quote:Het lijkt erop dat de onlineaankopen niet per se ten koste gaan van wat mensen uitgeven in fysieke winkels. De omzet daar daalde nauwelijks (-1 procent).
Ik niet. Dat heb ik al opgegeven. Ik zoek thuis wel uit wat ik wil hebben en haal het dan. Eigenlijk hoeft niemand uit zichzelf iets tegen me te zeggen. Alhoewel, een keer groeten mag op zich wel.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Absoluut een van de redenen waarom Nederlandse winkels het zo zwaar hebben: te jong, onprofessioneel en ongeďnteresseerd personeel zorgt er ook voor dat klanten winkels gaan mijden. Als ik zie hoe ze je benaderen (of juist negeren) bij een Emté of Hema hier in het centrum, dan begrijp ik echt goed dat mensen het niet meer leuk vinden om de deur uit te gaan.
Dan heb ik liever de over-the-top vriendelijkheid van de Amerikaanse ketens.
In welke winkels geven we fooien, C2B?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:22 schreef Ceased2Be het volgende:
Hier krijg je als je pech hebt een of ander sjaggerijn die je te lang laat wachten en dan achteraf nog gaat klagen dat je geen fooi geeft
Hallo, dit is het vrije Westen, geen sjacherkolchoz in Gdansk. Ik wil eigenlijk alles DIRECT hebben! Op een auto wil ik eventueel een weekje wachten, de rest graag realtime! Nou ja, uiterlijk binnen 24 uur. Niet dat dat nu overal lukt, maar daar gaan we wel naartoe. En dat zal tijd worden!quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
De keren dat je iets DIRECT (binnen een paar uur) nodig hebt zijn denk ik te verwaarlozen toch? Dat vind ik meer een ding voor boodschappen of levensmiddelen. Alle andere zaken heb je online binnen 2-7 werkdagen wel binnen.
Geen enkele dus :pquote:Op vrijdag 3 maart 2017 17:37 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
In welke winkels geven we fooien, C2B?
Mja, de economie draait aan, men heeft meer te besteden en doet dat niet in de winkels. Dat is zorgwekkend.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Consumenten kochten voor 20 miljard online
Opmerkelijke laatste zin:
[..]
Er is geen kantoorboekhandel meer, dat is nou juist de crux. Van Piere wat toch ook het e.e.a. had heeft zijn assortiment ook uitgedund. De behoefte is er niet meer omdat iedereen gek gemaakt is met goedkope prullaria. In kleding zie je hetzelfde. Zara gaat al over om tig collecties per jaar in de zaak te hangen. Alsof een bepaalde blouse niet meer voldoet na 3 maandjes?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:08 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Dat zal dan wel, maar eigenlijk heeft niemand behoefte aan zulke dure collegeblokken. Anders was het er wel geweest. Wat jij zoekt kan je prima bij de kantoorhandel kopen. Of op bol.com, samen met de bosatlas.
Van Beek is er toch nog wel?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:43 schreef W00fer het volgende:
[..]
Er is geen kantoorboekhandel meer, dat is nou juist de crux. Van Piere wat toch ook het e.e.a. had heeft zijn assortiment ook uitgedund. De behoefte is er niet meer omdat iedereen gek gemaakt is met goedkope prullaria. In kleding zie je hetzelfde. Zara gaat al over om tig collecties per jaar in de zaak te hangen. Alsof een bepaalde blouse niet meer voldoet na 3 maandjes?
Probleem is (ik heb jaren in de retail/detailhandel gewerkt) is dat heel veel van die bedrijven stagaires aannemen van het MBO etc. Ook recent Dixons en Mycom deden dit (tegen de wil van het personeel). Dit deden ze gewoon vanwege het financiële plaatje. Marges zijn ontzettend laag, kosten hoog en tja dan moet je iets. Stagaires kregen 0 vergoeding, maar wel 38 uur aanwezig zijn. Tja wat verwacht je?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 17:27 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik niet. Dat heb ik al opgegeven. Ik zoek thuis wel uit wat ik wil hebben en haal het dan. Eigenlijk hoeft niemand uit zichzelf iets tegen me te zeggen. Alhoewel, een keer groeten mag op zich wel.
Maar áls ik dan hulp nodig heb vraag ik er wel om, maar dan moeten ze er wél zijn. En dan komt het probleem: niemand heeft nog ergens verstand van. Of ze kijken ter plekke op de doos, wat ik natuurlijk zelf ook al gedaan had, of ze scharrelen wat op hun eigen website en denken dat iets te weten, wat vaak nog niet eens klopt.
Dus nee, die begroeting is OK, maar investeer vooral ik deskundigheid. Productkennis, klantvriendelijkheid en eventueel méédenken!
En dan lopen Nederlanders nog zwaar achter bij het Europees gemiddelde, de UK, Duitsland, Frankrijk en Zwedenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Consumenten kochten voor 20 miljard online
Opmerkelijke laatste zin:
[..]
Ja dat wel, maar vziw hebben die meer art spul dan kantoorartikelen.quote:
Bruna? Blz? ReadShop?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:43 schreef W00fer het volgende:
[..]
Er is geen kantoorboekhandel meer, dat is nou juist de crux.
allemaal weg uit Maastricht...quote:
Read Shop zit er toch nog? Twee keer zelfs volgens mij.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 09:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
allemaal weg uit Maastricht...
Ik zou echt geen kantoorboekhandel meer weten hier.
op het station is het Ako tegenwoordig, zag ik. Maar dat zijn geen kantoorboekhandels, dat zijn veredelde tijdschriften/tabakswinkels.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 09:48 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Read Shop zit er toch nog? Twee keer zelfs volgens mij.
En Bruna op het station.en in de Heeg. En de Primera.
Die hebben toch niet de kwaliteit joh. Readshop heeft rokersartikelen en kansspelkaarten...quote:
Het is maar net wat je gewend bent. Als je altijd in H&M spul rondloopt en je koopt eens echt wat fatsoenlijks dan denk je pas, wow ik wist niet dat het zoveel beter kon. Zelfde met schrijfspul. De Makro heeft ook het e.e.a. helaas heb ik geen pasje. Kijk eens naar de pennen van Stabilo of Staedtler, stiften van Edding. Is al tientallen jaren top en niet eens zo heel duur. Dus waarom zou je naar een huismerk grijpen?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:35 schreef megamandy het volgende:
Snap ook niet wat er fout zou zijn aan de kantoorspullen van de hema. Gebruik altijd hun notitieblokken en fineliners. Blijft ook altijd goed tijdens vervoeren.
Kwestie van je processen goed op orde hebben en een goede pakket dienst. Mijn man zijn webshop leverde vorig jaar 90% next day delivery in heel Duitsland. Moet in NL een makkie zijn beter te scoren.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 17:42 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Hallo, dit is het vrije Westen, geen sjacherkolchoz in Gdansk. Ik wil eigenlijk alles DIRECT hebben! Op een auto wil ik eventueel een weekje wachten, de rest graag realtime! Nou ja, uiterlijk binnen 24 uur. Niet dat dat nu overal lukt, maar daar gaan we wel naartoe. En dat zal tijd worden!
Zal wel met de kosten te maken hebben, dat kelderfilliaal zit samen met Big Bazaar in 1 pand. Xenos en Intertoys onder de nieuwe passage zitten ook samen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:02 schreef Ericr het volgende:
Blokker gooit hier in Den Haag 1 van hun filialen in het centrum dicht. Er is nog een filiaal op circa 300-400m afstand. Het filiaal in de Spuistraat zat er al vanaf begin jaren 80, misschien zelfs wat eerder. Eigenlijk een vaste waarde in die straat maar het doek gaat nu toch vallen.
Weet niet of het kelderfiliaal op het Spui nou de beste vervanging daarvoor. Zie daar doordeweeks bijna nooit iemand.
Hier in de buurt zijn afgelopen weken 3 blokkers gesloten (regio Schiphol). In het lokale winkelcentrumpje zijn sinds januari nu 6 zaken verdwenen (blokker, bloemist, afhaalchinees, tapaswinkel, Coop en Zeeman). En dan zitten er nog een paar zaken waar zelden iemand komt (reisbureau, taartenzaak en één van de kappers), verwacht dat die ook geen stand houden.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:02 schreef Ericr het volgende:
Blokker gooit hier in Den Haag 1 van hun filialen in het centrum dicht. Er is nog een filiaal op circa 300-400m afstand. Het filiaal in de Spuistraat zat er al vanaf begin jaren 80, misschien zelfs wat eerder. Eigenlijk een vaste waarde in die straat maar het doek gaat nu toch vallen.
Weet niet of het kelderfiliaal op het Spui nou de beste vervanging daarvoor. Zie daar doordeweeks bijna nooit iemand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |