadler het volgende:
van mij mag het elke dag koopavond zijn, winkels tot 21:00 open.
en als winkelier gewoon de winkel pas openen om 12:00 in plaats van 9 uur.
Maandag mogen ze van mij ook dicht zijn in plaats van de zondag.
Sympathiek voor de mensen die geen personeel hebbenquote:Op woensdag 15 maart 2017 09:14 schreef KingRadler het volgende:
van mij mag het elke dag koopavond zijn, winkels tot 21:00 open.
en als winkelier gewoon de winkel pas openen om 12:00 in plaats van 9 uur.
Maandag mogen ze van mij ook dicht zijn in plaats van de zondag.
Veel m ij ook op toen ik afgelopen weken in Florida was. De vrienden waar ik verbleef waren echt lyrisch over Aldi en Trader Joes's.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kmart als onderdeel van Macy heeft erg veel problemen, hun winkelconcept is achterhaald.
Maar niet alleen die Walmart heeft een prijsoorlog in gang gezet tegen de Aldi (aldi sued) (die groeit met 17% per jaar in de VS, hebben 1700 winkels, en er komen er tot eind 2018 nog 300 bij).
Dit jaar komt de Lidl ook naar de VS, een jaar eerder dan de planning.
Veel amerikanen zijn er achter gekomen dat de Aldi 30-40 procent goedkoper is dan Walmart en prima spullen heeft nog afgezien van de trader joe keten die ook van Aldi (aldi nord) is met bijna 500 winkels.
Veel m ij ook op toen ik afgelopen weken in Florida was. De vrienden waar ik verbleef waren echt lyrisch over Aldi en Trader Joes's.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kmart als onderdeel van Macy heeft erg veel problemen, hun winkelconcept is achterhaald.
Maar niet alleen die Walmart heeft een prijsoorlog in gang gezet tegen de Aldi (aldi sued) (die groeit met 17% per jaar in de VS, hebben 1700 winkels, en er komen er tot eind 2018 nog 300 bij).
Dit jaar komt de Lidl ook naar de VS, een jaar eerder dan de planning.
Veel amerikanen zijn er achter gekomen dat de Aldi 30-40 procent goedkoper is dan Walmart en prima spullen heeft nog afgezien van de trader joe keten die ook van Aldi (aldi nord) is met bijna 500 winkels.
Klinkt bekend, ik had een bruine riem nodig. Niet aan te komen, heb wel 8 winkels gehad voordat ik het opgaf.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:53 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Anders ga ik helemaal niet naar een winkel, als het supergoedkoop moet.
[..]
Ik ben eens 4 dierenwinkels afgeweest voor iets voor de hond, hadden ze geen van allen, kortste levertijd: 1 week. Ja, dan bestel ik natuurlijk online, dan heb ik het morgen.
Ik heb nooit begrepen waarom winkels überhaupt open zijn van 9 tot 1800. Ben dan open van 12:00 tot 2100. Dat lijkt mij veel zinniger.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom winkels nog steeds open zijn als het gros van de mensen aan het werk is. Zou binnensteden goed doen als ze ook op zondag de hele dag open waren. Ga dan lekker op maandag dicht.
Of op zijn minst tot 18:30. Als ik nu nog iets uit een winkel moet hebben, is dat met een normale kantoorbaan telkens erg vervelend haast en vliegwerk. Even iets afmaken en dan op je redelijke gemak naar de winkel is simpelweg niet mogelijk als je om je vanaf 17:45 al de winkel uitgejaagd wordt.quote:Op donderdag 16 maart 2017 14:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom winkels überhaupt open zijn van 9 tot 1800. Ben dan open van 12:00 tot 2100. Dat lijkt mij veel zinniger.
Laatst moest m'n zus na haar werk nog naar een bepaalde winkel, ik heb haar opgehaald op haar werk en ben doorgereden, auto neergegooid, zij naar die winkel, vijf minuten voor sluitingstijd: winkel dicht. Hoi, webshop!quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:10 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Of op zijn minst tot 18:30. Als ik nu nog iets uit een winkel moet hebben, is dat met een normale kantoorbaan telkens erg vervelend haast en vliegwerk. Even iets afmaken en dan op je redelijke gemak naar de winkel is simpelweg niet mogelijk als je om je vanaf 17:45 al de winkel uitgejaagd wordt.
De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaanquote:Op donderdag 16 maart 2017 18:10 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Of op zijn minst tot 18:30. Als ik nu nog iets uit een winkel moet hebben, is dat met een normale kantoorbaan telkens erg vervelend haast en vliegwerk. Even iets afmaken en dan op je redelijke gemak naar de winkel is simpelweg niet mogelijk als je om je vanaf 17:45 al de winkel uitgejaagd wordt.
Blokker haalde ook nooit 6 uur. Daar staan ze meestal heel omslachtig te stofzuigen om half 6.quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:37 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaan
daar heb ik nog een blauwe maandag gewerkt (of zaterdag in mijn geval). Toen moest ik idd om half vijf beginnen met stofzuigen (bij een sluitingstijd om vijf uur).quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:37 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaan
Dat is echt zó afhankelijk van wanneer jouw klanten komen en waar je winkel zit. Daar kun je echt niet zo wat over zeggen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:21 schreef female81 het volgende:
Hier ergens in de buurt sloot Marskramer standaard om 17.00 uur.
Wat raar dat die winkel het niet heeft gered.
Dit hè.. of dat ze je echt de winkel uit staan te gluren echt geen medelijden dat dit soort winkel failliet gaan.quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Laatst moest m'n zus na haar werk nog naar een bepaalde winkel, ik heb haar opgehaald op haar werk en ben doorgereden, auto neergegooid, zij naar die winkel, vijf minuten voor sluitingstijd: winkel dicht. Hoi, webshop!
Klopt, je krijgt meestal alleen betaald van opening tot sluit. Maar je moet inderdaad wel eerder aanwezig zijn om de kassa te tellen in de ochtend terwijl de deuren dicht zijn en in de avond als je bent gesloten. Heb in vier verschillende winkels gewerkt, een schoenenketen, twee maal in een kleine boetiek in het midden segment en hoog segment en bij de Bijenkorf. Die laatste was de enige winkel waar je betaald kreeg om eerder op je werk te komen om het geld te tellen + een extra pauze (en sowieso de helft van je royale pauze werd doorbetaald).quote:Op vrijdag 17 maart 2017 16:17 schreef Stansfield het volgende:
Volgens mij krijgt het winkelpersoneel ook alleen maar betaalt tot sluitingstijd. De kasopmaak enz moet daarna nog gebeuren. Dus ik snap dan ook wel weer dat stofzuigen enz tegen het einde van de dag gedaan wordt.
Zou een stuk beter zijn om gewoon een kwartiertje extra te betalen dan heb je dat allemaal niet.
Maar ja doe mij maar webshops....
Misschien groeien ze te hard.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).
Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.
Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel.
Ik heb juist het idee dat het hele gratis bezorgen minder vaak voorkomt.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).
Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.
Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel.
Ik liet de klant altijd wel binnen maar de deur ging wel op slot en deed de muziek uit en dat soort dingen als hint Maar vaak genoeg verkoop je nog iets en je merkt vanzelf wel of het klanten zijn die iets kopen ja of nee.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 18:55 schreef Elvi het volgende:
Ja sowieso n kwartier voor opening aanwezig en na sluiting... Tsja als de kassa niet klopt of je hebt een asociale klant dan ben je er nog wel even. Sommige klanten zijn met geen mogelijkheid de deur uit te krijgen
Ik vind het mooi, ik heb vaak van 9 tot 9 moeten werken en dan komt er om 20.59 nog een klant "oh op mijn horloge heb ik nog 5 minuten om te snuffelen!". Heb de deur gewoon dicht gedaan, op mijn horloge was het tijd.
Als iemand binnen komt van "oh shit ik heb dit NU nodig" en ze zijn doelgericht dan vind ik het geen probleem. Maar ik werkte bij een sieradenwinkel en dan maak je nooit n noodgeval mee zeg maar Dan is het echt snuffelen om de tijd vol te makenquote:Op vrijdag 17 maart 2017 23:45 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik liet de klant altijd wel binnen maar de deur ging wel op slot en deed de muziek uit en dat soort dingen als hint Maar vaak genoeg verkoop je nog iets en je merkt vanzelf wel of het klanten zijn die iets kopen ja of nee.
Wel bij buitenlandse webshops. Daar koop ik vaak zonder verzendkosten. Ik vind het zo suf dat we dat hier dan wel moeten betalenquote:Op vrijdag 17 maart 2017 23:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het hele gratis bezorgen minder vaak voorkomt.
Allemaal lege of vervallen winkelcentra.quote:Informative tours of some of the most depressed shopping malls in the mid-atlantic region and beyond.
het is wel een dingetje want ik kreeg er laatst een uitgebreide enquete overquote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).
Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.
Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |